|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۴۸

ژاپن به آمریکا اعلام کرده است که حاضر است کارشناسان هسته‌ای خود را برای کمک به روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به این کشور اعزام کند.

به گزارش امیدنیوز ،

منابع آگاه دولت ژاپن اعلام کردند که توکیو به واشنگتن گفته است که آماده اعزام کارشناسان هسته ای به کره شمالی است تا به روند برچیدن تاسیسات هسته ای و خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره کمک کند.

منابع آگاه افزودند: اگر واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر تخریب رآکتور هسته ای نیونگ بیون در شمال غرب کره شمالی به توافق برسند، توکیو آماده همکاری خواهد بود.

توکیو در حالی خواستار مشارکت در تحولات مربوط به کره شمالی است که نگرانی های زیادی وجود دارد که این کشور از تحولات دیپلماتیک شبه جزیره کره کنار گذاشته شود. البته هنوز معلوم نیست که آیا کره شمالی به ژاپن اجازه مشارکت در روند خلع سلاح هسته ای را خواهد داد یا نه.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار 12 ژوئن 22 خردادماه با دونالد ترامپ موافقت کرده است تا در راستای خلع سلاح کامل هسته ای، همکاری کند.

ژاپن پیش از این نیز آمادگی خود را برای تامین بخشی از هزینه های مربوط به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در کره شمالی اعلام کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار