|
|
کدخبر: ۱۸۱۴۹۱

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن درباره حمله اخیر موشکی ارتش و انصارالله به ریاض گفت: موشک‌های ما جنبه دفاعی دارد و در صورتی حملات موشکی را متوقف می‌کنیم که بمباران جنگنده‌های متجاوز به یمن پایان پذیرد.

به گزارش امیدنیوز ،

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیشب (چهارشنبه شب) در گفتگو با شبکه خبری «المسیره» گفت: ما آمادگی داریم حملات به خاک عربستان متوقف کنیم، اما به شرطی که بمباران هوایی ائتلاف متجاوز علیه به سرکردگی عربستان سعودی متوقف شود.

شرف افزود: رویکرد موشک‎های ما دفاعی است و این موضوع را پیشتر به سازمان ملل متحد اعلام کردیم و بیانیه محکومیت وزارت خارجه آمریکا در خصوص شلیک موشک بالستیک یمن به عربستان، فاقد ارزش است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در تاریخ سوم تیرماه در پاسخ به حملات و بمباران مستمر یمن، چند فروند موشک بالستیک را به سمت یک مرکز اطلاعات وابسته به وزارت دفاع عربستان و دیگر اماکن وابسته به مراکز سلطنتی و نهاد‌های دولتی در ریاض شلیک کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس 2015 تاکنون، بیش از 36 هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار