|
|
کدخبر: ۱۸۱۵۴۲

نرخ تورم امارات تا پایان می ۲۰۱۸، بدون تغییر نسبت به ماه آوریل در سطح ۳.۵ درصد باقی ماند.

به گزارش امیدنیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به دلیل اجرایی شدن لایحه اعمال مالیات 5 درصدی ارزش افزوده، انتظار افزایش نرخ تورم می‌رفت. بیشترین افزایش قیمت‌ها مربوط به بخش‌های پوشاک و حمل و نقل بوده است که قیمت های آن به ترتیب13 و ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است. به جز حمل و نقل، بخش آموزش با تورم ۴.۶ درصدی و و رستوران و هتلداری با تورم ۶.۷ درصدی قرار دارند.

یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهنده تورم امارات مربوط به حوزه مسکن بوده است که قیمت‌ها به نسبت ماه قبل با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه بوده‌اند. تورم ماهانه می نیز به نسبت ماه آوریل ۰.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نرخ تورم امارات از سال 1990 تا 2018 معادل ۲.۲۲ درصد بوده است که بیشترین تورم ثبت شده مربوط به دسامبر 2008 با تورم ۱۲.۳۰ درصدی و کمترین نرخ ثبت شده نیز تورم منفی ۰.۴۰ درصدی اکتبر سال 2009 بوده است.

در امارات مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده شاخص بهای مصرف کننده را مسکن با ۳۴.۱ درصد وزن کل شاخص، غذا و نوشیدنی غیر الکلی با ۱۴.۳ درصد و حمل و نقل با ۱۴.۶ درصد تشکیل می دهند. سال مبنای محاسبه نرخ تورم امارات در حال حاضر سال 2014 در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار