|
|
کدخبر: ۱۸۱۶۲۹

وزارت دفاع آمریکا در تلاش است گزارش مربوط به میزان خطر جرایم جنسی در پایگاه‌های نظامی این کشور را که ماه‌هاست از انتشار آن جلوگیری می‌کند، نابود کند.

به گزارش امیدنیوز ،

بنا به اعلام مقامات رسمی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، این وزارتخانه ماههاست انتشار گزارش اندیشکده سیاست‌گذاری جهانی «رند» درباره خطر جرایم جنسی برای نظامیان این کشور در پایگاه‌های نظامی آن را به تعویق انداخته است.

در گزارش اندیشکده جهانی رند خطر وقوع تجاورز جنسی در پایگاه‌های نظامی آمریکا رتبه بندی شده است.

بنا به اعلام مقامات پنتاگون، این گزارش بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از نیروهای نظامی آمریکا و داده‌های سال 2014 تدوین شده است و بر طبق چندین گزارش پیشین اندیشکده پایه‌ریزی شده است. گزارش اندیشکده رند قرار بود که ماهها پیش انتشار یابد.

مقامات نظامی وزارت دفاع آمریکا علت به تعویق افتادن انتشار این گزارش را به نگرانی‌های مربوط به روش انجام آن ارتباط می‌دهند در حالی که حامیان نیروهای نظامی که در معرض تجاوز جنسی قرار دارند، علت منتشر نشدن این گزارش تاکنون را تلاش پنتاگون برای از بین بردن آن اعلام کردند، زیرا محتوای گزارش مذکور خوشایند مقامات وزارت دفاع آمریکا نیست.

بنا به اعلام یکی از سخنگویان پنتاگون، برآورد میزان خطرات مربوط به شمار زیادی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در سراسر دنیا مستلزم چندین تجزیه و تحلیل آماری پیچیده است و نظرسنجی سال 2014 اندیشکده رند با این هدف طراحی نشده است. او در ادامه افزود: ما در حال همکاری با اندیشکده رند برای دستیابی به درک بهتر و تایید اعتبار روش‌های آماری به کار رفته هستیم.

با این حال سخنگوی اندیشکده رند اعلام کرد محققان این اندیشکده از گزارش خود و نتایج آن حمایت می‌کنند.

سناتور کرستن جیلیبرند با انتقاد از واکنش پنتاگون به موضوع تجاوز جنسی خواستار انتشار فوری این گزارش شد. سخنگوی سناتور جیلیبرند اعلام کرد پنتاگون باید در خصوص یافته‌های این گزارش شفاف عمل کند و از حمایت از وضع موجود دست بردارد.

در ماه نوامبر پنتاگون گزارشی را بر اساس داده‌های خود در ارتباط با موضوع تجاوز جنسی در نیروی هوایی و نیروی دریایی منتشر کرد بر اساس آن گزارش، بزرگترین پایگاه‌های نظامی با بیشتر تعداد نیروی نظامی، بالاترین آمار مربوط به تجاوز جنسی را در اختیار دارند. در تازه‌ترین گزارش‌ها، نیروی دریایی نورفولک در ویرجینیا 270 مورد تجاوز جنسی را داشته است. همچنن 199 مورد تجاوز جنسی نیز در پایگاه نظامی در تگزاس و 169 مورد از کمپی در کارولینای شمالی و 117 مورد هم مربوط به پایگاه مشترک سن آنتونیو تگزاس بوده است.

بنا به گزارش یو اس ای تودی، در پایان 30 سپتامبر سال 2017، 6 هزار و 769 گزارش تجاوز جنسی در پایگاه‌های نظامی آمریکا ثبت شد که نسبت به میزان 6 هزار و 172 مورد در سال 2016، نزدیک به ده درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار