|
|
کدخبر: ۱۸۲۰۱۹

دادگاهی در روسیه، رهبر اپوزیسیون این کشور را به جرم نقض قوانین مرتبط به اعتراضات مردمی به 30 روز حبس محکوم کرد؛ حکمی که به گفته الکسی ناوالنی غیر قانونی است و هدفش جلوگیری از رهبری او در اعتراضات ماه آتی علیه اصلاحات بازنشستگی است.

به گزارش امیدنیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه شنبه خارج از منزلش بازداشت شد. جرم او سازماندهی تجمعی در مسکو در 28 ژانویه و نقض قوانین تجمعات عنوان شد. او در آن زمان خواستار بایکوت انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

براساس قوانین روسیه، زمان، مکان و بزرگی چنین اعتراضاتی باید از قبل به تایید مقام‌ها برسد؛ مقام‌هایی که سابقه‌ای دیرین در رد درخواست برگزاری تجمعات در مرکز مسکو دارند. ناوالنی که از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس منع شد، مکررا به زندان می‌افتد.

این سیاستمدار 42 ساله در جلسه دادگاه تاکید کرد هرگز از تلاش برای سازماندهی اعترضات خیابانی دست برنمی‌دارد. به گفته او، مقام‌های روسیه قصد دارند تا مانع از برگزاری اعتراضات نهم سپتامبر علیه طرح‌هایی برای افزایش سن بازنشستگی در روسیه شوند. در این روز همچنین شهردار جدید مسکو انتخاب می‌شود و انتظار می‌رود سرگئی سوبیانین، شهردار کنونی که از متحدان ولادیمیر پوتین است، مجددا انتخاب شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر روس‌ها قاطعانه مخالف افزایش سن بازنشستگی هستند و همین امر در کاهش میزان محبوبیت پوتین در ماه‌های اخیر نقش داشته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار