|
|
کدخبر: ۱۸۲۴۰۰

بر اساس نامه‌ای که از سوی یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه منتشر شده، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز دسترسی هیلاری کلینتون به اطلاعات دولتی را لغو کرده است.

به گزارش امیدنیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت امور خارجه آمریکا در نامه‌ای که در تاریخ 21 سپتامبر تنظیم شده اما روز گذشته (جمعه) به طور علنی منتشر شد، به چاک گریسلی،‌ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و رییس کمیته قضایی سنا اعلام کرده است که دسترسی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به اطلاعات دولتی در 30 اوت و پس از درخواست او لغو شده است.

در نامه وزرات امور خارجه همچنین آمده است که علاوه بر کلینتون، مجوز دسترسی پنج تن از معاونانش نیز لغو شده است که درمیان آن‌ها، نام رییس دفتر کلینتون نیز به چشم می‌خورد.

پس از آن که جیمز کومی، مدیر وقت اف‌بی‌آی در سال 2016 متوجه شد که کلینتون در حفظ "اطلاعات بسیارحساس و طبقه‌بندی شده، به شدت بی‌احتیاط عمل کرده"، مساله مجوز دسترسی او به اطلاعات دولتی محل بحث محافظه‌کاران آمریکایی شد.

مجوزهای دسترسی به اطلاعات مقامات دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا، از زمان لغو دسترسی جان برنان، مدیر سابق سیا از سوی ترامپ در اوایل سال جاری میلادی، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کاخ سفید در زمان لغو دسترسی برنان اظهار کرد که لغو مجوز دسترسی مایک هایدن، مدیر سابق سیا، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق، جیمز کومی و اندرو مک‌کیب، معاون سابق مدیر اف‌بی‌آی را در نظر دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار