|
|
کدخبر: ۱۸۲۵۷۳

بنا بر اظهارات منابع آگاه آمریکایی، تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم‌های جدید با هدف قطع دسترسی ایران به سیستم بانکی سوئیفت، با مخالفت وزارت خزانه‌داری روبرو شده است.

به گزارش امید نیوز ، تد کروز، سناتور آمریکایی با این ادعا که تحریم‌های دونالد ترامپ علیه ایران خیلی ضعیف است، لایحه‌ای را معرفی کرد که نشان می‌دهد کنگره آمریکا تلاش دارد قانونی را برای قطع دسترسی ایران از سیستم‌های بانکی بین‌المللی معرفی کند.

مقامات آمریکایی آگاه از این مذاکرات به "واشنگتن فری بیکن" گفته‌اند که کنگره در بحث داغی با وزارت خزانه‌داری آمریکا است که بدنبال باز نگه داشتن خطوط مالی است. طبق اعلام مقامات، کنگره تلاش می‌کند تحریم‌ها علیه ایران را که از چهار نوامبر اجرایی می‌شود تشدید کند و خواهان پایان دادن به دسترسی ایران به سوئیفت است که مبادلات خارجی بزرگ تهران را تسهیل می‌کند.

در حالی که ترامپ و مقامات بلندپایه دولت شامل جان بولتون، مشاور امنیت ملی خواستار موضع سخت گیرانه علیه ایران شده‌اند، وزارت خزانه‌داری گویا اصرار دارد که اتصال ایران به سوئیفت بدون تغییر بماند که ممکن است به دلیل فشار از جانب متحدان اروپایی باشد.

سناتور کروز اوایل هفته لایحه جدیدی را برای اجرای تحریم‌های کلیدی علیه ایران معرفی کرده بود. طبق اظهارات منابع آگاه فری بیکن، هدف از این لایحه معرفی تحریم‌های بیشتری است که عملیات‌های مربوط به سوئیفت را هدف می‌گیرند. ظاهرا این لایحه قدرت ترامپ را برای هدف گرفتن بانک‌های ایرانی شامل تحریم‌ها برای کمک به ایران برای طراحی ارز مجازی به منظور دور زدن تحریم‌ها افزایش می‌دهد.

یک منبع آگاه از این لایحه اظهار کرده است که قانون مذکور فراتر از تحریم‌هایی است که وزارت خزانه‌داری تمایل دارد وضع کند به خصوص که اقدام علیه سوئیفت به معنای اقدام علیه دو بانک آمریکایی بزرگ جی پی مورگان و سیتی بانک خواهد بود که بخشی از این سیستم هستند.

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا به فری بیکن گفته است این وزارتخانه موضع سخت‌گیرانه ای در قبال ایران اتخاذ کرده اما عدم تمایل خزانه‌داری برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت موجب ناخوشنودی مخالفان ایران شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار