|
|
کدخبر: ۱۸۲۸۹۳

رابرت مولر فاش کرد، وکیل سابق ترامپ بسیار قبل‌تر از 2015 با فرد روسی که پیشنهاد "همکاری سیاسی" با کمپین ترامپ و دیدار او با ولادیمیر پوتین را ارائه کرده، ارتباط داشته است.

به گزارش امید نیوز ، پرونده ثبت شده از سوی دادستانان نیویورک و دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و تبانی کمپین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با روسیه بیانگر ارتباط افشا نشده اطرافیان ترامپ با واسطه‌های روس در زمینه اهداف سیاسی و منافع تجاری شخصی او هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسنادی که به تازگی در پرونده‌هایی ثبت شده‌اند که مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ و پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ متهمان آن‌ها هستند، افشاگری‌های تازه‌ای را درباره احتمال همکاری کمپین ترامپ با کرملین مطرح می‌کنند.

این اسناد خطر قضایی گرفتاری ترامپ در این تحقیقات را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده است؛ اسنادی که او را به پرداخت غیرقانونی حق‌السکوت متهم می‌کنند و با ادعای او مبنی بر عدم ارتباط با روسیه در تضاد هستند.

به دنبال مطرح شدن این اتهامات، ترامپ در توییتر خود نوشت: با گذشت دو سال و ثبت میلیون‌ها صفحه از اسناد (و هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار) هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او در همین راستا به خبرنگاران گفت: از چیزی که خواندیم خیلی خوشحالیم زیرا هیچ‌گونه نتیجه‌ای را ارائه نمی‌کند. هیچ‌وقت هم نتیجه‌گیری‌ای را ارائه نکرده است. آخرین چیزی که می‌خواهم کمک گرفتن از روسیه در کمپین است.

رییس جمهور آمریکا این تحقیقات را "بسیار یک‌جانبه" توصیف کرد و گفت: تا آنجا که گزارش‌ها را دیده‌ایم و آن‌طور که همه کسانی‌که با آنان صحبت کرده‌ام گفته‌اند، این تحقیقات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و این عالی است.

اسناد ثبت شده در این پرونده‌ها شامل اطلاعات مخربی درباره ترامپ هستند که از سوی شاهدانی همچون کوهن ارائه شده که رابطه نزدیکی با او داشته‌اند.

مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ نیز که یکی از متهمان این پرونده است، چنان اطلاعاتی را در اختیار دادستانان گذاشته که مولر از مجازات حبس او صرف نظر کرده است.

شاهدان این پرونده در ساعت‌ها گفت‌وگو با دادستانان اطلاعاتی اساسی را درباره احتمال تبانی ترامپ با روس‌ها و حق‌السکوت به دو زنی که ادعای رابطه نامشروع با ترامپ را دارند، ارائه کرده‌اند.

مولر در یکی از اسنادی که در این پرونده به ثبت رسانده جزییات گفت‌وگوی کوهن با یک فرد روس را مطرح می‌کند که گفته می‌شود "فردی مورد اعتماد" در روسیه است و می‌توانسته پیشنهاد "همکاری سیاسی" و "همکاری در سطح دولتی" را پیشنهاد دهد.

این فرد بارها طرح دیدار ترامپ و پوتین را مطرح کرده و گفته چنین دیداری "نه تنها در زمینه سیاسی، بلکه در زمینه تجاری نیز" می‌تواند تاثیری "فوق‌العاده" داشته باشد.

این اظهارات ارجاعی به قرارداد ملکی با مسکو است که به گفته دادستانان می‌توانسته صدها میلیون دلار را روانه جیب ترامپ کند.

کوهن هفته گذشته اعتراف کرد که درباره اتمام مذاکرات درباره برج ترامپ در مسکو پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه 2016 به کنگره دروغ گفته است و این مذاکرات تا ماه ژوئن 2016 نیز ادامه پیدا کرده‌اند.

بر اساس قوانین فدرال، هرگونه پرداختی که "با هدف ایجاد تاثیر" بر انتخابات صورت گیرد، باید در گزارش‌های مالی کمپین‌ها بیان شود. اسنادی که به تازگی در پرونده انتخابات 2016 ثبت شده‌اند، روشن کرده‌اند که این پرداخت‌ها برای منافع سیاسی ترامپ صورت گرفته‌اند.

همچنین در این اسناد به نقل از کوهن آمده است، او و ترامپ در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2015 و مدتی پس از اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری درباره دیدار با پوتین صحبت کرده‌اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار