|
|
کدخبر: ۱۸۲۹۲۸

تهران-ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اطلاع درباره تصمیم واشنگتن در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت: ما همچنان به تحرکات خود در سوریه ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتانیاهو که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را تامین کننده امنیت اسرائیل می داند، روز پنجشنبه درباره خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: اسرائیل نبرد خود را علیه نیروهای متحد با ایران در سوریه شدت خواهد بخشید.
وی افزود: ما تحرکات خود علیه ایران را در سوریه ادامه خواهیم داد و تصمیمی برای کاهش فعالیت های خود در این باره نداریم.
نتانیاهو گفت: می دانم که فعالیت های ما علیه ایران با تایید و حمایت کامل آمریکا انجام خواهد شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر نیز گفته بود که تامین امنیت اسرائیل و حمایت از خودمان در جبهه سوریه برای ما بسیار با اهمیت است.
رسانه های آمریکایی عصر روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند: واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است.
آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف است.
تصمیم اخیر واشنگتن در سوریه در حالی باعث ایجاد رعب و وحشت در صهیونیست ها شده که آنها با خروج نیروهای آمریکایی، مهمترین متحد و حامی خود را در سوریه از دست می دهند؛ به ویژه آنکه ارتش سوریه نیز در دهم مهرماه جاری سامانه های دفاعی (اس300) را از روسیه دریافت کرد.
تصمیم روسیه درباره مجهز کردن سوریه به سامانه دفاع موشکی اس 300 که در واکنش به سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در سوریه صورت گرفت، اتفاقی بود که رژیم صهیونیستی در یکی دو سال اخیر سعی در ممانعت از آن داشت.
تحویل این سامانه به دولت دمشق، خشم و نارضایتی گسترده صهیونیست ها را در پی داشت، چرا که این سامانه برای هواپیماهای متجاوز اسرائیلی بسیار خطرناک است.
در همین راستا، سوریه با موافقت روسیه تصمیم گرفته تا با هر حمله آتی اسرائیل به خاک سوریه که به تضعیف توان نظامی این کشور یا کشته شدن نظامیان سوری یا مستشارهای غیرسوری منجر شود، مقابله به مثل کند.
خاورم**9329**1144

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار