|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۸۴

در پی مشاهده موارد متعدد از لرزش صدراعظم آلمان، منابع درون حزبی از احتمال کناره‌گیری زودهنگام وی از قدرت خبر می‌دهند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان احتمالا ناچار می شود زودتر از موعد از سمت خود کناره گیری کند.

بنابر گزارش روزنامه دیلی میل، مرکل برای سومین بار در ماه جاری در جریان یک مراسم عمومی دچار لرزش شد. یکی از منابع در حزب دموکرات مسیحی (CDU) گفت که این موضوع گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه وی احتمالاً زودتر از موعد از سمت خود کناره‌گیری کند را قوت داده است.

این سیاستمدار کهنه کار ۶۴ ساله در آخرین مورد، روز چهارشنبه هفته گذشته در جریان استقبال از «آنتی رینه» نخست وزیر فنلاند در برلین دچار لرزش شد. صدراعظم آلمان تاکید دارد که حال عمومی وی خوب است و دفتر او هم توضیحی درباره وقایع اخیر نداده است.

بنابر قانون، دوران صدراعظمی مرکل در سال ۲۰۲۱ پایان می‌یابد. وی پارسال از سمت ریاست حزب دموکرات مسیحی کنار رفت از آن زمان تاکنون «آنگرت کرامپ-کارن باور» عهده دار این سمت است. مرکل به این وسیله راه را برای صدراعظمی وی هموار کرده است.

رسانه‌ها برای نخستین‌بار لرزش مرکل را در مراسم استقبال از «وولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین گزارش کردند. او در توضیح این اتفاق گفت بدنش دچار کم‌آبی شده بود. وی دومین بار، هنگام دیدار با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور این کشور، در حال لرزیدن مشاهده شده است.

وی روز (پنجشنبه) هم در اقدامی برخلاف پروتکل معمول، به‌صورت نشسته از «مِته فردریکسن» نخست‌وزیر دانمارک در برلین استقبال کرد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار