|
|
کدخبر: ۱۸۳۷۹۵

رسانه های خارجی از کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر در یمن از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به این کشور خبر داده اند.

پایگاه داده موسوم به «پروژه اطلاعات مکانی و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه» (ACLED)، روز گذشته اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۲ هزار غیر نظامی در نتیجه حملات مستقیم جان‌ خود را از دست داده‌اند.

این گروه در گزارش خود تأکید کرد که مزدوران ائتلاف سعودی و هم پیمانان آن مسئول کشتن ۸ هزار غیرنظامی در جریان حملات مستقیم هستند به نحوی که حدود ۶۷ درصد از غیرنظامیان در جریان حملات هوایی این ائتلاف کشته شدند.

در این گزارش آمده است که حدود ۲۰ هزار یمنی از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۹) جان‌ خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل، سال ۲۰۱۹ دومین سال خونین یمنی‌ها از آغاز جنگ محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش این موسسه، استان تعز پرخشونت‌ترین استان طی این جنگ بوده است که با بیشترین تعداد قربانیان (بیش از ۱۹ هزار کشته) در صدر فهرست استان‌های یمن قرار دارد و پس از آن، استان‌های الحدیده و الجوف (بیش از ۱۰ هزار کشته در هر یک از آنها) قرار دارند.

در این گزارش آمده است که از ماه مارس وقایع درگیری، به ویژه حملات هوایی و بمباران‌ها کاهش یافته است، اگر چه تعداد نبردها کاهش نیافته است.

در همین راستا، برنامه توسعه سازمان ملل (UNPD) طی آخرین گزارش خود در ماه اکتبر گذشته اعلام کرد، در صورتی‌که جنگ علیه یمن تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد این کشور فقیرترین کشور جهان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جنگ در یمن آمار فقر را از ۴۷ درصد به ۷۵ درصد افزایش داده است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار