|
|
کدخبر: ۱۸۵۰۳۵

برخی از انواع سرطان‌ها تنها از طریق شیمی درمانی یا دارو درمان می‌شود، در حالی که گیاهان دارویی به عنوان درمان های مؤثر و مفید برای سرطان شناخته می شوند.

درمان سرطان با گیاهان دارویی یکی از روش های درمان سرطان می باشد . گیاهان دارویی به عنوان درمان های مؤثر و مفید برای سرطان شناخته می شوند. حجم زیادی از مطالعات بالینی اثرات مثبت داروهای گیاهی بر بقای، مدیتیشن ایمنی و کیفیت زندگی (QOL) بیماران مبتلا به سرطان گزارش شده است، زمانی که این داروهای گیاهی در ترکیب با داروهای متداول برای درمان سرطان با گیاهان دارویی استفاده می شود. در اینجا، ما به طور خلاصه برخی از نمونه های مطالعات بالینی که استفاده از داروهای گیاهی برای درمان سرطان با گیاهان دارویی و توسعه کارآزمایی های کنترل شده تصادفی (RCTs) در این منطقه تحقیقاتی نوظهور را مورد بررسی قرار دادیم، بررسی شده است. علاوه بر این، ما همچنین مطالعات اخیر در مورد مکانیزم های بیوشیمیایی و سلولی داروهای گیاهی در محیط های خاص تومور و استفاده بالینی از فیتوکمیکال های خاص در سیستم های واکسن سرطانی مبتنی بر سلول را گزارش می دهیم. این بررسی باید حمایت تکنولوژیکی مفید را برای استفاده مبتنی بر شواهد برای درمان سرطان با گیاهان دارویی ارائه دهد.

انواع  مواد شیمیایی می توانند به ستون فقرات، قفسه سینه یا شکم و یا بر روی پوست انجام شود. شما می توانید شیمی درمانی یک بار در روز، یک بار در هفته یا حتی یک بار در ماه دریافت کنید. این ممکن است همه در یک روز داده شود، یا ممکن است لازم باشد آن را برای چند روز در یک ردیف دریافت کنید. این بستگی به نوع سرطان شما دارد و داروهایی که می گیرید..

داروهای گیاهی ، که به عنوان گیاه شناسی نیز شناخته می شود ، در بسیاری از سیستم های طب سنتی در درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. آنها از تمام قسمت های گیاه از جمله ریشه ، برگ ، دانه و گل تولید می شوند. اینها ممکن است حاوی مواد فعال باشند که می توانند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در بدن شوند. داروهای گیاهی را می توان برای درمان بیماری ها مصرف کرد و یا برای سلامتی روی پوست مالید. بعضی اوقات گیاهان و ترکیبات آن به عنوان درمان های بیولوژیکی طبقه بندی می شوند.

PicsArt_22-06-04_02-28-07-770

* قبل از استفاده از هر گونه داروی گیاهی ابتدا با یک سرطان شناس مشورت نمایید تا داروهای گیاهی و شیمیایی با یک دیگر تداخلی پیدا نکنند..

 

« درمان گیاهی سرطان خون »  

- آب کرفس

در برگ کرفس مقدار زیادی ویتامین Aو در ساقه ی آن منبع ویتامین هایB6,B2 ،B1، ویتامینC و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینهموجود می باشد. هورمون های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس میدهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت میتواند داروی هر دردی باشد..

PicsArt_22-06-04_02-38-59-094

 یافته های محققان در دانشگاه نیوجرسی نشان می دهد که کرفس دارای ترکیباتی است که می تواند از پخش شدن سلول های سرطانی جلوگیری نماید. در این میوه ترکیبی به نام استیلنیک وجود دارد که رشد تومورها را موقف خواهد کرد.

این ترکیب در نعناع و جعفری نیز به مقدار بسیار کمی وجود دارد؛ اما در کرفس بسیار بیش تر است. به دلیل وجود مواد سرشار از آنتی اکسیدان در کرفس این ماده غذایی قادر است از تخریب سلول ها نیز جلوگیری نماید..

آب کرفس حاوی هشت گروه از موادضد سرطان است.

 

- چای سبز

چای سبز برای مقابله با سرطان خون مفید در نظر گرفته می شود. چندگیاه چای، مانند چای سیاه و سبز کاملیا، در ساخت این نوشیدنی بکار می روند. چندین قرن است که این چای در میان مردم دنیا محبوبیت خوبی کسب کرده است اما این گیاه اصلاً ریشه در طب چینی دارد.

PicsArt_22-06-04_02-39-32-956

مطالعات سرطان بالینی در سال 2009 به انتشار نتایجی ختم شدند که بیان می کرد این اثر زمانی آشکار می شود که از این عصاره به همراه کورکومین استفاده شود، به این دلیل که تنها جزء فعال در آن،ریشه زردچوبه است. نتایج تحقیقات در لوله آزمایش از ایجاد تغییری در مکانیسم مرگ سلولی در سلولهای لوسمی لنفوسیتی مزمن خبر داد. این درمان، نتایج مطلوبی همچون مقاومت در برابر مرگ سلولی نرمال را نشان می دهد. با این حال، درمان با چای سبز هنوز نمی تواند به طور کامل جایگزین روش ها کنونی درمان سرطان شود. 

 

- دارواش

نام علمی گیاه دارواش،Viscum albumاست، که از خانواده گیاه همیشه سبز و نیمه انگلی است که در درخت بلوط و صنوبر رشد می کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه مرکز پزشکی مریلند ، عنصری به نام لکتین در عصاره دارواش وجود دارد که به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل میکند. این ترکیب، مواد شیمیایی و پیوستگی های خارج از سلول را تغییر می دهد.

در سال 2010 مقاله ای در مجله لوسمی و لنفوم منتشر شد که اظهار می داشت مدتی است که دارواش در بیمارستان های اروپایی برای درمان بیماری هایی استفاده می شود. یک پژوهش آزمایشگاهی بر روی دارواش ثابت کرد که آن حاوی خواص ضد سرطان است. با این حال، دوز مناسب آن فقط توسط یک پزشک مجرب قابل تجویز است.

PicsArt_22-06-04_02-40-54-073

 

« درمان سرطان معده با گیاهان دارویی »

 

- سیر

سیر، دو ترکیب مهم گوگرددار به نام‌های آلیسین و آلین دارد که هم عامل ایجاد بوی سیر هستند و هم خواص دارویی دارند. این ترکیبات عالی گوگرددار، مانع از رشد سلول‌های سرطانی و یا تومور در پوشش داخلی معده می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که از سیر در رژیم غذایی خود استفاده نمی‌کنند، بیشتر، در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند.

به‌علاوه، سیر، حاوی ترکیبات ضدویروسی و ضد باکتری اعجاب‌آوری است که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. سیر، به شکل کپسول‌های E.C (کپسول‌های پوشش‌دار روده‌ای) نیز در دسترس است. دوز توصیه‌شده قرص سیر برای درمان سرطان معده، 900 میلی‌گرم است که باید به مدت 1 ماه استفاده شود. البته افرادی که وارفارین و یا سایر داروهای انعقادی را مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف سیر در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

 

- گیاه آندروگرافیس پانیکولاتا

آندروگرافیس پانیکولاتا (Andrographis paniculata) گیاهی است از خانواده ارزن، که بومی هند و چین است و در مبارزه با عفونت‌هایی ازجمله ایدز و سرطان، بسیار مؤثر است. خواص ضد سرطانی این گیاه، مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. این گیاه سبب تسهیل سیگنال مسیرهای انتقال می‌شود درنتیجه انتقال سالم سیگنال کمک می‌کند تا در متابولیسم سلولی، بین سایت‌های گیرنده داخل سلولی و تقسیم سلولی ارتباط مؤثر برقرار شود. چنین کاری، سبب جلوگیری از هرگونه دخالت در چرخه سلولی که ممکن است به گسترش سرطان منجر شود، می‌شود. دوز توصیه‌شده از این گیاه برای درمان سرطان معده ۲۰۰ میلی‌گرم در روز است.

PicsArt_22-06-04_02-52-37-431

 

« درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی »

 

- سیر

سیر شاید هزاران سال است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه، سرشار از آمینه اسیدهای ضروری و ترکیبات آنتی اکسیدان است. همچنین وجود سولفید های آلی و پلی سولفید در سیر، باعث شده تا این گیاه خواص ضد سرطان داشته باشد. سیر می تواند در تضعیف سیستم ایمنی سلول های سرطانی موثر باشد و از این طریق به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان کمک کند. همچنین آنزیم های سم‌زدای آن می توانند باعث تقویت مستقیم سیستم ایمنی بدن هم بشوند.

علاوه بر سرطان سینه، می توان از سیر برای درمان و پیشگری از سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، و سرطان مثانه استفاده کرد.

 

- زردچوبه

زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکمین و ترکیبات فنولیک بوده و از این رو خاصیت ضد سرطانی دارد. تحقیقات نشان داده اند که زردچوبه می تواند در ممانعت از انتشار و گسترش سلول های سرطانی در بدن موثر باشد. از این رو این گیاه طلایی، می تواند برای درمان انواع سرطان ها، و به ویژه سرطان سینه مفید باشد.

PicsArt_22-06-04_02-53-18-431

زردچوبه، گیاهی دارای چندین خواص دارویی است. قرن ها است که از آن برای درمان بیماری های مختلف، از جمله سرطان استفاده می شود. در واقع زردچوبه، درمانی محبوب در فرهنگ های آسیایی است که در درمان بیماری ای جدی مانند سرطان بکار می رود.

 

- چای سبز

خواص بسیار زیاد چای سبز بر کسی پوشیده نیست. از زمان های قدیم، از این گیاه خوش طعم برای مبارزه با سرطان استفاده می کرده اند. چای سبز نه تنها می تواند برای درمان سرطان مفید باشد، بلکه ماده ای بسیار خوب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان در افراد سالم هم هست. گفته می شود که ترکیبات موجود در چای سبز از جهش های ژنتیکی سلول ها جلوگیری می کنند.

چای سبز علاوه بر سرطان سینه، می تواند در درمان سرطان روده بزرگ هم موثر باشد. همچنین افرادی که تحت اشعه قرار می گیرند می توانند از مزیت های این گیاه، به خاطر آنتی اکسیدان موجود در آن به خوبی بهره ببرند.

 

- جنسینگ

اکثر مردم گیاه جنسینگ را برای خواص تقویت جنسی آن می شناسند، اما واقعیت این است که این گیاه جادویی می تواند اثرات مثبت زیاد دیگری هم داشته باشد. از جمله درمان سرطان سینه. ترکیبات معدنی موجود در جنسینگ می توانند مانع رشد و گسترش توده های سرطانی در بدن شوند و از این طریق با سرطان مبارزه کنند.

PicsArt_22-06-04_02-54-37-461

 

« درمان سرطان کبد با گیاهان دارویی »

 

- شیرین بیان

مشخص شده است در ریشه این گیاه خوشمزه ترکیبی به نام گلابریدین وجود دارد که قادر است روشن شدن ژن های سرطان کبد - فرآیندی که به نام بیان ژن شناخته می شود - را متوقف کند. اما گلابریدین تنها ترکیبی در شیرین بیان نیست که توانایی مبارزه با سرطان را نشان داده است. مطالعات نشان داده اند که گلابریدین و دیگر ترکیبات قوی که در ریشه شیرین بیان یافت می شوند ممکن است در زمینه مبارزه با سرطان پستان و سرطان های دستگاه گوارش نیز موثر باشند.

PicsArt_22-06-04_03-04-18-600

 

- زنجبیل

زنجبیل نه تنها می تواند عطر و طعم خوبی به کلوچه ها ببخشد، بلکه این ادویه قدرتمند از ویژگی های ضد سرطانی و نابودکنندگی تومور نیز بهره می برد. به لطف چهار ترکیب مختلف - جینجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون - پژوهشی که در نشریه International Journal of Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که زنجبیل ممکن است به درمان سرطان های پستان، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست کمک کند.

PicsArt_22-06-04_03-04-48-776

 

از اینجا بخوانید: سرطان کبد یا liver cancer

- خار شیری

خار شیری یا خار مریم دیر زمانی است که به عنوان یک محافظ کبد شناخته می شود، اما پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه ممکن است از جمله بهترین داروهای طبیعی برای درمان سرطان کبد باشد. ترکیبی به نام سیلیمارین که در گیاه خار شیری وجود دارد می تواند به هفت روش مختلف با سرطان مبارزه کند. افزون بر این، ترکیبی به نام سیلیبین از مواد ژنتیکی در سلول های کبد محافظت می کند، در شرایطی که بروز سرطان کبد را کاهش می دهد.

PicsArt_22-06-04_03-05-31-920

 

« درمان گیاهی سرطان رحم»  

 

- رزماری

PicsArt_22-06-04_03-12-55-741

دو ماده موجود در رزماری عبارتند از: اسید کافئیک و اسید رزمارینیک. این دو ماده سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به عنوان ضد التهاب عمل می کنند. رزماری همچنین سرشار از کارنوزول است که این گیاه را تبدیل به یک ضد تومور می کند (به جلوگیری از تشکیل تومورها کمک می کند). همچنین کشف شده است که رزماری دارای یک ماده سم زدا است که می تواند سرطان پستان را از همان ابتدا از بین ببرد.

ترپنس ، آخرین ماده قدرتمند موجود در رزماری است که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و از عامل محافظت کننده شیمیایی برخوردار است (در مقابل اثر شیمی درمانی به محافظت از بافت سالم کمک می کند).

 

 

- جعفری

روغن بسیار لطیف و فرار جعفری ، میریستین نام دارد که در مطالعات حیوانی نشان داده است که مانع از تشکیل تومور به ویژه در در ریه ها می شود. فعالیت این روغن آن را واجد شرایط می کند که تا در زمره یک عامل محافظت کننده شیمیایی قرار بگیرید. این گیاه ضد سرطان همچنین می تواند به خنثی سازی برخی مواد سرطان زاد مانند دود دست دوم کمک کند. جعفری همچنین حاوی آپیژنین ، یک روغن طبیعی است که با آنژیوژنز پیوند بر قرار کرده که در کاهش رشد رگ های خونی است تومورهای سرطانی را با مواد مغذی تأمین می کند، موثر است.

PicsArt_22-06-04_03-13-21-373

 

- فلفل قرمز 

فلفل قرمز از خانواده فلفل چیلی به شمار می رود. در سرتاسر جهان از این ادویه به عنوان ماده ای برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. ماده ضد سرطانی آن کپسایسین است که همین ماده موجب تندی فلفل می شود و همچنین عاملی برای تقویت آپوپتوز شناخته می شود. هر چه فلفل قرمز تند تر باشد ، حاوی کپسایسین بیشتری است.

آزمایش های اولیه در مورد سلول های سرطانی بر روی موش ها نشان می دهد که کپسایسین باعث می شود سلول های سرطانی پروستات به نوعی دست به خودکشی بزنند. کپسایسین باعث شده است که تقریباً 80 درصد سلول های سرطانی پروستات در موش ها از بین بروند. علاوه بر این ، اندازه تومورهای سرطان پروستات تحت درمان با کپسایسین، تقریباً یک پنجم اندازه تومورها در موش های درمان نشده بود.

 

« درمان گیاهی سرطان مثانه»  

 

- اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی از ویتامین E به صورت آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول است. مصرف منظم این اشکال ویتامین E در رژیم غذایی، بر اساس یک مطالعه، به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه تا 42 درصد ثابت شده است. همچنین، لوتئین موجود در اسفناج یک عامل ضد سرطان فعال است و می تواند با بروز سرطان مثانه مبارزه کند.

PicsArt_22-06-04_03-14-47-614

 

- میوه انگور یا آب پرتقال: 

انگور و پرتقال هر دو دارای یک ترکیب به نام لیمونن هستند، که جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد. بنابراین، توصیه می شود که میوه ها یا آبمیوه های آنها را به طور مرتب مصرف کنید.

 

« درمان سرطان پروستات »

 

- سویا

سویا سرشار از سلولز و یک منبع غنی از فیبرهای گیاهی است، با خوردن سویا میتوانید به مبارزه با سرطان پروستات و سرطان پستان اقدام کنید حتی مصرف سویا میتواند دردهای پستان ناشی از سیکل قاعدگی را کاهش دهد.

 

- گزنه

گیاه گزنه یا انجره برای بهبود بیماری سرطان پروستات مفید است افراد مبتلا میتوانند دمنوش گزنه یا عرق گزنه را مصرف کنند.

PicsArt_22-06-04_03-22-26-656


گزنه یکی از رایج ترین گیاهان دارویی است که دارای اثر ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد توموری است و منجر به تعدیل سیستم ایمنی بدن میشود، آزمایشات اخیر نشان داده است که گزنه ترکیباتی مثل فیتواسترول ها ، لیگنان ها و پلی ساکاریدها رامیتواند از بین ببرد و علایم هیپرپلازی خوش خیم سرطان را از بین ببرد.

 

- کدو حلوایی یا کدو تنبل

کدو حلوایی با مزاج های مختلف سازگاربوده و سرشار از آنتی اکسیدان است، مصرف کدو حلوایی برای بیماری سرطان پروستات مفید بوده و میتواند ورم ناشی از پروستات را برطرف کند.

PicsArt_22-06-04_03-22-49-616
دانه کدو به عنوان ماده غذایی مهم برای سلامت مردان مدتهاست که پیشنهاد میشود روغن کدو تنبل میتواند در درمان پروستات بزرگ شده و یا هیپرپلازی خوش خیم سرطان مفید باشد تخم کدو سرشار از فسفر، منیزیوم، پتاسیم، کلسیم، روی و سلنیوم ویتامین A و E است بنابر اعتقاد برخی از محققان این ویتامین ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان پروستات و سرطان مثانه دارند.
عصاره کدو تنبل نیز متشکل از سلنیوم، منیزیم، لینولیک اسید و کارتنوئید میباشد که تمام این مواد دارای خاصیت ضدسرطانی هستند.

 

- قارچ

قارچ درصد کمی چربی داشته و دارای پروتئین ، ویتامین های B1، B2، C، پتاسیم، مس، آهن، فسفراست، خاصیت ضدالتهابی موجود در قارچ به دلیل وجود آنتی اکسیدان های مثل ال ارگوتیونین و سایر مواد ضدالتهابی است، در تحقیقی که اخیرا انجام شده، مشخص شد افرادی که در طول هفته دو بار قارچ مصرف میکنند میزان ابتلا یه سرطان پروستات را 8 درصد کاهش میدهد و افرادی که سه بار در هفته و یا بیشتر مصرف میکنند میزان ابتلا در این افراد 17 درصد کاهش می یابد.

 

- دانه کتان

دانه های کتان میتواند سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات ( یکی از معیارهای موثر در این بیماری) را کاهش میدهد آزمایشات اخیر نشان داد که اضافه کردن بذر کتان یا روغن بذر کتان به رژیم غذایی منجر به کاهش تکثیر تومور میشود.

PicsArt_22-06-04_03-23-11-647

 

- زنجبیل 

زنجبیل حاوی ویتامین های A، C، بتاکاروتن و عنصرZn بوده و ریشه این گیاه حاوی پتاسیم و منگنزاست، این مواد از جز آنتی اکسیدان های قوی هستند که از پروستات در برابر رادیکالهای آزاد و مضر محافظت میکنند و مانع از ایجاد سرطان پروستات میشوند.
یکی از آنزیم های موجود در این بیماری آنزیم ۵ لیپوکسیژناز است، زنجبیل میتواند عملکرد این انزیم را مسدود کند که حتی میتواند منجر به کوچک شدن سلول های سرطانی پروستات شود.
مصرف زنجبیل در برنامه غذایی میتواند در درمان گیاهی کبد چرب، سم زدایی کبد و هضم غذا مفید باشد، میتوانید این ماده به اسموتی، سالاد، آب میوه ، چای داغ و … اضافه کرده و مصرف کنید، همچنین استفاده از زنجبیل و یا پودر زنجبیل میتواند در درمان گیاهی کیست تخمدان نیز موثر باشد.
دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده میتواند دارای عواض جانبی مثل سوزش معده را به دنبال داشته باشد.

 

- گیاه نخل اره ای

این گیاه برای درمان اختلالات ناشی از سرطان پروستات استفاده میشود تحقیقات نشان داده است که تاثیر این گیاه مشابه با داروی فیناستراید است، استفاده از این گیاه دارای هزینه کمتر بوده و سازگاری بدن فرد بیمار به گیاه نسبت به دارو بیشتر است.
ضمنا از این گیاه برای درمان گیاهی ریزش مو نیز استفاده میشود.

PicsArt_22-06-04_03-31-22-047

 

- گیاه دم اسب

استفاده از گیاه دم اسبی برای کاهش مشکلات ناشی از سرطان پروستات مخصوصا مشکلات ادراری بسیار مفید بوده و میتوانید روزانه 2 گرم از این گیاه را استفاده کنید، دلیل این ویژگی موجود در این گیاه به خاطر وجود ماده سیلیکا است که میتواند التهابات و مشکلات ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

PicsArt_22-06-04_03-32-05-745

قبل از مصرف این گیاه حتما باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا گیاه دم اسب ممکن است تغییراتی در فشار خون ایجاد کند.

 

- شبدر قرمز

شبدر قرمز گیاهی است با طبع گرم ، این گیاه حاوی مواد شیمیایی ( نظیر تریفولین، ایزوتریفولین و اسانس روغنی) و املاح معدنی ( نظیر منیزیم، منگنز، روی، مس، فسفر، گوگرد، پتاسیم، سلیس، آهن، سرب، نیکل و کبالت) است.

اکثرا برای درمان این بیماری از گیاهان و غذاهایی که دارای طبع گرم وخشک هستند استفاده میشود، شبدر قرمز میتواند رادیکال های آزاد را بلوکه کرده و از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کند و حتی میتواند در بهبود تورم پروستات و مجاری ادراری نیز موثر باشد.

بهترین روش استفاده از این گیاه تهیه دمنوش شبدر قرمز است.

PicsArt_22-06-04_03-33-14-588

 

-زردچوبه + انگور قرمز+ سیب

مطالعات نشان میدهد که این سه ماده حاوی ترکیباتی هیتند که از ابتلا به بیماری سرطان پروستات و درمان آن کمک میکنند، محققین برای یافتن ترکیب موثر موجود در این سه ماده آزمایشاتی بر روی موش ها انجام دادند و نتیجه این آزمایشات این بود که ماده موثر موجود در سیب، اسید اورسولیک ( که در پوست سیب یافت میشود)، رسوراترول، ماده موثر موجود در انگور قرمز و انواع توت ها، و همانطور که گفته شد کورکومین موجود در پودر زردچوبه.

وقتی این سه ماده با هم ترکیب میشوند مانع از جذب گلوتامین توسط سلولهای سرطانی میشوند و رشد سلولهای سرطانی کمتر میشود، سلولهای سرطانی پروستات برای رشد به اسیدآمینه گلوتامین نیاز دارند و اگر نتوانند این اسیدآمینه را جذب کنند، گرسنه میمانند و در نهایت میمیرند، اطلاعات و نتایج یافت شده از این تحقیقات نوید بخش یک راهکار برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات است.

این مواد مغذی که خاصیت ضدسرطانی خیلی قوی دارند به آسانی در دسترس هستند ولی برای تاثیرگذاری این مواد بر سلولهای سرطانی باید غلظت استفاده شده خیلی بیشتر از غلظت موجود در یک رژیم غذایی سالم باشند.

 

از اینجا بخوانید: افزایش دو برابری سرطان گوارش در جوانان

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار