|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۳۹

صافی و درخشندگی مو یکی از مهمترین المان های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به مهم‌ترین دغدغه فردی با موی فر و وز تبدیل شده است.

صافی و درخشندگی مو یکی از مهمترین المان های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به مهم‌ترین دغدغه فردی با موی فر و وز تبدیل شده است. در نتیجه این امر برای مراکز زیبایی و آرایشگاه ها فرصتی فراهم آورده است که با استفاده از روش های مختلف، تا حدودی موها را صاف و درخشان کنند. کراتینه مو یکی از این روش هاست که در سال های اخیر به طرز چشمگیری مورد استقبال افراد قرار گرفته است. با وجود اینکه این فرایند با عنوان یک روش زیبایی-ترمیمی شناخته شده اما باید توجه داشت که کراتینه مو هم مانند هر روش شیمیایی دیگری، معایبی دارد.
از این رو بهتر است افراد قبل از تصمیم گیری، با آگاهی و بدون تاثیر گرفتن از تبلیغات تجاری، به زیبایی و سلامت موی خود کمک کنند. اگر شما هم برای داشتن مویی زیبا و سالم کراتینه را انتخاب کرده اید، با ما در این مطلب همراه باشید. 
 

 کراتینه مو چیست؟

کراتین در اصل یک نوع پروتئین است که در به طور طبیعی در موها وجود دارد. این پروتئین باعث صاف درخشان بودن موها می‌شود. این پروتئین به میزان کافی در ساختمان موی افرادی که موهای فر یا موهای وز دارند، وجود ندارد. عمل کراتینه مو در حقیقت با جایگزین کردن مقدار کراتین مورد نیاز موها، باعث نرم شدن و صاف شدن آن‌ها تا ماه‌ها می‌شود. این تکنیک که اغلب پرهزینه هم است. امروزه در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی بسیاری انجام می‌شود و با استقبال بسیاری از بانوان هم مواجه شده.
کراتین موی یک زن_آموزش کراتینه مو در منزل+فواید و معایب کراتینه مو که تا به حال نشنیده اید
این باور که این روش باعث صاف شدن موها می‌شود در حقیقت اشتباه است. در هنگام انجام این روش از محلولی استفاده می‌شود که کراتینه با موها ترکیب شده و کتیکول مو را به دلیل نبودن کراتین در موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. نتیجه ترمیم کوتیکول مو، به وجود آمدن موهایی صاف و براق است.
این را در نظر داشته باشید که کیفیت موهای طبیعی ما بهترین حالت است. و ما با رنگ کردن، اتو کرده و استفاده از مواد شیمیایی مختلف، باعث نابودی موهای خودمان می‌شویم. کراتین کردن موها فقط برای موهایی مناسب است که بسیار وز و قابل شانه کردن، نیستند.

 

ترکیبات مواد کراتینه مو

کراتینه از دو ترکیب به وجود میاد:
ترکیب اول: جوجوبا، آلوئه ورا، آکوا، روغن زیتون و فرمولاهید
مخصوص افراد با موهای فر و وز و آسیب دیده است که می خواند موهایی صاف و مقوی داشته باشند.
ترکیب دوم: جوجوبا، آلوئه ورا، روغن زیتون و نانو
مخصوص افراد با موهای صاف طبیعی  که در اثر استفاده از رنگ، مواد شیمیایی و آب و هوای آلوده مو آسیب دیده و تمایل دارند که موهاشون صاف و مقوی باشه.
 

انواع کراتینه مو

احتمالا تا به حال دو روش متفاوت با عنوان های کراتینه احیا و کراتینه صافی به گوشتان رسیده است. اما تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافی در چیست؟
در مواردی دیده می شود که فرد مایل است موهای صاف را تجربه کند اما موی او به دلیل دکلره یا عوامل مختلف به شدت آسیب دیده است. در این حالت از کراتین احیا استفاده می کنیم تا در کنار تقویت تار های مو به میزان قابل قبولی صافی نیز دست پیدا کنیم.
پیشنهاد ما این است، اگر تنها هدف شما، احیای مو است بهتر است از روش های دیگری استفاده کنید. بهتر است درباره روش های مختلف تحقیقات بیشتری کنید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. شما می توانید با خواندن مطالب مقایسه ای مانند تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو با روش های درمانی متنوع آشنا شوید.
روش دیگر که با عنوان کراتینه موی صافی شناخته می شود به میزان بیشتری نسبت به روش قبلی صافی مو را برای شما به ارمغان می آورد. شما در این روش صافی بیشتر همراه با میزان کم تری احیای مو را تجربه می کنید.
این روش درمانی علاوه بر از بین بردن وزهای مو، منجر به درخشندگی و جذابیت بیشتر آن‌ها هم می‌ شود. دوام کراتینه صافی اغلب تا ۶ ماه است. اما حتی تا مدت ها می توانید آثار کراتین را روی موهای خود را احساس کنید. در واقع تا زمانی که موهای خود را رنگ یا دکلره نکنید حالت صافی آن باقی می‌ماند.
روش کراتینه صافی با نام کراتینه برزیلی نیز معروف است. علت آن نیز این است که در ابتدا موادی که صافی بیشتری ایجاد می کردند ساخت کشور برزیل بودند. اما توجه کنید که امروزه مواد با ساخت کشور های مختلف نیز در بازار به چشم می خورند.
کراتین موی یک زن_آموزش کراتینه مو در منزل+فواید و معایب کراتینه مو که تا به حال نشنیده اید

دلیل پیدایش کراتین مو 

با پیشرفت دنیای مد و فشن و به کار بردن رنگ موهای مختلف ، همچنین انواع مواد حالت دهنده موها و همینطور استفاده مداوم از اتوهای مو و سشوارها میزان آسیب رساندین به موها نیز به حداکثر رسیده است و طبیعتا در چنین شرایطی کراتین مو می تواند راهگشای مشکلات بوجود آمده در ساختار موها باشد. در واقع کراتین مو می تواند ساختار بهم ریخته ، آسیب دیده و خشک شده مو را بهبود بخشد و همینطور میزان رطوبت موجود در موهای شما را بالا ببرد.این روزها استفاده نکردن از رنگ موهای مختلف و همینطور اتوهای مو و بابلیس و سشوار اجتناب ناپذیر است پس باید هر از چند گاهی پس از استفاده مداوم از این محصولات مجددا حال موهای خود را به کمک کراتین مو خوب کنیم. کراتین مو ماده کراتین را به موهای شما تزریق می کند ، در واقع کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در موهای انسان ها و حیوانات نیز وجود دارد و هر چه میزان آن بیشتر باشد موها نرم تر و صاف تر و هر چه میزان آن کمتر باشد موها فر و مجعد می شوند. پس در نظر داشته باشید هر زمان که آسیب رسیده به موها به قدری شد که احساس کردید موها دیگر ساختار قبل را ندارد می توانید از روش درمانی کراتین مو استفاده نمایید. البته روش های دیگری نیز برای صاف کردن موها وجود دارد و هیچکدام از این روش ها خاصیت درمانی و احیای کراتین مو را ندارد و تمامشان شیمیایی هستند. کراتین مو تنها روش موجود می باشد که نه تنها شیمیایی نیست بلکه خاصیت درمانی و احیای موها را نیز داراست.
 

کراتین مو چه روشی است؟

کراتین مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش داده می شوند. انجام این روش معمولاً در سالن های زیبایی، تقریبا 120 دقیقه یا بیشتر طول می کشد که البته این زمان کاملا بستگی به میزان بلندی موهای شما دارد و تأثیر آن کاملا بسته به کیفیت مواد کراتین مو دارد که در صورت با کیفیت بودن مواد کراتین مو ، تا 6 ماه باقی می ماند. معمولا افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.داشتن موهای صاف آرزوی اغلب خانم ها است زیرا موهای صاف و لخت ، زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. اگر موهای شما وز یا فر است بهتر است با استفاده از روش کراتین مو، وزی و فری موهایتان را از بین ببرید و به موهایتان فرم و حالتی فوق العاده دهید.

کراتینه موی آقایان_آموزش کراتینه مو در منزل+فواید و معایب کراتینه مو که تا به حال نشنیده اید

ماندگاری موهای کراتینه شده 

یکی از فواید این تکنیک، ماندگاری آن است. البته درمان با این روش معمولا نتایج کاملا متفاوتی دارد. ولی می‌توان گفت که به طور متوسط کراتینه مو بین ۲ تا ۳ ماه ماندگاری دارد. ماندگاری کراتینه به این بستگی دارد که چقدر موهای خود را شامپو می‌کنید. معمولا پیشنهاد می‌شود که موهای خود را هفته‌ای یک تا دو بار بشورید و از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید تا ماندگاری آن بیشتر باشد.
 

آیا کراتینه کردن مو خطرناک است؟

محصولات کراتین مو حاوی مقدار زیادی فرمالدهید (کراتین مو ممنوعیت ندارد اما هشدار های زیادی در زمینه‌ی استفاده از آن به مردم داده می‌شود. فرمالدهید موجود در محصولات کراتین مو نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه‌ها مضر است. از طرفی هزینه کراتین مو بالاست و البته راه‌های مناسب‌تر و کم خطرتر برای بهبود وضعیت ظاهری موها وجود دارند.

 

ماندگاری اثر کراتین مو

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم این روش به عنوان ترفندی نیمه دائمی شناخته می شود. اما منطور از نیمه دائمی چیست؟
عمر کراتینه مو های شما به سه عامل بستگی دارد:
  • کیفیت مواد کراتینه
  • کیفیت ابزار و مهارت فرد
  • مراقبت های بعد از کراتین
 
عامل اول یا همان کیفیت مواد، موردی است که اگر با این حوزه آشنا نباشید نمی توانید مواد خوب را تشخیص دهید. به همین دلیل بهتر است از فردی که اطلاعات بیشتری دارد پرس و جو کنید.
حتی اگر شناخت کافی در این زمینه داشته باشید نیز ممکن است کیفیت مواد جدید را نتوانید تشخیص دهید. به همین دلیل احتمالا با مصرف آن، متوجه درجه کیفی مواد می شوید. اما معیار شما از کیفیت چیست؟
مواد کراتین انواع و اقسام مختلفی دارند اما همه آن ها با دو هدف متفاوت تولید می شوند که این هدف می تواند کیفیت را توجیه کند. این اهداف در جهت احیای بیشتر و صافی بیشتر است.
بعضی از مواد کراتین با هدف احیای مو تولید می شوند. پس در این حالت شما نمی توانید کیفیت آن را بر اساس درجه صافی بعد از کراتینه کردن موی سر بسنجید. در صورت استفاده از این مواد، مو های شما با درصد زیادی احیا می شوند اما به میزان کمی نیز صاف می شوند.
بعضی دیگر از مواد نیز با هدف صافی بیشتر وارد بازار می شوند. شما با استفاده از این مواد می توانید تا چند ماه مو های صاف را تجربه کنید. این نوع کراتین با نام کراتین برزیلی نیز شناخته می شود.
اما توجه داشته باشید که میزان فرمالدهید آزاد شده توسط آن بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است هنگام استفاده از آن ها، چشم ها و مجاری تنفسی شما دچار سوزش شوند.
با توجه به موارد بیان شده در بالا، می توان ادعا کرد که تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافی می تواند تا حد زیادی به مواد آن مربوط شود.
کراتین موی یک زن_آموزش کراتینه مو در منزل+فواید و معایب کراتینه مو که تا به حال نشنیده اید

مراقبت های قبل از کراتینه مو

قبل از اینکه به آرایشگاه بروید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای موهای خود اطمینان حاصل کنید. فقط به این که دوست شما بهترین نتیجه را از این روش گرفته است، اکتفا نکنید و در نظر داشته باشید که شرط اول برای کراتینه مو، داشتن مویی فر یا وز است. کراتینه برای موهای صاف و نرم نه تنها توصیه نمی شود، بلکه ممکن است باعث آسیب موهای شما هم شود.
یکی دیگر از مواردی که قبل از کراتینه مو نباید از آن غافل شوید، پیدا کردن آرایشگاه و متخصص قابل اعتماد و حرفه ای است. فرمول مواد کراتینه برای موهای مختلف متفاوت است. پس حتما مطمئن شوید که آرایشگر شما مهارت لازم برای تشخیص بهترین فرمول را داشته باشد.

 

مراقبت های بعد از کراتینه مو

اگر می‌خواهید عمر کراتین موهایتان بیشتر باشد و به راحتی حالت خود را از دست ندهد بهتر است نکاتی را رعایت کنید.
  • اولین نکته مدت زمان قرنطینه بعد از کراتین است. اصطلاح قرنطینه به معنای این است که ۲ تا ۳ روز بعد از انجام کراتین موهای خود را نشویید.
  • در این زمان اگر قسمت‌های از موهای شما خیس شد یا این که احساس کردید تعریق باعث تغییر حالت موها شده، موهای خود را اتو کنید.
  • این کار را می توانید به راحتی با دستگاه‌های اتو خانگی انجام دهید. به دلیل وجود مواد روی موهایتان، شانس اصلاح حالت مو را دارید.
  • مورد بعدی که باید در سه روز ابتدایی به شدت رعایت کنید جلوگیری از حالت دهی به موهاست.
  • توصیه می‌شود که هنگام خواب، موهایتان را روی بالشت پهن کنید به طوری که تغییر حالتی رخ ندهد.
  •  
  • از طرفی اگر شال یا روسری شما باعث شود موهایتان حالت بگیرد، بهتر است سریعا آن‌ها را اتو کنید. همچنین دقت کنید که در این مدت از کش سر یا گیره استفاده نکنید زیرا باعث تغییر حالت مو می‌شوند.
  • بعد از گذشت این چند روز بهتر است ابتدا موهای خود را با ماسک مخصوص موهای کراتین شده شسته و آبکشی کنید.
  • روز بعد می‌توانید موهای خود را با شامپو بدون سولفات و مخصوص موی کراتین شده بشویید. عملا شما در روز پنجم بعد از کراتین می‌توانید موهای خود رابشویید.
  • در واقع این سخت‌گیری‌ها تنها برای دوام بیشتر کراتین است. اگر فکر می‌کنید که این مدت زیاد است و نمی‌توانید آن را تحمل کنید، مدت قرنطینه را به ۱ تا ۲ روز کاهش دهید.
  • همچنین می‌توانید بعد از این مدت موهای خود را با شامپو مخصوص کراتین بشویید.
  • نکته بعدی که باز هم به شستشوی موها مربوط می‌شود این است که بهتر است اولین آبکشی موها با آب سرد باشد.
  • بعد از شست‌و‌شوی موها، مقداری از خیسی موها را با حوله بگیرید. دقت کنید که موها را مچاله نکنید. سپس موهای خود را با باد سشوار خشک کنید. باد سشوار بهتر است حرارت متوسط داشته و روی دور کند تا متوسط باشد.

 

تفاوت کراتینه با صافی و ریلکسرهای شیمیایی

بله. کراتینه مو، موقتی است و بعد از چند ما کاملا شسته می‌شود ولی ریلکسرهای شیمیایی، دائمی هستند. 
هر دو روش، مواد تشکیل‌دهنده متفاوتی دارند و در نتیجه نتایج متفاوتی ایجاد می‌کنند. ریلکسر‌های شیمیایی، ساقه‌های مو را می‌شکنند و بازسازی می‌کنند در نتیجه موها ضعیف‌تر ولی صاف می‌شوند.
به جای تغییر دادن ساختار شیمیایی مو، در روش کراتینه، منافذ با پروتئین‌ها پر می‌شود در نتیجه باعث نرمی و درخشان شدن بیشتر مو می‌شود. بعد از چند ماه، این پروتئین‌های تزریق شده، شسته می‌شوند.
 

ایا موهای رنگ شده را می شود کراتینه کرد؟

بله. برخلاف ریلکسرها و صاف‌کننده‌های شیمیایی، شما می‌توانید هم موهای خود را رنگ کنید و هم کراتینه انجام دهید بدون اینکه در روند هیچ کدام، اختلال ایجاد شود.
 

فواید کراتینه کردن مو

  • مناسب برای انواع مو
کراتینه مو روشی است که برای انواع مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدودیت ندارد. فرقی نمی‌کند که موهای شما مجعد باشد یا فر، صاف باشد یا حالت‌دار و حتی رنگ شده باشد یا نه. در هر صورت می‌توانید کراتینه مو انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.
  • بدون آسیب برای مو
برخلاف روش‌های سنتی صاف کردن مو، این روش هیچ آسیب دائمی به موها نمی‌زند. تقریبا بعد از دو تا سه ماه، موهای شما به حالت قبلی خود برمی‌گردد. این اتفاق ممکن است زودتر هم پیش بیاید به خصوص اگر مراقبت‌های بعد از کراتینه را انجام ندهید
  • حالت‌دهی آسان
وقتی موهای خود را کراتینه می‌کنید، حالت دهی به آنها راحت تر می‌شود و موها به آسانی حالت می‌گیرند. برای اینکه به موهای خود حالت بدهید لازم نیست حرارت وسیله‌های مربوطه مثلا اتو مو را بیشتر کنید یا از محصولات مختلف استفاده کنید. در نتیجه، موهای شما در معرض آسیب کمتری در برابر مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.
  • تاثیرگذاری فوق‌العاده
فرقی نمی‌کند موهای چقدر فر و وز باشد. با روش کراتینه، موهایی نرم و صاف و براق خواهید داشت و این روش، بسیار تاثیرگذار است. ظاهر جدیدتان تا سه ماه ماندگار است و بعد از این مدت، موهای شما به حالت اولیه برمی‌گردد.
  • مراقبت های کمتر
در این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر، مراقبت‌های کمتری نیاز دارید. برای اینکه کراتینه موهای شما مدت بیشتری دوام بیاورد، لازم نیست که محصولات خاصی برای مراقبت از مو استفاده کنید.
  • بهبود کیفیت ساختار مو
این روش، باعث پر شدن حفره‌های ساقه مو با کراتین می‌شود. در نتیجه، موهای شما، ساختار و بافتی نرم‌تر و براق‌تر پیدا می‌کنند. در نتیجه، میزان وز شدن مو کاهش پیدا می‌کند.
بدون عوارض جانبی
این روش، روشی است که تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجه و اثبات‌شده‌ای برای آن گزارش نشده است.
  • شانه کردن راحت‌تر مو
بعد از کراتینه مو، موهایتان به راحتی شانه می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را حالت دهید. تا مدت‌ها نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده ندارید.
  • مناسب برای زنان و مردان
هم زنان و هم مردان می‌توانند از مزایای کراتین درمانی بهره‌مند شوند و این روش، هیچ محدودیتی ندارد. اگر می‌خواهید موهای براق و صاف داشته باشید، فارغ از اینکه چه جنسیتی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.
  • تقویت موها
موادی که برای کراتینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بیت رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، بلکه ساقه مو را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت، موهای شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.
 

عوارض کراتینه کردن مو

این روش مثل هر روش دیگری که برای صاف کردن مو استفاده می‌شود، معایبی هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
  • فرمالدهید، یار دیرین سرطان

فرمالدهید (به انگلیسی: Formaldehyde) موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

  • مصنوعی بودن محصولات کراتینه
کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در مو، دندان و ناخن وجود دارد. ولی کراتینی که برای استفاده در درمان مو رایج است، به صور مصنوعی ساخته می‌شود به همین دلیل ممکن است پوست و چشم‌های حساس را تحریک کند. با وجود این، تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجهی بعد از کراتینه گزارش نشده است.
  • قیمت بالا
کراتینه یک روش پرهزینه و نسبتا گران است. علاوه بر اینکه برای استفاده از این روش باید هزینه بالایی بپردازید، بعد از کراتینه نیز باید مراقب موهای خود باشید. در نتیجه باید شامپوهای خاص بدون سولفات استفاده کنید که این محصولات معمولا هزینه‌های بالاتری نسبت به محصولات عادی دارند.
  • ماندگاری کوتاه‌مدت
بعد از کراتینه کردن مو، موهای شما برای مدت دو تا سه ماه، براق و صاف و لخت باقی می‌مانند. بعد از این مدت، مو دوباره به شکل اولیه خود برمی‌گردد و دوباره وز یا مجعد می‌شود.
  • کراتینه و انواع حساسیت

کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند. بعضی از افراد ممکن است بعد از کراتین درمانی، واکنش‌های آلرژیک داشته باشند. خارش و ایجاد راش در پوست، از علائم حساسیت است که در این افراد مشاهده می‌شود.

  • آسیب و ریزش مو

از آنجایی که کراتینه مو دائمی نیست و احتیاج به ترمیم مداوم دارد؛ تکرار طولانی مدت آن باعث نازک شدن ریشه ها و تار های مو می شود. به همین دلیل ممکن است افراد بعد از مدتی شاهد ریزش مو و آسیب بیشتر موهای خود باشند.

کراتینه ی مو روشی برای خوش حالت کردن مو و صاف کردن آن است. عموما کراتینه کردن روش مناسبی نیست. هر روشی که باعث صاف شدن مو شود، پیوندهای دی سولفید شبکه ی کراتین مو را از بین می برد. پس بهتر است که انجام نشود. این کار در طولانی مدت باعث شکنندگی و آسیب دیدن موها و حتی تشدید ریزش مو می شود.

 

آیا کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

دکلره آسیب بسیار شدیدی به موهای شما وارد می کند. بهترین حالت این می باشد که بعد از هر بار دکلره کردن مو کراتینه مو را انجام دهید. یعنی عمل کراتینه مو بعد از دکلره! ما مشتریان عزیزی داشتیم که بعد از دو و یا حتی سه بار دکلره هم برای کراتینه مو مراجعه کرده بودند، اما انقدر موهای آسیب دیده ای داشتند که با یکبار کراتینه مو به مویی ابریشمی و بی نقص نمی رسیدند ، هر چند با یک بار کراتینه مو، موهایشان بسیار بهتر و زنده تر از قبل از کراتینه می شد اما برای داشتن مویی بی نقص نیازمند دفعات کراتینه موی بیشتر بودند. پس بهتر است که این طور در نظر بگیریم که آسیبی که دکلره به موها وارد می کند برابر با بهبود و جانی است که کراتینه مو به موهای شما می بخشد. در واقع به ازای هر بار دکلره مو یکبار نیاز داریم موهایمان را کراتینه کنیم تا جان تازه ای بگیرند و کیفیتشان حفظ شود.
کراتینه موی آقایان_آموزش کراتینه مو در منزل+فواید و معایب کراتینه مو که تا به حال نشنیده اید

ضرر کراتینه مو در بارداری

اینکه کراتینه مو و صاف کننده های شیمیایی واقعا چه مقدار اسیب می زند را کسی نمی داند چه اندازه است .تصور می شود که استفاده از نرم کننده و شامپوهای شیمیایی بی خطر باشد زیرا که تماس کمی با پوست سر دارند.
برای انکه خیالتان راحت باشد بهتر است در دوران بارداری بطوری کلی شامپوها و نرم کننده های شیمیایی را استفاده نکنید. این کار عقلانی تر است جه برسید به کراتینه و محصولات دیگر صافی . اما اگر مصر هستید که موهای صاف را داشته باشید بهتر است بدانید که برخی از محصولات کراتینه و صافی خطرات کمتری دارند.
درمانهای شیمایی صافی مو استاندارد و کم خطر
احتمالاً در حین بارداری این روشهای درمانی بی خطر است. یک مطالعه نشان داد که استفاده از محصولات صاف کننده مو خطر بروز زایمان زودرس یا داشتن نوزاد با وزن کم را افزایش نمی دهد. با این حال ، این مطالعه به نقص هنگام تولد نپرداخته است.
درمانهای شیمیایی صاف کننده استاندارد عبارتند از:
Lye: حاوی هیدروکسید سدیم
No-lye: حاوی هیدروکسید کلسیم و کربنات گوانیدین
Thio : حاوی نمکهای تیوگلیکولیک اسید
 
کراتینه برزیلی مو و بارداری
در حالی که احتمالاً درمانهای استاندارد بی خطر هستند ، یک روش صاف کننده شیمیایی که در کشور برزیل وجود دارد ممکن است برای استفاده شما در دوران بارداری به همان اندازه ایمن نباشد.
درمان موهای کراتین (همچنین به عنوان درمان کراتین برزیل ، BKT یا Blowout برزیل نیز شناخته می شود) اغلب حاوی ماده شیمیایی به نام فرمالدئید هستند. شما می توانید فرمالدئید را از طریق پوست خود و یا با تنفس به داخل بدن جذب کنید. در بسیاری از محصولات حمام و تمیز کننده وجود دارد ، اما شواهدی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
به همین دلیل ، بسیاری از کشورها محدودیت هایی را در مورد میزان استفاده از فرمالدئید در محصولات تعیین کرده اند. حد معمول 0.2٪ است. اما به نظر می رسد برخی محصولات کراتین به اندازه 10 درصد حاوی محصولات هستند. بازار انگلستان بسیاری از این درمان های کراتین را پس گرفته است ، اما اغلب آنها هنوز بصورت آنلاین و یا در سالن ها موجود هستند.
درمان کراتین بدون فرمالدئید در دسترس است ، اما مراقب باشید. هنگام آزمایش ، برخی از آنها حاوی فرمالدئید بودند. سایر درمانهای بدون فرمالدئید حاوی ماده شیمیایی به نام متیلن گلیکول هستند که هنگام گرم شدن با آهنین صاف ، به فرمالدئید تبدیل می شوند.
به همین دلایل ، ممکن است ترجیح دهید در حین بارداری ، یک روش صاف کننده شیمیایی نداشته باشید. اگر می خواهید حتما موهای صاف داشته باشید بهتر است که ، از هرگونه علائم “کراتین” یا “کراتینه برزیلی مو” خودداری کنید. 
 

وز شدن مو بعد از کراتینه

کراتین مو کراتینه مو کراتین کراتینه صافی و احیای موکراتینه مو یا همان کراتین مو ، این روزها از بهترین روش های درمان ، احیا و صافی موها می باشد. در واقع با پیشرفت دنیای مد و فشن و بالا رفتن تب استفاده از رنگ موهای مختلف و متنوع و همینطور اتوهای مو و بابلیس های مختلف نیاز به کراتینه مو بیشتر از قبل احساس می شود. حال باید توجه داشته باشیم که موضوع کراتینه مو یک موضوع ساده نیست و باید با نهایت دقت و تجربه کافی انجام شود و همینطور کمی مراقبت ، که بعد از انجام خدمات کراتینه مو برای طولانی تر شدن ماندگاری کراتینه مو باید انجام دهیم. در غیر اینصورت کراتینه موی مطلوبی نخواهیم داشت ، البته باید توجه داشه باشیم که انجام این مراقبت ها بسیار ساده و آسان است و مهمتر از آن دقت و تجربه کافی در اجرای کراتینه مو می باشد که فقدان آن باعث آسیب های متعددی به موهای شما و همینطور می تواند علت وز شدن موهای شما بعد از کراتینه باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.انجام صحیح و بی نقص فرآیند کراتینه مومهمترین علت وز شدن مو بعد از کراتینه می تواند انجام اشتباه فرآیند کراتینه مو باشد. در نظر داشته باشید که کار کراتینه مو یک امر تخصصی می باشد و اجرای آن کار هر کسی نمی باشد. برای انجام آن شما باید نزد فرد متخصص در زمینه کراتینه مو بروید که سابقه چندین ساله در این زمینه داشته باشد. اجرای غلط این فرآیند و یا استفاده از مواد کراتین نامرغوب و بی کیفیت می تواند مهمترین و اصلی ترین دلیل وز شدن موها بعد از کراتینه باشد. در اصل شما با انجام غیر تخصصی این کار به جای احیا و درمان و صافی موهای خود ، به موهای خودتان آسیب رسانده اید. به همین دلیل موهای شما وز شده است.

 

علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم ، کراتینه مو یک روش درمانی است و فاقد مواد شیمیایی موجود می باشد. در مواردی که از مواد و متریال خوب برای کراتینه مو استفاده شود و تمامی اصول اجرایی آن توسط شخص متخصص و با تجربه در زمینه کراتینه مو انجام شود و همینطور تمامی موارد توصیه ای شخص متخصص به خوبی در دوران قرنطینه بعد از کراتینه مو اجرا شود. تنها دلیل باقی مانده می شود زیر ساخت موی مشتری! این به چه معناست؟ در واقع کراتینه مو بار اول که اجرا می شود حال موهای شما را خوب و دگرگون می کند ، بار دوم بهتر از دفعه اول نتیجه می گیرید و همینطور تا آخر ، در حقیقت اگر یک مویی خیلی آسیب دیده باشد ، در بار اول ممکن است موها کمی کمتر صاف شوند. اما قطعا در دور دوم که بعد از چند ماه انجام می شود موها کاملا صاف می شوند. 
 

نکات پایانی

کراتینه ی مو روشی برای خوش حالت کردن مو و صاف کردن آن است. عموما کراتینه کردن روش مناسبی نیست. هر روشی که باعث صاف شدن مو شود، پیوندهای دی سولفید شبکه ی کراتین مو را از بین می برد. پس بهتر است که انجام نشود. این کار در طولانی مدت باعث شکنندگی و آسیب دیدن موها و حتی تشدید ریزش مو می شود.
درست است که کراتینه مو باعث صافی و درخشندگی مو می شود، اما نباید انرژی و زمان صرف شده را نادیده گرفت. علاوه بر این با کمی بررسی متوجه خواهیم شد که معایب آن می تواند از مزایای آن بیشتر باشد و شاید بهتر است از خود بپرسیم که آیا کراتینه مو در نهایت به زیبایی ختم می شود؟ یا بعد از تکرار مداوم، زیبایی طبیعی و سلامتی را هم به خطر خواهد انداخت؟ بیایید “شنونده‌ ای عاقل” باشیم و به تعریف رایج زیبایی از منظری دیگر نگاه کنیم.
در جامعه سرمایه داری امروز، زیبایی های کدگذاری شده دستاویزی برای مصرف گرایی است. المان های زیبایی را چه کسانی تعیین می کنند؟ چه سازمانی یا چه نهادی برای اولین بار موی صاف را زیبا و موی فر را نازیبا نامید؟ آیا با دنبال کردن این المان ها به آرامش می رسیم یا بر نگرانی ها و دغدغه های ما افزوده می شود؟ آیا داشتن موقت موهایی درخشان، حقیقی‌ ترین و دائمی‌ ترین زیبایی انسان، یعنی سلامتی را به خطر نمی اندازد؟
شاید زمان آن رسیده است که خود را از قید و بند های قراردادی نجات بدهیم و با رویکردی هوشمندانه فریب سیاست مصرف گرایی را نخوریم و به دنبال روش های دیگری برای سلامت و زیبایی طبیعی موی خود باشیم. در گذشته هم روش هایی برای خوش حالت تر شدن مو وجود داشت که با پیشرفت علم و استفاده سودجویانه سرمایه گذاران، این روش های سنتی مانند استفاده از روغن های طبیعی به فراموشی سپرده شد. از این رو توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای موهای خود شرایط را سنجیده و نگاه تک بعدی به زیبایی را با روش های مانند کراتینه مو، دور بیندازیم.
 
 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار