|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۴۱

صبحانه انگلیسی یک صبحانه کامل از نظر ارزش غذایی نه تنها در بریتانیا بلکه در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران است.

صبحانه انگلیسی یک صبحانه کامل از نظر ارزش غذایی نه تنها در بریتانیا بلکه در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران است. این صبحانه از ۵ تا ۷ بخش تشکیل شده که بسته به ذائقه‌تان می‌توانید آن را کم و زیاد یا مواد دیگری جایگزین کنید. اما در اصل صبحانه انگلیسی از سوسیس، بیکن، تخم مرغ، خوراک لوبیا، گوجه فرنگی، قارچ و نان تهیه می‌شود. اگر از کسانی هستید که در کافه و رستوران‌ بشقاب انگلیسی را  بر هر صبحانه دیگری ترجیح می‌دهید، با ما همراه باشید.

 

صبحانه انگلیسی چیست ؟

صبحانه انگلیسی کامل که گاهی اوقات به آن «فرای‌آپ» نیز گفته می‌شود، شامل تخم‌مرغ سرخ‌شده، سوسیس، بیکن، گوجه‌فرنگی، قارچ، نان سرخ‌شده و اغلب یک تکه پودینگ سفید یا سیاه است و آن را همراه با چای یا قهوه و نان تست داغ و کره‌ای سرو می‌کنند. این روزها، صبحانه ممکن است شامل موارد دیگری مانند لوبیا پخته و هش براون نیز باشد.
سنت صبحانه انگلیسی به قرون وسطی باز می‌گردد. در این زمان معمولاً فقط دو وعده غذایی در روز وجود داشت. صبحانه و شام صبحانه در اواسط یا اواخر صبح سرو می‌شد و معمولاً فقط حاوی نان و احتمالاً مقداری پنیر و گوشت سرد بود.
یک صبحانه مجلل اغلب توسط اشراف یا درباریان در مناسبت‌های اجتماعی یا تشریفاتی مانند عروسی سرو می‌شد. مراسم عروسی باید قبل از ظهر برگزار می‌شد، بنابراین اولین غذایی که عروس و داماد با هم خوردند صبحانه بود و به «صبحانه عروسی» معروف شد.
در دوران ویکتوریایی، صبحانه به بخش مهمی از یک مهمانی تیراندازی، مهمانی آخر هفته یا شکار تبدیل شده بود و کمی زودتر از همیشه سرو می‌شد. نجیب‌زاده‌ها عاشق سرگرمی‌های مجلل بودند و این شامل صبحانه نیز می‌شد.
صبحانه انگلیسی چیست
صبحانه‌ها بدون عجله آرام و همراه با ظروف نقره و شیشه‌ای فراوان، برای تحت‌ تأثیر قرار دادن مهمان‌ها، صرف می‌شد. میز صبحانه زیر سنگینی صبحانه انگلیسی پر پیمان ناله می‌کرد. روزنامه‌هایی در دسترس خانواده و مهمانان بود تا از اخبار روز مطلع شوند. علاوه بر تخم‌مرغ و بیکن که برای اولین بار در‌ اوایل قرن هجدهم به این وعده اضافه شد، ضیافت صبحانه می‌تواند شامل غذاهای پروتئینی مانند گوشت سرد، ماهی دودی و تخم مرغ آب‌پز نیز باشد.
عصر ویکتوریا شاهد ظهور یک طبقه متوسط ​​ثروتمند در جامعه بریتانیا بود که مایل بودند از آداب و رسوم نجیب‌زاده‌ها، از جمله سنت صبحانه انگلیسی کامل، الگو بردارند. از آن‌جایی که طبقات متوسط ​​به سر کار می‌رفتند، صبحانه زودتر سرو و معمولاً قبل از ساعت ۹ صبح سرو می‌شد.
صبحانه انگلیسی_طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه و رستوران ها
بسیاری از طبقات کارگر از صبحانه انگلیسی نیز لذت می‌بردند. اعمال تنبیهی بدنی و ساعات طولانی کار در کارخانه های انقلاب صنعتی به این معنی بود که یک وعده غذایی مقوی اول صبح ضروری بود. حتی در اواخر دهه ۱۹۵۰، تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال روز خود را با یک غذای خوب سنتی انگلیسی شروع می‌کردند.
در دنیای امروزی سلامتی موضوعی بسیار مهم است، ممکن است فکر کنید که یک صبحانه انگلیسی سالم‌ترین راه برای شروع روز نیست، اما برخی کارشناسان معتقدند که چنین وعده غذایی در صبح سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و نباید ناسالم باشد، به خصوص اگر غذا به جای سرخ‌شدن، کباب شود.
درباره ی صبحانه ی مخصوص انگلیسی باید بدانید که معمولا مردم در انگلیسی برای میل کردن وعده ی صبحانه ی خود، بین ساعات ۷ الی ۹ صبح وقت می گذارند و معمولا در ساعات آغازین روز، غذایی بسیار کامل را میل می کنند. البته این سنت و برنامه ی غذایی در بین انگلیسی ها بسیار قدیمی است. در بشقاب صبحانه ی انگلیسی از غذاهایی استفاده می شود که در زمره ی خوراک های سنتی انگلیسی ها قرار دارد و مواد اولیه ی آن، جزئی از تولیدات محلی و داخلی در این منطقه است.
و البته که کاملا دستورالعمل های پخت هر جزء از آن ها، مربوط به بومیان انگلیسی است. این که چگونه صبحانه ی انگلیسی به دیگر نقاط دنیا هم رفت و تبدیل به یک غذای ایده آل و خوشمزه شد، برای خودش یک فرمول ساده و مشخص دارد. اولین دلیلی که می توان برای رفتن این غذا به نقاط مختلف جهان بیان کرد این است که انگلیسی ها از آن جا که عادت دیرینه ی کشورگشایی در سراسر نقاط مختلف و قاره های کشف شده و کشف نشده ی زمین داشتند، هر آن چه که مخصوص و مرتبط به فرهنگشان بود را نیز با خودشان به نقاط مختلف زمین می بردند.

 

صبحانه انگلیسی سالم است؟

در واقع هیج جا چنین چیزی ذکر نشده است که این صبحانه سالم است! اما از بسیاری صبحانه های دیگر سالم تر است. در واقع صبحانه انگلیسی به خاطر خوشمزه بودن و کامل بودنش است که تا این حد معروف شده و طرفدار دارد. توصیه ما این است که این صبحانه را هر روز میل نکنید. به عنوان مثال صبح جمعه ها یک زمان مناسب برای صرف صبحانه انگلیسی است.
 

اجزای صبحانه انگلیسی

  • سوسیس
در انگلستان معمولا کیفیت سوسیس ها بسیار بالا است در بیشتر مواقع از سوسیس خوک برای تهیه صبحانه انگلیسی استفاده می شود. اما در صورتی که به این نوع سوسیس دسترسی ندارید، می توانید از سوسیس های دیگر استفاده کنید اما همیشه بالاترین کیفیت را انتخاب نمایید. انتخاب سوسیسی غیر از گوشت خوک تغییر چندانی در صبحانه انگلیسی نمی دهد، زیرا در خود این کشور هم بسیاری از افراد از سوسیس های دیگر استفاده می کنند.
  • بیکن
برای تهیه بیکن در صبحانه انگلیسی نباید از بیکن آمریکایی استفاده کنید. انگلیسی ها بیکن خود را دارند! در واقع تفاوت این دو در آن است که بیکن آمریکایی معمولا از گوشت شکم تهیه می شود اما بیکن انگلیسی از گوشت پشت تهیه میشود. بیکن انگلیسی بسیار شبیه به بیکن کانادایی است.
 
  • تخم مرغ
تخم مرغ هارا نیمرو شده در کنار صبحانه انگلیسی قرار می دهند و یکی از مهم ترین بخش های آن را تشیکل می دهد. دقت داشته باشید که زرده تخم مرغ را نباید هم بزنید و باید به شکل سالم سرو شود. همچنین اجازه ندهید خیلی سفت شود.
  • لوبیا
شاید بپرسید لوبیا چگونه می تواند در صبحانه خورده شود؟! باید بگوییم که دلیل آن فیبر و مواد مغذی آن می باشد. در صبحانه انگلیسی هیچ چیزی بی دلیل قرار نگرفته است. لوبیاها را می توانید با سس گوجه فرنگی به غذایتان اضافه کنید. استفاده از کنسرو لوبیا (چه خانگی و چه تجاری) در صبحانه انگلیسی مجاز است.
  • گوجه فرنگی
به هیچ عنوان از گوجه فرنگی های کنسروی و آماده استفاده نکنید و فقط استفاده از گوجه فرنگی های تازه مجاز است. گوجه ها را می توانید سرخ کنید تا کمی به رنگ قهوه ای در بیایند و بعد به صبحانه انگلیسی خود اضافه کنید.
  • قارچ
قارچ های تازه و برش خورده هم یکی دیگر از بخش های مهم صبحانه انگلیسی می باشند.
  • نان
نان تست شده را حتما در صبحانه انگلیسی خود داشته باشید. بهترین انتخاب استفاده از نان تست های معمولی است اما در صورتی که به این نوع نان دسترسی ندارید، می توانید از نان های دیگری هم استفاده کنید اما هرگز نمی توانند جای نان تست را بگیرند.
 

ارزش غذایی صبحانه انگلیسی

  1. کالری: ۱۱۵۳
  2. کل چربی: ۷۲ گرم
  3. چربی اشباع: ۲۶ گرم
  4. کلسترول: ۵۴۴ میلی گرم
  5. سدیم: ۲۲۵۶ میلی گرم
  6. کربوهیدرات: ۵۰ گرم
  7. پروتئین: ۵۹ گرم
صبحانه انگلیسی_طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه و رستوران ها

دانستنی هایی درباره ی صبحانه ی مخصوص انگلیسی

  • هندی ها در صبحانه ی خود به سبک انگلیسی از مرغ و ادویه ی ماسالا نیز استفاده می کنند.
  • در دیگر مناطق انگلیس از دیگر مواد غذایی همچون: کیک اسفنجی ویکتوریایی، تارت مخلوط شده با قهوه، ژله، پودینگ مخصوص، کیک اسکونز، پای سیب زمینی، کیک گوشت، پودینگ مخصوص روز کریسمس،پای پیاز، پای سیب، گوشت کباب شده ی گاو، گوشت گوسفند ذغالی با سس گوجه فرنگی مخصوص، هات پای، پیراشکی قدیمی و انگلیسی به نام بدفورشایر و بسیاری از خوراک های سنتی منطقه ها سرو می شود.
  • اگر در کنار صبحانه ی مخصوص انگلیسی شما از کیک سیب استفاده شد این را بدانید که صبحانه ی شما را از روی دستور پخت و تهیه ی این صبحانه از کشورهایی همچون؛ آلمان، اسکاندیناوی، هلند و شمال قاره ی آمریکا درست کرده اند.
 

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

مواد لازم برای تهیه صبحانه انگلیسی، به ازای هر نفر، بدین قرار است:
  • سوسیس ۲ عدد
  • ۲-۳ تکه بیکن
  • ۲ عدد قارچ
  • ۱-۲ گوجه فرنگی رسیده
  • ۱ ورقه ضخیم پودینگ سیاه
  • ۱ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ تکه نان
پس از تهیه مواد لازم، بدین ترتیب صبحانه انگلیسی خود را آماده می‌کنیم:
صفحه گریل تخت خود را روی حرارت ملایم گرم کنید و کمی با روغن زیتون سبک بمالید.
ابتدا سوسیس‌ها را بپزید. سوسیس‌ها را به روی صفحه گریل داغ قرار دهید و اجازه دهید به آرامی برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند و گهگاه بچرخانید تا طلایی شوند. بعد از ۱۰ دقیقه اول، قبل از شروع پخت سایر مواد، حرارت را تا حد متوسط ​​افزایش دهید. اگر برای فضا مشکل دارید، سوسیس ها را کاملاً بپزید و در ظرفی در فر داغ نگه دارید.
بیکن را مستقیماً روی صفحه گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که کیفیت دلخواه شما به دست آید سرخ کنید. مانند سوسیس‌ها، بیکن پخته‌شده را می‌توان داغ در بشقاب در فر نگه داشت.
قارچ‌ها را پاک کرده و بشویید و سپس ساقه‌ی آن‌ها را کوتاه کنید. سپس آن‌ها را به تکه‌هایی هم‌اندازه تکه کنید. نمک و فلفل بزنید و کمی روغن زیتون بپاشید. قارچ‌ها را روی صفحه گریل قرار دهید و ۱-۲ دقیقه قبل از چرخاندن و ۳-۴ دقیقه دیگر بپزید. از جابه‌جایی بیش از حد قارچ ها در حین پخت خودداری کنید، زیرا این کار باعث آزاد شدن آب طبیعی قارچ ها و خیس‌شدن آن‌ها می‌شود.
برای گوجه‌فرنگی‌ها، اگر از گوجه‌فرنگی آلویی استفاده می‌کنید، گوجه‌فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و با یک چاقوی کوچک و تیز، چوب‌گاه آن را بردارید. نمک و فلفل بزنید و کمی روغن زیتون بپاشید. سمت برش را روی صفحه گریل قرار دهید و بدون حرکت به مدت ۲ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را به آرامی برگردانید و دوباره مزه‌دار کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بپزید تا نرم شوند اما همچنان شکل خود را حفظ کنند.
برای پودینگ سیاه، آن را ۳ یا ۴ قسمت تقسیم کنید و پوست آن را جدا کنید. روی صفحه گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت ۲-۱ و نیم دقیقه بپزید تا کمی ترد شود.
برای تهیه نان سرخ‌شده، بهتر است آن را در تابه‌ای جداگانه بپزید. در حالت ایده‌آل، از نانی استفاده کنید که یک یا دو روز از عمر آن می‌گذرد. ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و سطح آن را با روغن بپوشانید. نان را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف را بپزید تا ترد و طلایی شود. اگر تابه خیلی خشک شد، کمی روغن اضافه کنید. برای طعم بهتر، بعد از برش‌دادن، یک تکه کره به آن اضافه کنید.
برای تخم‌مرغ‌های سرخ‌شده، تخم‌مرغ را مستقیماً داخل ماهیتابه با نان سرخ شده بشکنید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند. یک قاشق خوب کره اضافه کنید و وقتی تخم مرغ ذوب شد، کمی کره اضافه کنید. آن‌ها را به میزان دلخواه خود بپزید، مزه‌دار کنید و آن‌ها را به آرامی بردارید.
پس از پخته‌شدن همه مواد، آن‌ها را در بشقاب های گرم سرو کنید.
صبحانه انگلیسی در منزل_طرز تهیه صبحانه انگلیسی به سبک کافه و رستوران ها

سخن آخر

البته در آخر پیشنهاد می کنیم که با توجه به ذائقه ی غذایی ما ایرانیان این غذا را در کنار یک لیوان چای تازه دم، آب پرتقال تازه و طبیعی و یا یک لیوان قهوه ی آمریکانو و یا هر نوع از قهوه ی دم کرده ی دیگری بسته به سلیقه و مزاجتان میل بفرمایید.
به این نکته توجه داشته باشید که اگر دوست دارید تا در کنار مخلفات صبحانه ی انگلیسی خود ماده ی غذایی دیگری را اضافه و یا حتی حذف کنید، کاملا دستان شما باز است و همه چیز بر طبق سلیقه ی غذایی شما قابل انعطاف و تغییر است.
برای این که طعم اصیلی از این غذا را بچشید، حتما از مواد غذایی تازه تولید شده استفاده کنید.
 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار