|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۸۰

روکش مبل وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توان از آلودگی و لک شدن مبل‌ها جلوگیری کرد.

با توجه به این که مبل‌های سلطنتی بسیار گران هستند و از طرفی در صورت لک یا کثیف شدن و شستشوی چند باره مطمئنا ظاهر زیبای مبلمان دچار آسیب می‌شود، به نظر می‌رسد نگهداری کردن از مبلمان به وسیله روکش کردن یا کاور کردن مبل کار عاقلانه‌ای است، استفاده از روکش مبل استیل باعث می‌شود که مبل‌ها در مقابل ریختن نوشیدنی و مایعات، لکه‌های چربی یا دست های کثیف، گرد و غبار و … مصون بمانند. 
روکش مبل وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توان از آلودگی و لک شدن مبل‌ها جلوگیری کرد، این وسیله را با نام های مختلفی چون روکش مبل، کاور مبل یا لباس مبل می‌شناسند و استفاده از آنها برای مبل‌های استیل و حتی مبل‌های راحتی در خانه‌های ایرانی به ویژه خانه‌هایی که دارای فرزندان کوچک هستند بسیار رایج است.
این کاورها معمولا از جنس پارچه و گاهی نیز با عنوان کاور ژله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاورهای ژله‌ای در واقع کاورهای پلاستیکی و طرح شیشه‌ای هستند که با استفاده از آنها می‌توان شکل ظاهری مبل‌ها را در دکوراسیون منزل حفظ کرد. به راحتی تمیز می‌شوند و به ظاهر مبلمان نیز از نظر جلوه‌های بصری آسیبی نمی‌زنند.
این مطلب از امیدنیوز، قصد داریم تا شما را با بهترین کاورهای مبلمان استیل و سلطنتی آشنا کنیم و شما را در انتخاب کاور همراهی نماییم.
 

کاور مبل چیست ؟

کاور مبل نوعی روکش است که از جنس های مختلفی تولید شده و بر روی مبلمان می کشند تا آن را از آلودگی و کثیفی و آسیب محافظت کنند. کاور های مبل انواع مختلفی دارند که می توان به کاور پارچه ای، مشمایی و کاور ژله ای اشاره نمود. هر کدام از این کاورها کیفیت، ویژگی و قیمت خاص خود را دارا هستند. شما با توجه به مبلمان خود و بودجه ای که برای صرف این کار در اختیار دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر می خواهید نمای مبل و پارچه روکش آن دیده شود، استفاده از کاور های ژله ای یا طلقی و اگر می خواهید شکل و شمایل و رنگ مبل راحتی تان را تغییر دهید، می توانید از کاورهای پارچه ای استفاده کنید.
 

ضرورت استفاده از کاور مبل

پارچه های کاور مبل باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند
در جوامع امروزی مبلمان فقط بعنوان یک کالای لوکس و تجملاتی به حساب نمی آید بلکه جزو لوازم ضروری منزل شده، تاهمین چندسال پیش اگر در خانه ای مبل وجود داشت تنها در اتاق پذیرایی یا (مهمان خانه) گذاشته می شد و در تمام طول سال نیز ملحفه های سفید رنگی روی  آن پهن می کردند طوری که اعضای خانواده حق استفاده از آنها را نداشتند مگر زمانی که مهمان غریبه ای برای آنها می آمد.
ولی امروزه اکثر خانواده ها اصطلاحا مبل نشین شده اند و حتی برای بعضی ها مبلمان کارکردهای دیگری نظیر میز غذاخوری، تخت خواب، میز کار و ... نیز پیدا کرده است.
بنابراین با توجه به وجود گرد وغبار، آلودگی هوا، دوده حاصل از پخت وپز، اسباب کشی و کثیف شدن هنگام پذیرایی از مهمان ها و همین طور با به کار انداختن سیستم های گرمایشی به خصوص شوفاژ بخاری و شومینه و آبگرمکن در خانه ها اگرچه فضای گرم و راحتی را در فصول سرد سال خواهیم داشت اما بدنبال آن معضلات دیگری هم برای خانم خانه پیش خواهد آمد.
در واقع گرم شدن محیط توسط این نوع منابع بخصوص شومینه، باسوختن ذرات موجود در هوا در نهایت ایجاد لایه ای از دوده روی لوازم دکوراسیون خانه همراه است که البته این مشکل در مورد بعضی از لوازم و سطوح مانند پرده ها و دیوارها که قابل شستشو بوده نگرانی خاصی به همراه ندارد.
ولی برای دیگر لوازم ازجمله مبلمان پارچه ای که امکان شستشو با آب و مواد شوینده به طریقه معمول وجود ندارد مجبوریم این سیاهی ها را با پارچه ای آغشته به مواد مخصوص شستن فرش و مبل تمیز کنیم که چندان کارساز نبوده و پارچه مبل به مرور زمان جلوه اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح چرک مرده می شود و این کار همچنین باعث تغییرشکل و حالت دادن فوم و اسفنج مبل و در نهایت نشست کردن آن می شود.
تمام این تفاسیر، دلایل قانع کننده ای برای استفاده از پیراهن مبل،کاور مبل یا روکش مبل به شمار می روند. درکنار همه این ها هزینه های سنگین تعمیرات و خرید، ضرورت استفاده از پیراهن مبل و کاور مبل را دو چندان می کند. حتی در صورتی که هزینه خرید مبلمان جدید برای شما مطرح نباشد باز هم شما به پیراهن مبل یا کاور مبل نیاز دارید چون همه دوست دارند که از مهمان هایشان برروی مبلمان تمیز و شیک پذیرایی کنند نه مبلمانی که حتی مدت زمان زیادی از خرید آن نگذشته ولی کثیف، لک و خراب شده است.
هنگامی که موضوع پیراهن مبل یا کاور مبل مطرح می شود، ذهن اغلب افراد به کاور مبلی با پارچه های ساده و کم ارزش ملحفه ای و محیطی سرد و بی روح که حاصل کاربرد آنهاست معطوف میشود. حال آنکه شما میتوانید برای سرویس مبلمان خود پیراهن مبلی با پارچه های طرح دار، با کیفیت و شکل که به لحاظ طرح و رنگ با محیط منزل شما هماهنگی دارند استفاده نمایید.
اگر از پارچه ای با جنس مرغوب و زیبا برای این منظور استفاده کنید و پیراهن یا کاور مبل شما با دقت و به اندازه مبل دوخته شود شما میتوانید از آن حتی با وجود داشتن مهمان نیز استفاده کنید.  تنوع نوع و جنس پارچه ها بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشید که هر پارچه ای مناسب هر چیزی نیست.
پارچه های کاور مبل که معمولآ از نوع پلی استر یا تلفیقی از پلی استر و نخ با درصد مشخص یا ترمه می باشند باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند. متاسفانه جنس های تقلبی که از لحاظ طرح و رنگ شبیه آنها هستند بسیار زیادند اما از لحاظ کیفیت بسیار متفاوتند که هر کسی قادر به تشخیص آن نیست.
 
 

نکات مهم هنگام خرید کاور مبل

  • توجه به طراحی مبلمان:
    اولین نکته در هنگام خرید کاور مبل توجه به نوع مبلمانی است که شما از آن در خانه خود استفاده می کنید. مبل های خانگی بطور کلی در دو دسته راحتی و استیل برای مصارف خانگی طراحی و تولید می شوند که شما باید با توجه به خرید هر یک از آنان اقدام به تهیه کردن پیراهن مبلمانی مناسب برای آن کنید.

  • جنس محصول:
    نکته دوم مربوط به جنس کاور مبل شما می شود که می توانید با توجه به عرضه طیف گسترده ای از پیراهن های مبلی در جنس هایی همچون: ژله ای، پلاستیکی، پارچه ای، چرمی و غیره اقدام به خرید هر یک از آنان متناسب با سلیقه و نظر خود کنید.
  • اندازه پیراهن مبلمان:
    توجه به سایز و اندازه پیراهن مبلی تان نیز از دیگر مواردی است که باید به هنگام انتخاب و خرید کاور مبلمان منزلتان به آن دقت داشته باشید. برای این منظور بهتر است به سراغ اندازه گیری دقیق ابعاد مبلمانتان بروید و سپس اقدام به خرید یک مدل مناسب با هر جنس و کیفیتی برای خود باشید. ناگفته نماند برخی از کاورهای مبل بصورت فری سایز طراحی و دوخته شده اند.
  • ضد تعرق:
    اگر کاور مبل شما ضد تعرق باشد، یک مزیت بزرگ برایتان بحساب می آید و دسته کم در صورت نشستن های طولانی مدت بر روی مبلمانتان، نواحی پشت کمر و زیر باسن شما از شدت گرما و تعرق، خیس نخواهد شد و این خیسی نیز به دلیل وجود این قابلیت در پیراهن مبلی تان، به روکش اصلی مبلمان خانگی شما راه پیدا نخواهد کرد.
  • استفاده از هر ۲ طرف:
    پیشنهاد می کنیم همواره به دنبال خرید کاور مبلی باشید که از قابلیت استفاده بصورت دورو برایتان برخوردار باشد و شما بتوانید پس از مدتی استفاده از یک طرف پیراهن مبلمانتان، در صورت لزوم از طرف دیگر آن استفاده کنید و سپس با گذر زمان اقدام به شستشوی آن نمایید. ناگفته نماند وجود امکان استفاده از دو طرف یک کاور بیشتر مناسب پیراهن های پارچه و رنگی می باشد که در اثر استفاده های مکرر کیفیت آنان به مرور زمان کم و کمتر می شود.
  • رنگ و طرح محصول:
    فاکتور مهم دیگری که باید در هنگام خرید کاور مبل به آن توجه داشته باشید، رنگ پیراهن و همچنین ساده و یا طرح دار بودن آن است. برای این منظور پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی به رنگ غالب در فضای داخلی خانه تان بکنید و سپس در بخش طراحی کاور نیز توجه به طرح نهایی مبلمان و همچنین رنگ دیوارهای فضایی که قرار است مبلمان در آن قرار بگیرد، داشته باشید.
  • ضدآب و ضد ضربه:
    آن دسته از کسانی که دارای فرزند خردسال و یا حتی حیوانات مختلف خانگی هستند و نمی خواهند مبلمان خانگی شان خیلی زود نابود شود و از بین برود، بهتر است به سراغ خرید پیراهن مبل ضدآب و همچنین ضد ضربه بروند تا عمر صندلی های نشیمن خود را افزایش دهند.
  • قابلیت شستشو:
    با اینکه تقریبا تمام کاورهای مبل از قابلیت شستشویی آسان برخوردار هستند، اما باز بهتر است شما به هنگام خرید خود حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید و چنانچه مبلمان شما دارای دو قسمت پُشتی و نشیمنگاهی جدا از همدیگر است، برای هر کدام از آن ها به فکر تهیه یک کاور مخصوص باشید و ترجیحا از خرید یک کاور سراسر برای پوشاندن مبلمانتان استفاده نکنید.
 

انواع کاور مبل

  • کاور مبل پارچه‌ای

    از دیگر انواع کاور مبل در لیست پیشنهادی راهنمای خرید کاور مبل، کاورهای مبل پارچه‌ای هستند. این نوع از کاورها گزینه مناسبی برای مبلمان راحتی محسوب می‌شوند و طاهر و رنگ متفوتی به مبلمان می‌دهند. مبلمان راحتی که معمولا روبروی تلویزیون قرار می‌گیرند برای استراحت‌های وسط روز یا بازی بچه‌ها روبروی تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر پر معرض آسیب و کثیفی هستند. پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت کاورهای مبل پارچه‌ای معمولا از جنس پلی‌استر و نخ هستند و علاوه بر این‌که نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای دارند، به راحتی نیز شسته می‌شوند و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند. 

    همچنین شما می‌توانید با استفاده از طرح‌های متنوع و زیبایی که این‌گونه کاورها دارند، ظاهری متفاوت و زیبا به مبل‌های کهنه و قدمی خود ببخشید و آن‌ها را با کوسن‌های جدید که با رنگ کاور همخوانی دارند، تزیین کنید. با این کار شما با صرف هزینه‌ای بسیار کم در دکوراسیون منزل خود تنوع ایجاد می‌کنید.

  • کاور مبل ژله‌ای

    این نوع کاور که به آن کاور مبل ژلاتینی با طلقی نیز می‌گویند، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی در راهنمای خرید کاور مبل برای مبل‌های استیل و سلطنتی محسوب می‌شود. این کاور به خوبی از مبلمان شما در برابر هرگونه گردوغبار و کثیفی محافظت می‌کند و از همه مهم‌تر ظاهر بدی برای مبلمان شما ایجاد نمی‌کند. این کاورها معمولا از پلیمر PVC ساخته می‌شوند و در ابتدای امر مانند ورقه‌هایی شفاف هستند که براساس اندازه‌های مبل شما برش می‌خورند و نوار دوزی می‌شوند. 

    یکی از مزایای کاور مبل ژله‌ای این است که هرگونه کثیفی به راحتی و به کمک یک دستمال نمدار کاملا از روی آن‌ها پاک می‌شود و قابلیت شستشو در انواع ماشین‌های لباسشویی را نیز دارد.

  • کاور مبل ضد آب و ضد ضربه
    یکی دیگر از انواع کاورهای مبل در راهنمای خرید کاور مبل، کاورهای ضد آب و ضد ضربه هستند. این نوع کاورها برای کسانی که بچه کوچک یا حیوان خانگی دارند گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. این نوع کاورها علاوه بر تمیز نگه داشتم مبلمان شما از هرگونه آلودگی، از انتقال خرابکاری‌های کودکان یا حیوانات خانگی شما نیز روی رویه‌های مبل ارزشمند شما جلوگیری می‌کنند. ضد ضربه و ضد آب بودن این نوع کاورها مبلمان شما را در برابر ناخن کشیدن‌های حیوان خانگیتان با ریختن شربت‌های رنگی روی مبل محافظت می‌کند و مقاومت بیشتری نسبت به کاورهای مبل پارچه‌های و ژله‌ای دارد. 

     
  • کاور مبل چرمی
    کاورهای مبل چرمی همان‌طور که از اسمشان پیدا است با چرم دوخته شده‌اند و برای کسانی که می‌خواهند کاورهای مبل به صورت ثابت روی مبل بماند گزینه مناسبی است. این نوع کاورها جلوه‌ای زیبا و اشرافی به مبل‌های کهنه و قدیمی شما می‌بخشند و از نفوذ مایعات و گردوغبار به رویه‌های نبل جلوگیری می‌کنند. این نوع کاورها با یک دستمال به راحتی تمیز می‌شوند و دیگر نیازی به شستشوی آن‌ها در لباسشویی نیست. کاورهای مبل چرمی یکی از پرطرفدارترین کاورهای مبل در لیست راهنمای خرید کاور مبل محسوب می‌شوند. 
  • کاور فول استرچ
    این نوع از کاورها معمولا به‌صورت آماده به فروش می‌رسند و برای هر اندازه مبلی مناسب هستند. جنس پارچه این نوع از کاورها به گونه‌ای است که براساس اندازه مبل شما کش می‌آید و کاملا به رویه مبل می‌‌چسبد. یکی از مزایای این نوع از کاورها این است که روی سطح مبل سر نمی‌خورند و کاملا به قالب مبل درمی‌آیند.
  • کاور مبل تکه‌ای
    بر اساس راهنمای خرید کاور مبل این نوع از کاورها زیر مجموعه کاورهای پارچه‌ای قرار می‌گیرند. تفتوت آن‌ها با کاورهای پارچه‌ای این است که تمام قسمت‌های مبل را نمی‌پوشانند و تنها قسمت‌ نشیمن، پشتی مبل و دسته‌ها را که بیشتر در معرض آسیب هستند پوشش می‌دهند. گاورهای مبل تکه‌ای جزو جدیدترین طراحی‌های کاور مبل هستند و معمولا با استفاده از بند یا چسب به سطح مبل چفت می‌شوند تا از سر خوردن آن‌ها روی مبل جلوگیری شود. این کاورها معمولا برای مبل‌های راحتی استفاده می‌شوند و به دلیل ظاهر ساده آن‌ها هنگام آمدن مهمان از روی مبل‌ها برداشته می‌شوند. 
  • کاور مبل شزلون
    باید بگوییم که مدل کاور مبل به مدل های ساده و معمولی از مبلمان کلاسیک و مدرن محدود نمی شوند، بلکه شما می توانید برای مبلمان متفاوت تری همچون مبل شزلون نیز از انواع کاور مبلمان استفاده کنید. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، استفاده از کاور مبل، محدودیتی ندارد و شما می توانید با توجه به ابعاد مبلمان خود از انواع طرح و رنگ هایی از کاور مبلمان استفاده کنید.
  • کاور مبل دامنی
    اگر تصمیم دارید که برای کاور مبل خود به سراغ مدل های متنوع تر و متفاوت تری بروید و فضای خانه تان را نیز از یکنواختی خارج کنید توصیه می کنیم که به سراغ مدل کاور مبل دامنی بروید. این نوع از کاورها به لحاظ داشتن بافت متفاوت در بدنه و همین طور طرح دامنی در پایه ها می توانند فضای متفاوتی را به خانه شما ببخشند. با استفاده از چنین مدل هایی دیگر نگران ضربه وارد شدن به پایه ها و زدگی آنها نیز نخواهید بود.

 

کاور مبل ژله ‌ای‌، انتخابی مناسب برای مبلمان سلطنتی!

در میان انواع کاور مبلمان می‌توان به کاور مبل ژله ‌ای اشاره کرد. به این نوع کاور مبل، کاور طلقی یا ژلاتینی نیز گفته می‌شود. این نوع کاورها برای مبلمان سلطنتی بسیار مناسب هستند. این کاورها نه تنها از زیبایی مبلمان سلطنتی شما کم نمی‌کنند، بلکه با حفظ آن‌ها در برابر گرد و غبار، لکه‌ها و انواع کثیفی‌ها، باعث حفظ ظاهر بسیار زیبای آن‌ها نیز می‌شوند.
کاور مبل ژله‌ای یا پیراهن مبل ژلاتینی از طلق‌هایی نرم و شفاف ساخته می‌شود. این طلق‌های شفاف یا طلق‌های شیشه‌ای، از پلیمر pvc ساخته می‌شوند. کاور مبل ژله‌ای شما پس از اندازه‌گیری و الگوبرداری مبلمان شما برش خورده و دور تا دور آن نواردوزی می‌شود.
همان‌طور که گفتیم، شستن کاور یا پیراهن مبل بسیار راحت‌تر نسبت به شستن خود مبل است. اما از میان تمام کاورهای موجود در بازار، شستشوی این نوع کاور یعنی همان کاور مبل ژله‌ای بسیار ساده‌تر است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از یک دستمال نمدار کاور مبل ژلاتینی خود را تمیز کرده و از ظاهر شفاف و ساده آن لذت ببرید.
این نوع کاور مبل در عین سادگی باعث زیبا بودن مبل شما می‌شود و مبلمان شما را از هر گونه آسیب و کثیفی در امان نگه می‌دارد. پس اگر مبلمان شما نیز سلطنتی است و می‌خواهید هم ظاهر زیبای آن جلوی چشمتان باشد، و هم از آن در برابر گرد و غبار و کثیفی محافظت کنید، استفاده از کاور ژله‌ای را نادیده نگیرید.
 

ویژگی های کاور مبل ژله ای

  • حفظ شکل و ظاهر اصلی مبلمان
    معمولا اکثر افراد دوست ندارند زیبایی مبل خود را زیر روکش و پیراهن‌های مبل پنهان کنند. جنش شفاف و شیشه‌ای این روکشه‌ای مبل این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید در عین حال هم از کثیف شدن و خرابی مبلتان جلوگیری کنید و هم طرح و رنگ اصلی مبل خود را به نمایش بگذارید. این ویژگی کاملا مناسب مبلمان سلطنتی و کلاسیک است زیرا مشخص بودن منبت کاری های روی دسته و تاج مبل جلوه زیبا تری را به محیط می‌بخشد.
  • سهولت و راحتی در پاک کردن و تمیز کاری
    به خاطر جنس پلاستیکی این نوع روکش‌های ژله‌ای، در صورتی که بخواهید آن‌ها را تمیز کنید، بدون صرف انرژی زیادی می‌توانید بدون دردسر تمام کاورهای ژله‌ای را پاک و تمیز کنید. برای این کار حتما نیاز نیست که آن‌ها را بشوید. با کمی کف و یک دستمال مرطوب سطح این روکش‌های مبل ژله‌ای به راحتی تمیز می‌شوند.
  • سبک و کم جا بودن
    روکش‌های ژله‌ای دارای وزن بسیار کمی هستند و اگر بخواهید آن‌ها را از روی مبل بردارید، دچار مشکلی نخواهید شد و به علاوه جای زیادی هم نمی‌گیرند. فرض کنید یک میهمانی دارید و دوست ندارید برای میهمانی روکش‌های ژله‌ای روی مبلمان منزل شما باشند. لازم نیست نگران چیزی باشید؛ زیرا می‌توانید به آسانی این روکش‌های ژله‌ای را از روی مبل خود بردارید و سپس آن را تا زده و در کمد یا کشویی در خانه قرار دهید.
  • عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد
    همانطور که گفته شد برای ساخت کاور مبل ژلاتینی از طلق های پلاستیکی استفاده می شود و این طلق ها بخاطر ماهیتی که دارند گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کنند. این ویژگی مناسب کودکان و همینطور افرادی است که در برابر گرد و غبار حساس هستند پس با استفاده از این سبک کاور مبل می توان از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری کرد.
  • طول عمر بالای کاور مبل ژله ای
    اگر کاور مبل ژله ای در معرض نور خورشید قرار نگیرد و یا اینکه با اشیاء تیز به آن آسیبی وارد نشود می تواند سال ها بدون مشکل و با زیبایی خاصی که دارد از مبلمان شما محافظت کند. باید به این نکته توجه شود که کاور مبل ژلاتینی مناسب استفاده روزمره نیست و یکی دیگر از دلایلی که ما پیشنهاد می کنیم از این سبک کاور برای مبلمان استیل و کلاسیک استفاده کنید همین موضوع است زیرا از مبلمان کلاسیک و استیل بر خلاف مبلمان راحتی به طور مداوم و روزانه استفاده نمی شود.

 

معایب کاور مبل ژله ای

یکی از معایب کاور های ژله ای این است که اگر از جنس مناسب و با کیفیتی انتخاب نشوند ممکن است بعد از مدت دچار چسبندگی شوند. البته منظور از این حرف، چسبیدن کاور به مبل نیست. چسبندگی به این معنی که بعضی از قسمت های کاور که بر روی هم قرار می گیرند به هم می چسبند. همچنین ممکن است در اثر نشستن و بلند شدن های مکرر کاوری که دارای کیفیت خوبی نباشد دچار پارگی یا ترک خوردن گردد.
از دیگر معایب کاور های ژله ای می توان به موضوع عرق کردن کاور اشاره کرد. ممکن است در مواقعی که هوا کمی گرم باشد و شما برای مدتی نسبتا طولانی بر روی مبل استیل با کاور ژله ای نشسته اید، این مشکل به وجود بیاید.
 

قیمت کاور مبل ژله ای

قیمت روکش مبل سلطنتی بر اساس اندازه و تعداد ست مبل ( هفت نفره یا بیشتر) ، جنس متریال به کار رفته ( طلق ۰۱۰ یا ۰۲۰ یا ضخیم تر) و کیفیت آن ( طلق چینی، تایوانی، کره ای …)، ظرافت و تمیزی دوخت کار متغیر است. در کاور های ژله ای برای مبل های استیل دو موضوع مهم در این باره مطرح می گردد. یکی اینکه کاور مبل را یکسره می خواهید و یا دوست دارید کاور قسمت تشک جداگانه باشد. موضوع دوم درباره ضخامت طلق کاور است. هر چه ضخامت بالاتر برود قیمت تمام شده نیز بالاتر خواهد بود. به طور متوسط دوخت یک کاور ژله ای برای مبل سلطنتی بین ۷۰۰ هزار تومان الی ۱.۵ میلیون تومان هزینه دارد.
 

شستن کاور مبل ژله ای 

برای شستن کاور مبل ژله ای را به هیچ وجه از مواد شوینده و ماشین لباسشویی استفاده نکنید. کاور مبل ژله ای را فقط با یک دستمال مرطوب شده با آب تمیز کنید. چون اگر از مواد شونده و شیمیایی استفاده شود؛ رنگ کاور کدر شده و شفافیت اولیه خود را از دست می‌دهد.





 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار