|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۳۱

اغلب کاربران در مورد خرید بهترین گوشی هوشمند اطلاعاتی دارند ولی اکثرا اطلاعات مفیدی برای خرید بهترین ساعت هوشمند ندارند.

 

کاربران هنگام خرید بهترین گوشی هوشمند اطلاعات نسبی درباره مدل‌های مختلف و ویژگی‌ های فنی آن‌ها دارند، اما وقتی بخواهند بهترین ساعت هوشمند بخرند، شاید در انتخاب مدل مناسب دچار سردرگمی شوند. ما در این مطلب اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دادیم.

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه ساعت های هوشمند به عنوان یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در بازار به حساب برشمرده می‌شوند که در این میان عده زیادی آن را همانند تلفن همراه، یک بخش جدانشدنی از خود می‌دانند. با آنکه هنوز هم افراد بسیاری هستند که ساعت را یک کالا لوکس می‌پندارند اما کاربران دنیای فناوری و تکنولوژی دیگر چنین تصوری ندارند .

به همین سبب از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ دنیا نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی و فیت بیت گرفته تا تولیدکنندگان قدیمی ساعت همچون تگ‌هوئر و فسیل، پا به عرصه تولید ساعت‌های هوشمند بگذارند. به‌طورکلی دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد تا شما را نسبت به خرید یک ساعت هوشمند ترغیب کند؛ بنابراین چنانچه قصد خرید یک ساعت هوشمند را داشتید حتماً به نکات زیر توجه کنید.

بهترین ساعت هوشمند

چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟

ساعت های هوشمند یا اسمارت واچ ها یک محصول جانبی غیر ضروری محسوب می شوند، پس خرید اسمارت واچ کاملا بستگی به نیاز افراد دارد؛ ساعت‌های هوشمند بهترین گزینه برای دریافت نوتیفیکیشن‌ها و سنجش وضعیت سلامتی شما هستند اما این دو تنها دلیل موجود برای خرید آن‌ها نیستند.

در واقع شما می‌توانید این ساعت‌ها را شخصی‌سازی کرده و با لباس‌های خود ست کنید، علاوه بر این می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را با آن کنترل کنید و یا بر روی آن برنامه‌های مختلفی را نصب کنید و یا حتی به مکالمه با آن بپردازید. یکی از ویژگی های ساعت های هوشمند کم کردن احتمال دزدی گوشی است، با وجود اسمارت واچ ها دیگر نیازی به درآوردن گوشی از جیب ندارید و می توانید پیام و حتی تماس را با ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه پاسخ دهید.

خرید ساعت هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنیم.

سازگاری سیستم‌عامل با گوشی موبایل

با اینکه امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند بسیار قدرتمند هستند و به‌تنهایی و بدون اتصال به گوشی هوشمند می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را ارائه بدهد اما در نظر داشته باشید که نهایت کارایی این گجت پوشیدنی زمانی آشکار می‌شود که به یک گوشی هوشمند متصل باشد از این رو بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با گوشی شما سازگاری کامل داشته باشد.

به عنوان مثال گلکسی واچ ۵ و یا حتی ورژن قبلی آن یعنی گلکسی واچ ۴ به گوشی آیفون متصل نمی شود ولی با دیگر گوشی های اندرویدی سازگار است. اما باید در نظر داشت که استفاده از این ساعت در کنار یک دستگاه اندرویدی سامسونگ عملکرد فوق‌العاده و راحت‌تری را به شما ارائه می‌دهد.

یا به عنوان مثالی دیگر سیستم‌عامل Wear OS که بر روی ساعت‌های هوشمند هوآوی، ال جی و شیائومی قرار دارد با گوشی های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید سازگاری بالایی دارند و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد در حالی که این ویژگی‌ها و دسترسی‌ها در گوشی آیفون محدود است.

صفحه‌نمایش

امروزه در ساخت اکثر جدیترین ساعت‌های هوشمند از صفحه‌نمایش رنگی Super AMOLED یا صفحه‌نمایش AMOLED استفاده می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را با رنگ غنی‌تر و روشنایی بیشتر مشاهده کنید. اندازه ی صفحه نمایش نیز در انتخاب شما تاثیرگذار است و با توجه به سلیقه خود می توانید ساعتی با صفحه نمایش گرد و یا مستطیل انتخاب کنید.

بهترین ساعت هوشمند

رابط کاربری، کلیدهای فیزیکی در مقابل نمایشگرهای لمسی

به کارگیری نمایشگر لمسی در ساعت هوشمند امری بدیهی به نظر می‌رسد و چندان دور از ذهن نیست اما این مشخصه زمانی ناکارآمد به چشم می‌آید که بخواهید بر روی یک نمایشگر کوچک، لمسی را انجام دهید و یا در برخی از رابط های مبتنی بر ژست‌های حرکتی با اختلال مواجه شوید. Wear OS عملکرد خوبی را در نمایش نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌دهد و پیام‌ها در آن به صورت کارتی نمایش داده می‌شود که می‌توانید با کشیدن آن به اطراف به سادگی از مشاهده آن‌ها صرف‌نظر کنید در حالی که در دیگر برنامه‌های این ساعت، این ویژگی در دسترس نیست. ناگفته نماند که در به‌روزرسانی اخیر این سیستم‌عامل امکان سوئیچ‌کردن بین کارت‌ها با یک ضربه کوچک امکان‌پذیر شده است.

در طرف دیگر اپل در ساخت ساعت های هوشمند خود رویه دیگری را در پیش گرفته است. این کمپانی علاوه بر صفحه‌نمایش لمسی از یک کلید فیزیکی digital crown در ساختار ساعت هوشمند خود استفاده کرده است که به شما امکان می‌دهد تا برای بزرگ‌نمایی و اسکرول کردن از آن استفاده کنید. ناگفته نماند که نمایشگر ساعت هوشمند اپل از قابلیت Force Touch نیز بهره می‌برد که می‌تواند بر اساس میزان فشار روی صفحه‌نمایش دستورات مختلفی را اجرا کند.

طراحی و قابلیت شخصی‌سازی در ساعت هوشمند

امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند گزینه‌های سفارشی زیادی را قبل از خرید در پیش روی شما قرار می‌دهند، از این رو شما می‌توانید رنگ، جنس بند، اندازه و بسیاری از موارد دیگر را خودتان انتخاب کنید. بهتر است در هنگام خرید ساعت به این نکته توجه کنید که لوازم جانبی ساعت هوشمند مورد نظر شما در بازار موجود باشد.

در حال حاضر عرضه ساعت‌های هوشمند توسط کمپانی‌های مختلف با صفحه دایره‌ای روزبه‌روز بیشتر می‌شود تا کاربران بتوانند از حس دست کردن ساعت‌های مشابه با ساعت‌های قدیمی لذت ببرند. ساعت‌سازان قدیمی نیز دست به کار شده‌اند و پا به میدان رقابت ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear گذاشته‌اند و سخت می‌کوشند تا با ترکیب طراحی یک ساعت آنالوگ با قابلیت‌های یک ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS محصولی جذاب را روانه بازار کنند.

برنامه‌ها

اپل واچ با داشتن بیش از 20000 اپلیکیشن از جمله Uber، MapMyRun، ESPN و Rosetta Stone دارای بیشترین اپلیکیشن در بین ساعت‌های هوشمند است. اپل واچ به عنوان پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین ساعت هوشمند بازار به شما امکان می‌دهد تا هر کاری را از کنترل لامپ با اپلیکیشن Philips Hue گرفته تا سفارش غذا از راه دور را با آن انجام دهید. شما می‌توانید این برنامه‌ها را به‌صورت اختصاصی از اپ‌استور اپل واچ دانلود کنید.

در طرف مقابل گوگل تاکنون هیچ آماری را به صورت رسمی منتشر نکرده است اما شواهد نشان می‌دهد که Wear OS نیز دارای هزاران اپلیکیشن است که می‌توانید آن را به صورت مستقیم نصب کنید.

قابلیت‌های سنجش سلامت

استقبال کاربران از دستبندهای سلامتی سبب شد تا تولیدکنندگان ساعت‌ های هوشمند بخواهند چنین امکاناتی را در ساعت‌ های هوشمند خود به کار ببرند. امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند می‌توانند فعالیت‌های مربوط به‌سلامتی شما از شمارش ضربان قلب گرفته تا سنجش کیفیت خواب رصد کنند.

بهترین ساعت هوشمند

چنانچه می‌خواهید از ساعت هوشمند خود برای فعالیت‌های جسمانی استفاده کنید باید مدلی را خریداری کنید که علاوه بر ساعت هوشمند، قابلیت‌های سنجش سلامت را نیز در اختیار شما قرار دهد. Fitbit Versa و Garmin Vivoactive 3 از جمله مدل‌هایی هستند که امکانات جالبی را برای سنجش سلامتی و تندرستی ارائه می‌دهند و به کمک آن می‌توانید وضعیت جسمانی، علائم بیماری، وضعیت خواب و دیگر فعالیت‌های روزانه خود را بررسی کنید.

با آنکه بیشتر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS دارای حسگر سنجش ضربان قلب هستند اما با این وجود نمی‌توان مانند دستگاهی چون Fitbit Charge 4 که ویژه سنجش سلامت و تندرستی است، اتکا کرد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد حسگر ضربان قلب اپل واچ، دقیق‌ترین عملکرد را در بین ساعت‌های هوشمند دارد.

علاوه بر این اپل واچ سری 3 به بالا و مدل‌های جدید ساعت سامسونگ دارای GPS هستند که باعث می‌شود در فعالیت‌هایی نظیر دویدن و دوچرخه‌سواری مسافت مسیر و سرعت به صورت دقیق اندازه گیری شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که روشن بودن GPS تأثیر به سزایی در مصرف انرژی ساعت هوشمند دارد.

قابلیت تماس و دریافت پیام

چنانچه می‌خواهید به کمک ساعت هوشمند خود با دیگران تماس بگیرید لازم است تا مدلی را انتخاب کنید که به مودم LTE مجهز باشد. هرچند که امکان برقراری تماس صوتی از طریق ساعت هوشمند در ایران فراهم نیست اما این حال ممکن است در آینده نه‌چندان دور این قابلیت در دسترس قرار بگیرد. همچنین یک ساعت هوشمند خوب باید با یک تلنگر سریع رو مچ دستتان، شما را از پیام‌های دریافت شده، نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های ورودی باخبر کند.

باتری و میزان شارژدهی

در نهایت طول عمر باتری و شارژدهی آخرین موردی است که باید به هنگام خرید ساعت هوشمند آن را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند که به نمایشگرهای رنگی مجهز شده‌اند بسته به نوع استفاده کاربران می‌تواند با هر بار شارژ می‌تواند 1 الی 2 روز شارژدهی داشته باشد.

بی‌تردید اگر ساعت به قابلیت‌های بیشتر نظیر مکالمه صوتی، GPS و غیره مجهز شده باشد نمی‌تواند به‌اندازه گفته شده در بالا شارژدهی داشته باشد. به‌عنوان نمونه اپل واچ با یک‌بار شارژ می‌تواند تا 18 ساعت بی‌وقفه کار کند. در ادامه این مطلب لیستی از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ را تهیه کرده‌ایم تا در صورت نیاز آن‌ها را بررسی کنید.

لیست خرید بهترین ساعت هوشمند

در ادامه لیست بهترین ساعت هوشمند را به ترتیب قیمت معرفی می‌کنیم. هر کدام از این ساعت‌های هوشمند، ویژگی مهمی را نسبت به رده قیمتی خود در اختیارتان می‌گذارند.

هواوی واچ فیت ؛ بهترین ساعت هوشمند اقتصادی برای تمرینات ورزشی خانگی

پشتیبانی از: اندروید و iOS

نمایشگر: ویوید امولد ۱.۶۴ اینچ با رزولوشن ۴۵۶ در ۲۸۰ پیکسل

شارژدهی باتری: تا ۱۰ روز

وزن: ۳۴ گرم

مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر

حسگرها: شتاب سنج، ژیروسکوپ، نور سنج، سنجش اشباع اکسیژن خون، ضربان قلب و حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max) - مجهز به GPS

قیمت: ۲.۴ میلیون تومان

توضیحات

هواوی واچ فیت (بررسی دیجیاتو) جایگاهی بین ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند هواوی دارد اما با توجه به بهره‌مندی از بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های گران‌تر این کمپانی و نیز نمایشگر با کیفیت و نسبتا بزرگ، بیشتر به ساعت‌های هوشمند نزدیک است. واچ فیت، اگرچه برای پایش فعالیت‌های ورزشکاران حرفه‌ای به پای ساعت‌های پیشرفته‌تر برندهایی مثل گارمین نمی‌رسد اما در رده قیمت خود و حتی رده‌های بالاتر، یکی از کامل‌ترین‌ها است و به همین علت بهترین ساعت هوشمند اقتصادی برای تمرینات ورزشی محسوب می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند

از مزایای هواوی واچ فیت که در کم‌تر ساعتی در این رده قیمت دیده می‌شود راهنمایی‌های انیمیشنی فعالیت‌ها است. این ویژگی به ویژه در دوران کرونا به کار افرادی می‌آید که قصد رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند و می‌‌خواهند در منزل و در مدتی نسبتا کوتاه، ورزش‌هایی بدون نیاز به لوازم ورزشی انجام دهند.

آنر واچ ES نیز مدل ری‌برند شده این محصول به شمار می‌رود و هیچ تفاوت دیگری با آن دارد. هرچند در برخی فروشگاه‌ها، امکان دارد که بتوانید آنر واچ ES را با قیمت کم‌تری پیدا کنید که در این صورت، خرید آن را پیشنهاد می‌کنیم. نسل جدید هواوی واچ فیت نیز در بازار عرضه شده و اگر به امکانات پیشرفته‌ترین نیاز دارید، در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

نکات مثبت هواوی واچ فیت

طراحی زیبا

نمایشگر با کیفیت

قرارگیری بسیار راحت روی دست

تنوع بالای فعالیت‌های ورزشی قابل پایش

رابط کاربری روان

نمایشگر همیشه روشن

طراحی خوب اپلیکیشن هواوی Health

شارژدهی باتری خوب

قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها

راهنمای تمرینات ورزشی با انیمیشن

شارژ در مدت زمان کوتاه

نکات منفی هواوی واچ فیت

عدم پشتیبانی از اپ‌های ثالث

مشکلات هر چند کم در نمایش اعلان‌های فارسی

واچ فیس‌های محدود

مشکلات نمایش وضعیت آب و هوا

عدم امکان استفاده از بندهای استاندارد

دقت بسیار پایین سنجش اشباع اکسیژن خون

بدنه پلاستیکی

برخی محدودیت‌ها برای محصولات غیر از برند هواوی

امیزفیت تی رکس پرو ؛‌ بهترین ساعت هوشمند مقاوم و ارزان

پشتیبانی از: اندروید و iOS

نمایشگر: ۱.۳ اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل

شارژدهی باتری: ۱۸ روز استفاده معمول، ۶۶ روز استفاده از حالت ساده نمایش ساعت و ۴۰ ساعت استفاده مداوم از GPS

وزن: ۵۹ گرم

مقاومت در برابر آب: تا عمق ۱۰۰ متر

حسگرها: سنجش ضربان قلب، شتاب‌سنج، اشباع اکسیژن خون، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج، حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max)، نور سنج و‌ قطب‌نما - مجهز به GPS

قیمت: ۳.۵ میلیون تومان

توضیحات

پیش از این در دیجیاتو، به بررسی امیزفیت تی-رکس پرداخته بودیم و برای ماه‌ها، در راهنمای خرید ساعت هوشمند دیجیاتو نیز خریدش را پیشنهاد می‌دادیم. تی-رکس پرو اما با وجود ظاهر تقریبا مشابه، به لطف تغییرات مثبتی که داشته، ساعتی بهتر از قبل محسوب می‌شود و حتی از نظر ما بهترین ساعت هوشمند مقاوم و ارزان ۲۰۲۱ هم بوده. امیزفیت تی-رکس پرو از نظر مقاومت در برابر آب بهبود یافته و حالا تا عمق ۱۰۰ متری توان دوام می‌آورد.

بهترین ساعت هوشمند

تعداد فعالیت‌های ورزشی قابل پایش نیز افزایش یافته و حالا به بیش از ۱۰۰ عدد رسیده است. تی-رکس پرو همچنین امکان تشخیص خودکار ۸ فعالیت ورزشی را دارد. از مزایای دیگر امیزفیت تی‌-رکس پرو نسبت به نسل قبل باید به دقت بالاتر سنجش ضربان قلب، اضافه شدن حسگر اشباع اکسیژن خون و اضافه شدن امکان پایش استرس اشاره کرد.

شارژدهی تی-رکس پرو در مقایسه با مدل قبلی کمی پایین‌تر است اما در عوض میزان شارژدهی با استفاده از GPS دو برابر شده و به ۴۰ ساعت رسیده است. اگر در راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند به دنبال یک ساعت مقاوم هستید که در مقایسه با مدل‌های مشابه کاسیو و گارمین قیمت ارزان‌تری هم داشته باشد امیزفیت تی-رکس پرو با بهره‌مندی از گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

البته مدل قبلی یعنی امیزفیت تی‌رکس با قیمت حدود ٣ میلیون تومان همچنان ساعت هوشمند با ارزشی محسوب می‌شود و در کنار مدل تی-رکس پرو، خرید این مدل را هم برای کاربرانی با بودجه محدودتر پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مثبت بهترین ساعت هوشمند امیزفیت تی-رکس پرو

بدنه مقاوم و کیفیت ساخت بالا

نمایشگر امولد با کیفیت

پایش فعالیت‌های ورزشی متعدد

قیمت مناسب نسبت به رقبا

شارژ‌دهی باتری بسیار خوب

نکات منفی امیزفیت تی-رکس پرو

ردیابی خواب محدود و کم دقت

دقت نه چندان بالای GPS

سیستم‌عامل محدود و عدم پشتیبانی از اپ‌های ثالث

مشکلات گاه و بیگاه در تشخیص خودکار فعالیت‌های ورزشی

لگ‌های رابط کاربری

هواوی واچ فیت 2 ؛ شیک و به‌روز

پشتیبانی از: اندروید و iOS

نمایشگر: امولد ۱.٧۴ اینچ با رزولوشن ۴٨۰ در ٣٣۶ پیکسلی

سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 2.1

شارژدهی باتری: تا ۱۰ روز

وزن: ۳۰ گرم بدون بند

مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر

حسگرها: شتاب سنج، ژیروسکوپ، نور سنج، سنجش اشباع اکسیژن خون، ضربان قلب و حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max) - مجهز به GPS

قیمت: ٣.٧ میلیون تومان

توضیحات

پیش‌تر بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2 را در دیجیاتو با شما به اشتراک گذاشته بودیم. نسل جدید هواوی واچ فیت قیمت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد. هواوی این ساعت هوشمند را در سه مدل اکتیو، کلاسیک و الگانت روانه بازار کرده که ارزان‌ترین آن‌ها یعنی مدل اکتیو در بازار کشورمان به فروش می‌رسد. این مدل از بند سیلیکونی و بدنه پلاستیکی بهره می‌برد که نسبت به رقبا کیفیت ساخت پایین‌تری دارد. در عوض اما طراحی ظاهری ساعت کاملا شیک و جذاب است.

بهترین ساعت هوشمند

نمایشگر واچ فیت 2 اندازه ١.٧۴ اینچی دارد و محتوا به شکلی کاملا خوانا روی آن به نمایش در می‌آید. این نمایشگر کیفیت بالایی نیز دارد و حتی زیر نور آفتاب می‌توان به‌راحتی با آن کار کرد. هواوی از سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 2.1 روی واچ فیت 2 استفاده کرده است. به لطف این سیستم عامل بهینه، کارکرد محصول کاملا روان و عاری از لگ خواهد بود. همچنین قابلیت‌های مختلفی روی این ساعت هوشمند موجود هستند که می‌توانند به انجام کارهای روزمره شما کمک کنند.

واچ فیت 2 از امکانات ورزشی مخصوصی نیز برخوردار شده تا به انتخابی مناسب برای ورزشکاران بدل شود. همچنین ویژگی‌های پایش سلامتی روی این محصول اعم از سنجش ضربان قلب، پایش اکسیژن خون (SpO2) و حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max) به‌خوبی کار می‌کنند. هرچند نباید روی قابلیت پایش کیفیت خواب واچ فیت 2 حساب باز کنید. دیگر ویژگی قابل توجه واچ فیت 2، شارژدهی بالای باتری آن است.

نکات مثبت بهترین ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2

طراحی شیک و زیبا

نمایشگر

بزرگ و با کیفیت

ترکیب نرم‌افزاری به‌روز

تجربه کاربری روان

قابلیت‌های متنوع برای ورزشکاران

دقت بالای ویژگی‌های پایش سلامتی

شارژدهی بالای باتری

نکات منفی هواوی واچ فیت 2

بدنه پلاستیکی در مدل Active

برخی محدودیت‌ها در HarmonyOS

فاقد قابلیت تایپ کردن

عدم کارکرد برخی سرویس‌های ساعت در ایران

دقت پایین در پایش کیفیت خواب

سرعت شارژ پایین

سامسونگ گلکسی واچ 4 ؛ بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

سیستم‌عامل: WearOS

پشتیبانی از: اندروید

نمایشگر: ۱.۲ اینچ از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل در مدل ۴۰ میلی‌متری و ۱.۴ اینچ سوپر امولد با رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل در مدل ۴۴ میلی‌متری

چیپست: اگزینوس W920 با پردازنده دو هسته‌ای

حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت

شارژدهی باتری: یک تا دو روز

وزن: ۲۵.۹ گرم در مدل ۴۰ میلی‌متری و ۳۰.۳ گرم در مدل ۴۴ میلی‌متری

مقاومت در برابر آب: IP68 (تا عمق ۵۰ متر)

حسگرها: شتاب سنج، سنجش فشار هوا، نور سنج، ضربان قلب و ژیروسکوپ - مجهز به GPS

قیمت: ۴ میلیون تومان برای مدل ۴۰ میلی‌متری و ۴.۵ میلیون تومان برای مدل ۴۴ میلی‌متری

توضیحات

سری گلکسی واچ 4 نسل پیشین ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستند که حالا یک تفاوت عمده با ساعت‌های چند سال اخیر این کمپانی دارند و آن مجهز شدن به سیستم عامل WearOS گوگل و البته با طراحی پوسته ویژه سامسونگ یعنی One UI Watch 3 است.

بهترین ساعت هوشمند

این ترکیب موجب شده هم با مجموعه پر تعدادی از اپ‌های WearOS سازگار شود هم از مزیت‌های طراحی عالی رابط کاربری سامسونگ بهره‌مند باشد. سامسونگ سری گلکسی واچ 5 را هم معرفی کرده اما به دلیل قیمت بالا و تفاوت‌های نسبتا کمی که با سری گلکسی واچ 4 دارند، خرید آن‌ها را پیشنهاد نمی‌دهیم. برای اطلاع، قیمت گلکسی واچ 5 در زمان نگارش این مطلب حدود ٧ میلیون تومان بوده است.

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک

گلکسی واچ ۴ در دو نسخه ساده و کلاسیک روانه بازار شده و مهم‌ترین تفاوت ظاهری آنها مجهز شدن مدل کلاسیک به حلقه مکانیکی چرخان در اطراف نمایشگر است. قیمت مدل کلاسیک حدودا ١.۵ برابر بیشتر است. گلکسی واچ ۴ در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با بدنه آلومینیومی تولید شده اما اندازه مدل کلاسیک ۴۲ و ۴۶ میلی‌متر و جنس بدنه آن فولاد است.

این مدل به قابلیت‌هایی از جمله تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون، قابلیت ثبت نوار قلب و تحلیل ترکیب بدن (body composition) بر اساس ۵ فاکتور BMI، پایش میزان اکسیژن حین خواب، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن مجهز شده؛ البته برخی از قابلیت‌ها از جمله نوار قلب و فشار خون در بیشتر کشورها کار نمی‌کند.

همچنین گلکسی واچ ۴ از گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G بهره می‌برد و می‌تواند در شرایط سخت به خوبی مقاومت کند. گلکسی واچ ۴ کلاسیک مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری به ترتیب ۵.٨ و ۶.١ میلیون تومان قیمت دارند.

نکات مثبت گلکسی واچ ۴

کیفیت ساخت بالا

رابط کاربری روان

مجهز به ور او اس گوگل

نمایشگر با کیفیت

پایش طیف وسیعی از فاکتورهای سلامت

وزن مناسب

نکات منفی گلکسی واچ ۴

محدودیت برخی از قابلیت‌ها تنها به موبایل‌های سامسونگ

شارژدهی باتری نه چندان بالا

هواوی واچ GT 3؛ ساعت هوشمند حرفه‌ای و زیبا برای ورزشکاران

سیستم‌عامل: هارمونی او اس 2

پشتیبانی از: اندروید و iOS

نمایشگر: ١.٣٢ اینچی امولد با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل در مدل ۴٢ میلی‌متری و ١.۴۶ اینچی امولد با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل در مدل ۴۶ میلی‌متری

حافظه داخلی: ۴ گیگابایت

حافظه رم: ٣٢ مگابایت

شارژدهی باتری: حدود یک هفته در مدل ۴٢ میلی‌متری و حدود دو هفته در مدل ۴۶ میلی‌متری با استفاده هوشمند

وزن: ٣۵ گرم برای مدل ۴٢ میلی‌متری و ۴٢.۶ گرم برای مدل ۴۶ میلی‌متری

مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر

حسگرها: ضربان قلب، پایش سطح اکسیژن خون، شتاب‌سنج، سنجش فشار هوا، قطب‌نما، سنجش میزان حرارت پوست بدن و محاسبه حداکثر مقدار جذب اکسیژن (VO2Max) - دارای GPS دو بانده

قیمت: ۵.٢ میلیون تومان برای مدل ۴٢ میلی‌متری و ۵.۵ میلیون تومان برای مدل ۴۶ میلی‌متری

توضیحات

هواوی واچ GT 3 (بررسی دیجیاتو) یک گزینه فوق‌العاده برای ورزشکاران و به‌خصوص دوندگان است. این ساعت هوشمند که در دو مدل ۴٢ و ۴۶ میلی‌متری روانه بازار شده، از ویژگی‌های متعددی برای رصد کردن اطلاعات فعالیت‌های ورزشی شما استفاده می‌کند. نکته مهم، به حضور یک مربی مخصوص هوش مصنوعی برای دوندگان در این ساعت هوشمند مربوط می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند

جدا از قابلیت‌های ورزشی، واچ GT 3 توانایی سنجش سطح اکسیژن خون و مکان‌یابی دقیق مسیر فعالیت با GPS را داراست. این ساعت هوشمند دارای نمایشگر با کیفیتیست که از قابلیت تنظیم نور خودکار بهره می‌برد.

کارکرد این محصول با وجود ٣٢ مگابایت رم، بسیار روان است و لگ و کندی در آن مشاهده نمی‌شود؛ هرچند برخی قابلیت‌های این ساعت هوشمند در انحصار گوشی‌های هواوی و برخی مدل‌های آنر قرار دارد و باقی کاربران نمی‌توانند به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنند. در نتیجه اگر میزان حافظه داخلی کم، تعداد اندک اپ‌های شخص ثالث و برخی محدودیت‌های Watch GT 3 برای شما غیرقابل چشم‌پوشی هستند، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ گلکسی واچ 4 بروید.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه واچ GT 3، شارژدهی بالای باتری آن است. این شارژدهی در مدل ۴٢ میلی‌متری نسبتا بالاست؛ اما به دلیل استفاده از باتری بزرگ‌تر در مدل ۴۶ میلی‌متری، شارژدهی باتری آن دو برابر شده است. هواوی واچ GT 3 پرو سرامیک (بررسی دیجیاتو) نیز که به صورت محدود وارد بازار کشورمان شده، ظاهر متفاوتی با این محصول دارد و برخی قابلیت‌های جدید به آن افزوده شده‌اند. قیمت مدل پرو حدودا دو برابر مدل پیشنهادی ماست.

نکات مثبت هواوی واچ GT 3

نمایشگر با کیفیت و خوانا

کیفیت ساخت بالا

شارژدهی طولانی‌مدت

رابط‌کاربری روان و زیبا

قابلیت‌های ورزشی حرفه‌ای مخصوصا برای دوندگان

نکات منفی هواوی واچ GT 3

تعداد کم اپ‌های شخص ثالث

محدودیت‌های استفاده برای برخی کاربران

موبووی تیک واچ پرو ۳ مدل GPS ؛ شارژدهی باتری خوب به لطف دو نمایشگر

سیستم‌عامل: WearOS

پشتیبانی از: اندروید و iOS

نمایشگر: ۱.۴ اینچ از نوع اولد با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل و نمایشگر LCD

چیپست: کوالکام اسنپدراگون ور ۴۱۰۰

حافظه رم: یک گیگابایت

حافظه داخلی: ۸ گیگابایت

شارژدهی باتری: ۷۲ ساعت در حالت هوشمند و تا ۴۵ روز در حالت قابلیت‌های ضروری

مقاومت در برابر آب: IP68

حسگرها: شتاب سنج، سنجش فشار هوا، نور سنج، قطب نما، ضربان قلب و ژیروسکوپ - مجهز به GPS

قیمت: ۶.۵ میلیون تومان

توضیحات بهترین ساعت هوشمند

تیک واچ پرو ۳ در لیست بهترین ساعت هوشمند جایگاه ویژه‌ای دارد چون به دو نمایشگر مجهز شده است. این ساعت هوشمند کمپانی موبووی به چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۴۱۰۰ مجهز شده و یکی از قوی‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند

یکی از نمایشگرها مشابه دیگر ساعت‌های هوشمند و رنگی است و دیگری که به کاهش قابل توجه مصرف انرژی کمک می‌کند از نوع LCD و مشابه ساعت‌های دیجیتال است. همین تکنولوژی موجب شده در حالتی که فقط قابلیت‌های ضروری ساعت را فعال کنید بتوانید تنها با یک بار شارژ از آن تا ۴۵ روز استفاده کنید.

تیک واچ پرو ۳ اولترا GPS‌ مدل جدیدتر این ساعت است که در زمان نگارش مطلب هنوز به ایران نیامده. مهم‌ترین تفاوت مدل اولترا، اضافه شدن ۱۸ نور رنگ پس زمینه به نمایشگر کم مصرف است. متاسفانه حتی مدل اولترا از جدیدترین سیستم‌عامل گوگل یعنی WearOS 3 بهره‌مند نیست.

نکات مثبت موبووی تیک واچ پرو ۳ مدل GPS

شارژدهی باتری خوب

سریع‌تر از بسیاری از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر ور او اس

نمایشگر با کیفیت

ایده جالب نمایشگر دوگانه

نکات منفی موبووی تیک واچ پرو ۳ مدل GPS

طراحی نامناسب رابط کاربری

دقت کم پایش کیفیت خواب

دقت پایین ردیابی فعالیت‌های ورزشی

طراحی نامناسب اپلیکیشن موبووی

اپل واچ سری ۷ ؛ ارزشمندترین بهترین ساعت هوشمند

سیستم‌عامل: واچ او اس ۸

پشتیبانی از: iOS

نمایشگر: ۱.۶۹ اینچی اولد با رزولوشن ۴۳۰ در ۳۵۲ پیکسل در مدل ۴۱ میلی‌متری و ۱.۹ اینچی اولد با رزولوشن ۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل در مدل ۴۵ میلی‌متری

چیپست: اپل S7

حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت

شارژدهی باتری: ۱۸ ساعت

وزن: ۴۲.۳ گرم برای مدل ۴۱ میلی‌متری و ۵۱.۵ گرم برای مدل ۴۵ میلی‌متری

مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر (IP6X)

حسگرها: ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ و فشار هوا، ارتفاع سنج، قطب‌نما، اشباع اکسیژن خون، نوار قلب و حداکثر جذب اکسیژن - مجهز به GPS

قیمت: ۱۰.۵ میلیون تومان برای مدل ۴۱ میلی‌متری و ۱١.۵ میلیون تومان برای مدل ۴۵ میلی‌متر

بهترین ساعت هوشمند

توضیحات

اپل واچ سری ۷ بهترین ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها نیست زیرا اپل واچ سری ٨ و اپل واچ Ultra معرفی شده‌اند. با این حال اپل واچ سری ۷ در شرایط فعلی بازار ارزش خرید بالایی در میان سایر مدل‌ها دارد چرا که اپل واچ سری ٨ هنوز به صورت گسترده وارد بازار نشده و هم‌اکنون قیمت آن بیش از ١۵ میلیون تومان است. اپل واچ ٧ فعالیت‌هایی از جمله دوچرخه سواری را به طور خودکار تشخیص داده و پایش می‌کند و در عین حال متوجه افتادن از دوچرخه نیز می‌شود. اپل واچ سری ۷ در کنار پایش میزان اشباع اکسیژن خون و سنجش ارتفاع دائمی به شارژ سریع مجهز شده و در مقایسه با نسل قبل با سرعتی ۳۳ درصد بیشتر شارژ می‌شود.

علاوه بر این نمایشگرش ۲۰ درصد بزرگ‌تر از قبل است و تا نزدیک به لبه‌های فریم ادامه پیدا کرده است. همین موضوع موجب شده ظاهری مدرن‌تر از اپل واچ سری ۶ داشته باشد. اپل واچ سری ۷ متاسفانه از نظر شارژدهی باتری بهبود چندانی را تجربه نکرده و همچنان شاهد همان شارژدهی باتری ۱۸ ساعته مشابه نسل‌های قبل هستیم. همچنین باید به یاد داشته باشید که سنسور اشباع اکسیژن خون و نوار قلب این ساعت هوشمند در ایران کار نمی‌کند.

نکات مثبت اپل واچ 7

بهترین‌ سازگاری با iOS

کیفیت ساخت بالا

نمایشگر با کیفیت

دقت بالا در سنجش ضربان قلب

رابط کاربری روان

سرعت شارژ بالاتر از نسل قبلی

نکات منفی اپل واچ 7

عدم افزایش شارژدهی باتری نسبت به نسل قبل

قیمت بالا نسبت به رقبا

انواع بهترین ساعت هوشمند

برخی از بهترین ساعت هوشمند با وجود یک یا چند ویژگی برجسته قابلیت قرارگیری در دسته‌بندی‌های ملموسی را دارند. با توجه به همین مساله هم در این بخش مروری بر انواع ساعت‌های هوشمند همراه با مشخصه‌های با اهمیت در هر یک خواهیم داشت.

بهترین ساعت هوشمند

۱. ساعت هوشمندِ مستقل (Standalone Smartwatches)

یک ساعت مستقل چیزی بیشتر از پاسخ‌دهنده به تماس‌های ورودی است. درواقع همانطور که از نام آن پیداست، این ساعت‌ها می‌توانند به تنهایی کار کنند. چراکه دارای فضای ذخیره سازی قابل توجه‌، حافظه و یک پردازنده‌ی قدرتمند و اختصاصی هستند. با کمک این مدل از ساعت‌ها می‌توانید به پیامک‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها و تقریباً همه‌ی نیازهای مربوط به تلفن هوشمند دسترسی داشته باشید. معمولاً این ساعت‌های هوشمند دارای سیم‌کارت هستند که برای انجام تمامی عملکردهای فوق لازم است. به علاوه، این نوع از سیستم‌ها تمامی قابلیت‌های اتصال مانند وای‌فای و NFC را دارند و به کمک آن‌ها می‌توان عملیات‌های پرداخت‌ را انجام داد.

۲. فَشن واچ (Fashion Smartwatches)

این گزینه‌های خرید دارای طراحی قابل توجهی هستند و طبیعی است که قیمت بالاتری هم نسبت به هم رده‌های خود داشته باشند. فَشن واچ‌ها تمام ویژگی‌های مربوط به تناسب اندام را دارند و اغلب از سیستم عامل Wear OS بهره می‌گیرند. به طور کلی این نوع محصولات از نظر سرعت و عملکرد باتری ضعیف عمل می‌کنند اما سیستم عامل Wear OS که محصول گوگل است مشخصه‌های مثبتی را به این ساعت می‌بخشد.

فَشن واچ‌ها از نظر سرعت و عملکرد باتری نسبت به دیگر مدل‌های ساعت هوشمند ضعیف عمل می‌کند!

قابلیت‌های پرداخت، دستیار گوگل و دسترسی به هزاران برنامه‌ی شخص ثالث از جمله مزایای سیستم عامل این نوع ساعت است.

۳. ساعت‌های هوشمند تناسب اندام (Fitness Smartwatches)

هر مدل ساعت هوشمند بدون وجود قابلیت‌های تناسب اندام یک محصول ناقص است. به طور کلی بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این ساعت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را در مسیر اهداف تناسب اندامتان نگه می‌دارند. تمامی مدل‌های این دسته از ساعت‌های هوشمند مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، جی‌پی‌اس (GPS)، مدیریت کننده‌ی خواب و سنسور ضربان قلب هستند. این ساعت‌ها با نام ساعت‌های سلامتی (Health watches) هم شناخته می‌شوند، زیرا می‌توانند در تشخیص وضعیت سلامتی شما مفید باشند.

بهترین ساعت هوشمند

۴. ساعت‌های هوشمند ورزشی (Sports Smartwatches)

ساعت‌ های هوشمند ورزشی بسیار شبیه به ساعت‌های تناسب اندام هستند، با این تفاوت که در طراحی، بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار نسبت به مدل‌های قبلی برتری دارند. ساعت‌های هوشمند ورزشی به دلیل وجود بدنه‌ی ساخته شده از ترموپلاستیک، آلیاژ آلومینیوم و نوارهای سیلیکونی سبک هستند، علاوه بر این، با وجود ظاهر زمخت آن‌ها در زمان پوشیدن بسیار راحت هستند.

۵. ساعت‌های هوشمند هیبریدی (Hybrid Smartwatches)

ساعت هوشمند هیبریدی با عمر باتری طولانی، طراحی سنتی و نمایشگر غیر لمسی (البته در اغلب موارد) محصولی متمایز از دیگر مدل‌ها است. به عبارت ساده‌تر، یک مدل هیبریدی یک ساعت آنالوگ با عقربه‌های زیبای مکانیکی است که به طور ماهرانه‌ای همراه با ویژگی‌های هوشمندی مانند شمارش گام، اعلان‌ها و هشدارها و مدیریت فعالیت‌ها است. ساعت هیبریدی برای افراد میان‌سال یا کسانی که ظاهری کلاسیک را ترجیح می‌دهند، گزینه‌ای مناسب است. البته لازم به تاکید است که ویژگی‌های هوشمند این کالا محدود است و تا حد زیادی به عنوان یک وسیله‌ی پایش سلامتی شناخته می‌شوند.

بهترین ساعت هوشمند

۶. ساعت‌ هوشمند راگد (Rugged Smartwatches)

ساعت‌های هوشمند راگد همانطور که از نام آن‌ها هم مشخص است، محصولاتی با ظاهری زمخت و البته مستحکم است. این نوع ساعت هوشمند از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای برخوردار است تا در شرایط سخت مانند گشت‌وگذار در فضای باز و حرفه‌های حادثه‌خیز مقاومت کافی را داشته باشد. بنابراین این مدل‌ها برای کارگران ساختمانی، آتش‌نشان‌ها و نیروهای امدادی توصیه می‌شود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار