|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۳۸

چیدمان مبلمان ال علاوه بر زیبایی خاصی که به همراه دارد، فضای کمتری را هم نسبت به مبلمان های استیل و کلاسیک اشغال می کند

چیدمان مبلمان ال  علاوه بر زیبایی خاصی که به همراه دارد، فضای کمتری را هم نسبت به مبلمان های استیل و کلاسیک اشغال می کند . اما برای استفاده از این مبلمان اصول خاصی را رعایت کنید تا دکوراسیون شیک تری داشته باشید. این نکات چیدمان مبل ال در امیدنیوز را از دست ندهید.

نحوه چیدمان مبل ال

چیدمان مبل L شکل یکی از مرسوم ترین طراحی ها برای پذیرایی خانه و آپارتمان های امروزی می باشد. در این مطلب، چند روش اصولی و کار آمد برای طراحی و چیدمان مبل های ال به شما معرفی کرده ایم .که با توجه به آنها می توانید دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

چیدمان مبلمان ال

قرار دادن مبل L شکل در گوشه اتاق

از آنجا که معمولا از گوشه خانه نمی توان استفاده کرد، بنابراین اگر مبلمان را در آنجا قرار دهیم، ضمن اینکه فضایی راحت و دنج در خانه به وجود می آورد، باعث می شود فضای منزل مورد استفاده بهینه قرار گیرد. در تصاویر زیر این نکته به خوبی رعایت شده است.

قرار گرفتن مبل ال کنار دیوار

این نوع چیدمان مبل ال برای فضاهای کوچک کارایی بیشتری دارد. در این روش می توانید به جای استفاده از گوشه اتاق از یکی از دیوارها کمک بگیرید. شما می توانید از دیوار روبروی شومینه، تلویزیون، تابلوی نقاشی و یا هر نقطه کانونی اتاق، استفاده نمایید.

قرار دادن مبل ال در وسط اتاق

از این نوع چیدمان برای فضاهای بزرگ استفاده می کنند. به گونه ای که به وسیله مبلمان می توان فضای اتاق را بخش بندی کرد. همچنین با این نوع چیدمان، ظاهر اتاق متفاوت و دوست داشتنی تر به نظر می رسد. در تصاویر زیر می توانید نمونه ای از این نوع چیدمان را مشاهده نمایید.

چیدمان مبلمان ال

ترکیب مبلمان L و کاناپه

مبل ال را می توان به تنهایی و یا در ترکیب مبل های راحتی و یا کاناپه به کار گیرید. چون این نوع مبل ها بزرگ هستند، بنابراین استفاده از آنها در اتاق‌های نشیمن، پذیرایی و سالن‌های بزرگ فوق‌العاده است.

به منظور کنار هم قرار دادن مبل ال و کاناپه، ابتدا باید بر روی محل نشیمن تمرکز کنیم. اگر نقطه کانونی اتاق شومینه، پیانو و یا تابلو نقاشی باشد، مبل ال و کاناپه بهتر است رو به روی هم قرار گیرند، طوری که انتهای آنها به این نقاط کانونی ختم شود.

ولی در صورتی که نقطه کانونی تلویزیون باشد، باید مبلمان و کاناپه را طوری قرار دهید .که تماشای تلویزیون برای هر شخصی ممکن باشد. چیدمان مبل L برای کسانی که به دنبال فضای دنج برای گفتگو و دورهمی می باشند، بسیار عالی است. برای این منظور می توانید کاناپه را دقیقا روبه روی مبل L و در وسط آن قرار دهید، در این صورت همه یکدیگر را می توانند ببینند.

چیدمان مبلمان ال

فراموش نکنید برای داشتن چیدمانی مناسب و راحت، حتما فضا هایی برای دسترسی به درها، راهرو ها و پنجره ها قرار دهید. امروزه تمایل مردم به خرید مبل های راحتی و ال شکل افزایش یافته بنابراین انواع مختلف این مبل ها با طراحی های متنوع و رنگ های مختلف به بازار ارائه شده است.

چیدمان مبلمان ال در کنج

مبلمان ال با زاویه ۹۰ درجه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و بهترین گزینه برای قرار دادن در کنج خانه هستند. چون معمولاً فضاهای کنج خانه بدون استفاده باقی می ماند، با قرار دادن مبلمان ال در این بخش، می توان بهترین استفاده را از محیط کرد.

چیدمان مبلمان ال

در حقیقت یکی از متداول ترین روش ها برای چیدمان مبلمان ال، چیدن آنها در کنج خانه است. این روش برای محیط هایی که فضای کوچک دارند، خیلی مناسب است. دقت کنید که انتخاب رنگ مناسب پارچه مبلی نیز در بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی بسیار موثر است. پس پیش از آنکه به فکر چیدمان مبل ال گنج باشید در انتخاب رنگ آن دقت کنید.

مبلمان ال را می توان هم در خانه های بزرگ و هم در خانه های کوچک چیدمان کرد. بهترین مدل چیدمان مبل ال کنج در خانه های کوچک، در قسمت کنج خانه است ولی در خانه هایی که فضای بزرگ تری دارند می توان این مبلمان را در وسط خانه هم قرار داد.

یکی از اصول چیدمان مبل ال کنج این است که اندازه مبل با مساحت خانه تناسب داشته باشد و اندازه مبل از دیواری که قرار است کنار آن قرار بگیرد، بیشتر نباشد. به طور کلی مبلمان ال باید به گونه ای انتخاب شود که فضای خانه را شلوغ و پر نکند.

نکات مربوط به اصول چیدمان مبل ال در خانه های کوچک

مبل ها معمولا بخشی از اثاثیه هستند که روبروی نقطه کانونی منزل و معمولا در کنج قرار می گیرند. منظور از نقطه کانونی، وسیله یا قسمتی از خانه همچون شومینه، تلویزیون و … هستند که بقیه اسباب و اثاثیه بر اساس آن ها چیده می شوند. مبلمان ال طول های مختلفی دارند و در مدل هایی با تعداد نشیمن های متفاوت به فروش می رسند.

چیدمان مبلمان ال

امروزه انواع جدیدتری از این محصولات تحت عنوان مبلمان ال چند بخشی به بازار وارد شده اند که ظاهر مدرن تری دارند. بنابراین در صورتی که دکور منزل شما مدرن و امروزی است، می توانید از این محصولات در چیدمان منزل خود استفاده کنید.

همچنین مبلمان ال دارای دو نوع متقارن و نامتقارن هستند. توصیه می شود که از مبلمان ال متقارن برای سالن های پذیرایی مربع شکل استفاده کنید. همچنین در صورتی که سالن شما به شکل مستطیل است، از مبل ال نامتقارن استفاده کنید. همچنین اگر به تازگی قصد دارید این مبل ها را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم از پارچه مبلی با رنگ های خنثی همچون طوسی و سفید یا کرمی استفاده کنید. در واقع رنگ های خنثی می توانند باعث بزرگتر نشان داده شدن فضا شوند.

چیدمان مبلمان ال

به عنوان یک پیشنهاد، در چیدمان مبل ال می توانید از پاف ها و صندلی های تک نفره متناسب با دکوراسیون منزل خود استفاده کرده . جایگاه های بیشتری را برای نشستن در سالن پذیرایی خود ایجاد کنید. این نکته حائز اهمیت است که برخلاف تصور عموم، استفاده از میز جلومبلی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک باشد. زیرا به عنوان یک نظم دهنده به وسایل دیگر عمل می کند.

ایده هایی جدید برای چیدمان مبلمان L

مبلمان ال راحتی، ضمن دارا بودن ظاهر شیک و زیبا بسیار راحت بوده و استفاده از آنها می توانند فضای دلنشینی در منزل ایجاد نمایند. حال این مبلها می توانند با توجه به نوع طراحی اتاق نشیمن و یا ضرورت و نیاز شخصی در سمت راست یا چپ اتاق قرار گیرند.

مبلمان ال معمولا جزو مبلمان کمجا دسته بندی می شوند.از این رو همانطور که گفتیم؛ گنجایش نشیمن را بدون اشغال کردن فضای اضافی نسبت به مبلمان معمولی دو برابر خواهد کرد.

ضمن اینکه برای تعیین مرز فضا های داخل منزل همچون جدا کردن اتاق نشیمن از اتاق غذا خوری، کاربرد زیادی می توانند داشته باشند، علاوه بر این استفاده از این مبلها در جلوی تلویزیون نیز بسیار مناسب است.

چیدمان مبلمان ال

استفاده از کاناپه با طرح ال یکی از مناسب ترین گرینه ها برای فضا های کوچک است.استفاده از این مبلمانها به لحاظ هزینه و قیمت نیز به صرفه هستند . به راحتی می توان نوع چیدمان این مبلها را تغییر داد .حال به کارگیری آنها در اتاق نشیمن می تواند فضای مدرن و لوکسی را ایجاد نماید، در اینجا تصاویر متنوع تری از انواع مبلهای ال با طراحی و دیزاین شیک در منازل ایرانی قرار داده ایم که می توانید ببینید و برای طراحی دکوراسیون منازلتان با مبلهای ال ایده بگیرید.

تقسیم فضا با مبل ال

با جانمایی مبل ال(L) در وسط اتاق می توانید به راحتی، یک خط نامرئی بین فضای غذاخوری و اتاق نشیمن یا اتاق نشیمن و پذیرایی ترسیم کنید. این ایده می تواند بدون ایجاد دیوار و کاملا دلباز و شفاف حریم دو فضا با عملکرد متفاوت را تفکیک کند.

برای تکمیل این ایده می توانید با اضافه کردن یک میز کناری به پشت مبل، یک میز پیشخوان شیک برای عکس های خانوادگی، گلدان، کتاب و ... هم ایجاد کنید که سلیقه شما را به بهترین شکل نمایش دهد.

برای چیدمان مبل ال هفت نفره باید چه ترفندی به کار برد؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، چیدمان مبل ال، خیلی می تواند متنوع باشد. اگر تعداد مبل شما هفت نفره است، می توانید یا یک ضلع طویل تشکیل شده از دوکاناپه ۳نفره داشته باشید و ضلع کوچکتر را با یک تک نفره بسازید. این نوع چیدمان مبل ال، می تواند در خانه هایی با طول زیاد استفاده شود. شما جزء کوچکتر که همان مبل تک نفره می باشد را می توانید در قسمت عرض خانه استفاده کنید.

چیدمان مبلمان ال

در بسیاری از چیدمان ها با مبل ال، می توانید از میز جلو کاناپه ها استفاده کنید اما در چیدمان مذکور بهتر است از این میز در وسط اتاق استفاده نکنید زیرا طول مبل های شما به خودی خودی زیاد است و میز وسط منظره را نازیبا خواهد کرد. به جای میز وسط می توانید از میزهای عسلی کوچک در کناره مبل ها استفاده کنید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار