|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۴۴

استایل کژوال یعنی سبک لباس روزانه که یکی از مهم‌ترین سبک‌های شخصیتی است که می‌توان هر روز آن را انتخاب کرد.

 

استایل کژوال  یعنی سبک لباس روزانه که یکی از مهم‌ترین سبک‌های شخصیتی است که می‌توان هر روز آن را انتخاب کرد. برای اینکه همیشه با سبک لباس‌های غیررسمی زیبا و شیک به نظر برسید، لازم است نکات و ترفند‌های اولیه را بدانید. ابتدایی‌ترین نکته مد در مورد استایل کژوال این است که راحت و شیک به نظر برسید.

تاریخچه استایل کژوال

طبق تعریف طراحان در طول تاریخ استایل کژوال یک سبک لباس پوشیدن غیر رسمی و حتی کمی راحت است. تاریخچه استایل کژوال در دهه ۱۹۲۰ به طور رسمی آغاز شد، که به مرور زمان لباس‌های اسپرت و ورزشی برای افراد مختلف جذابیت‌های بسیار زیادی پیدا کرد و افراد قشر متوسط جامعه نیز از این طرح لباس می‌پوشیدند، به همین دلیل در اوایل دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ روند استفاده از لباس‌های ورزشی با طراحی‌های لباس‌های روزمره تطبیق پیدا کرد.

استایل کژوال

بسیاری از طراحان در سال‌ها مختلف از لباس‌های راحتی نسبت به طراحی محصولات زیادی ایده‌های جدید ارائه دادند.

به طور کلی اصطلاح کژوال در دهه ۱۹۸۰ به وجود آمد، اما با توجه به رخداد‌های تاریخی این استایل دقیقاً دارای سابقه‌ای ۱۰۰ ساله می‌باشد که به مروربه زبان سبکی کاملاً مدرن تبدیل شده است. زمان‌های گذشته به طور کلی هر کدام از لباس‌ها برای یک شخصیت مخصوص تقسیم‌بندی و استفاده می‌شد، به گونه‌ای که اصولاً زنان و مردان بر اساس جنسیتی که داشتند لباس را انتخاب می‌کردند.

به عنوان مثال، کشور‌های اروپایی برای خانم‌ها شلوار پوشیدن را مناسب نمی‌دانستد و در صورتی که شلوار به عنوان قسمت اصلی در استایل کژوال خانم‌ها می‌باشد. اولین زن که از شلوار مخصوص به جای دامن استفاده کرد، خانم امیلیا بلومر بود که این روند استفاده از شلوار را در استایل کژوال زنانه و دخترانه قرار داده است.

استایل کژوال چه فلسفه‌ای دارد؟

فلسفۀ این استایل همان‌طور که در بالا هم گفتیم این است که شما در عین حال که لباس‌های راحت و سبک می‌پوشید، همچنان خوش‌تیپ و شیک به نظر برسید.

در این میان شاید برایتان جالب باشد بدانید، با اینکه امروزه پوشیدن شلوار یکی از ارکان اصلی استایل کژوال برای خانم‌ها به‌شمار می‌آید، اما در گذشته‌های نسبتاً دور، زنان اجازۀ پوشیدن شلوار را نداشتند. در آن دوران تاریخی خانم‌ها فقط باید دامن‌های حجیم و فنردار می‌پوشیدند که برایشان بسیار دست و پاگیر بود.

اما یکی از زنان فعال در حوزه دفاع از حقوق زنان، به نام امیلیا بلومر، شلوار مخصوصی را به جای آن دامن‌های حجیم پوشید و به نوعی پایه‌گذار استایل کژوال زنانه شد. البته او در آن زمان مورد تمسخر مردم، مجله‌ها و نشریه‌ها قرار گرفت اما از هدف خود دست نکشید. به طوری که ما امروزه شاهد این هستیم که شلوار در استایل کژوال زنانه و دخترانه یک رکن اصلی است.

معیارهای لباس پوشیدن به سبک کژوال چیست؟

توجه به فرم بدن، رنگ پوست، جنس پارچه و موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید، از اصلی‌ترین معیارهای استایل کژوال هستند. در مورد هرکدام از این موارد در ادامه به طور مختصر اما کامل توضیح داده‌ایم.

استایل کژوال

اهمیت توجه به فرم بدن در سبک کژوال

فرم بدن در انتخاب لباس بسیار مهم است. در تیپ کژوال نیز این امر اهمیت دارد. به همین خاطر، انواع فرم‌های بدن را در ادامه معرفی کرده‌ایم تا بر اساس آن لباس‌های خود را انتخاب کنید.

– فرم بدن سیبی شکل

اندام سیب یعنی شانه‌ها و سینه‌ها بزرگ هستند و کمر به نسبت آنها باریک‌تر است. برای این اندام باید لباسی بخرید که پایین‌تنه را بلند و کشیده و کمر را پهن‌تر نشان دهد. مثلاً پیراهن‌هایی که درست از زیر سینه گشاد می‌شوند، پیراهن‌های کاملاً گشاد، لباس با یقۀ هفتی و بستن کمربند در بالای کمر مناسب است.

– فرم بدن گلابی شکل

افردی با اندام گلابی شکل، یعنی باسن و ران‌های بزرگ دارند. لباس مناسب برای این افرادی که اندام گلابی دارند، دامن‌های راستۀ بالای زانو، پیراهن با یقه‌های مربعی، یا یقۀ باز و لباس‌های A شکل است.

– اندام مستطیلی

در اندام مستطیلی سایز شانه‌ها، کمر و شکم با هم برابر است. کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه‌های کوچک از ویژگی‌های این اندام است. این افراد بهتر است لباس با یقۀ گرد بپوشند.

– فرم بدن ساعت شنی

این اشخاص دارای کمر باریک، سینه و باسن بزرگ هستند. لباس مناسب اندام ساعت شنی پیراهن‌های تقریبا چسبان است.

– فرم بدن مثلثی

فرم بدن مثلثی یعنی فرد سینه و شانه‌های بزرگ و کمری باریک دارد. این افراد بهتر است لباس‌هایی که کمر بلند دارند یا پیراهن‌هایی که دامن کلوش دارند استفاده کنند تا کمرشان بزرگ‌تر دیده شود.

استایل کژوال

اهمیت توجه به رنگ پوست در سبک کژوال

در نظر گرفتن رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس برای تیپ کژوال مهم است، چون باعث بهتر دیده شدن لباس در بدن فرد می‌شود.

افراد با پوست گرم بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های زمینی مثل زرد، طلائی نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و عسلی انتخاب کنند.

افرادی با پوست سرد بهتر است سراغ رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه‌ای و بنفش بروند.

افرادی با رنگ پوست خنثی در انتخاب‌های خود آزاد هستند.

برای تشخیص رنگ پوست فقط کافی است بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز.

استایل کژوال

اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند، یعنی رنگ پوست شما سرد است.

اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند، یعنی رنگ پوست شما گرم است.

اهمیت توجه به جنس پارچه در سبک کژوال

یکی از نکات مهمی که در انواع استایل کژوال مطرح است نوع پارچۀ آن‌هاست. رایج‌ترین پارچه‌های کژوال شامل انواع جین، کتان، پنبه، نخی و پارچه‌های‌ کشباف است. اما به طور کلی، چون پارچه‌های بسیار متنوعی در دنیا داریم، بهتر است این طور بگوئیم، هر پارچه‌ای که نرم و لطیف باشد، شست‌وشوی راحتی داشته و با توجه به فصل به اندازه‌ی کافی گرم یا خنک باشد را می‌توان در ردیف کژوال‌ها دسته‌بندی کرد. مثلاً پارچه‌های نخی یا پارچه‌های کشی که مانع حرکت راحتِ دست‌وپا نمی‌شوند از بهترین نمونه‌های پارچه کژوال هستند.

البته حواستان باشد که لباس‌های ورزشی را با لباس‌های کژوال روزمره اشتباه نگیرید. لباس اسپرت به معنای لباس ورزشی است. این لباس‌ها اصولاً از پارچه‌هایی تهیه می‌شوند که خاصیت کششی بالایی دارند و به طور ویژه برای انجام فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند و نباید جایگزین استایل کژوال شوند.

استایل کژوال

استایل کژوال زنانه چیست؟

استایل casual زنانه به پوششی گفته می‌شود که در فعالیت‌های روزمره بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه بسیاری از بانوان در رفتن به سینما، خرید و … از لباس کژوال استفاده می‌کنند. شاید این سؤال به ذهنتان خطور کند که استایل کژوال زنانه چیست.

در پاسخ به این سؤال گفت که این استایل پوششی است که بانوان در آن احساس راحتی می‌کنند و در لیست لباس‌های رسمی نمی‌توان جای داد. در این پوشش خانم‌ها از پیراهن‌های پنبه‌ای، تی شرت، شلوار جین و … استفاده می‌کنند.

بانوان بیشترین احساس راحتی را در این پوشش دارند، چرا که قرار نیست از کفش‌های پاشنه بلند و … استفاده کنند. شما نیز می‌توانید با انتخاب این استایل حس آرامش را تجربه کنید.

انواع استایل کژوال زنانه

سبک کژوال به افرادی توصیه می‌شود که نگرش مثبتی نسبت به زندگی دارند، و در کل انواع استایل کژوال زنانه و مردانه نشان‌دهنده، کیفیت استفاده از بهترین لباس‌ها می‌باشد. انواع استایل کژوال زنانه به شرح زیر است:

هدف از داشتن یک استایل زیبا برای خانم‌ها در محل کار وجود ظاهری موجه در عین حال راحت می‌باشد. به طور کلی استایل کژوال با هدف راحتی در لباس بسیار ترویج پیدا کرده است.

استایل کژوال مناسب برای مهمان

در مهمانی‌ها نیز می‌توان از استایل کژوال استفاده کرد. در برخی دورهمی‌های خانوادگی که مراسم رسمی محسوب نمی‌شوند، بانوان می‌توانند از پوششی استفاده کنند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به این نکته توجه کنید که استایل کژوال برای مهمان باید شیک‌تر از لباس کژوال روزمره باشد و این تفاوت در انتخاب لباس‌های شیک ایجاد می‌شود.

در این استایل می‌توان از یک دامن مناسب با شومیز، بدلیجات و … استفاده کرد. در این استایل در صورتی که شلوار جین بپوشید بهتر است از یک شومیز زنانه نیز استفاده کنید.

شاید با خودتان فکر کنید که استایل کژوال برای یک مهمانی مهم گزینه‌ای مناسب نباشد، اما باید در پاسخ به این سؤال که بگوییم که استایل کژوال با تغییرات بسیار جزئی می‌تواند یک سبک بسیار شیک در لباس‌های شما باشد.

استایل کژوال

استایل کژوال مناسب برای تفریح

این نوع طراحی لباس اصولاً نزدیک به طراحی استایل کژوال روزانه می‌باشد، اما با وجود یک سری از تفاوت‌های کوچک مانند استفاده از رنگ‌های شاد در لباس‌ها، همچنین وجود پیراهن‌های طرح دار برای یک تفریح بسیار نکات مهمی می‌باشد.

استایل کژوال مردانه چیست؟

در پاسخ به این سؤال که استایل کژوال مردانه چیست، باید گفت که مردان به پوشش خود در جامعه حساس هستند و همیشه در کنار راحتی، به شیک بودن نیز توجه خاصی دارند. هر فردی با استایل کژوال می‌تواند در یک موقعیت خاص بهترین لباس را انتخاب کند. کفش اسنیکرز، پیراهن کژوال مردانه، شلوار جین و … از لباس‌های مهم در این استایل است.

در این استایل ترکیبی از شیک بودن و راحتی وجود دارد و امروزه اکثر افراد از این نوع استایل در انتخاب لباس استفاده می‌کنند. در ادامه به انواع استایل کژوال مردانه اشاره می‌کنیم تا در انتخاب لباس مناسب تصمیم درستی داشته باشید.

با توجه به تنوع لباس کژوال برای هر موقعیتی می‌توان از استایل کژوال بهره برد. به این نکته توجه کنید که با انتخاب درست، لباس شم هیچگاه از مد نمی‌افتد و برای مدتی می‌توان از این لباس‌ها در قرار ملاقات، دورهمی‌ها و … استفاده کرد. از انواع استایل کژوال مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استایل کژوال

استایل کژوال مناسب مردانه برای قرار ملاقات

برخی از آقایان به این فکر می‌کنند که در یک قرار ملاقات از چه لباسی استفاده کنند. بدون شک در استایل کژوال مردانه می‌توان لباسی متناسب با هر ملاقاتی انتخاب کرد. شلوار جین به همراه یک پیراهن یقه دار، شلوار جین با یک تیشرت از گزینه‌های معروف در این استایل است.

استایل کژوال مناسب مردانه برای روزمره

در کار‌های روزمره استفاده از یک لباس راحت و در عین حال شیک در جامعه امروز مد شده است. این لباس‌ها در هر فصل تنوع زیادی دارند. به عنوان مثال در تابستان استفاده از شلوار کتان به منظور راحتی بسیار مناسب است. کفش‌های تابستانی زیبا و کفش‌های اسپورتی نیز در این فصل خواهان زیادی دارند.

در فصل زمستان نیز همواره لباس‌های کژوال مردانه در بازار موجود هستند که طرفداران زیادی دارند. شما نیز با انتخاب این لباس‌ها می‌توانید استایلی منحصر به فرد داشته باشید.

استایل کژوال مناسب مردانه برای دورهمی‌های دوستانه

بیشتر آقایان برای رفتن به یک دورهمی دوستانه نیاز به لباس‌های رسمی ندارند، به همین دلیل باید به سراغ استایلی مناسب مانند کژوال رفت. وجود یک لباس شیک و زیبا در کنار راحتی می‌تواند با انتخاب یک شلوار جین مشکی به همراه یک تیشرت یا پیراهن مردانه ساده باشد‌. شما بدون استفاده از هزینه بالا می‌توانید ظاهری زیبا را به خود هدیه دهید.

استایل کژوال بیزنسی نیز با انتخاب لباس‌های تقریباً رسمی برای حضور در محیط کاری انتخاب کاملاً به جایی است. اگر به دنبال راحتی هستید، در هر محیطی سعی کنید از استایل کژوال بهره ببرید.

استایل کژوال

انواع استایل کژاول

استایل کژوال در عین سادگی می‌تواند بسیار متنوع و جذاب باشد. از این استایل برای مناسب‌ها و موقعیت‌های مناسب استفاده کنید و جذابیت خود را به رخ بکشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین استایل‌های کژوال به همراه نکات مهم آن‌ها معرفی شده‌اند.

استایل کژوال روزمره

استایل کژوال روزمره در واقع ساده‌ترین نوع استایل است. شما در طول روز ممکن است به محیط‌های مختلفی رفته و فعالیت‌های مختلفی انجام دهید. این استایل می‌تواند در طول روز برای شما مناسب باشد. انتخاب استایل روزمره باید به سادگی و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

به همین دلیل می‌توانید ساده‌ترین اما شیک‌ترین لباس‌های خود را برای این استایل در نظر بگیرید. استفاده از کفش کتانی ساده، شلوار جین، تی شرت یا مانتو نخی ساده از مشخصه‌های این استایل است.

استایل کژوال

استایل کژوال مناسب محل کار

افراد شاغل معمولاً وقت زیادی را در محیط کاری می‌گذرانند و نوع پوشش می‌تواند تأثیر زیادی در راحتی و بهبود شرایط کاری آن‌ها داشته باشد. هرچه لباس‌هایی که در محیط کار می‌پوشید، ساده و راحت‌تر باشند، بازدهی شما نیز بیشتر می‌شود. اما سؤال این است که آیا می‌توان از استایل کژوال در محیط کار استفاده نمود؟

استایل کژوال رسمی

پاسخ بله است. شما می‌توانید برای راحتی بیشتر خود در محیط کاری از لباس‌های رسمی و اداری دوری کرده و یک استایل کاملاً ساده و کژوال داشته باشید. البته استایل محیط کاری باید به گونه‌ای باشد که شأن محیط نیز حفظ شود.

یک مانتو یا پیرهن با رنگ خنثی، کفش ساده یا نیم بوت‌های مشکی و قهوه‌ای، شلوار‌های جین یا کتان با رنگ‌های تیره می‌توانند در این استایل استفاده شوند. با استفاده از راهنمای ست کردن رنگ لباس می توانید استایل های مناسبی برای محل کار داشته باشید.

استایل کژوال مناسب مهمانی‌های خودمانی

در مهمانی‌های خودمانی به راحتی می‌توان از این نوع استایل استفاده کرد و معمولاً دست شما برای انتخاب لباس بسیار بازتر است. از آنجایی که مهمانی مخصوصا خودمانی تمام افراد احساس راحتی بیشتری دارند می‌توانید از لباس‌هایی کاملاً راحت و آزاد استفاده کنید.

استایل کژوال

استفاده از سرهمی‌ها، شلوار پارچه‌ای به همراه تاپ نخی راحت می‌تواند استایلی راحت و جذاب برای شما به همراه داشته باشد.

استفاده از شلوار جین نیز در این استایل برای مهمانی و دورهمی بسیار رایج است. شلوار جین را به همراه یک شومیز دکمه دار ساده و تک زنگ استفاده کنید. شلوار‌های جین برای استایل کژوال معمولاً در رنگ‌های تیر استفاده می‌شوند.

استایل کژوال برای تفریح

استایلی که برای تفریح استفاده می‌شود شباهت‌های زیادی به استایل روزانه دارد. اما تفاوت‌هایی که میان این دو وجود دارد این است که در استایل روزانه معمولاً از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. اما در این نوع استایل معمولاً از رنگ‌های شادتر و روشن‌تر استفاده می‌شود. در این نوع استایل می‌توانید از انواع لباس‌های طرح‌دار استفاده کنید.

اگر به سبک استایل کلاسیک هم علاقه مندید می توانید ویژگی های این سبک را در مقاله ی دیگری بخوانید.

اکسسوری استایل کژوال

این سبک به استایل ساده و راحت معروف است. استفاده از اکسسوری‌های مختلف در آن ایرادی ندارد اما در انتخاب نوع اکسسوری باید توجه لازم را به کار ببرید. شما می‌تواندی از انواع کیف و جواهرات مختلف برای این استایل استفاده کنید.

استایل کژوال

در هنگام استایل روزانه می‌توانید از ساعت‌های مچی ساده استفاده کرده و یا کیف‌های دوشی کوچک مناسب با لباس‌های خود به کار ببرید. عینک‌های آفتابی و دستبند‌های چرمی نیز گزینه مناسبی برای استفاده هستند. در استفاده از زیورآلات زیاده‌روی نکنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک گردنبند بزرگ بر روی مانتو یا تی شرت خود استفاده کنید و زیورآلات دیگری به کار نبرید.

۶ اصل مهم در استایل کژوال مردانه و زنانه

برای انتخاب استایل کژوال اصولاً باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که به طور کلی در بازه‌های زمانی متفاوت به هیچ عنوان از مد خارج نمی‌شوند.

برخی از رنگ‌ها به آسانی با تمامی رنگ‌های دیگر مکمل شده و در طرح کژوال بسیار توصیه می‌شوند. این رنگ‌ها که با نام رنگ‌های خنثی شناخته می‌شوند، عبارتند از: طوسی، مشکی و سفید.

در انتخاب استایل کژوال باید تعادلی بسیار دقیق بین ظاهر شیک و راحتی برقرار شود.

قبل از انتخاب لباس حتماً مراسم موردنظر خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

انتخاب پارچه مناسب، یکی از مهم‌ترین اصول در استایل کژوال است. با انتخاب پارچه‌ای خوب، می‌توان علاوه بر فراهم نمودن راحتی و‌آسایش خود، استایل زیبایی نیز به وجود آورد. دقت کنید در انتخاب استایل رسمی نیز یکی از مهم ترین اصل ها انتخاب درست پارچه کت و شلوار است.

استایل کژوال

ترکیب رنگ بسیار زیبا و جذاب می‌تواند سبک شما را از ساده به سبکی کاملاً چشمگیر تبدیل کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار