|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۶۳

استفاده از دستکش مجلسی زنانه فقط محدود به فصل‌های سرد سال نیست و پای این پوشینه‌ ها به دنیای پوشاک چهارفصل باز شده است. 

مدت زمان زیادی است که استفاده از دستکش مجلسی زنانه فقط محدود به فصل‌های سرد سال نیست و پای این پوشینه‌ها به دنیای پوشاک چهارفصل باز شده است. دستکش‌ها با توجه به جنس، کارایی، مدل و … دسته‌بندی شده و هرکدام از آن‌ها مزایای خود را برای استفاده روزمره یا فصلی دارند. این مقاله به راهنمای خرید دستکش زنانه و معرفی مدل‌های شیک دستکش برای خانم‌های مشکل‌پسند اختصاص دارد.

دستکش مجلسی زنانه

آیا می توانید تصور کنید که هر بار که از خانه خارج می شوید مجبور شوید دستکش بپوشید؟ حتی در تابستان؟ در حالی که امروزه دستکش ها را فقط برای گرم شدن می پوشند، اما تا اواسط قرن بیستم در اروپا یک ضرورت مطلق بود.

دستکش مجلسی زنانه

هر دو جنگ جهانی به مرگ دستکش قدیمی و همچنین شیوه جدید زندگی مستقل‌تر برای زنان کمک کرد.

قبل از قرن بیستم، دستکش ها می توانستند نماد طبقه یک زن باشند یا در مورد دستکش، موقعیت طبقاتی او را پنهان کنند.

دستان یک زن ثروتمند رنگ پریده، صاف، نازک و برازنده بود. دست های زن کارگر یا خانه دار کلفت، خشن، زخمی و برنزه بود. وقتی دستکش می‌پوشید، می‌توانست موقعیت طبقاتی خود را با لباس پوشیدن خوب پنهان کند تا به زندگی بهتری برسد.

زمانی که مد شروع به ترکیب طبقات بالا و پایین با هم کرد، جزئیات طرح دستکش، جنس و برش به وضعیت زن اشاره می کرد.

در دهه ۱۹۵۰، دستکش یک وسیله جانبی زیبا و محافظت عملی در برابر میکروب ها بود

تاریخچه دستکش

تاریخچه دستکش به دوران باستان می‌رسد، باستان شناسان در مقبره‌های باستانی پادشاهان و کاهنان چیزهایی شبیه به دستکش پیدا کرده‌اند. کیسه‌هایی که برای پوشش دست به کار می‌رفته و بدون انگشت بوده است در اهرام مصر یافت شده که مربوط به سلسله بیست و یکم پادشاهان مصر است.

در سال ۱۹۲۲ باستان شناسان در مقبره توتانخامون بقایایی از دستکشی پیدا کردند که با تزیینات ظریفی پوشیده شده بود. اما فرم امروزی دستکش به قرن دهم میلادی می‌رسد، بونیفاس هشتم در قرم سیزدهم میلادی دستکشی از جنس ابریشم به دست می‌کرد که با مروارید و سوزن دوزی تزیین شده بود. تا چند قرن بعد دستکش وسیله‌ای بود که تنها توسط اشراف و خاندان سلطنتی مورد استفاده قرا می‌گرفت اما از قرن چهاردهم میلادی دستکش به یک اکسسوری عمومی تبدیل شد.

در قرن دوازدهم اولین کارگاه وبه اصطلاح برند دستکش سازی در انگلستان شروع به کار کرد و چند سال بعد در فرانسه نیز دستکش سازی رونق گرفت. در میانه قرن چهاردهم دستکش سازی به یک صنعت پررونق در اروپا تبدیل شده بود و اغلب این دستکش‌ها از چرم یا پارچه تهیه می‌شدند، بلندی، رنگ و فرم تنوعی داشتند و روی آنها تزیینات متعددی انجام می‌شد.

دستکش مجلسی زنانه

جنس دستکش مجلسی زنانه

در طول قرن‌ها دستکش‌های چرمی ساده توسط افرادی استفاده می‌شد که کارهای دستی انجام می‌دادند مثل کارگران و کشاورزان و جنگجویان. اما دستکش‌های تزیین شده که از پارچه یا چرم ظریف ساخته می‌شدند توسط افراد سطح بالاتر جامعه و ثروتمندان استفاده می‌شد. از قرن شانزدهم دستکش‌هایی از جنس ابریشم، مخمل، ساتن و پنبه مد روز شدند، همچنین دستکش‌های بافتنی نیز از قرن هفدهم به دنیای مد اضافه شد.

دستکش‌های معطر هم از موارد جالبی بود که از قرن شانزدهم و در دوره اوج تجارت ونیز باب شد و دستکش‌هایی توسط افراد ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گرفت که با مواد معطر مثل چوب سدار و … خوسبو می‌شدند. از اواسط قرن نوزدهم دستکش‌هایی از جنس تافته و جین نیز به بازار عرضه شد و در نهایت از نیمه قرن بیستم دستکش‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی و دستکش‌هایی از چرم مصنوعی نیز به دنیای مد معرفی شد و تمام افراد توانستند از این وسیله برای حفاظت از ستان خود درمقابل سرما و عوامل محیطی استفاده کنند.

مدل دستکش در طول تاریخ

در طول قرن‌ها مدل‌های متنوعی از دستکش از کوتاه و نیمه بلند گرفته تا بلند و دکمه دار مد روز شد. دستکش‌های کوتاه را افراد معمولا در طول روز استفاده می‌کردند و از قرن شانزدهم به بعد این دستکش‌ها اغلب از جنس کتان، ابریشم و یا چرم ظریف ساخته می‌شدند. معمولا سطح و لبه ان دستکش‌ها با سنگ‌ها و گلدوزی با نقش گل و پروانه تزیین می‌شد.

دستکش مجلسی زنانه

با شروع قرن هجدهم دنیای مد در اروپا بسیار متحول شد و اشراف به خصوص زنان از هر فرصتی برای نشان دادن ثروت خود استفاده می‌کردند و دستکش‌های بلند نیز در همین زمان مد روز شدند، دستکش‌هایی که از مچ و نیمه بازو هم بالاتر می‌رفتند و به آرنج شخص می‌رسیدند. در سال ۱۸۷۰ دستکش‌هایی با ۱۲ و ۱۵ دکمه معرفی و بسیار محبوب شدند.

این دستکش‌ها از از ابریشم یا مخلمل تهیه می‌شدند و بیشتر در مهمانی‌های شبانه با لباس مجلسی توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. دستکش‌های بی انگشت نیز از مدل‌های جالبی بود که اولین بار توسط مصریان و رومیان باستان مورد استفاده قرار گرفت، این دستکش‌ها در زمان‌های مختلف محبوب بوده‌اند چون افراد می‌توانستند همزمان با آن از انگشتر هم استفاده کنند.

انواع مدل دستکش مجلسی زنانه

دستکش‌های زنانه علاوه بر جنس از نظر مدل به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ساده یا انگشت دار
  • نیم انگشتی
  • ساق کوتاه
  • ساق بلند

 

دستکش مجلسی زنانه

دستکش ساده یا انگشت دار

دستکش انگشتی از رایج‌ترین نوع دستکش‌های کلاسیک است و با جنس‌ و کیفیت متنوعی به بازار عرضه می‌شود. چرم طبیعی، چرم مصنوعی و مدل‌های بافت این اکسسوری از نمونه‌های عالی در استایل‌های زمستانی است و طرفداران بی‌شماری نیز دارد. جنس نخی ساده این پوشینه برای استفاده روزمره مناسب است و از دست‌ها در برابر انتقال آلودگی از سطوح محافظت می‌کند. دستکش‌های انگشتی مجلسی چه مدل‌های گیپوری و چه منجوق‌دوزی شده از اکسسوری‌های جذابی است که می‌توانید با پوشیدن آن‌ها جلوه متفاوتی را در استایل مهمانی خود ایجاد کنید.

دستکش‌های نیم‌انگشتی

همان‌طور که از نام این پوشینه مشخص است در قسمت انگشت‌ها پوشش ندارد. دستکش موتورسواری رایج‌ترین نوع این دستکش‌هاست. نمونه‌های چرم و بافت دستکش زمستانی نیم‌انگشتی به دلیل کارایی در زمان کار با گوشی‌های لمسی پرطرفدارند. نقطه اتکای دستکش‌های نخی نیم‌انگشتی را نیز می‌توان حفاظت آن از پوست دست در برابر اشعه خورشید یا آلودگی‌‌های محیطی در زمان انجام‌ فعالیت‌هایی مثل کار با گل و گیاه و رانندگی دانست.

دستکش مجلسی زنانه

دستکش‌ های ساق بلند

ساق‌بلندها نمونه‌های خاص‌تری از دستکش‌های کلاسیک هستند که عمدتا در لباس‌های شب کاربرد دارند. مدل‌های گیپور و کارشده دستکش‌های ساق‌بلند را می‌توانید به‌عنوان یک اکسسوری خاص در مهمانی‌ها و مجالس استفاده کنید.

دستکش‌های ساق کوتاه

این دستکش که تا مچ دست کشیده می‌شود، از پرمصرف‌ترین پوشینه‌هاست. مدل‌های چرم با طراحی‌های منحصر به فرد ساق‌کوتاه طرفداران بسیار در بین شیک‌پوشان دارد و تقریبا با تمام سبک‌های پوشش سازگار است.

انواع دستکش زنانه

دستکش چرم زنانه

باید قبول کنیم که پوشاک چرمی بسیار لوکس و زیبا هستند و اگر بخواهیم یک استایل بسیار شیک و لوکس داشته باشیم باید از یک دستکش چرم استفاده کنیم.

دستکش مجلسی زنانه

این قاعده در مورد آقایان نیز صدق می کند آن ها نیز برای داشتن یک استایل لاکچری باید از دستکش چرم مردانه استفاده کنند.

دستکش اپرا بلند

دستکش اپرا بلند تا آرنج یا بالای آرنج پوشیده می شود. آنها از ابریشم یا ساتن ابریشم به رنگ های سفید، قهوه ای یا سیاه ساخته می شدند. الزامی نبود، اما طبقات ثروتمندتر معمولاً این نوع سنتی را انتخاب می کردند. مد دستکش های بلند با ظاهر شدن لباس های شب بدون آستین ناپدید شد. اکنون زنان تشویق می شدند که هنگام صرف شام و رقصیدن با موسیقی جاز، دستان خود را برهنه نشان دهند.

دستکش عروس

دستکش های عروس که در کشورهای خارجی بیشتر مد هستند و در ایران نیز چند سالی است که مد شده اند عمولا از جنس تور هستند و گاهی اوقات نیز دارای ساق بلند هستند. همه لباس های عروس با دستکش زیبا نمی شوند. اگر قصد دارید با لباس عروس خود از دستکش استفاده کنید حتما با یک مشاور استایل صحبت کنید.

دستکش نخی زنانه

دستکش های نخی بیشترین استفاده را در فصل تابستان برای محافظت از دست خانم های در برابر آفتاب دارد. معمولا این نوع دستکش طرح خاصی ندارند و در ساده ترین حالت ممکن طراحی و تولید می شوند.

دستکش مجلسی زنانه

دستکش مجلسی زنانه و دخترانه

دستکش های دخترانه معمولا فانتزی و زیبا هستند. این دستکش ها را نمی توان یک دستکش رسمی و یا ساده در نظر گرفت. همه آن‌ها دارای طراحی خاص و ویژه ای هستند که دقیقا مناسب دختران شیک پوش می باشد.

دستکش بافتنی زنانه

بافتن دستکش در بین بانوانی که بافتن را بلد هستند بسیار محبوب می باشد. اما علت اصلی محبوب بودن دستکش بافتنی زنانه این است که بسیار گرم و نرم می باشد در ادامه چندین ایده برای بافت و خرید دستکش بافت برای شما آورده ایم.

دستکش مجلسی زنانه

دستکش پشمی زنانه

دستکش های زنانه پشمی در زمستان بسیار محبوب و پرفروش هستند. اگر قصد خرید دستکش زنانه پشمی دارید، حتما از اخرین مد دستکش که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده کنید.

دستکش تور

دستکش ها تور در مد ایران بسیار محبوب هستند. اگر استایل بازیگران را نیز در چند جشنواره سینمایی اخیر دنبال کرده باشید، استفاده از دستکش های تور بسیار محبوب می باشند.

دستکش مجلسی زنانه

دستکش پارچه ای زنانه

پارچه های نرم انتخاب بسیار مناسبی برای تولید دستکش هستند. دستکش های پارچه ای بسیار ساده و زیبا هستند.

دستکش گیپور زنانه

گیپور پارچه ای بسیار مجلسی می باشد. دستکش های گیپور بسیار مجلسی و زیبا هستند. این دستکش ها بیشتر مناسب مجالس و ست شدن با لباس های مجلسی هستند و برای فضاهای غیر رسمی اصلا مناسب نیستند.

دستکش مجلسی زنانه

دستکش جیر زنانه

جیر یک انتخاب کلاسیک برای دستکش زنانه می باشد. اگر قصد دارید یک ست زیبا و کلاسیک در زمستان داشته باشید می توانید روی دستکش جیر نیز حساب باز کنید. مزیت دستکش جیر شست و شوی آسان آن است که حتی لباس شویی نیز می توانید آن را بشورید.

دستکش مخمل زنانه

دستکش مخمل را همیشه باید با لباس خود ست کنید نما و جلوه بهتری داشته باشد.

نگهداری از دستکش چرم زنانه

اگر از دسته از بانوان و دخترانی هستید که از ترندهای اکسسوری بسیار استفاده میکنید به شما پیشنهاد میکنیم تا با خرید دستکش چرم دخترانه، استایل زمستانه خود را بسیار شیک تر و چشم نواز تر کنید.

دستکش مجلسی زنانه

البته که استفاده از دستکش چرم در زمستان از سردی و یخ زدن دستان شما جلوگیری میکند ولی ظاهر آن نیز برای بانوان مهم است که ظرافت خاصی داشته باشد.

طراحی ظاهری دستکش باید به نوعی نشانگر دستکش چرم دخترانه باشد و برای محافظت بیشتر از دستانتان در قسمت داخلی دستکش از پارچه های پشمی و خز دار ,جو مخمل دار استفاده شود.

پس میتوان گفت که دستکش چرم صرفاً جنبه زینتی ندارد بلکه برای مراقبت از دستان شما در فصل سرد سال میباشد.

شما بانوان اگر به خوبی از دستکش چرم زنانه خود مراقبت کنید به راحتی 2 تا 10 سال میتوانید از آن استفاده کنید و دیگر نیازی به خرید دستکش چرم نخواهید داشت. این نکته را همواره مد نظر داشته باشید که برای چرم، آب اصلا دوست خوبی نیست پس برای شستشو و تمیز کردن دستکش چرمی خود از آب استفاده نکنید.

بهتر است از پارچه ای با رطوبت بسیار کم برای تمیز کردن سطح دستکش چرم زنانه خود استفاده کنید و سپس طبق موارد گفته شده در ادامه عمل کنید.

نکات خرید دستکش مجلسی زنانه

پیش از هر چیز به سایز دستکش توجه کنید. اندازه‌های کوچک و بزرگ هر کدام مشکلاتی برای دست و انگشتان شما ایجاد خواهند کرد.

دستکش مجلسی زنانه

علاوه بر رویه دستکش، به آستر داخلی آن نیز توجه کنید. پارچه به کار رفته لازم است حتی‌الامکان نخی و لطیف باشد تا انگشت‌ها را دچار التهاب نکند.

اگر دستکش چرم زنانه همواره در صدر انتخاب شما قرار دارد و قصد دارید آن را با پالتوی چرم یا سایر اکسسوری‌های چرم بپوشید، به سازگاری رنگ‌ها دقت کنید.

چنانچه قصد انتخاب دستکش زنانه با جنس چرم را دارید، بهتر است بدانید که قیمت چرم طبیعی بالا بوده و از استحکام و عمر مفید بالایی برخوردار است، اما اگر نمی توانید چرم طبیعی را خریداری کنید، نمونه های چرم مصنوعی نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد و از قیمت پایین تری برخوردار است.

اگر خواهان ایجاد گرمای بیشتر برای دستانتان هستید، می توانید از مدل هایی که دارای آستر مخمل و یا کرک دار هستند، انتخاب نمایید.

دستکش مجلسی زنانه

نکته

دستکش زنانه را بپوشید و ظرافت و اندازه بودن آن را بسنجید، دستان خود را باز و بسته کنید و مطمئن شوید که انعطاف بالایی دارد. اگر کار کردن با گوشی برایتان مهم است، در هنگام انتخاب و پوشیدن دستکش، کار کردن با گوشی را تست کنید.

دوخت آن را چک نمایید که درزی بر روی آن وجود نداشته باشد، اکثر مدل ها دارای دو دور دوخت هستند.

برخی از مدل ها در انتهای دستکش دارای کش و یا بند قابل تنظیم هستند، بدین شکل از نفوذ سرما به داخل دستکش جلوگیری می شود.

به استایل خود دقت نمایید، ست کردن مدل های ساده دستکش زنانه راحت تر از انواع مدل دار است.

انتخاب رنگ های تیره کاربرد بیشتری داشته، با انواع مختلف لباس به راحتی ست می شود و همچنین آلودگی را بر روی خود نشان نمی دهد. توجه داشته باشید که دستان شما بیشتر از اندام های دیگر در تماس با محیط است.

دستکش مجلسی زنانه

به نحوه شستشوی دستکش مجلسی زنانه دقت نمایید

اگر قصد تهیه کردن دستکش چرم طبیعی را دارید، حتما از فروشنده کارت گارانتی محصول را دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را تعویض و یا رفع نمایید.

برخی از مدل های دستکش زنانه دارای ساق بلند و یا بدون انگشت هستند، در مدل های بدون انگشت، آزادی حرکت انگشتان در آن بیشتر است و مدل هایی که دارای ساق بلند هستند می توانند به میزان بیشتری از دستان شما محافظت کنند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار