|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۶۴

ایجاد چال گونه در خانه علاوه بر عمل جراحی به روش های دیگری امکان پذیر است و می تواند بر جذابیت چهره هر فردی بیفزاید.

اگر به داشتن چال گونه علاقه دارید می توانید بدون عمل جراحی و با تمرینات عضلات صورت، با ترفندهای آرایشی به ایجاد چال گونه در خانه در صورت خودتان کمک کنید. ما این ترفندها را در این مطلب به شما آموزش دادیم.

چال گونه چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

چال فرورفتگی بسیار کوچکی است که روی پوست برخی افراد و در بخش های مختلف بدن از جمله گونه ها، چانه یا کمر ایجاد می شود . البته چال لپ یا چال خنده یکی از جذاب ترین انواع آن محسوب می شود که بسیاری از افراد به خصوص خانم ها آرزوی داشتنش را دارند!

ایجاد چال گونه در خانه

باید بدانید چال گونه نوعی فرورفتگی یا همپوشانی کوچک روی بافت گونه است؛ چال گونه که تنها در تعدادی از مردم گاهی به صورت دو طرفه در هر دو سمت دهان و در برخی موارد تنها روی یک طرف دهان ظاهر می شود در حقیقت به دلیل تفاوت خاصی در عضله و پوست صورت برخی افراد در ناحیه گونه به وجود می آید.

ایجاد گودی در لپ مربوط به عضله‌ای به نام زیگوماتیکوس ماژور zygomaticus major است. این عضله همان چیزی است که باعث بالا بردن گوشه‌های دهان شما هنگام لبخند زدن می‌شود. در کسانی که دارای گودی در ناحیۀ گونه خود هستند، این عضله در مسیر منتهی به دهان به دو گروه عضلانی جداگانه تبدیل می‌شود که با اتصال یک عضله به پوست بالای دهان و دیگری به گوشه دهان، فرورفتگی مد نظر ایجاد می‌شود.

این گودی در زمان رشد جنین در رحم مادر ایجاد می شود و نه تنها برای سلامتی هیچ خطری ندارد بلکه در بین بسیاری از افراد شایع است. البته همین فرو رفتگی در چند سال اخیر به یک مد و معیار زیبایی همه پسند در بین جوانان تبدیل شده است تا جایی که حتی برخی اقدام به جراحی این ناحیه از صورت برای ایجاد گودی می‌کنند.

آیا واقعا چال گونه یک ویژگی ارثی ژنتیکی است؟

در اغلب مطالب گفته می‌شود که گودی گونه نوعی ویژگی غالب ارثی است. با این حال تحقیقات بسیار کمی در مورد تایید ژنتیکی بودن این نوع گودی‌ها انجام شده است.

طبق آمار افرادی که گودی گونه دارند، معمولا صاحب فرزندانی هستند که آن‌ها نیز این چال لپ را دارند. این موضوع نشان می‌دهد که چال لپ نوعی صفت غالب ارثی است. با این حال هر زوجی که گودی لپ دارند، فرزندی با این فرورفتگی ندارند.

همچنین مواردی وجود دارد که برخی افراد در تمام طول عمر خود چال گونه دارند؛ در حالی که گودی لپ در برخی دیگر در طول زمان تغییر می‌کند. فردی که در کودکی دارای گودی است امکان دارد که در بزرگسالی آن را نداشته باشد. همچنین احتمال دارد کودکی که بدون فرورفتگی یا چال به دنیا آمده باشد، بعدا دارای چال شود.

از آنجایی که الگوی توارث چال گونه غیرقابل پیش بینی است، برخی از محققان آن‌ها را به عنوان نوعی صفت غالب نامنظم طبقه‌بندی می‌کنند.

این بدان معنی است که گودی گونه اغلب، اما نه همیشه، به عنوان یک ویژگی غالب به ارث می‌رسد. همچنین احتمال دارد توارث گودی به سادگی یک مجموعه از آلل‌ها نباشد و ژن‌های متعددی در ایجاد گودی گونه تاثیر بگذارند.

ایجاد چال گونه در خانه

چال گونه چگونه ایجاد می‌شود؟

ایجاد گودی در لپ مربوط به عضله‌ای به نام زیگوماتیکوس ماژور zygomaticus major است. این عضله همان چیزی است که باعث بالا بردن گوشه‌های دهان شما هنگام لبخند زدن می‌شود. در کسانی که دارای گودی در ناحیۀ گونه خود هستند، این عضله در مسیر منتهی به دهان به دو گروه عضلانی جداگانه تبدیل می‌شود که با اتصال یک عضله به پوست بالای دهان و دیگری به گوشه دهان، فرورفتگی مد نظر ایجاد می‌شود.

این گودی در زمان رشد جنین در رحم مادر ایجاد می شود و نه تنها برای سلامتی هیچ خطری ندارد بلکه در بین بسیاری از افراد شایع است. البته همین فرو رفتگی در چند سال اخیر به یک مد و معیار زیبایی همه پسند در بین جوانان تبدیل شده است تا جایی که حتی برخی اقدام به جراحی این ناحیه از صورت برای ایجاد گودی می‌کنند.

نمونه‌های مختلف چال گونه طبیعی

در حالی که علت ایجادکننده چال صورت یکی است، اما امکان دارد محل آن متفاوت باشد. به همین منظور برای شناسایی این نوع چال‌ها آن‌ها را با نام‌های مختلفی می‌شناسند و ویژگی‌ها را بر حسب آن‌ها مشخص کرده‌اند.

انواع چال لپ عبارتند از:

چال گونه هندی

این چال روی گونه در نزدیکی چشم قرار دارد و باعث ایجاد چهره‌ای معصوم و در عین حال شیطنت‌آمیز برای شخص خواهد شد.

چال گونه کشیده

این نوع چال‌ها به صورت کشیده در راستای لب‌ها قرار دارند و باعث ایجاد چهره‌ای جذاب، مهربان و کامل در فرد می‌شوند.

ایجاد چال گونه در خانه

چال لپ بالای دهان

این نوع چال‌ها به صورت دو نقطه فرورفته در اطراف دهان قرار دارند و باعث ایجاد چهره‌ای جوان‌تر از سن و در عین حال جذاب از فرد می‌شوند. ب

چال لبخند پایین دهان

این چال‌ها در دو طرف و پایین دهان قرار دارند و باعث ایجاد چهره‌ای باهوش، جذاب و در عین حال رسمی می‌شوند.

ایجاد چال گونه به روش طبیعی

امروزه چال گونه یا چال خنده یکی از معیارهای زیبایی محسوب می شود و جذابیت و معصومیتی به چهره می بخشد که به هیچ وجه انکار شدنی نیست .چال گونه یک ویژگی منحصر به فرد است که همه افراد از آن برخوردار نیستند اما در برخی افراد روی یک گونه و برخی دیگر روی هر دو گونه وجود دارد که هنگام خنده دیده می شود.

اگر شما نیز عاشق چال گونه یا چال خنده هستید و دوست دارید این فرورفتگی جذاب را روی صورتتان داشته باشید تا چهره شما منحصر به فرد گردد این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید.

روش ایجاد چالِ لپ یا همان چال گونه به وسیله آرایش

شما می توانید با یک آرایش ساده چال گونه ایجاد کنید بدین شکل که جلوی آینه باستید و لبخند بزنید. با لبخند زدن چین و چروک های طبیعی اطراف لب ایجاد می شود بنابراین چال لپ تان باید با فاصله و دور ازاین خطوط لبخند باشد.

با یک مداد جای چال را علامت بزنید و بعد با یک مداد چشم یا مدادِ ابرو به رنگ قهوه ای تیره بالاتر از این قسمت را که برای جای چال رو روی لپ انتخاب کرده اید، یک نقطه ی کوچیک بگذارید اما برای این کار از مداد سیاه و رنگی استفاده نکنید زیرا به علت ترکیب نشدن با رنگ پوست چال گونه ی شمارو کاملا مصنوعی نشان می دهد.

ایجاد چال گونه در خانه

کنارِ نقطه ای که برای جای چال تان انتخاب نموده اید یک هلال ماهِ 2 و نیم سانتی متری و کوچک بکشید و آن را با یک گوش پاک کن یا انگشت روی پوستِتان پخش کنید. چند بار این کار را انجام دهید تا نتیجه خوبی به دست آورید تبحر پیدا کنید.

ایجاد چال گونه با استفاده از درب بطری

برای ایجاد چال گونه از درب های پلاستیکی بطری که لبه ی تیزی نداشته باشند استفاده کنید.

درب بطری را بشویید و ضد عفونی کنید.

در مقابل آینه بایستید و سر بطری را داخل دهان در جایی که می خواهید چال لبخند داشته باشید ( بین دندان ها و گونه ) بگذارید.

با دست سر بطری را آرام فشار داده و نگه دارید.

هر روز این کار را انجام دهید تا چال گونه ایجاد شود، ممکن است در این روش ممکن است احساس درد در دهان داشته باشید.

ایجاد چالِ لپ یا چال گونه با ورزش

شما با انجام ورزش نیز می توانید چال لپ ایجاد کنید. این ورزش و تمرین عضلات صورت را اینگونه انجام دهید.

ایجاد چال گونه در خانه

ابتدا لب هایتان را غنچه کنید.

سپس لپ هایتان را به طرف داخل بمکید طوری که حالت صورتتان مانند وقتی باشد که یک خوراکی ترش می خورید.

از داخل دهان لپ هایتان را بین دندان هایتان بگیرید تا چال لپ ایجاد شود.

آن قسمت از گونه که گود شده و فرو رفته است را با دست نگه دارید و فشار دهید.

همان گونه که محکم نگهداشته اید و سعی کنید لب هایتان را تکان دهید وبخندید تا مشخص شود دقیقاً کدام ماهیچه است که باید تمرین داده شود.

اگر لازم بود جای انگشتتان را روی لپ تان عوض کنید.

هر روز 30 دقیقه این تمرین را انجام دهید تا روی گونه تان چال ایجاد شود.

ایجاد چال گونه با رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم مناسب برای ایجاد چال لبخند در منزل مفید است پس رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف چربی ها، نشاسته و قندها را کاهش داده و از میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، سویا، ماهی و میگو در رژیم غذایی خود استفاده کنید. آب بیشتر بنوشید و از مصرف غذاهای آماده و فست فودها جلوگیری کنید.

ایجاد چال گونه با لبخند زدن

لبخند زدن یکی دیگر از روش های ساده و سریع برای ایجاد چال روی گونه است. برای ایجاد چال روی گونه تان با لبخند زدن:

ایجاد چال گونه در خانه

در مقابل آینه ایستاده و لبخند بزنید.

برای یافتن جای چال لبخند هنگام لبخند زدن گونه ها را به سمت داخل بکشید و به آینه نگاه کنید تا جای آن مشخص شود.

این عمل را روزانه برای مدت ده دقیقه اجرا کنید تا بدون عمل جراحی چال خنده داشته باشید.

نکته:دقت کنید به کار بستن این روش ممکن است در طولانی مدت سبب ایجاد چین و چروک در صورت شود.

چگونگی ایجاد چال لپ با مداد یا خودکار

بله درست شنیدید.!! شاید کمی جالب و البته خنده‌دار به نظر برسد ولی برای داشتن چال لپ می‌توانید از یک مداد یا خودکار کمک بگیرید. شاید ایجاد چال گونه با مداد یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای داشتن گونه‌های فرو رفته باشد.

لبخند عمیقی بزنید تا به خوبی محل چال لپی که مایل به گذاشتن آن هستید را پیدا کنید.

از دو مداد به طور همزمان استفاده کنید و روی نقطه مد نظر خود فشار ایجاد کنید.

برای گرفتن نتیجه رضایت‌بخش باید این کار را به طور مداوم و حتی برای یک مدت طولانی انجام دهید.

ایجاد چال گونه در خانه

روش طبیعی چال گونه با نخ

این شیوه هم بدون عمل جراحی و البته تحت نظر پزشک است که می‌تواند با استفاده از یک نخ منجر به ایجاد چال لپ در صورت شما شود. برای این کار در ابتدا پزشک با استفاده از کرم مخصوص موضعی محل مورد نظر را بی‌حس می‌کند. پس از بی‌حس شدن کامل صورت، پزشک چال لپ را با استفاده از لیفت نخ ایجاد می‌کند.

در صورتی از این روش نتیجۀ بسیار رضایت‌بخشی دریافت خواهید کرد که گونه‌های پر و چاقی داشته باشید. ناگفته نماند ماندگاری این روش درست مثل هر شیوۀ دیگر طولانی نخواهد بود و بین ۶ تا ۱۲ ماه متغیر است.

ایجاد چال گونه به کمک دستگاه

دستگاه های مکانیکی در گذشته وجود داشتند که فشار قابل تنظیمی به گونه وارد می کردند و سبب ایجاد چال گونه می شدند .

ایجاد چال گونه در خانه

شما می توانید به جای این دستگاه ها این کار را با دست خود نیز انجام دهید؛ البته حتما با دقت و در صورت وجود مشکل با مشورت یک فرد متخصص.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار