|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۶۸

خرید شومیز مجلسی زنانه به دلیل کاربردی که در استایل خانم ها دارد، مهم است؛ چرا که این لباس جذاب و پرطرفدار از تنوع بالایی برخوردار است.

خرید شومیز مجلسی زنانه به دلیل کاربردی که در استایل خانم ها دارد، مهم است؛ چرا که این لباس جذاب و پرطرفدار از تنوع بالایی برخوردار است. این مطلب از امیدنیوز به کمک شما آمده و نکاتی که برایر خرید شومیز لازم دارید را در اختیار شما قرار داده است.

خرید شومیز مجلسی زنانه

شومیز مناسب از اعضای ثابت کمد لباس اکثر خانم هاست. این آیتم توسط برند های مختلف در مدل و رنگهای گوناگون تولید می شود اما پیدا کردن مدلی که از هر نظر مناسب باشد کاری دشوار است. گاهی استفاده از شومیز مناسب و کلاسیک برای محیط و مناسبت های غیررسمی محافظه‌کارانه بوده یا ممکن است خیلی خشک و رسمی به نظر برسد و یادآور لباس کار پیشخدمت‌ها در یک رستوران پنج ستاره باشد.

خرید شومیز مجلسی

اگر جنس پارچه طوری باشد که بعد از چند ساعت پوشیدن شکل خود را از دست دهد و یا زیادی چروک شود میتواند کل ظاهر شما را نامرتب و نامناسب نشان دهد.

شومیز دخترانه چیست

کلمه شومیز از واژه فرانسوی Chemise آمده است که به معنای تیشرت و در کل گستره وسیعی از بلوز بانوان و یا ژاکت و هر چیزی از این دست را گویند. به زبان ساده پیراهن مردانه جلو باز که مخصوص زنان است را شومیز میگن.

اگر شما کلمه Chemise را به زبان اصلی یعنی همان فرانسوی در گوگل جستجو کنید، گستره وسیعی از لباس بانوان را برایتان خواهد آورد.

اما اگر معادل فارسی آن را یعنی کمه شومیز را به فارسی جستجو نمایید نوع خاصی از بلوز بانوان برایتان خواهد آمد که نمونه هایی از آن را در تصاویر زیر خواهید دید.

خرید شومیز مجلسی

ریشه‌شناسی کلمه شومیز

کلمه انگلیسی شومیز از کلمه فرانسوی chemise گرفته‌شده است و مربوط به ایتالیایی‌ها است: camicia و اسپانیایی: camisa، همه از لاتین گرفته‌شده است: camisia،

خود احتمالاً از زبان سلتیک وام گرفته‌شده است. همچنین ممکن است این کلمه از واژه عربی qameez آمده باشد. در ادامه با ما در مطلب شومیز چیست ،همراه باشید.

تاریخچه شومیز

به نظر می‌رسد که شومیز از تونیکا رومی ایجادشده و اولین بار در اروپا در قرون‌وسطی رواج داشته است.

خرید شومیز مجلسی

زنان از آن به‌عنوان یک زیر پیراهن، زیر لباس شب و یا لباس بلند و گشاد استفاده می‌کردند؛ درحالی‌که مردان آن را با شلوار می‌پوشیدند.

شومیز در دهه 1830 دارای آستین‌هایی تا آرنج است و در زیر روپوش پوشیده می‌شود.

تا اواخر قرن هجدهم، از شومیز به‌عنوان لباس‌زیر استفاده می‌شد. این تنها لباس‌زیر بود که تا پایان دهه 1820 پوشیده می‌شد و معمولاً تنها لباس بود که به‌طور مرتب شسته می‌شد.

در گذشته برای خیلی از افراد سوال بود که در واقع شومیز چیست، اصطلاح شومیز اولین بار برای توصیف یک لباس بیرونی در دهه 1780 استفاده شد، زمانی که ملکه ماری آنتوانت فرانسه نوعی لباس غیررسمی و گشاد از پنبه سفید را رواج داد. در دهه 1810 این اصطلاح در مورد پوشاک خارجی نیز استفاده شد.

شومیز در زبان فارسی

در حال حاضر شومیز ها با پارچه هایی نظیر ریون ، حریر و گریپور در مدل های متفاوت تولید می شود و به عنوان لباسی برای شرکت مجالس دورهمی و یا مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید آن را با شلوار و یا دامن ست کنید. فارغ از هر سن و سالی شما می توانید این لباس را بپوشید.

خرید شومیز مجلسی

در ابتدای امر این نوع لباس به سبک معمولی و کلاسیک با آستین هایی بلند و دکمه هایی که در وسط قرار گرفته طراحی می شده.

کاربرد شومیز دخترانه

کلمه شومیز در زبان فارسی به یک نوع لباس خاص زنانه گفته می‌شود که در ابتدا به شکل آستین‌بلند با دکمه‌های وسط، به سبکی کلاسیک و ساده طراحی می‌شد.

در حال حاضر شومیزها در طرح‌ها و پارچه‌های مختلف طراحی و دوخته می‌شوند. پارچه مناسب لباس برای دوخت و دوز و اینکه پارچه به اصطلاح آب نرود خیلی مهم است.

همچنین شما می توانید از شومیزها به‌عنوان مکملی زیر مانتوهای جلوباز استفاده کنید. خرید شومیز مجلسی اکنون به‌عنوان یک گزینه پرکاربرد در استایل‌های مهمانی، کژوال و رسمی به‌حساب می‌آید که شما می‌توانید آن‌ها را با دامن و شلوار بپوشید.

جنس شومیز از چه باشد؟

باید ببینید که قرار است، شومیز برایتان چه کاربردی داشته باشد. اگر بناست که آن را هر روز بپوشید، باید به دنبال جنس خوبی بگردید که استحکام کافی دارد و در خلال شست‌وشو‌های مداوم خراب نمی‌شود و رنگش نمی‌رود. به این جنس‌ها دقت کنید:

شومیز نخی:‌ شومیزهای نخی را راحت‌تر می‌توان شست و نگهداری کرد. این جنس راحت است و با لباس‌های مختلفی هماهنگ می‌شود. شومیزهای نخی در رنگ‌های مختلف موجودند و به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی لباس را مدام بشویید و بپوشید.

خرید شومیز مجلسی

شومیز ابریشمی: شومیزهای ابریشمی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برای استایل‌های رسمی‌تر مناسبند. برای شست‌وشوی این لباس‌ها باید وقت و زمان زیادی بگذارید تا خراب نشوند و نیاز به خشک‌کن هم خواهید داشت. شومیز ابریشمی با شلوار جین یا دامن بسیار زیبا و چشم‌گیر می‌شود.

شومیز پلی‌استری: شومیزهایی از این جنس ماندگارند و هر چقدر هم که آنها را بشویید و بپوشید، شکل‌شان را از دست نمی‌دهند. تنوع رنگ و طرح این شومیزها هم بسیار بالاست. البته یادتان باشد که این جنس دارای بافتی مصنوعی است و اگر بدنتان به این اجناس حساسیت دارد، نباید به خریدشان فکر کنید. مثلا پارچه‌های حریر در این دسته جای می‌گیرند که لخت بودن این دسته از پارچه‌ها برای دوخت شومیز هم باعث شده بسیار پراستفاده و کاربردی باشند.

خرید شومیز مجلسی

انواع شومیز دخترانه جدید

خرید شومیز مجلسی به دلیل پوشیده بودن و مطابقت با پوشش ایران، بسیار پرطرفدار هستند و افراد زیادی از شومیزها در کنار شلوار یا دامن در مراسم‌های مهم و مهمانی‌ها استفاده می‌کنند.

شومیز دخترانه جدید رسمی

در بعضی از مدل‌های شومیز رسمی در قسمت شانه‌ها از اپل استفاده می‌شود. این نمونه از شومیز یادآور سبک پوشش بانوان در دهه 60 ایران است که با دامن کوتاه یا شلوار چسبان استایل خوبی را برای شما می‌سازد.

خرید شومیز مجلسی

شومیز پشت باز

یکی از مدل‌های پرطرفدار و جوان‌پسند خرید شومیز مجلسی ، شومیزهای پشت باز هستند که در پایین کمر گره می‌خورد. این شومیزها را می‌توان با شلوار یا دامن‌های جین کوتاه و چکمه‌های بلند ترکیب کنید و یک استایل منحصربه‌فرد بسازید.

شومیز دخترانه جدید جلوبسته

یکی دیگر از مدل‌های شومیز، شومیز جلوبسته هستند که قسمت جلوی لباس با بندهای ضربدری بسته می‌شود و قسمت کمر از بخش بالا و پایین آن تنگ‌تر می‌شود. چین داشتن پایین لباس یکی از جذابیت لباس‌های زنانه و دخترانه است.

خرید شومیز مجلسی

شومیزهای یقه‌گرد که در آن‌ها یک قسمت شنل مانند روی لباس دوخته می‌شود. برای کسانی که به دنبال لباس‌های شیک و باوقار می‌گردند بسیار مناسب است.

استفاده از پارچه‌های گلدوزی شده، یکی از شیوه‌های جدید در طراحی دم آستین یا قسمت پایین شومیزهای مجلسی است. پارچه مناسب لباس مجلسی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

شومیزهای حریر

شومیزهای حریر در رنگ‌هایی کمرنگ و پاستلی، انتخاب خوبی برای مهمانی‌ها و دورهمی ها به حساب می‌آید.در شومیز های حریر، مدل یقه حلزونی و آستین‌های بلند و کلوش زیاد می‌بینیم.

این شومیزها را با یک دامن یا شلوار چسبان تیره‌رنگ امتحان کنید. آستین‌های کوتاه و چین‌دار که به شکل گشاد دوخته می‌شود، یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است.

خرید شومیز مجلسی

شومیز دخترانه جدید لی

شومیزهای لی یکی از ضروریات کمد هر خانمی است. زیرا با هر چیز دیگری ترکیب می‌شود و گزینه بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در زیر مانتوهای جلوباز بهاره و پالتوهای زمستانی است.

شومیز دخترانه جدید اسپرت

خرید شومیز مجلسی اسپرت برای مهمانی‌های غیررسمی کاربرد دارد. مدل‌های اسپرت معمولاً با شلوارهای اسپرت مانند شلوارهای جین ست می‌شوند. در دوختن این نوع از شومیزها بیشتر از پارچه‌های نخی بدون طرح یا با طرح‌های ساده به کار می‌رود.

حتما شکل بدنتان را قبل از خرید شومیز مجلسی بشناسید

اندامتان چگونه است؟ می‌دانید که برای ایجاد تعادل و تناسب در بدنتان باید به سراغ چه شومیزی بروید؟

خرید شومیز مجلسی

اندام به شکل سیب:‌ اگر اندامی به شکل سیب دارید باید شومیزی بخرید که کمر پهنی دارد و در قسمت شانه‌ها و پایین لباس حالت جذب‌تری پیدا می‌کند.

اندام به شکل گلابی: اگر اندامتان شکل گلابی است باید به سراغ شومیزهایی بروید که در ناحیه پایینی لباس پهن‌تر و گشادتر هستند. قسمت شانه‌ها و سینه شومیز برای اندام‌های گلابی‌شکل باید تنگ‌تر باشد. برخی از شومیزها دارای کمربند هم هستند و در این ناحیه با کمربند یا کش تنگ می‌شوند. اینها هم گزینه خوبی برایتان خواهند بود.

اندام ساعت‌شنی: کسانی که اندامشان شبیه ساعت شنی است، باید به‌دنبال خرید شومیزهایی باشند که در ناحیه شانه و ران حالت آزادتری دارد. بهتر است که برش شومیز در ناحیه کمر جمع و جذب باشد. تا زیبایی اندام فرد به رخ کشیده شود. اگر شومیزی ساده در اختیار دارید هم می‌توانید با اضافه‌کردن یک کمربند به آن، خوش‌تیپ‌تر و جذاب‌تر شوید.

اندام مستطیلی: کسانی که اندام مستطیلی دارند یعنی بالاتنه و پایین‌تنه‌شان در یک راستاست و پستی و بلندی زیادی در مسیر اندامشان شاهد نیستیم. این دسته از افراد باید به سراغ شومیزهایی بروند که اپل در بخش شانه‌های‌شان کار گذاشته شده است.

اندام مثلثی: اگر اندامتان به شکل مثلث است، باید شومیزی بخرید که حالت جذب دارد.

نکات مهم در خرید شومیز مجلسی مناسب

پارچه خرید پارچه شومیز مجلسی

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت پارچه است.پارچه های نامرغوب و پارچه هایی که درصد بالایی مواد پلاستیکی دارند، ظاهری بی کیفیت به شومیز زنانه می دهند. سعی کنید پارچه هایی را انتخاب کنید که 100 درصد کتان، لنین یا پنبه باشند و یا درصد کمی مواد مصنوعی در ترکیبات خود داشته باشند.

خرید شومیز مجلسی

شومیز های ابریشمی، ساتن و یا کرپ مرغوب گزینه هایی عالی برای استفاده در مهمانی های عصر و دورهمی های نیمه رسمی هستند. ممکن است برای خرید شومیز زنانه با این خصوصیات مبلغ بالاتری بپردازید اما در مقابل زمان بیشتری میتوانید از آن استفاده کنید و با آیتم های بیشتری در کمد لباستان ست کنید. یک شومیز لینن سفید یا رنگ روشن همراه با شلوار هم جنس یا جین می تواند یک انتخاب عالی برای استایل تابستانی شما باشد. استایلی که ظاهری شیک به شما می بخشد، همیشه قابل استفاده است و از چرخه مد خارج نمی شود.2

پارچه مناسب شومیز زنانه

به دستور شست و شوی درج شده در داخل لباس دقت کنید و طبق دستور ذکر شده پیش بروید چرا که پارچه های ذکر شده ممکن است در شرایط شست و شوی نامناسب تغییر شکل بدهند و یا ظاهر اولیه خود را از دست بدهند.

خرید شومیز مجلسی

تناسب شومیز با فرم بدن

یک شومیز زنانه ایده ال باید کاملا اندازه شما باشد. مهم ترین قسمتی که باید برای خرید شومیز مجلسی به آن توجه کنید اندازه گیری دور قسمت سینه است. در حقیقت این قسمت بهترین راهنما برای خرید لباس زنانه است. با داشتن اندازه این قسمت می توانید متوجه شوید که پیراهن با فرم اندام شما تناسب کامل را دارد یا خیر. اگر پیراهنی کوچک تر از سایز خود انتخاب کنید بین دکمه های لباس در قسمت سینه فاصله می افتد و ظاهری بسیار نامناسب پیدا میکند. مطمئن شوید که در هنگام خرید لباس زیر مناسب پوشیده اید تا در اندازه گیری دچار مشکل نشوید.

خرید شومیز مجلسی

انتخاب شومیز زنانه با یقه خاص

در مرحله بعد یقه را چک کنید. یقه یک شومیز کلاسیک نباید خیلی بزرگ باشد یا حتی آن‌قدر کوچک که چشم ها را به ‌صورت شما هدایت نکند. در پیراهنی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید که جای دکمه بالایی کاملا در محل گودی گردن قرار گرفته باشد. محل قرار گیری خط سرشانه به استایلی که شما انتخاب کرده‌اید بستگی دارد.

خرید شومیز مجلسی

می‌خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید؟ مطمئن شوید شانه پیراهن شما شق ‌ورق و سرجای خود قرار گرفته است. می‌خواهید راحت و کژوال به نظر بیایید؟ مطمئن شوید که شانه پیراهن افتاده و کمی پایین تر از خط اصلی شانه های شما قرار گرفته باشد. هم‌چنین به قسمت کمر، بالای باسن و پایین پیراهن هم توجه داشته باشید. پایین یک شومیز دکمه دار کلاسیک در قسمت جلو در دو طرف باید انحنا داشته باشد و در قسمت عقب کمی پایین بیاید. طول پیراهن در جلو و عقب یکسان است.

انتخاب رنگ شومیز مجلسی

یک پیراهن سفید دکمه دار کلاسیک از نظر همه زیباست چون باعث می‌شود شیک، باهوش و تیزبین به نظر برسید. رنگ دیگری که در تمام دنیا طرفدار دارد آبی فرانسوی است چون شما را خوشحال و گشاده‌رو نشان می‌دهد و برای محیط های رسمی و کاری گزینه مناسبی است. سعی کنید تا حد ممکن سراغ شومیز های طرح دار شلوغ با رنگهای زیاد نروید چرا که ممکن است ظاهری غیر حرفه ای به استایل شما بدهد.

خرید شومیز مجلسی

در صورتیکه قصد ندارید از شومیز صرفا برای محیط های رسمی و کاری استفاده کنید با طیف وسیعی از رنگ ها و مدل های گوناگون مواجه می شوید که میتوانید با توجه به استایل و دیگر اجزای کمد لباس خود تهیه و استفاده کنید. یک شومیز پشمی چهارخانه میتواند از اجزای همیشگی کمد لباسهای زمستانی شما باشد. خرید کت و شلوار زنانه پارچه ای و ترکیب آن با این پیراهن دوست داشتنی میتواند ظاهری رسمی و همراه با جین مورد علاقه شما و کت پافر ظاهری کاملا کژوال و راحت پیدا کند.

لباس هایی که با انواع لباس شومیز ست می شوند!

شاید در نگاه اول شومیزها ساده به نظر برسند، اما با کمی خلاقیت می توانید ترکیب های جذابی برای استایل خود با کمک شومیز ها و لباس های دیگر بسازید. این لباس زنانه شیک، به همراه تیشرت زنانه، ژاکت زنانه، مانتو، شلوار زنانه و دامن کوتاه زنانه به راحتی ست می شود. البته بیشترین استفاده از شومیز در استایل بانوان ایرانی، ست کردنش با مانتو جلوباز است. در ادامه می خواهیم چند ست پرطرفدار با همراهی لباس شومیز زنانه را معرفی کنیم.

خرید شومیز مجلسی

استایل بهاره همراه با خرید شومیز مجلسی ساده یا گل دار و دامن کوتاه

انتخاب شومیز زنانه که طرح ساده ای داشته باشد و ترکیب آن با دامن کوتاه زنانه، شما را در کانون توجه قرار می دهد. در این ترکیب از شومیز کوتاه استفاده کنید و آن را داخل دامن قرار دهید و با اضافه کردن یک کمربند زنانه، استایل بهاره خود را کامل کنید. شومیز گل دار نیز در روزهای بهاری طرفداران زیادی پیدا می کند که می توانید لباس خود را با سرسبزی بهار ست کنید و از استایل گل دار خود لذت ببرید.

استایل تابستانه همراه با شومیز کوتاه و دامن بلند

بلندی روزهای تابستان و کوتاهی شب هایش را می توانید با شومیز کوتاه و دامن بلند لذت بخش سپری کنید. با استفاده از شومیز گره دار کوتاه و دامن بلند زنانه استایل تابستانه خود را بسازید. برای این ترکیب استفاده از صندل زنانه را پیشنهاد می کنیم تا در تابستان، استایل خنک و راحتی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم از گوشواره آویز به عنوان اکسسوری مناسب برای این استایل جذاب تابستانه استفاده کنید و جذاب باشید.

خرید شومیز مجلسی

استایل پاییزه همراه با شومیز لمه و شلوار چرم

لمه نوعی پاچۀ زیبا و خیره کننده است که نه تنها چشم ها را به خود خیره می کند، بلکه نرمی و راحتی پارچه باعث می شود همیشه احساس راحتی داشته باشید. شومیز لمه نوعی لباس پرزرق وبرق است که در دسته بندی بلوز و شومیز مجلسی قرار می گیرد. ترکیب شومیز لمه با شلوارهای چرم می تواند انتخاب خاصی برای استایل پاییزه خانم های شیک پوش باشد.

استایل زمستانه همراه با شومیز مخمل کبریتی و شلوار جین

ترکیب شومیز زنانه کبریتی که این روزها طرفداران زیادی دارد، به همراه شلوار جین و نیم بوت چرم زنانه انتخابی خاص برای استایل زمستانه زنانه محسوب می شود که می توانید با استفاده از کلاه بافتنی زنانه و پالتو بلند یا کاپشن این ترکیب چشم نواز را کامل کنید و در مرکز توجه قرار بگیرید.

خرید شومیز مجلسی حریر در استایل نیمه رسمی!

برای مهمانی های نیمه رسمی می توانید از شومیز حریر را با شلوار کتان جذب یا دامن کوتاه به همراه ساپورت بپوشید. یکی دیگر از انتخاب های خانم های شیک پوش، شومیز حریر با آستین بلند و کلوش است که می توانید این لباس را با شلوار جذب و کفش پاشنه بلند بپوشید و در مهمانی، استایل خاص داشته باشید.

خرید شومیز مجلسی

شومیز پشت باز، مناسب برای دورهمی های دوستانه!

برای دورهمی های دوستانه خود می توانید از ترکیب خرید شومیز مجلسی پشت باز با شلوار تنگ و چکمه بلند استفاده کنید تا استایل زیبای خود را جذاب کنید. در پایان با اضافه کردن یک ساعت زنانه بند چرمی به این ترکیبی که انتخاب کردید، می توانید جذابیت استایل خود را کامل نمایید.

شومیزها را جسورانه انتخاب کنید!

کلیشه ها را در پوشیدن شومیز کنار بگذارید و انتخاب جسورانه ای داشته باشید. پیشنهاد می کنیم به شما پوشیدن برعکس شومیز است، به نوعی که دکمه های شومیز را از پشت ببندید. همچنین می توانید زیر شومیز دکمه دار خود تاپ زنانه ساده بپوشید و به جای بستن دکمه های شومیز، قسمت پایینی دو طرف آن را به هم گره بزنید. انتخاب های جسورانه همیشه سبب می شود استایل شما جذاب تر شود.

خرید شومیز مجلسی

سه روش ساده برای مدل دادن به شومیز

1. تا زدن آستین: آستین پیراهنتان را تا نصف تا بزنید ولی کاملا سرآستین را نپوشانید .

2. گره زدن: چند دکمه آخر پیراهن را نبندید. هر دو انتهای پیراهن را که نبسته‌اید به هم گره بزنید.

3. تو زدن فرانسوی: جلوی پیراهن خود را داخل شلوار یا دامن بزنید و کناره‌ها و پشت آن را بیرون بگذارید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار