|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۷۴

با آموزش تهیه شیرینی یلدایی در کمترین زمان ممکن می توانید شیرینی های یلدایی خوشمزه و مجلسی شیک و فانتزی برای شب یلدا درست کنید.

اگر دنبال طرز تهیه شیرینی یلدایی  خوشمزه برای دورهمی هاتون هستید این مطلب رو از دست ندید. با این آموزش شیرینی پزی در کمترین زمان ممکن می توانید شیرینی های یلدایی خوشمزه و مجلسی شیک و فانتزی برای شب یلدا درست کنید و مهمان های خود را شگفت زده کنید. 

شیرینی یلدایی

مواد لازم تهیه شیرینی یلدایی

تخم مرغ یک عدد

شکر نصف لیوان

روغن نصف لیوان

آرد یک و نیم لیوان

وانیل نوک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

رنگ خوراکی قرمز و سبز به میزان دلخواه

تهیه شیرینی یلدایی

مراحل طرز تهیه شیرینی یلدایی

مرحله اول

برای درست کردن این شیرینی های یلدایی خوشمزه، ابتدا در یک ظرف مناسب شکر + تخم مرغ + وانیل را با همزن دستی خوب هم می زنیم تا یکدست شود. بعد آرد و بیکینگ پودر را اضافه و مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید.

مرحله دوم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوری تقسیم می کنیم و به یکی از خمیرها رنگ خوراکی قرمز و دیگری رنگ سبز می زنیم.

تهیه شیرینی یلدایی

مرحله سوم تهیه شیرینی یلدایی

در این مرحله سینی فر را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و از خمیر گلوله های کوچک برمی داریم و با دست گرد می کنیم و داخل سینی فر با فاصله کنار هم می چینیم.

مرحله چهارم 

حالا سینی حاوی کلوچه ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 15 دقیقه می گذاریم تا بپزند. بعد از اینکه شیرینی ها پختند آن ها را از فر بیرون می آوریم. در این حالت شیرینی و کلوچه ها خیلی نرم هستند، دست نزنید که خراب نشود.

تهیه شیرینی یلدایی

مرحله پنجم

صبر می کنیم تا شیرینی ها به طور کامل خنک شوند. بعد از اینکه خنک شدند کلوچه ها را خامه قنادی می زنیم و یک کلوچه سبز و یک کلوچه قرمز روی هم قرار می دهیم و با سس شکلات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی خوشمزه و خوش طعم یلدایی لذت برده باشید.

تهیه شیرینی یلدایی

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار