|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۹۰

ویژگی استایل مونوکروماین است یکی از جذابترین و شیک ترین استایل هایی است که می توانید از ترکیب رنگ ها با تناژ نزدیک به هم کمک بگیرید.

ویژگی استایل مونوکروم یک استایل ساده و شیک است که جذابیت بسیار بالایی به استایل شما خواهد داد. این استایل از ترکیب یک رنگ و یک یا دو سایه تیره یا روشن تشکیل شده است و قوانین خاص خود را دارد که به آن اشاره میکنیم.

مفهوم مونوکروم چیست؟

واژه‌ی مونوکروم از دو بخش مونو به معنی «تک» و کروم به معنی «رنگ» تشکیل شده است که به طور کلی مفهوم «تک رنگ» دارد. احتمالاً با همین توضیح کوتاه متوجه شده‌اید که در این استایل فقط از یک رنگ یا طیف‌های مختلف یک رنگ در پوشش استفاده می‌شود.

ویژگی استایل مونوکروم

زود قضاوت نکنید! درست است که در ظاهر استفاده از یک رنگ واحد می‌تواند خیلی ساده و بدون جذابیت به نظر برسد، اما واقعیت این است که شما می‌توانید با تکیه بر قوانین و ترفندهای استایل مونوکرومیک، تیپ فوق‌العاده جذابی برای خود رقم بزنید و نگاه‌ها را به خود جلب کنید.

احتمالاً زنان یا مردانی را دیده‌اید که تیپ سراسر مشکی دارند! این نوع لباس پوشیدن دقیقاً مصداق مونوکروم بودن است. یعنی از پیراهن و شلوار گرفته تا جوراب و کفش و کمربند، همه‌ی لباس‌ها و اکسسوری‌های مشکی انتخاب می‌شود و در نهایت، یک استایل شیک برای فرد می‌سازد. یا تیپ‌های سراسر سفید نیز به همین اندازه جذاب هستند.

اما استایل تک‌رنگی فقط به رنگ‌های اصلی محدود نمی‌شود و فقط هم خود رنگ را شامل نمی‌شود و می‌توان در آن از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده کرد. یعنی با بازی رنگ و سایه و روشن و تیره بودن یک رنگ می‌توان تیپ مونوکروم زد و شیک به نظر رسید.

تاریخچه استایل مونوکروم

تک رنگ پوشیدن کار ساده‌ای است، اما برای آنکه زیاد هم ساده به نظر نرسید لازم است که چند نکته در مورد ویژگی استایل مونوکروم بدانید. خوشبختانه در نمایش‌های مد اخیری که برگزار شده است، تعداد زیادی مدل لباس با این سبک معرفی شده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

 

استایل مونوکروم همیشه در دنیای مد محبوب بوده است ولی دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی اوج محبوبیت آن بوده است. اگر از طرفداران سبک لباس پوشیدن راک یا مینیمال باشید حتما یک بار هم که شده لباس‌های خود را تک رنگ ست کرده‌اید.

ویژگی استایل مونوکروم

monochromestyle

ویژگی استایل مونوکروم یا تک رنگ چیست؟

عواملی که در استایل تک رنگ یا مونوکروم مهم هستند، رنگ و نوع بافت است که در کنار هم می‌توانند زیبایی در پوشش را به شما هدیه دهند. پوشیدن به سبک تک رنگ شاید یکی از غیرمرسوم‌ترین استایل‌های لباس مردانه و زنانه باشد و کمتر فردی در مورد آن اطلاعات دارد.

اما این سبک لباس پوشیدن در عین سادگی ظاهری، جلوه مدرنی به وجود می‌آورد. اگر شما همین الآن هم رنگ‌های مشابهی پشت سر هم در لباس پوشیدن خودتان انتخاب می‌کنید، نیمی از راه را پیموده‌اید تنها چیزی که باید یاد بگیرید نحوه ترکیب کردن لباس‌هایتان با یکدیگر است. اگر تعداد زیادی لباس یک دست دارید، هم می‌توانید از استایل تک رنگ یا مونوکروم کمک بگیرید و از داشته‌های خودتان احساس خستگی نکنید.

استایل مونوکروم چه فلسفه‌ای دارد؟

در بالا هم گفتیم که در استایل مونوکروم شما از یک رنگ واحد استفاده می‌کنید. البته این اجازه را دارید که از سایه‌ها، طیف‌ها و تناژهای مختلف آن رنگ هم بهره بگیرید.

ویژگی استایل مونوکروم

برای آغاز می‌توانید از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای شروع کنید. اما اگر خیلی به رنگ‌های تیره علاقه ندارید، سراغ رنگ محبوب خود بروید و به صورت تک‌رنگ از آن استفاده کنید. اما در این راه باید دو نکته‌ی زیر را همیشه گوشه‌ی ذهن خود داشته باشید:

همیشه از سایه‌ها و طیف‌های مختلف رنگ مورد علاقه‌تان استفاده کنید. مثلاً اگر بنفش دوست دارید، می‌توانید در انتخاب لباس‌ها و اکسسوری‌های خود برای تیپ مونوکروماتیک از انواع رنگ یاسی، ارغوانی، بادمجانی و بنفش‌های روشن و تیره هم استفاده کنید.

به بافت لباس توجه کنید. تنوع بافت لباس یکی از فاکتورهای اصلی ویژگی استایل مونوکروم است زیرا به جلوه و زیبائی هر چه بیشتر این استایل کمک می‌کند.

به طور مثال وقتی رنگ‌های بسیار روشن انتخاب می‌کنید، با کمک بافت‌ها و تکسچرهای مختلف لباس می‌توانید از ساده و بی‌روح به‌نظر رسیدن استایل نهائی پیشگیری کنید. مثلاً می‌توانید از انواع جنس‌های ابریشمی، کتانی، جیر، کبریتی، پشمی، کاموایی، حریر، ساتن و … در این استایل کمک بگیرید. همچنین با استفاده از پارچه‌های طرح‌دار نیز می‌توانید نوعی تنوع بصری در ظاهر خود ایجاد کنید.

ویژگی استایل مونوکروم

عوامل مهم در ویژگی استایل مونوکروم چیست؟

پس از این‌که به سؤال استایل مونوکروم چیست پاسخ دادیم نوبت به بررسی خود این نوع استایل می‌رسد. استایل تک رنگ یا مونوکروم هم مانند سایر استایل‌ها، عواملی مهم و کلیدی دارد.

باید بدانید که استفاده از استایل مونوکروم به تنهایی نمی‌تواند زیبایی استایل و ظاهر هر فرد را افزایش دهد. به همین دلیل نیاز است که افراد لباس‌های خود را با توجه به عوامل و نکاتی انتخاب کنند. مواردی که فرد باید به آن توجه کند عبارت‌اند از:

رنگ پوست و مو

رنگ پوست و موی افراد یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام استفاده از استایل مونوکروم به آن توجه شود. در این استایل تنها از یک رنگ استفاده می‌شود و با توجه به این نکته باید بدانید که نحوه انتخاب این رنگ و همخوانی آن با رنگ پوست و موی فرد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر شما جزو افرادی هستید که برای اولین بار است که می‌خواهید از این نوع استایل استفاده کنید، بهتر است با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری شروع کنید.

استفاده از ته رنگ، سایه و طیف

در این استایل لازم نیست حتماً تمامی لباس‌ها به یک رنگ باشد. می‌توان از ته رنگ‌ها، سایه‌ها و طیف‌های گوناگون یک رنگ استفاده کرد تا ظاهری زیباتر داشت. این کار علاوه بر افزودن بر زیبایی ظاهری، می تواند ظاهر فرد را از یکنواختی خسته کننده در بیاورد.

انتخاب رنگ با توجه به وضعیت بدنی

استفاده از استایل مونوکروم باعث می‌شود تا افراد کمی قد بلندتر و همچنین لاغرتر به نظر برسند. به همین دلیل افراد ریزنقش یا توپر به این استایل علاقه دارند. اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد انتخاب رنگ مناسب برای این افراد است. به خاطر داشته باشید که افراد توپر و چاق بهتر است از رنگ‌های تیره یا رنگ‌های خنثی با تیره‌ترین درجه استفاده کنند.

ویژگی استایل مونوکروم

بالانس و تعادل در استایل مونوکروم

این نکته فقط متعلق به ست کردن لباس‌ها در استایل تک رنگ نیست. باید گفت که تعادل یکی از مهم‌ترین قوانین دنیای فشن و مد است و باید همیشه هنگام ست کردن و استفاده از هر مدل لباسی به تعادل توجه داشته باشید. در پوشش سبک مونوکروم، علاوه بر نوع و مدل لباس، باید تعادل در رنگ و طیف‌های انتخاب نیز رعایت شود.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد، ایجاد بالانس در خود پوشش است. افرادی که دوست دارند قد بلندتر به نظر بیایند، بهتر است از لباس‌های براق‌تر یا طیف‌هایی که اندکی روشن‌تر است در پایین‌ تنه استفاده کنند.

توجه به بافت و الگو لباس

به خاطر داشته باشید که استایل تک رنگ یا مونوکروم حتماً نباید ساده باشد. شما می‌توانید از راه‌های متفاوتی برای ایجاد تنوع در این پوشش استفاده کنید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای داشتن ظاهری زیباتر در هنگام استفاده از استایل تک رنگ بکنید، استفاده و بازی با بافت و الگوهای متفاوت لباس‌هاست.

استفاده از پارچه‌ها و لباس‌هایی که بافت و الگوی متفاوت دارند می‌تواند علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب‌تر، حالت استایل شما را از رسمی بودن خارج کند. همچنین می‌توانید از برخی پارچه‌های متفاوت و دور از انتظار در کنار هم استفاده کنید. از مهم‌ترین ترکیب‌های دور از انتظار می‌توان به ترکیب پنبه با چرم و پشم با ابریشم اشاره کرد.

ویژگی استایل مونوکروم

البته توجه داشته باشید که در هیچ موردی نباید زیاده روی کرد. درست است که می‌توانید از پارچه‌ها، بافت‌ها و الگوهای متفاوت برای ایجاد ست استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که این موارد باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند و زیبایی را با خود به ارمغان بیاورند.

کفش مناسب در استایل مونوکروم

درست است که استایل مونوکروم را استایلی تک رنگ و ست می‌دانند، اما باید در انتخاب کفش توجه خاصی داشته باشید. باید بدانید گاهی پوشیدن کفشی همرنگ لباس، نه تنها بر زیبایی ظاهری فرد اضافه نمی کند، بلکه باعث خراب شدن همه چیز می‌شود. پس به خاطر داشته باشید که علاوه بر انتخاب رنگ درست، باید به هماهنگی اجزا نیز توجه داشته باشید.

انتخاب اکسسوری مناسب

استفاده از اکسسوری‌های مناسب می‌تواند باعث شود تا هر استایلی زیباتر شود. دستمال گردن، ساعت، دستبند، گردنبند، انگشتر و سایر اکسسوری‌های مناسب می‌تواند زیبایی دو چندانی به ظاهر شما بخشد. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها می‌تواند از زیبایی استایل کم کند.

ویژگی استایل مونوکروم

قوانین و نکات استایل تک رنگ یا مونوکروم

الان می‌دانید استایل مونوکروماتیک چیست و قرار است ست کردن رنگ لباس‌ خود را با این تکنیک انجام دهید. از کجا باید شروع کنید؟ در اولین گام باید رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. بهتر است مطمئن شوید این رنگ با ویژگی‌های ظاهری شما مثل رنگ پوست و مو هم کاملا همخوانی داشته باشد.

بدترین کار این است که رنگی را برای استایل مونوکروم انتخاب کنید که مناسب شما نباشد. برای اینکه در تک رنگ لباس پوشیدن حرفه‌ای شوید باید تمرین کنید. اولین تمرین این است که به سراغ کمد لباس‌تان بروید و تمام لباس‌هایی که به رنگ مورد علاقه‌تان هستند یا تناژ تیره‌تر یا روشن‌تر از آن هستند را انتخاب کنید. سپس از میان لباس‌هایی که انتخاب کردید ست لباس تک رنگ خود را بسازید.

تعادل را رعایت کنید

همیشه هنگام ست کردن لباس تعادل را رعایت کنید. این یک قانون در مورد لباس پوشیدن است و مخصوص به استایل مونوکروم نیست.

ر

هیچکس دوست ندارد که رنگ لباس چهره او را خسته نشان دهد. برای رسیدن به این هدف باید تمرین کنید؛ اگر دوست دارید با تک رنگ لباس پوشیدن لاغر و قد بلند شوید باید به مدل لباس‌ هم توجه کنید. برای مثال اگر بالاپوشی گشاد و آزاد انتخاب کرده‌اید سعی کنید مدل شلوار خود را فیت و اسلیم انتخاب کنید.

انتخاب رنگ هوشمندانه

می‌توانید از هر سانتی‌متر طیف یک رنگ خاص برای رنگ لباستان انتخاب کنید؛ اما این به این معنی نیست که هر رنگی را انتخاب کنید و به تن خودتان کنید. رنگی که می‌خواهید انتخاب کنید دو ویژگی بارز باید داشته باشد، یکی اینکه به رنگ پوست شما بیاید و دیگری اینکه رنگ تازه و عجیبی نباشد. اگر لباس مردانه را در نظر بگیرید مسلماً زرد مثال خوبی برای این حالت است که نباید بپوشید و صورتی زمانی به درد شما می‌خورد که واقعاً در لباس پوشیدن شجاع باشید.

رنگ‌هایی همانند آبی تیره و قهوه‌ای شکلاتی، برای کسانی که به این سبک ناآشنا هستند، انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. نه‌تنها این رنگ‌ها، حاشیه امنیت بیشتری دارند، بلکه در نگاه کلی زیبا و برازنده یک مرد دیده می‌شوند. رنگ‌های روشن، مرز انتخاب‌های تونال هستند.

در انتخاب رنگ روشن باید احتیاط کرد. اگر در ست کردن لباس‌های خود به سبک مونوکروم تازه کار هستید و نمی‌دانید با چه رنگی شروع کنید بهتر است با رنگ‌های تیره و خنثی مانند مشکی، سرمه‌ای، طوسی یا قهوه‌ای شروع کنید. اما اگر از رنگ‌های خنثی و همیشگی خسته شده‌اید می‌توانید به سراغ رنگ‌هایی مانند زرشکی و بنفش تیره و سبز زمردی بروید.

رویژگی استایل مونوکروم

ترکیب رنگی

درست کردن ترکیب رنگی تونال شاید، همانند چیدن کمد لباس باشد، اما اینجا موضوع چیز دیگری است. باید سعی کنید که رنگ‌های روشن و تیره از یک طیف را کنار هم بچینید. نکته‌ای که باید بدانید این است که نباید سر تا پای خودتان را با یک رنگ بپوشانید. رعایت قوانین باعث می‌شود که لباس‌های به ظاهر تک‌رنگ شما، در ظاهر همانند یونیفرم دیده نشود.

اگر تک‌رنگ پوشیدن شما را اذیت می‌کند، راحت باشید یا اگر در این استایل تازه‌کار هستید می‌توانید از یک تی‌شرت سفید برای ایجاد کردن تضاد رنگی و خطوط بریدگی در میان لباس تک‌رنگ خودتان استفاده کنید. این کار لباس شما را از یکنواختی خارج می‌کند و حس بهتری به شما می‌دهد. برای مثال می‌توانید از کت و شلوار کاملاً تیره در کنار پیراهن سفید استفاده کنید. دیده شدن رنگ مشکی در کنار یک سفیدی، می‌تواند برای برخی جذاب‌تر باشد.

بازی با بافت و الگو لباس

استفاده از الگوهای مختلف، پارچه و پرداخت‌های مختلف پوشاک شما را از حالت رسمی خارج می‌کند و جذابیت بصری بیشتری می‌دهد. برای مثال می‌توانید از ترکیب‌های دور از انتظاری همانند پنبه با چرم، پشم و ابریشم استفاده کنید. بافت‌ها در واقع می‌توانند به شما کمک شایانی بکنند. استفاده از بافت‌های مختلف به لباس شما عمق می‌بخشد و دید بهتری می‌دهد. مخصوصاً اگر دوست نداشته باشید که سر تا پا یک رنگ باشید.

ویژگی استایل مونوکروم

لازم نیست لباس مونوکروم شما فقط ساده باشد؛ شما می‌توانید در این سبک لباس پوشیدن طرح و الگو را هم وارد بازی کنید. برای ایجاد زیبایی بصری و شکستن یکنواختی رنگ‌های ساده از الگوها و طرح‌های تکرار شونده کمک بگیرید. اگر دوست ندارید لباس طرح‌دار بپوشید می‌توانید از یک اکسسوری طرح‌دار یا شال و روسری طرح‌دار برای تکمیل استایل خود کمک بگیرید.

انتخاب کفش مناسب

گاهی اوقات پوشیدن کفش‌هایی که با رنگ لباستان یکسان باشد، همه‌چیز را خراب می‌کند. این نکته در مورد دیگر اکسسوری ها هم درست است. ساده‌پوشی و حفظ سادگی یکی از اساسی‌ترین نکته‌هایی است که باید در استایل تک رنگ و منوکروم مد نظر داشته باشید. اکسسوری های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای خودتان استفاده کنید ولی مثل همیشه به شما میگوییم که سادگی بهترین گزینه است.

استایل مونوکروم برای افراد ریزنقش

استایل مونوکروماتیک برای افراد ریزنقش کاملا مناسب است. تک رنگ لباس پوشیدن می‌تواند شما را قد بلندتر و لاغرتر جلوه دهد. در این سبک لباس پوشیدن به دلیل از بین رفتن مرز بین رنگ‌های لباس و خطوط آن قد شما کشیده‌تر به نظر خواهد رسید.

ویژگی استایل مونوکروم

استایل مونوکروم برای محل کار

ویژگی استایل مونوکروم  این است بهترین انتخاب برای یک روز کاری و شلوغ است. اگر معمولا صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوید و یا برای آماده شدن وقت کم دارید می‌توانید با استایل تک رنگ سریع‌تر حاضر شوید و مطمئن باشید که انتخاب درستی داشته‌اید. همچنین همانطور که گفتیم استایل مونوکروم به دلیل ساده بودن می‌تواند مناسب محل کار باشد و معمولا انتخاب افرادی است که دوست دارند ساده و شیک لباس بپوشند.

چگونه رنگ استایل تک رنگ را انتخاب کنیم؟

شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید. نگاهی به آینه بیندازید و ببینید کدام رنگ با پوست، رنگ مو و چشم شما جذاب‌تر می‌شود. بعد سراغ کمدتان بروید و ببینید چه لباس و لوازم جانبی دارید. پیش از خرید رنگ‌تان را انتخاب کنید و در همان راستا لباس بخرید.

پیشنهاد «من‌ومد» این است که با یک رنگ کارتان را آغاز کنید. زمانی که پیچ‌وخم کار را یاد گرفتید، سراغ رنگ‌های دیگر بروید. بهتر است تازه‌کارها رنگ‌های خنثای تیره را مدنظر قرار دهند؛ مشکی و سرمه‌ای رنگ‌های راحتی برای ست کردن به‌حساب می‌آیند. اگر اهل مشکی پوشیدن نیستید، به سفید، بژ، قهوه‌ای، طلایی یا زغالی فکر کنید.

فصل را درنظر بگیرید. می‌توانید رنگ‌های تیره را بگذارید برای نیمه دوم سال بمانند. اگرچه با انتخاب و ترکیب جنس مناسب پارچه همه‌ رنگ‌ها در همه فصل سال قابل‌استفاده هستند.

رنگ‌های پرکاربرد استایل مونوکروم

همانطور که قبلا هم گفتیم ویژگی استایل مونوکروم این است در استایل مونوکروم یا تک رنگ انتخاب رنگی که با پوست و موی شما هماهنگی داشته باشد مهم است. برای مثال اگر رنگ پوست شما روشن است و موهای روشنی دارید بهتر است از رنگ سرمه‌ای به جای رنگ مشکی در استایل مونوکروماتیک خود استفاده کنید. افرادی که رنگ پوست سبزه و موهای تیره دارند بهتر است از رنگ‌هایی مثل زرشکی و بنفش بادمجانی کمک بگیرند.

 

استایل تک رنگ مشکی

به طرز شگفت‌آوری، این رنگ می‌تواند در استایل تک رنگ جذاب دیده شود. اگر انتخاب اول شما رنگ مشکی است، سعی کنید با استفاده از بافت‌ها کمی تنوع ایجاد کنید.

ویژگی استایل مونوکروم

استایل تک رنگ آبی

آبی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که می‌توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید. شما به‌عنوان یک مرد، چند پیراهن با طیف رنگی متفاوت آبی در کمد لباس خودتان دارید، دست به کار بشوید و یکی‌یکی آن‌ها را باهم در ترکیب‌بندی مناسب استفاده کنید.

استایل تک رنگ سبز

در اصل منظور ما سبز لیمویی نیست. رنگ‌هایی همانند سبز خاکی و سبز تیره است که می‌توانید با یکدیگر ترکیب کنید. هر دو رنگ تقریباً خنثی هستند و ازادی عمل بیشتری برای انتخاب دارید.

رنگ خنثی

پوشیدن رنگ سفید کمی در بهار شاید کار ریسکی باشد. هر قطره باران لکه‌ای بزرگ می‌شود. برای اینکه لباس‌های خودتان با رنگ خنثی را ترکیب کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم که از رنگ‌های کرمی و عاجی در کار همدیگر استفاده کنید.

استایل تک رنگ خاکستری

رنگ خاکستری می‌تواند آخرین انتخاب شما باشد، ولی همین رنگ برای شما طیف گسترده‌ای از رنگ دارد که می‌توانید با یکدیگر بپوشید. زغالی تا طوسی.

ویژگی استایل مونوکروم

ویژگی استایل مونوکروم در خصوص جنس و بافت

خوب است از جنبه دیداری عمق، بعد و جذابیت به استایل‌تان اضافه کنید. ویژگی استایل مونوکروم این است که قرار نیست خسته‌کننده به‌نظر برسید. برای مثال؛ در مونوکروم خاکستری، انتخاب دامنی از جنس براق حسابی جلب‌توجه می‌کند. کفش ساتن، روسری ابریشم، کلاه پشمی، کاپشن چرم و جنس‌های مختلف دیگر، ست شما را رویایی می‌کنند.

سلبریتی‌ها و استایل مونوکروم

استایل مونوکروماتیک در سال‌های اخیر مورد توجه طراحان لباس و سلبریتی‌ها بوده است؛ افرادی همچون کیت میدلتون و ویکتوریا بکهام! به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۹ نیز این سبک ست کردن رنگ لباس هنوز ترند باشد.

ویژگی استایل مونوکروم و نحوه ست کردن لباس

شاید فکر کنید سرتاپا یک رنگ لباس پوشیدن خسته کننده باشد اما استایل مونوکروماتیک به هیچ وجه شما را محدود نخواهد کرد و شما می‌توانید یک رنگ را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید و تناژهای تیره تر و روشن تر از آن رنگ را با آن ترکیب کنید و استایل خودتان را بسازید.

ویژگی استایل مونوکروم

پیشنهاد دیگر در این مورد ترکیب بافت‌های گوناگون همچون؛ چرم، جیر، ورنی، پشم، بافتنی، ابریشم، مخمل، کنفی، کتان و … است، به این شکل که هر تکه از لباس‌هایتان را از بافت‌های مختلف براق و مات یا برجسته و صاف انتخاب کنید.

خوبی استایل مونوکروم این است که با هر رنگ که دوست داشته باشید می‌توانید این تکنیک را پیاده کنید. مشکی، خاکستری، بنفش، قرمز، آبی، سبز، قهوه ای، صورتی…

در استایل مونوکروم یا تک رنگ انتخاب رنگی که با پوست و موی شما هماهنگی داشته باشد بسیار اهمیت دارد.

استایل مونوکروم برای افراد ریزنقش و قد کوتاه کاملا مناسب است.

تک رنگ لباس پوشیدن به دلیل از بین رفتن مرز بین رنگ های لباس می‌تواند شما را قد بلندتر و لاغرتر جلوه دهد.

استایل مونوکروم، استایل مناسبی است برای محل کار. به ویژه برای زمانی که صبح دیر از خواب بلند می‌شوید و یا روزی پرمشغله در پیش دارید؛ چرا که می‌توانید بزودی آماده شوید و در محل کار شیک و مرتب باشید و به این طریق نگرانی بابت هماهنگ کردن رنگ لباس‌های خود نخواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم که اصلا از این استایل غافل نشوید و برای یک بار هم که شده استایل مونوکروم را امتحان کنید.

استفاده از سایه ها

پیروی از سبک مونوکروم یا تک رنگ به این معنی نیست که فرد در استایل خود از یک رنگ استفاده کند بلکه فرد می تواند تا از ترکیب رنگ ها با تناژ نزدیک به هم کمک بگیرد مثلا ویژگی استایل مونوکروم این است که فرد در انتخاب پیراهن و شلوار سیاه می تواند از رنگ‌ های تیره یا خنثی مانند طوسی برای کیف و یا کفش و کلاه استفاده کند انتخاب این ترکیب باعث می شود تا ظاهر فرد خسته کننده نباشد و هم این که فرد کشیده ‌تر و لاغرتر دیده شود و در واقع، سبک تک رنگ، کارکردی مشابه با استفاده از لباس ‌هایی با رده‌ های عمودی را دارد.

ویژگی استایل مونوکروم

استفاده از اکسسوری ‌ها در استایل تک رنگ

علاوه بر استفاده از رنگ های با تناژ پایین و سایه ها ایده بسیار جذاب دیگر برای ایجاد تنوع در استایل تک رنگ استفاده از اکسسوری هایی مانند عینک، کیف و یا زیورالات خاص و رنگی ( طلایی یا نقره ای ) است. که شما می توانید با انتخاب اکسسوری رنگی و زیورآلات با طرح خاص و چشم‌گیر تا حدود زیادی از سادگی استایل تک رنگ کم کنید و پوشش شما را از حالت یک نواخت خارج کند.

نکات مهم ویژگی استایل مونوکروم

اولین نکته در انتخاب رنگ در استایل مونوکروم آن است که بدانید آن رنگ با رنگ پوست و موی شما هم‌خوانی دارد و درضمن، رنگ عجیبی نباشد. بهتر است در ابتدا با رنگ های خنثی به ویژه خاکستری شروع کنید که حاشیه امنیت بیشتری برای شما ایجاد می کنند و برازنده هستند.

برای جذاب تر شدن این استایل و این که شبیه یونیفورم نباشد، می توانید رنگ های خنثی را به رنگ اصلی اضافه کنید. در سبک پوشش مونوکروم، استفاده از متریال مختلف و ترکیب آنها مثل پنبه با ابریشم، چرم و یا پشم را فراموش نکنید. اکسسوری ها، این استایل را بسیار جذاب می کنند، به ویژه اگر طلایی و یا نقره ای باشند.

ویژگی استایل مونوکروم

مونوکروم برای ریزنقش ها و آنها که قد کوتاهی دارند بسیار مناسب اشت و ویژگی استایل مونوکروم این است که آنها را بلندتر و کشیده تر نشان می دهد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار