|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۰۳

تهیه سوسیس بندری که یک غذای جنوبی است در سراسر کشور طرفداران بسیاری دارد و معمولاً با طعمی تند آماده می شود.

تهیه سوسیس بندری بسیار راحت بوده و در زمان کوتاه می‌توان آن را تهیه و نوش جان کرد. این غذا به شکل خوراک تهیه می‌شود و باید آن را با نان میل کرد . با ما هرماه باشید.

تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم فوق العاده خوشمزه اش به تدریج از جنوب کشورمان به تمام شهرهای ایرانی منتقل شد و امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای ساندویچی تبدیل شده است.

سوسیس بندری اصلی با ترکیب سوسیس و پیاز و طعم دهنده ها تهیه می شود، اما در برخی رستوران ها مضاف بر این مواد، از مواد غذایی دیگری مثل قارچ، پنیر ورقه ای و … نیز استفاده می کنند که البته با اضافه کردن این مواد دیگر نمی شود نام این غذا را سوسیس بندری گذاشت، برای برای مشاهده این آموزش آشپزی جنوبی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سوسیس ۴ عدد بزرگ
  • پیاز ۳ عدد بزرگ
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری
  • پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
  • پودر سیر ½ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • روغن و فلفل قرمز به مقدار کافی

تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون

مرحله اول

برای تهیه سوسیس بندری خوشمزه ابتدا پیاز ها را پوست می گیریم، سپس به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه سوسیس ها را به صورت کاملا یکدست و یک اندازه ( نه خیلی ضخیم نه خیلی نازک ) خرد می کنیم.

مرحله دوم

برای این که سوسیس بندری که درست می کنیم، شبیه به ساندویچ ها نوستالوژیک دهه شصتی باشد، بهتر است که سوسیس ها را به صورت اوریب خرد کنیم. با این کار در پایان ظاهر غذا نیز زیباتر خواهد شد.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز کاملا نرم شود. نیاز نیست پیاز را بیش از حد تفت دهیم تا خشک شود.

مرحله چهارم تهیه سوسیس بندری

فقط باید پیاز را در حدی تفت دهیم که زیر دندان حس نشود و حالت سفتی نداشته باشد. در ادامه پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. سرخ کردن سوسیس اختیاری است و می تواند باعث خراب شدن غذا شود.

مرحله پنجم

اگر می خواهید سوسیس را تفت دهید باید با حرارت بالا و زمان بسیار کم این کار را انجام دهید، چون اگر سوسیس را با حرارت کم و زمان طولانی تفت دهید، سوسیس ها باد می کنند و حالت لاستیکی پیدا می کنند.

تهیه سوسیس بندری

مرحله ششم

زمانی که سوسیس لاستیکی شود، مواد طعم دهنده نمی توانند به خورد آن بروند. در صورت تمایل سوسیس های خرد شده را هم در حد یکی دو دقیقه با حرارت بالا تفت می دهیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم تهیه سوسیس بندری

نکته دیگر در مورد سوسیس بندری این است که به هیچ وجه به این غذا سیب زمینی اضافه نکنید. چون طعم سیب زمینی می تواند بر سوسیس و پیاز قالب شود و این موضوع باعث می شود دیگر این غذا سوسیس بندری نباشد.

مرحله هشتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن باز شود و طعم و بوی خامی اش گرفته شود.

تهیه سوسیس بندری

مرحله نهم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، سس کچاپ را به همراه پودر گوجه فرنگی، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دهم تهیه سوسیس بندری

در این مرحله ۱ لیوان آب جوش به تابه اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس پیاز و سوسیس را به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم سوسیس ها به طور کامل بپزند و سس به خوردشان برود.

مرحله یازدهم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و سوسیس بندری به روغن افتاد، حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه دیگر غذا روی حرارت بماند تا جا بیفتد. در پایان سوسیس بندری را به همراه نان باگت و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

نکات تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری مجلسی

در دستور بالا ما ساندویچ سوسیس بندری را به صورت کاملا ساده و سنتی آموزش دادیم ( روش ساندویچی ها برای تهیه سوسیس بندری ) ، اگر می خواهید این ساندویچ را به صورت مجلسی تر برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید بهتر است از مواد متنوع تری استفاده کنید.

تهیه سوسیس بندری

استفاده از مواد غذایی مانند قارچ ، فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا می تواند باعث مجلسی تر شدن این ساندویچ خوشمزه شود. البته به هیچ وجه نقش پیاز فراوان را در تهیه سوسیس بندری دست کم نگیرید و حتما این غذا را پیاز فراوان درست کنید.

سوسیس بندری بدون سیب زمینی

همانطور که در بالا توضیح دادیم سوسیس بندری اصلی بدون سیب زمینی طبخ می شود و اضافه کردن سیب زمینی به آن باعث می شود ماهیت آن به کل تغییر کند می باشد و نام آن به ساندویچ سوسیس سیب زمینی تغییر کند.

در دستور بالا فقط کافیست سیب زمینی را از لیست مواد حذف کنید و ساندویچ خود را بدون سیب زمینی طبخ کنید. درست است که سیب زمینی باعث بیشتر شدن غذا می شود ولی طعم اصلی سوسیس بندری را از بین می برد.

اضافه کردن فلفل دلمه ای

در صورت تمایل می توانیم برای مقدار مواد بالا یک یا دو عدد فلفل دلمه ای متوسط استفاده کنیم. برای زیباتر شدن غذا بهتر است از فلفل دلمه ای رنگی استفاده شود. فلفل دلمه ای را به صورت نواری نازک خرد می کنیم و به همراه پیاز تفت می دهیم تا نرم شوند.

ادویه های مورد استفاده

اگر می خواهید این غذا را با طعم تند و تیز به روش جنوبی درست کنید می توانید از ادویه هایی مثل زنجبیل، میخک، زیره سیاه، جوز هندی، دانه فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل پاپریکا و تخم گشنیز استفاده کنید. این ادویه ها علاوه بر طعم خوب، باعث معطر شدن سوسیس بندری نیز می شوند.

سوسیس خانگی سالم

خیلی از افراد عاشق غذاهایی مثل سوسیس بندری هستند اما به دلیل اینکه سوسیس های کارخانه ای را زیان آور می دانند از درست کردن این غذای خوشمزه صرف نظر می کنند. با مطالعه مطلب طرز تهیه سوسیس خانگی به راحتی و با بهترین کیفیت می توانید سوسیس را در منزل درست کنید.

تهیه سوسیس بندری

نان مخصوص سوسیس بندری

در صورتی که تمایل دارید سوسیس بندری را به سبک ساندویچ های قدیمی تهیه کنید، توصیه ما ابن است که از نان باگت تنوری استفاده کنید. برای تهیه نان باگت خوشمزه و خانگی می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

سس سوسیس بندری

سوسیس بندری از ساندویچ هایی محسوب می شود که به دلیل اینکه با سس فراوان تهیه می شود معمولا به سس دیگری نیاز ندارد. البته در صورت تمایل می توانید از سس کچاپ خانگی برای خوشمزه تر شدن این غذا استفاده کنید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار