|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۰۸

توجه به ویژگی لباس خواب مانند پارچه ، رنگ و جنس آن بسیار مهم است چرا که لباس خواب تاثیر زیادی بر کیفیت خواب شما خواهد گذاشت.

ویژگی لباس خواب و دقت در انتخاب لباس خواب مناسب نیاز به وسواس بسیار دارد چون باید به مواردی مانند پارچه ، رنگ و جنس آن توجه کرد. چرا که لباس خواب تاثیر زیادی بر کیفیت خواب شما خواهد گذاشت. این مطلب امیدنیوز را حتما مطالعه کنید.

لباس خواب و ویژگی های مهم آن

لباس خواب خوب به موارد دیگری بیش از زمانبندی یک خواب ثابت نیاز دارد. در حقیقت ، ایجاد یک فضای مناسب خواب با در نظر گرفتن نور ، دما و موارد دیگرمی تواند تفاوت بین چرت زدن مناسب و یک شب خواب کامل و طولانی باشد. یکی دیگر از عناصر مهم: آنچه شما در رختخواب می پوشید. چیدن لباس خواب برای کمک به پشتیبانی از چشم خوب بسیار شگفت آور است.

لباس خواب عروس یا لباس خواب مجرد !

همان‌طور که گفتیم انتخاب یک لباس مناسب برای خواب دارای پارامترهای زیادی است. اینکه مجرد هستید یا متأهل اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. معمولاً لباس خواب عروس و البته خانم های میان سال که مدتی از ازدواج آن‌ها می‌گذرد باید جذاب و دلبرانه باشد. پس اگر در این دسته‌ها قرار دارید خرید لباس خواب زنانه جذاب را به شما توصیه می‌کنیم.

ویژگی لباس خواب

اما اگر مجرد هستید، جذابیت لباس دارای اهمیت چندانی نیست و فقط لازم است که راحتی لباس را در نظر بگیرید. پس بر اساس وضعیت تأهل می‌توانید نوع لباس خود را تعیین کرده و سپس برای خرید یک لباس خواب مناسب سراغ دیگر نکات مهم بروید.

ویژگی لباس خواب مناسب بر اساس جنس پارچه

یک لباس راحتی و خواب باید احساس خوبی به شما منتقل کند. اگر پارچه نخی و یا پارچه ی ابریشمی احساس خوبی به شما منتقل می‌کنند، پس لباس مخصوص خوابی انتخاب کنید که با این پارچه ها دوخته شده باشند. جنس پارچه ی لباس خواب همچنین برای تنظیم دمای بدن در طول شب نیز اهمیت دارد. اگر معمولاً در طول شب احساس سرما می‌کنید و سرمایی هستید لباس خواب توری به درد شما نمی‌خورد و باید پارچه ی پشمی یا فلانل را انتخاب کنید. همین‌طور اگر گرمایی هستید پارچه ی ابریشمی انتخابی ایده‌آل برایتان است.

قبل از خرید لباس مخصوص خواب حتماً باید جنس پارچه را بررسی کرده و آن را بر اساس فصل انتخاب کنید. برای مثال لباس خواب نخی و مدل لباس خواب حریر بهترین گزینه برای فصل تابستان هستند. پارچه ی نخی بسیار سبک است و مانند دیگر جنس‌های پارچه به پوست نمی‌چسبد. در نقطه‌ی مقابل لباس خواب ساتن و لباس خواب پشمی بسیار مناسب فصل سرما بوده و می‌توانند بدن شما را در طول شب از گزند سرما در امان نگه دارند.

این‌ها برخی از محبوب‌ترین جنس‌های پارچه هستند که برای لباس خواب مناسب می‌باشند:

پارچه نخی

پارچه ی نخی معمولاً نرم و سبک است و به پوست اجازه‌ی نفس کشیدن می‌دهد. این جنس پارچه به گردش هوا کمک می‌کند. همین‌طور پارچه ی نخی عایقی ضعیف است و برای افرادی که در طول شب زیاد عرق می‌کنند توصیه نمی‌شود.

پارچه ابریشم

ابریشم تنظیم کننده‌ی حرارت بدن است. وقتی احساس سرما می‌کنید، ابریشم شما را گرم کرده و زمان‌هایی که گرمتان است شما را خنک می‌کند. پارچه ی ابریشمی بسیار نرم است و البته می‌تواند هنگام خرید لباس خواب هزینه‌ی زیادی روی دستتان بگذارد.

ویژگی لباس خواب

پارچه بامبو یا گیاهی

این پارچه ی نرم از الیاف گیاهی ساخته می‌شود. این جنس پارچه دمای بدن را ثابت نگه می‌دارد و جذب کننده‌ی رطوبت آن است. پارچه ی بامبو یا پارچه ی گیاهی را به افرادی توصیه می‌کنیم که از آلرژی و حساسیت رنج می‌برند. چرا که ضد آلرژی بوده و البته ممکن است کمی آنتی باکتریال هم باشد.

پارچه فلانل

این پارچه برای روزهای سرد زمستانی انتخابی بسیار مناسب است. این پارچه با اینکه سنگین و گرمابخش است اما به بدن اجازه‌ی تنفس داده و از عرق کردن جلوگیری می‌کند.

پارچه ی پشمی

این نوع پارچه ممکن است پوست را اذیت کند اما گرمای بسیار زیادی در طول شب به بدن می‌دهد. اما در مقابل مزایایی که دارد دارای معایب خاص خودش هم هست و آن هم این است که گردش هوا را سخت می‌کند.

اندازه ی لباس خواب مناسب

مهم نیست لباس خواب فانتزی ، لباس خواب بادی و یا یک لباس خواب زنانه شیک را انتخاب کرده باشید؛ در همه‌ی موارد برای داشتن یک خواب راحت باید لباسی برای خواب بپوشید که به شما اجازه بدهد به آسانی جابه‌جا شده و تغییر حالت بدهید.

ویژگی لباس خواب

برای همین مهم است که از انواع لباس زیر فانتزی تنگ و یا لباس خوابی که برایتان تنگ و جذب است استفاده نکنید. اگر لباسی که با آن می‌خوابید کمی گشاد و آزاد نباشد خواب راحتی را تجربه نخواهید کرد.

پس اندازه ی لباس خواب مهم است. هر چه لباس مخصوص خوابتان آزادتر باشد احساس راحتی بیشتری در آن خواهید داشت. اشتباهی که معمولاً در انتخاب لباس خواب مناسب انجام می‌دهیم، توجه نکردن به تمام قسمت‌های بدن است. بالاتنه و پایین‌تنه‌ی یک لباس مخصوص خواب هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. پاها اندام‌هایی هستند که نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن ایفا می‌کنند. پس وقتی می‌خواهید یک لباس خواب زنانه یا یک لباس خواب مردانه ی مناسب انتخاب کنید، تمامی قسمت‌های بدن را مد نظر قرار دهید.

بلندی لباس خواب چطور؟

مدل لباس خواب عروس معمولاً کمی کوتاه است. اما اگر احساس خوشایندی ندارید می‌توانید از مدل لباس خواب عروس بلند هم استفاده کنید و زیرش لباس زیر جذاب بپوشید. این‌ها جزئیاتی هستند که یک لباس خواب زنانه جذاب را شکل می‌دهند. همچنین می‌توانید از شلوارک هم برای خواب استفاده کنید.

فقط کافی است نکات دیگری که در رابطه با انتخاب لباس خواب مناسب به شما گفتیم را رعایت کنید. لازم به گفتن هم نیست که انواع لباس خواب کوتاه و مدل لباس خواب عروس توری برای فصل تابستان و انواع مدل لباس خواب زنانه ی بلند برای فصل زمستان مناسب هستند.

رنگ لباس و ویژگی لباس خواب

رنگ لباس خواب بازتاب‌دهنده‌ی شخصیت شماست. اگر تازه عروس هستید می‌توانید از رنگ‌های جذاب و چالش‌برانگیز مثل قرمز یا مشکلی استفاده کنید. اما اگر کمی خجالتی هستید و از ماجراجویی لذت می‌برید می‌توانید از رنگ‌های روشن تری مثل صورتی، کرم و سفید استفاده کنید. همین‌طور خرید ست لباس خواب عروس و داماد را هم به شما توصیه می‌کنیم.

انتخاب لباس خواب

پاهای خود را فراموش نکنید

یکی از مولفه های فراموش شده در انتخاب پوشیدن در رختخواب این است که در مورد اندام تحتانی خود چه کاری انجام دهید. سردی پا در واقع با بی خوابی همراه است. اما گرم شدن بیش از حد پاها باعث گرم شدن بیش از حد بدن می شود. اگر هنگام چرت زدن تمایل به خنک شدن دارید ، هنگام خواب یک جفت جوراب سبک بپوشید.

باور کنید یا نه ، خوابیدن بدون لباس شبانه در واقع می تواند فواید سلامتی داشته باشد. هنگامی که در هنگام خواب بیش از حد گرم می شوید ، بدن ملاتونین و هورمون رشد کافی تولید نمی کند ، که هر دو برای ترمیم و ضد پیری مهم هستند. رفتن به لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود. هورمون رشد نیز نقش زیادی در متابولیسم دارد ، بنابراین خوابیدن در لباس برهنه می تواند منجر به ترکیب بهتر بدن شود. سرانجام ، خنک ماندن حتی می تواند منجر به خواب عمیق تر و طولانی تر شود.

در نهایت ، راحتی شخصی هنگام چیدن لباس خواب مناسب برای شما حکمفرما خواهد شدخواه این بدان معناست که یک پارچه ابریشمی ، لباس خواب نخی کلاسیک ، یک پیراهن خواب کشدار و یا هیچ چیز دیگر.راحتی خود را با لباس خواب واقعی بالا ببرید.

ویژگی لباس خواب بر اساس فرم بدن

با اینکه مدل لباس خواب شاید چندان هم مهم به نظر نرسد، اما خیلی چیزها در مورد شما بازگو می‌کند. لباس خواب یک‌تکه بسیار رمانتیک است و ست‌های پیژامه و روپوش نشانه‌ی این هستند که فرد منظمی هستید. به همین دلیل است که اگر هنوز هم یک تی‌شرت گشاد برای خواب می‌پوشید، باید تکانی به خود بدهید و سراغ لباس خواب مناسب خود بروید.

البته که هر فردی با هر فرم و سایز بدن می‌تواند از میان انواع لباس های خواب هر مدلی که دوست دارد را انتخاب کند. اما اگر دنبال لباس خوابی هستید که به‌عنوان لباس خواب عروس استفاده کنید باید نکاتی که در ادامه به شما گوشزد می‌کنیم را مد نظر قرار دهید.

مشخص کردن فرم اندام و ویژگی لباس خواب برای آن‌ها

منظور از فرم بدن، چاقی یا لاغری نیست. منظور شکل کلی بدن است که به‌طورکلی به پنج دسته تقسیم می‌شود. فرم هایی مانند گلابی شکل، مثلثی، مستطیلی، سیبی شکل و ساعت شنی فرم های اندامی رایج هستند. در میان این اشکال ممکن است بدن شما فقط در یک مجموعه قرار بگیرد و یا ترکیبی از دو دسته یا بیشتر باشد. پس ابتدا باید فرم بدن خود را تعیین کرده و بعد برای انتخاب لباس اقدام کنید. برای دانستن فرم بدن خود کمی وقت جلوی آینه بگذرانید و بدن خود را صادقانه ارزیابی کنید.

ویژگی لباس خواب

لباس خواب مناسب برای بدن گلابی شکل

افرادی که دارای بدن گلابی شکل هستند قسمت پایین بدن آن‌ها از قسمت بالایی بدن پهن‌تر و عریض‌تر است. یعنی باسن آن‌ها از شانه ها عریض‌تر بوده و همین‌طور پایین بدن گرد است و کمر را به‌خوبی نمایان می‌کند. نقاط قوت این نوع اندام ها شانه ها، تنه و شکم صاف است. اگر بدن گلابی شکلی دارید باید پایین‌تنه خود را کوچک‌تر نشان داده و روی کمر و بازوها تأکید کنید.

اگر بدن گلابی شکلی دارید باید سراغ لباس خواب های یک‌تکه بروید. لباسی انتخاب کنید که روی بالاتنه‌ی شما تأکید داشته و کمی باسنتان را کوچک‌تر نشان دهد. از لباس‌هایی استفاده کنید که در قسمت میانی دارای رنگ و طرح‌های جذاب باشند. مدل لباس خواب مهم نیست و می‌توانید از انواع لباس خواب استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که لباستان قسمت بالاتنه را بهتر نشان می‌دهد.

لباس خواب جذاب برای بدن مثلثی شکل

اندام‌های مثلثی شکل که به‌عنوان مثلث معکوس هم شناخته می‌شوند، دارای قفسه سینه ی پهن و شانه‌های گسترده است که وقتی به دور کمر می‌رسد باریک می‌شود. نقاط قوت این نوع اندام ها پاها و پایین‌تنه هستند. پس باید تلاش کنید که تمرکز لباس‌هایتان بر روی قسمت پایینی بدن باشد.

لباس خواب مناسب برای چنین افرادی، لباس‌هایی است که بلند بوده و در قسمت پایینی رنگی روشن داشته باشند. همچنین مدل لباس خواب زنانه باید به‌گونه‌ای باشد که کمر را پرتر نشان دهد.

اندام‌های مستطیلی شکل چه لباسی بپوشند

مشخصات این اندام ها یک اندازه بودن دور کمر، ران و عرض شانه ها است. اگر دارای چنین اندامی هستید نیازی نیست هیچ‌یک از قسمت‌های بدنتان را کوچک‌تر نشان بدهید. تنها ایجاد منحنی و قوس‌هایی در بدن و نشان دادن پاهای بلند و باریک و بازوها کافی است. پس از لباس خواب هایی استفاده کنید که دارای یقه‌های باز هستند.

همچنین می‌توانید لباس خواب فانتزی رنگی با جزئیات زیاد بپوشید تا بالاتنه جلوه بیشتری داشته باشد.

انتخاب لباس خواب

لباس مخصوص خواب برای اندام سیبی شکل

در بدن های سیبی شکل، بیشتر وزن در بالاتنه است و همین‌طور که به پایین‌تنه می‌رسد بدن باریک می‌شود. به این صورت که شانه ها عریض‌تر از جاهای دیگر بدن هستند. نقطه قوت این نوع اندام ها پاها هستند پس سعی کنید لباس خوابی انتخاب کنید که پاها را نمایش دهند. همچنین از ترفندهای استفاده کنید که کمرتان باریک‌تر نشان داده شود. لباس های تک‌رنگ، یقه‌های هفتی و لباس‌هایی که در قسمت کمر کش دارند انتخاب‌های مناسبی خواهند بود.

لباس مناسب برای اندام ساعت شنی

افرادی که دارای اندام ساعت شنی هستند پهنای شانه و باسن آن‌ها تقریباً با هم مساوی بوده و کمرشان باریک و کوچک است. انحناهای بدن در این نوع اندام ها نقطه قوت آن‌ها محسوب می‌شود پس باید آن‌ها را به نمایش بگذارید. لباس خواب مناسب برای این دسته از اندام ها لباس‌هایی است که منحنی‌ها و قوس‌ها را پنهان نکند.

لباس خواب توری که در قسمت کمر حالت کشی دارند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در کل لباس خوابی که انتخاب می‌کنید باید از پارچه های نازک و استایل‌های سبک باشد.

راهنمای انتخاب لباس مناسب هنگام خواب

آیا می‌دانستید آدم‌ها هنگام خواب به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؟

یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند.

عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست.

بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم.

در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند.

اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نکنید، باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند روی پوستتان افزایش می‌یابند و نه تنها باعث بوی بد بدن می‌شوند، بلکه می‌توانند ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند.

در صورتی که قانع شده‌اید تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن کنید، قبل از انتخاب این لباس به این نکته‌ها توجه کنید:

ویژگی لباس خواب

اگر شما دارای اندامی‌ظریف هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید

بهتر است که جنس لباس شما از ابریشم و یا از ساتن باشد

اگر دارای بالاتنه ظریف و کوچکی هستید

بهتر است لباس خواب شما از ناحیه‌ی بالایی و در قسمت قفسه‌ی سینه‌تان باز باشد و پوشش سختی نداشته باشد

چون معمولا توصیه می‌شود به هنگام خواب لباسی بپوشید که از ناحیه‌ی قفسه بازباشد

تا بتوانید به هنگام خواب به راحتی نفس بکشید و مشکلی در نفس کشیدنتان به وجود نیاید.

و حتما به هنگام خواب لباس زیرخود را باز کنید تا راحت باشید .

اگر قد بلندی دارید اما لاغر هستید

می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که نسبت به لباس‌های خواب دارای جنسی کمی ضخیم تر باشد

ویژگی لباس خواب

البته کمی و شما هم می‌توانید از لباس‌های استفاده کنید که دکلته باشند

و بهتر است لباس‌های بپوشید که راه راه افقی و‌یا طرح‌های افقی دارند.

اگر چاق هستید و قدی کوتاه دارید

از لباسی استفاده کنید که کمی‌آزاد تر باشد زیرا شما نسبت به افراد گفته شده در بالا کمی‌چاق تر هستید

اما نه خیلی گشاد که در این لباس گم شوید و در خواب لباس‌تان به دست و پای‌تان بپیچد.

اگر چاق هستید ولی قدی بلند دارید

بهتر است لباسی بپوشید که طرح و راه راهای عمودی داشته باشد.

و اگر پاهای خیلی بلندی دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه بپوشید

تا قد بلند شما کمتر مشخص شود و از لباس‌های خوابی که بلند هستند پرهیز کنید .

انتخاب لباس خواب

ریزنقش‌ها ساتن بپوشند

اگر قد کوتاهی دارید و ریز نقش هستید، بهترین لباس‌خواب برای شما، پیراهن ابریشمی یا ساتن است.

خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، بهتر است پیراهن دکلته بپوشند

و اگر سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است یقه لباس‌شان بسته باشد.

با لباس سبک بخوابید با حداقل لباس بخوابید.

نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن بدون لباس یا با لباس سبک می‌تواند به سلامت کمک کند.

طی خواب، بدن کاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند

و کار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز می‌شود.

خوابیدن با لباس‌های راحت به بدن کمک می‌کند تا این کار را راحت‌تر انجام دهد.

آستین کوتاه برای تابستان

برای فصل تابستان، لباس‌خواب سبک و نازک با آستین کوتاه انتخاب کنید

و برای زمستان لباس‌خوابی که دست‌ها و پاها را کاملا بپوشاند،

حتی می‌توانید در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید.

ویژگی لباس خواب

انتخاب پاپوش مناسب برای خواب

اغلب افراد در هنگام انتخاب لباس خواب به پاها دقت نمی‌کنند. سردی پاها در طول شب یکی از دلایل اصلی بی‌خوابی شماست. از سوی دیگر، اگر پاهایتان در طول شب بیش از حد گرم باشند، باعث گرم شدن بیش از حد بدن می‌شوند. بهتر است هنگام خواب پاهای خود را با جوراب‌های سبک بپوشانید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار