|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۲۱

طرز تهیه براونی خرما به شرطی که تمام مواد اولیه آن در دسترس باشد بسیار ساده است و می توانید حتی بدون پخت، آن را آماده کنید.

طرز تهیه براونی خرما بسیار ساده است و می توانید حتی بدون استفاده از فر و پختن آن را آماده کنید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه براونی خرما 

براونی خرما یکی از شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار می باشد. این شیرینی دلچسب با رسپی های مختلفی تهیه می شود. براونی خرما یکی از شیرینی های مقوی می باشد. این شیرینی بسیار خوشمزه را می توان با پوشش شکلاتی بدون پخت آماده کرد .این براونی بدون شکر، بدون کره و بدون پخت درست می شود.

طرز تهیه براونی خرما

تاریخچه براونی خرما

این نوع شیرینی در قرن ۱۹ ابتدا در آمریکا و بعد قرن ۲۰ تبدیل به یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه در کانادا و آمریکا شده است. بروانی ها بیشتر با طعم شکلاتی تهیه می شود دستور های متفاوتی برای تهیه بروانی وجود دارد و استفاده از خرما و عسل باعث می شود دیگر نیازی به شکر نداشته باشد.

مواد لازم براونی خرما

  • خرمای هسته گرفته 300 گرم
  • ارده 180 گرم
  • پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
  • نمک یک پینچ
  • شکلات ذوب شده به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه براونی خرما

مرحله اول

طرز تهیه براونی خرما

برای درست کردن این براونی خوشمزه، خرما را به همراه ارده داخل غذاساز می ریزیم و چند پالس می زنیم تا مخلوط یکنواختی بدست آید.

مرحله دوم

در ادامه پودر کاکائو و نمک را هم اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس داخل قالب نایلون می اندازیم و چرب می کنیم و بعد مخلوط آماده شده را داخل قالب می ریزیم و خوب فشرده می کنیم.

مرحله سوم

حالا قالب را به مدت دو ساعت در فریزر می گذاریم و یا اینکه نصف روز در یخچال بگذارید و بعد در اندازه های دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه براونی خرما

مرحله چهارم

در صورت تمایل می توانید شکلات ذوب شده را با مقداری کمی روغن مایع مخلوط کنید. سپس هر براونی آماده شده را داخل مخلوط شکلات ذوب شده می زنیم و بعد در یخچال می گذاریم تا شکلات خودش را بگیرد.

نگهداری براونی

براونی خرما را در ظرف دربسته به مدت یک هفته می توانید در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی مدت باید براونی را فریز کنید.

طرز تهیه براونی خرما

نکات تهیه براونی خرما

اگر غذاساز ندارید می توانید خرما ها را چرخ کنید. سپس با ارده مخلوط و با قاشق یا دست کاملا یکدست کنید.

در صورتی که براونی را می پزید می توانید بجای فر از تابه دو طرفه استفاده کنید و بهتر واشر دور تا دور آن خارج کنید.

طرز تهیه براونی خرما

می توانید به دلخواه مقدار گردو را کم و زیاد کنید.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار