|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۲۲

پنکیک موزی یکی از خوشمزه ترین صبحانه هایی است که می توانید به راحتی درست کنید. ما طرز تهیه پنکیک موزی را برایتان آورده ایم.

طرز تهیه پنکیک موزی را در این مطلب آموزش می بینید. این پنکیک یکی از خوشمزه های خوراکی های صبحانه است که علاوه بر اینکه بسیار پر طرفدار است، انواع مختلفی هم دارد.

طرز تهیه پنکیک موزی

پنکیک موزی یکی از انواع پنکیک های بسیار پر طرفدار و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این پنکیک خوشمزه هم مانند دیگر پنکیک ها معمولا به عنوان صبحانه تهیه می شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم دارای دستورهای متنوعی می باشد.

البته پنکیک موز دو دستور کلی دارد که در دستور اول از آرد برای تهیه این پنکیک استفاده می شود و در در دستور دوم پنکیک موزی بدون استفاده از آرد تهیه می شود. اگر به صبحانه ها و میان وعده هایی مانند پنکیک و دونات علاقمند هستید، توصیه می کنیم حتما این پنکیک خوشمزه را درست کنید، چون مطمئنا طعم آنرا می پسندید.

طرز تهیه پنکیک موزی

مواد لازم برای طرز تهیه پنکیک موزی

  • شیر 150 گرم
  • آرد 150 گرم
  • موز 1 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 50 گرم
  • بکینگ پودر 20 گرم
  • روغن 50 گرم

طرز تهیه پنکیک موزی

دستور پخت پنکیک موزی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک موزی خوشمزه ابتدا مواد داخل یخچالی مانند شیر، موز و تخم مرغ را از 15 تا 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون می آوریم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا به طور کامل با دمای محیط سازگار شوند.

مرحله دوم

در این مرحله موز را پوست می گیریم و با چنگال آن را له می کنیم و تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم تا در صورت سالم بودن به موز اضافه می کنیم.آنوقت شکر را به همراه بیکینگ پودر و روغن به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه پنکیک موزی

سپس با همزن دستی مواد را خوب می زنیم تا یکدست شود. در ادامه شیر رابه مواد اضافه می کنیم و آرد را از الک رد می کنیم و کم کم به مایه می افزاییم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مایه منسجم و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا تابه نچسب (اگر کوچک با شد بهتر است) را روی حرارت کم قرار می دهیم تا گرم شود و بعد با ملاقه به مقداری که می خواهیم سایز پنکیک ها یمان باشد از مایه بر می داریم و وسط تابه می ریزیم و دسته تابه را می گیریم.

طرز تهیه پنکیک موزی

مرحله پنجم

سریع کمی تابه را چپ و راست و پایین بالا می کنیم تا پنکیک های نازک تری داشته باشیم و مایه داخل تابه پخش شود. اجازه می دهیم تا تابه روی حرارت بماند تا روی کناره های پنکیک ها شروع به حباب زدن کند.

مرحله ششم

حالا کمی لبه آن را با کفگیر بلند می کنیم اگر از مقدار سرخ شده آن و رنگش راضی بودید با کفگیر خیلی راحت پنکیک را بر گردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد.توجه داشته باشید با روش پنکیک به هیچ وجه به تابه نمی چسبند.

مرحله هفتم

بعد از اینکه پنکیک آماده شد آنرا در بشقابی قرار می دهیم و مجددا از مایه بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا بپزد. چند عدد که درست کنید کاملا متوجه حتی اندازه مورد نظرتان نیز می شوید و بعدی ها را بادقت تر می پزید.

طرز تهیه پنکیک موزی

مرحله هشتم طرز تهیه پنکیک موزی

توجه داشته باشید که به هیچ وجه زمان در آوردن از داخل تابه پنکی ها را روی هم قرار نمی دهیم چون پف آن ها می خوابد، بلکه کنار هم قرار می دهیم و زمانیکه همگی پنکیک ها آماده شد، آن ها را روی هم قرار می دهیم

مرحله نهم

می توانید لابه لای آن ها از عسل، نوتلا، یا مربا نیز استفاده کنید و در آخر روی ان را نیز با عسل به صورت آبشاری بریزید و با انواع مغزیجات یا برش های میوه (خود موز) تزئین کنید و در کنار فرزندانتان صبحانه لذیذ و متفاوتی را نوش جان کنید.

طرز تهیه پنکیک موزی

نکات مهم برای طرز تهیه پنکیک موزی

در ماهیتابه در تمام مراحل پخت پنکیک باید باز باشد.

وقتی پنکیک شروع به حباب زدن کرد و روی آن کمی خودش را گرفت آن را برگردانید تا هر دو طرف آن ها بپزد.

دقت کنید تا حتما از ماهیتابه های کاملا نچسب استفاده کنید .

طرز تهیه پنکیک موزی

احتیاجی به چرب کردن کف ماهیتابه هم نیست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار