|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۳۳

کیف یکی از ضروری ترین اکسسوری ها برای خانم هاست که باید در انتخاب و خرید آن به راهنمای خرید کیف ، اندازه و کاربرد آن توجه کنید.

امروزه راهنمای خرید کیف زنانه به یکی از ضروریات زنان تبدیل شده است،.خانم ها باید وسایل زیادی را در طول روز حمل کنند که قرار دادن آن ها در یک اکسسوری جذاب و شیک مانند اقسام کیف های زنانه، کار هوشمندانه ای است! پیشنهاد می کنیم که راهنمای خرید کیف را مطالعه کنید.

راهنمای خرید کیف

همان‌طور که در انتخاب کفش و لباس خود باید سلیقه و دقت زیادی داشت، برای خرید یک کیف نیز باید دقت کرد. اگر بدون داشتن راهنمای انتخاب کیف، آن را بخرید بعد از کمی استفاده از آن پشیمان و ناراحت خواهید شد.

راهنمای خرید کیف

پس برای انتخاب و خرید کیف موردنظر عجله نکنید. مطلب ما را تا انتها بخوانید آنگاه متوجه می‌شوید که بهترین ملاک‌ها برای خرید یک کیف چه چیزهایی هستند و چگونه می‌توانید یک کیف بادوام، زیبا و شیک را بخرید.

البته یک نکته‌ی مهم در خرید کیف‌ها، توجه به نیاز خودمان است. اگر صرفاً یک کیف را به دلیل قیمت مناسب و یا رنگ زیبا می‌خرید، اشتباه بزرگی کرده‌اید. زیرا شاید این کیف به هیچ کار شما نیاید و فقط یک وسیله‌ی اضافه در منزل خود نگه‌داشته‌اید.

انواع کیف

قبل از خرید کیف، با خود فکر کنید که چه نوع و چه مدل کیفی را احتیاج دارید؟ کیف‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام متناسب با شرایط و کار خاصی ساخته و عرضه می‌شوند.

برای مثال بچه‌هایی که مدرسه می‌روند نمی‌توانند کیف شب و کیف کوهنوردی استفاده کنند.

پس بهتر است هرکس متناسب با نیاز خود یک کیف را انتخاب کند و پس‌ازاینکه تصمیمش برای خرید که قطعی شد تا انتهای این متن ما را همراهی کند تا به او بهترین نوع کیف را معرفی کنیم تا جذابیتش دوچندان شود.

  • کیف‌دستی یا کیف شب
  • کوله‌پشتی
  • کیف مردانه
  • کیف نوزاد
  • پول
  • کیف چمدانی
  • مردانه
  • کیف لوازم الکترونیکی یا لوازم برقی (کیف دوربین، کیف لپ تاپ و غیره)

راهنمای خرید کیف

راهنمای انتخاب کیف

تا این قسمت از مقاله، برایتان انواع کیف را به‌طور بیان کرده‌ایم. حال در ادامه به نکات و مواردی که برای خرید یک کیف به آن‌ها احتیاج دارید می‌پردازیم. همچنین انواع برخی از کیف‌ها به‌طور مختصر و مفید گفته سده است.

تعیین بودجه

قبل از هر چیز ابتدا از خود بپرسید که چه نوع کیفی احتیاج دارم؟ بعد از آن باید بدانید که چقدر می‌خواهید برای خرید کیف مدنظر خود هزینه کنید. البته کیف‌ها با هر قیمتی که باشند، می‌توانند شما را جذاب‌تر کنند فقط کافی است در انتخاب خود دقت کنید.

پس‌ازاینکه بودجه‌ی موردنظر خود را تعیین کردید می‌توانید انتخاب کیف‌ها راحت‌تری داشته باشید. حال به سراغ کیف‌هایی می‌روید که متناسب با آن و البته ارزش جنسی خوبی هم دارند. با این کار هم در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم گزینه‌های محدودتری برای خرید خواهید داشت.

انتخاب بهترین مارک و برند

شما با هر قیمتی که در دست دارید می‌توانید بهترین مارک کیف را بخرید. زیرا کیف‌ها در اندازه، طرح و قیمت‌های مختلفی ساخته‌شده‌اند. البته در راهنمای انتخاب کیف، حتی مارک ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که نام برخی از آن‌ها را برایتان آورده‌ایم.

راهنمای خرید کیف

  • شانل
  • دیور
  • جیوانچی
  • پرادا
  • فندی
  • هرمس
  • گوچی
  • YSL
  • لویی ویتون
  • کلوئی
  • سلین

انتخاب بهترین برند

این برندهای برتر علاوه بر زیبایی و به‌روز بودن، محصولات باکیفیت و با طول عمر بیشتری ارائه می‌دهند. البته برخی از سایت‌های معتبر می‌توانید کیف‌های مارک را با تخفیف‌های ویژه خریداری کنید.

انتخاب سبک یا نوع کیف

همان‌طور که گفتیم سعی کنید سبکی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. معمولاً رایج‌ترین نوع کیف‌هایی که خانم‌ها به آن بیشتر علاقه دارند، کیف‌دستی است. کیف‌دستی به دلیل سبک و قابل‌حمل بودن و همچنین اندازه‌ی مناسبی که دارند بیشتر از سایر کیف‌ها برای خانم‌ها باارزش هستند.

درواقع یک کیف‌دستی کاربرد تقریباً همه‌کاره‌ای دارد. در لیست راهنمای انتخاب کیف، کیف‌دستی‌ها برای کسانی که می‌خواهند اشیا کوچک را حمل کنند مناسب هستند. داشتن کیف بزرگ که حمل آن آسان نباشد و استفاده‌ی زیادی نداشته باشد برایتان خسته‌کننده خواهد بود. همچنین داشتن این کیف‌های تقریباً کوچک برای وسایل ضروری که در مهمانی، شام و یک عروسی که به آن احتیاج دارد مناسب هستند.

راهنمای خرید کیف

انتخاب رنگ

یکی دیگر از مواردی که در لیست راهنمای خرید کیف ذکرشده است، رنگ است. رنگ یک کیف نشانه‌ی کیفیت و جذابیت آن است. در هنگام خرید یک کیف به این نکته هم توجه کنید البته موارد بالا از رنگ کیف مهم‌ترند.

توصیه می‌کنم اگر برای هدیه دادن یک کیف را می‌خرید و یا اولین دفعه است که می‌خواهید یک کیف بخرید، رنگ مشکی را برای آن انتخاب کنید. چرم مشکی ورنی نیز گزینه‌ی مناسبی است.

رنگ های متنوع کیف ها

رنگ مشکی و قهوه‌ای سایه‌دار از بهترین رنگ‌هایی هستند که در هر کمد لباس وجود دارند و تقریباً با هر نوع لباسی ست می‌شوند. البته رنگ‌های سورمه‌ای، خاکستری، سفید و یا کرم بهترین رنگ‌های بعد از مشکی و قهوه‌ای هستند. این رنگ‌ها به دلیل خنثی و سازگار بودن با هر رنگ و نوع لباسی به‌راحتی ست می‌شوند.

اگر لباس شما یکی از چهار رنگ اصلی است می‌توانید کیف متناسب با آن را با هرکدام از رنگ‌های بالا ست کنید. اطلاعات خود را درباره ست کردن کفش با لباس را افزایش دهید.

راهنمای خرید کیف

طول عمر

نکته‌ی دیگری که به‌عنوان راهنمای انتخاب کیف باید به آن توجه کنید، طول عمر یک کیف است. برخلاف نظر عده‌ای که کیف‌های گران اما با طول عمر بیشتری را خریداری می‌کنند، بهتر است بگویم این انتخاب با شما هست و هرکس متناسب با شرایط و نظر شخصی خودش خرید می‌کند. اما باید مواظب باشید که یک کیف تکراری می‌تواند هم جذابیت شما را کم کند و هم هیچ انگیزه و شوقی برایتان نخواهد داشت.

اما گر می‌خواهید یک کیف بسیار قوی با طول عمر بالایی داشته باشید و نخواهید هرچند وقت یک‌بار وقت خود را صرف خرید در مغازه‌ها و بازارها کنید، بهترین کار خرید یک کیف از بهترین مارک ها است. برندهای برتر همواره سعی کرده‌اند که تولیدات باکیفیت بالایی داشته باشند. هرساله نیز به کیفیت محصولات خود اضافه می‌کنند.

چگونه متوجه مناسب بودن کیف شویم؟

حتی اگر بر طبق راهنمای انتخاب کیف ، پیشرفته‌اید اما بازهم دچار شک می‌شوید که آیا این کیف مناسب من بوده یا نه؟ شاید هم با خود بگویید ای‌کاش کیف دیگری را خریده بودم. ما به شما روشی پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر نگران این موضوع نباشید و دچار شک نشوید. اگر می‌خواهید بدانید که کیف خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اید، بهترین کار امتحان کردن کیف بالباس‌های مختلف خود است. درواقع بهتر است لباس خود را با کیف به‌طور دلخواه ست کنید.

ست کردن کیف خود با لباس

البته برای افراد خوش‌ذوقی که دوست دارند همیشه جذاب باشند بدرخشند، مطالب مرتبط با این موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنم تا بهترین تیپ را داشته باشند. یعنی ست کردن کفش بالباس، چطور لباس شیک بپوشیم، چگونه لباس ست کنیم؟ و یا چگونه لباس انتخاب کنیم. البته مقالت بسیار زیادی در سایت وجود دارد. توصیه می‌کنم در سایت واسط پت آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

حال چند عکس از خود بگیرید، یا از کسی بخواهید که چند عکس از شما با ژست‌های متفاوت بگیرد. این‌گونه متوجه خواهید شد که آیا این کیف متناسب با شما و لباس‌هایتان هست یا خیر؟

راهنمای خرید کیف

توجه کنید که صرفاً نظر خود شما است که مشخص می‌کند این کیف برای تیپ شما زیبا است یا نه؟ بهتر است از تأثیر نظر دیگران برای خرید کیف و لباس برای خود دوری‌کنید.

انواع کیف

راهنمای خرید کیف پول

بیشترین و پرسروصداترین خرید های سالیانه‌ی کیف‌ها مربوط به کیف پول است. برای انتخاب کیف پول، مد و طرح و جذابیت اهمیت زیادی ندارد. بهتر است بگویم برای خرید کیف پول، نعمت و برکت داشتن مهم‌تر است. البته تشخیص برکت داشتن این کیف بعد از خرید مشخص می‌شود.

ماندگاری و طول عمر

هنگام خرید کیف پول خود، به جنس تقریباً خوب و ماندگاری این کیف توجه کنید. کیف پول می‌تواند برای طولانی‌مدت قابل‌استفاده باشد و شما می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. البته اگر دوست دارید کیف پول‌های مختلف داشته باشید بازهم کار بدی نیست. اما معمولاً کیف پول‌ها را ثابت نگه می‌دارند و از یک جنس خوب که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کیف دست سوز و سنتی

اگر راهنمای انتخاب کیف سنتی را احتیاج داشته باشید، می‌توانم به شما سایت‌های هنری را پیشنهاد کنم. کیف‌هایی هستند که از جنس پارچه‌های هنری و دست‌دوز مانند پته، ترم، مکرومه‌بافی و حتی کاموا هستند.

این کیف‌های ارزش هنری بالایی دارند. اگر یک کیف سنتی را انتخاب می‌کنید لطفا بیشتر از دیگر کیف‌ها از آن‌ها مراقبت کنید. این سبک کیف‌ها را نیز بهتر است قبل از خرید با لباس خود ست کنید. شاید اصلاً نتوانستید با آن کنار بیاید.

کیف دست دوز و سنتی

برای مثال این کیف‌ها زیاد با تیپ‌های اسپرت تناسب ندارند. پس اگر شما تیپ‌های اسپرت را می‌پسندید بهتر است مطلب چگونه لباس اسپرت بپوشیم؟ را نیز مطالعه کنید.

البته کیف‌های دست‌دوز و هنری تقریباً قیمت بالایی دارند و حاصل تلاش هنرمندانی هستند که برای دوخت یک کیف وقت گذاشته‌اند. البته هرکدام از این کیف‌ها نماد حمایت از اقتصاد یک کشور است.

راهنمای خرید کیف دسته‌دار

از دیگر کیف‌هایی که به‌عنوان راهنمای انتخاب کیف، به شما معرفی می‌کنیم، کیف‌های دسته‌دار هستند. شیوه‌ی طراحی و ساخت این کیف‌ها آن‌قدر زیبا است که بیشتر از کیف‌دستی مورداستفاده هستند.

راهنمای خرید کیف

این کیف‌ها هم در بین خانم‌ها و هم در بین آقایان مشترک هستند. البته با طرح مخصوص متناسب با جنسیت آن‌ها ساخته می‌شوند. این سبک کیف‌ها را بیشتر برای سرکار رفتن استفاده می‌کنند. این کیف‌ها از جنس چرم، مخمل و یا بوم هستند.

کیف‌های دسته‌دار معمولاً یک‌بند هم دارد تا برای زمانی که کار حمل وسایل راحت‌تر باشند. اگر یک کیف دوشی دسته‌دار خریداری می‌کنید حتماً به مارک و طول عمر آن توجه کنید؛ زیرا این کیف‌ها به دلیل استفاده‌ی زیاد باید از جنس خوب تهیه شوند.

کوله ‌پشتی

برای انتخاب یک کوله پشتی ملاک اصلی جادار بودن و استحکام کیف است. البته کیف‌های کوله پشتی که بچه‌ها برای مدرسه رفتن از آن‌ها استفاده می‌کنند، طرح و رنگ‌های متفاوتی دارند. برای دانستن ویژگی کوله پشتی مناسب مدرسه، بر روی لینک کلیک کنید و برای فرزندان خود یک کوله پشتی را انتخاب کنید تا در کنار زیبایی تناسب فیزیکی نیز داشته باشد.

راهنمای خرید کیف

انتخاب کوله پشتی مناسب

ما در این سایت راهنمای انتخاب کیف کوله را به‌طور کامل برایتان بیان می‌کنیم. کوله پشتی از پر نکته‌ترین، مهم‌ترین و پرکاربردترین کیف‌هایی است که بهتر است به نکات و ویژگی‌های آن توجه کنید. داشتن یک کوله پشتی به همین راحتی‌ها هم نیست. اگر شما یک کوله را اشتباه انتخاب کنید، خطراتی مثل قوز شدن، آرتروز و دردهای کتف، گردن و حتی سردردها را برایتان به دنبال خواهد داشت. پس در انتخاب کوله پشتی، سلامت یک فرد مهم‌ترین چیز است.

راهنمای خرید کیف بر اساس قد

مدل کیف برای زنان قد بلند و لاغر

خانم های قد بلند و لاغر اندام می توانند انواع مدل های کیف را از کوله پشتی های بزرگ گرفته تا کیف دوشی یا حتی کیف دستی (Clutch bag) و مدل های پستچی برای خود انتخاب کنند.

تنها نکته ای که افراد قد بلند در انتخاب کیف باید دقت کنند این است که هر چقدر اندازه ی کیف کوچکتر باشد، قد آن ها بلندتر به نظر می رسد پس بهتر است سراغ کیف هایی با سایز متوسط و یا طرح های بزرگ بروید.

مدل کیف برای زنان قد کوتاه

بهترین مدل های کیف برای خانم های ریز جثه و قد کوتاه کیف های کوچک و مدل های دوشی است. خانم های قد کوتاه بهتر است سراغ کیف های بزرگ نروند. برای خانم های قد کوتاه مدل های کیف کوچکی که روی آرنج دست قرار می گیرد نیز مناسب هستند اما نباید زنجیر یا بند کیف خیلی بلند باشد که کیف پایین تر از لگن قرار بگیرد زیرا این کار قدتان را کوتاه تر نشان می دهد.

راهنمای خرید کیف

راهنمای خرید کیف بر اساس اندام

کیف مناسب برای اندام های گلابی شکل

اگر پایین تنه شما درشت تر از بالا تنه تان است و فرم بدنی تان گلابی شکل است باید کیف هایی را انتخاب نمایید تا حواس بیننده را به سمت بالاتنه تان جلب نماید. کیف هایی با سایز متوسط و رنگ های شاد و روشن استفاده کنید که بند های کوتاه داشته باشد تا کیفتان زیر آرنج شما قرار بگیرد.

هیچ گاه از کیف هایی که بند بلند دارند و بندشان آن ها را تا روی لگن شما می آورد، به دلیل اینکه پایین تنه شما بزرگتر به نظر می رسد، استفاده نکنید. همچنین سراغ کیف های خیلی بزرگ با جرئیات فراوان نروید.

کیف مناسب برای اندام های سیبی شکل

اگر بالاتنه تان بزرگ است و شانه های عریضی دارید و در کل اندامتان سیبی شکل است، بهتر است کیف های دوشی، مدل کیف پستچی یا هر کیفی با دسته یا بند بلند انتخاب کنید تا حواس بیننده از سرشانه بزرگ شما دور شود. کیف هایی که روی آرنج دست قرار می گیرند نیز برای شما مناسبند اما هیچ وقت کیف های کوچک با دسته های کوتاه را انتخاب نکنید.

کیف مناسب برای اندام های ورزشکاری

زنانی که تیپ بدنی زاویه دار و ورزشکارانه ای دارند باید مدل کیف های زاویه دار مانند کیف مربع، مستطیل و هر شکل هندسی دیگری با زاویه های تند را انتخاب نکنند زیرا چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم اینگونه کیف ها اندام را خشن تر نشان می دهد. بهتر است این افراد به سراغ کیف های گردتر و حجیم تر مانند کوله پشتی که طرح و نقش هایی مثل گلدوزی روی بند آن وجود دارد بروند.

راهنمای خرید کیف

کیف مناسب خانم های سایز بزرگ

زنان سایز بزرگ باید کیف های دستی کوچک انتخاب نکنند و کیف های خوش دوخت در اندازه متوسط استفاده کنند. همچنین انتخاب کیف های بزرگ با طرح های درشت و رنگ روشن برای این افراد بهتر است.

انتخاب رنگ مناسب کیف برای هر اندام

برای خانم های قد بلند انتخاب کیف های بزرگ با طرح و رنگ روشن ایده آل است.

خانم های ریزه اندام بهتر است از کیف های تک رنگ استفاده کنند.

افراد چاق بهتر است کیف های خوش ساخت با خطوط باریک در شکل های مجزا انتخاب کنند.

خانم های لاغر می توانند کیف هایی که طرح و تزئینات فراوانی دارد را انتخاب نمایند.

راهنمای خرید کیف بر اساس سن

دختران نوجوان به این خاطر که وسایل زیادی برای بردن به همراه خود دارند بهتر است از کیف های بزرگ با رنگ های شاد استفاده کنند.

خانم میانسال بهتر است از یک کیف متوسط یا کوچک که رنگ آن تند و زننده نیست، استفاده کنند.

خانم های سی یا چهل ساله که شاغل هستند و یا مسئولیت مادری دارند بهتر است از کیفی بزرگتر استفاده کنند. کیف زنانه دستی ،کیف زنانه دوشی ، کیف دانشجویی و کیف کارمندی نیز برای این خانم ها مناسب است. بهترین کیف برای مهمانی رفتن نیز مدل های کیف مجلسی و کیف پاسپورتی شیک و زیبا است که نیازمند هر بانوی خوش پوش و با سلیقه ای میباشد.

خانم هایی که به دهه ی پنجاه زندگی وارد شده اند و احتیاج ندارند وسایل زیادی را به همراه ببرند، بهتر است از کیف های ظریف تر و سبکتر مانند کیف های پاسپورتی در طرح های مختلف کیف اسپرت، کیف مجلسی و … استفاده نمایند.

خانم هایی که شصت سال سن دارند و دغدغه کمتری برای کار دارند و بیشتر وقت خود را در سفر می گذرانند بهتر است از ساک های بزرگ، اسپرت، شیک و مقاوم استفاده کنند.

خانم هایی که در دهه ی هفتاد زندگی شان هستند و مسافرت برایشان سختتر شده بهتر است از کیف هایی سبک، سنتی در طرح های مختلف و مناسب استفاده کنند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار