|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۴۸

استفاده از شامپو رنگساژ مهم است چون شامپوهای رنگساژ محصول رنگی هستند که شادابی و سرزندگی موهایتان پس از رنگ شدن را حفظ می‌کنند !

استفاده از شامپو رنگساژ یکی از مشکلات همیشگی خانم هایی است که موهایی رنگ شده و دکلره شده دارند. چون مو های دکلره شده بعد از چند مرحله شستشو مات و کدر شدند. حالا ما روش استفاده از شامپو رنگساژ را به شما آموزش میدهیم تا موهای درخشان داشته باشید.

شامپو رنگساژ چیست ؟

شامپو رنگساژ نوعی رنگ مو است که برخلاف رنگ موهای تیوپی از غلظت پایین تری برخوردار می باشد.شامپو رنگساژ با ایجاد یک لایه رنگ بر روی مو، موجب پررنگ و درخشان تر شدن گیسوان مصرف کننده می گردد.

این محصول از پاک شدن و از بین رفتن زود هنگام رنگ در ساختار مو جلوگیری کرده و آسیب کمتری به ساختار مو وارد خواهد کرد.

در ادامه راهنمای صحیح استفاده از شامپوهای رنگساژ را به همراه نکات مهم آن به شما آموزش می دهیم. 

استفاده از شامپو رنگساژ

مشکلات بعد از رنگ کردن موها

هر بار که موها دکلره و رنگ می‌شوند، روزهای اول بهترین روزها برای شما خواهد بود؛ رنگ مو بسیار درخشان، جاندار و جذاب است و همه این عوامل باعث می‌شوند زیبایی شما چند برابر شود. اما همین که اولین شستشو با شامپو انجام می‌شود و تعداد حمام رفتن‌ها بیشتر شود، رنگ مو رفته‌رفته دچار مشکلاتی می‌شود که برای هیچکس خوشایند نیستند.

زرد شدن موها: این اتفاق بسته به روشن یا تیره بودن رنگ مو از همان بار اول شامپو کردن موها رخ می‌دهد یا نهایتا بار دوم یا سوم شروع می‌شود.

از بین رفتن درخشندگی موها: مواد شیمیایی موجود در شامپوهای معمولی نه تنها باعث از بین رفتن کراتین موجود در تار موها می‌شود؛ بلکه درخشندگی رنگ مو را هم کاهش خواهد داد. به همین علت کدر شدن و به اصطلاح مات شدن رنگ از دیگر مشکلاتی است که برای موها اتفاق می‌افتد.

محو شدن رنگ: محو شدن و پاک شدن رنگ معمولا بیشتر برای رنگ موهای فانتزی اتفاق می‌افتد، آن هم درست هم‌زمان با اولین شستشو. به همین دلیل اگر متوجه شدید آب دوش حمام بعد از رد شدن از موهایتان رنگی می‌شود یا حوله‌تان رنگی شده است، تعجب نکنید و سعی کنید از قبل آماده باشید.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ چگونه است؟

نحوه استفاده از شامپو رنگساژها به برند و نوع آن محصول بستگی دارد.روش استفاده از شامپوهای رنگساژ بر روی بسته بندی آن درج می گردد.

اما متداول ترین روش به شرح زیر است :

 ابتدا موهایتان را با شامپوی معمولی به خوبی بشویید.

 با توجه به حجم موهایتان مقداری از شامپو رنگساژ مورد نظر را بر روی موهایی با پایه بی رنگ ( 9، 10 ) استفاده نمایید.

 شامپو را به تمام موهای دکلره آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید

بعد از گذشت 20 دقیقه موها را آبکشی کنید.

استفاده از شامپو رنگساژ

به دلیل باز بودن پیگمنت های مو بعد از استفاده از شامپو رنگساژ به مدت 48 ساعت از شامپو زدن به مو جلوگیری کنید.

رعایت نکات مهم

شامپو رنگساژ باید حتما بر روی پایه های 9 و پلاتینه اجرا شود در غیر این صورت رنگ موی مورد نظر ایجاد نخواهد شد.

 قبل از استفاده از شامپو رنگساژ موها را با شامپوی معمولی بشویید.

قبل از استفاده از شامپو رنگساژ از ماسک مو و نرم کننده استفاده نکنید زیرا موجب بسته شدن پیگمت های مو خواهد شد.

 شامپو رنگساژ بر روی موهایی که هیچ وقت رنگ نشده یا تیره هستند تاثیری نخواهد داشت.

کاربرد شامپو رنگساژ چیست؟

شامپو رنگساژ درخشش موها را افزایش می‌دهد.

از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند.

جای رنگدانه‌های ازبین رفته را پر می‌کند.

استفاده از شامپو رنگساژ

می‌تواند موهایی که به رنگ بلوند رنگ شدند را تیره کند.

 آیا شامپو رنگساژ به ساختار مو آسیب می رساند؟

شامپو رنگساژ به دلیل اینکه با اکسیدان مخلوط نمی شود و در ترکیب خود آمونیاک و مواد مضری ندارد هیچ گونه آسیبی به ساختار مو وارد نخواهد کرد.

ماندگاری شامپو رنگساژ 

شامپو رنگساژ بر خلاف رنگ موی دائمی ماندگاری بسیار کمتری دارد.این محصول با چند بار شستشوی مو، کمرنگ تر شده و پاک خواهد شد.

رنگ موهای دائمی با اکسیدان ترکیب شده و بر روی هر نوع مویی قابل اجرا می باشد.رنگ مو دائمی به دلیل نفوذ عمیق به داخل ساختار مو دارای ماندگاری بالایی بوده و خیلی دیر از روی مو پاک خواهد شد.

اما شامپو رنگ ها بر روی پایه های بیشتر از 9 قابل اجرا بوده و فقط پوششی از رنگ دانه را بر روی ساقه مو ایجاد خواهد کرد.

مزایای استفاده از شامپو رنگساژ 

استفاده از شامپو رنگساژ علاوه بر کاهش هزینه های رنگ، موجب افزایش براقی و درخشندگی موهای شما می شود.شامپو رنگساژ آسیبی به ساختار مو وارد نمی کند و قابلیت استفاده مداوم بر روی مو را دارد.

شامپو رنگساژ عوارض رنگ موهای شیمیایی را نداشته و به خوبی موهای سفید را پوشش خواهد داد.

استفاده از شامپو رنگساژ

یک شامپو رنگساژ خوب باید فاقد هر گونه مواد مضر و آمونیاک باشد تا سلامت موهای مصرف کننده حفظ شود.

یک شامپو رنگساژ مناسب باید حاوی ویتامین و نرم کننده باشد.

ویتامین و نرم کننده در ترکیب شامپو رنگساژ از خشک و شکننده شدن مو بعد از استفاده جلوگیری خواهد کرد.

معایب و عوارض شامپو رنگساژ

در پاسخ به سوال معایب استفاده از شامپو رنگساژ چیست، باید گفت:

دست‌ها، ناخن‌ها و حوله شما با شامپو رنگساژ دچار لکه می‌شود

اگر چندباری از این محصول استفاده کرده باشید می‌دانید، یکی از معایب و عوارض استفاده از شامپو رنگساژ این است که پوستتان رنگ می‌گیرد. البته می‌توانید برای جلوگیری از لکه شدن پوست دست و ناخن‌‌هایتان از دستکش استفاده کنید. پس از شامپو زدن موهایتان با این محصول از صابون استفاده کنید و بلافاصله دست‌ها و ناخن‌ها را شستشو دهید.

سبب لکه شدن سطوح داخل حمام می‌شود

بهتر این است که از حوله رنگ روشن استفاده نکنید، چراکه برای لکه نشدن حوله نمی‌توان راه حل کاملاً موثر پیشنهاد نمود. ضمناً یادتان باشد که رنگدانه‌های موجود در این شامپو رنگساژ می‌تواند سطوح دیگری مانند دوش را هم رنگی کند و لکه آن برای همیشه روی سطح باقی بماند. بنابراین بلافاصله هر سطحی که به شامپو و کف آن آغشته شده را با صابون بشویید.

استفاده از شامپو رنگساژ

رنگساژ شامپویی سبب خشکی موها می‌شود

یکی دیگر از عوارض استفاده از شامپو رنگساژ این است که موهایتان را مقداری خشک می‌کند. بنابراین اگر قصد استفاده از این محصول را دارید، حتماً یک نرم کننده قوی و مناسب موهایتان نیز خریداری کنید.

قابل استفاده روی موهای رنگ نشده نیست

شما می‌توانید از این محصول روی موهای رنگ نشده هم استفاده کنید، اما انتظار رنگ گرفتن موهایتان را نداشته باشید. شامپو رنگساژ روی موهایی که هیچوقت رنگ نشدند تاثیری ندارد و بهترین تاثیر آن روی موهای روشن خواهد بود. البته می‌توانید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید تا کمی موهایتان رنگ بگیرد، اما مسئولیت خشک شدن موهایتان را هم بپذیرید.

استفاده از شامپو رنگساژ

استفاده از رنگساژ برای ابرو مجاز است؟

به خاطر داشته باشید دکلره کردن ابروها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. به همین دلیل هم موقع انتخاب و خرید رنگ ابرو بهتر است در حوزه رنگ‌هایی مثل مشکی، دودی، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای سوخته باقی بمانید. معمولا برای روشن شدن رنگ ابرو نهایتا از رنگ روشن استفاده خواهد شد؛ اما هیچ وقت دکلره و رنگ‌ساژ توصیه نمی‌شود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار