|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۵۱

مبل شنی از جدیدترین انواع مبل سبک مدرن می باشند که برای استراحت فضای مناسبی را فراهم می کنند و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند.

... مبل شنی یکی از انواع مبلمان ریلکسی است که طرفداران بسیاری دارد و دارای انعطاف پذیری زیاد و وزن سبک هستند. با این مطلب امیدنیوز بیشتر در مورد مزاسا و معایب این نوع مبل بدانید.

مبل شنی چیست ؟

مبل شنی یا هپی چیر یا بین بگ، یکی از مدل های مبل راحتی برای نشستن و یا استراحت های مقطعی در طول شبانه روز می باشد که در دو سایز یک نفره و دونفره ساخته می شوند. این مبل با ساختار جالبی که دارد بهترین مبلمان ریلکسی برای نشستن تمامی افراد خانواده است و کاملا طبی و استاندارد تولید می شود. نشیمن راحت و پشتی مناسب برای تکیه دادن و حالت پذیری بدنه مبل از خصوصیت های مهم مبل شنی به شمار می رود.

مبل شنی با یونولیت و گرانول پر شده است و جنس روکش آن از پارچه های محکم مانند: چرم، مخمل پارچه های برزنتی و ... می باشد. مبل های شنی، بسیار نرم و راحت و منعطف می باشند و به هر شکلی که روی آن بنشینید دقیقا همان فرم بدن شما را پر خواهد کرد . بسیار نرم و راحت و لذت بخش می باشد اصل تولید مبل های شنی از کشور ایتالیا می باشد.

مبل شنی

آنچه باید درباره مبل شنی بدانید

همانطور که گفتیم این مبل یکی از برترین مبل ها به شمار می آیند. زیرا به علت اینکه دارای ویژگی های خاصی می باشد. توجه داشته باشید این مبل را به نام های بین بگ و مبل هپی چیر هم می شناسند. یکی از مهم ترین ویژگی این مبل نرم بودن و انعطاف پذیر بودن آن است. در پاسخ برای مبل شنی چیست؟ می توان گفت این مبل حالت مبل طبی را دارد. زیرا این امکان برای شما فراهم شده است بتوانید ساعت ها بر روی این مبل بنشیند و به مطالعه کردن یا تماشای تلوزیون بپردازید. یکی دیکر از مواردی که بدانید درباره مبل شنی چیست؟ بدانید آن است با استفاده از بین بگ هیچ گونه فشاری به اندام شما وارد نمی شود.

محتوای داخلی مبل شنی

برای محتوای داخلی این مبل از یونولیت های خورده شده یا فیبر استفاده می شود هم چنین این یونولیت ها انعطاف پذیری خوبی دارند.

مزایای مبل های شنی

مبل های شنی یکی از بهترین نشیمنگاه هایی می باشد که می توان آن ها را با صرف هزینه ی بسیار کمی تهیه کرد . این محصولات به نسبت مبل های بادی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و به همین منظور می تواند وزن بیشتری را تحمل کند و به راحتی آسیب نبیند .

مبل شنی

تولید کنندگان این محصولات می توانند مبل های متنوع با هر رنگی را می توانند تولید کنند و دستشان در این رابطه بسیار باز است . جنس بدنه ی این محصولات اکثرا از pvc تولید می شوند که بسیار مرغوب می باشند .قابلیت انعطاف پذیری بالایی هستند ، به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان معروف مانند اینتکس از این مواد در تولیدات خود استفاده می کنند تا در نهایت محصولی بسیار با کیفیت و عالی را به دست مشتری برسانند .

مبل شنی

به همین دلیل است که اغلب مشتریانی که محصولاتی با جنس بدنه ی پی وی سی تهیه و خریداری می کنند ، اغلب راضی هستند و به بقیه پیشنهاد می کنند .

داخل اکثر مبل های شنی از یونولیت یا همان فیبر تشکیل شده است . همانطور که می دانید فیبر از موادی تشکیل شده است که خاصیتی اسفنجی دارد و برخلاف حجمی که دارد از وزن بسیار کمی برخوردار است . همچنین با توجه به نوع ساخت این مبل ها می توان حالت مبل را تغییر دارد و به صورت گلابی یا گردی شکل آن را عوض کرد .

به دلیل وزن کم این مبل ها می توان آن ها را به راحتی جابجا کرد و در هر جای منزل که به مبل نیاز دارید از حضور آن ها بهره مند شوید . این مبل ها به صورتی تکی یا دو نفره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد ، همانطور که در بالا نیز گفته شد دارای ابعاد متنوعی می باشند .

مبل شنی

کارایی مبل شنی

برخلاف باور های غلط ، برخی افراد فکر می کنند که این مبل ها کارایی به مانند مبل های معمولی ندارند و از کیفیت پایینی برخوردار اند . اما اینگونه نیست ، با توجه به جنس و طراحی مقاوم این مبل ها و نیز نوع ساخت مهندسی و مدرن خود می توانند بستری بسیار مناسب تر را نیز برای افراد به ارمغان بی آورد .

این مبل ها به دلیل اینکه داخل آن را تکه های ریز یونولیت تشکیل داده است ، هنگام قرار گیری فرد بر روی آن تغییر شکل می دهد .فرم بدن را به خود می گیرد ، به همین جهت بستری بسیار آرگونومیک و راحت تری را برای شخص استفاده کننده به همراه می آورد .

مبل شنی

همچنین برخی دیگر از مبل های شنی با رویه ی پلی استری نیز ساخته می شوند که این جنس نیز به مانند پی وی سی از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد . نیز بسیار انعطاف پذیر می باشد ، در همین راستا برخی تولید کنندگان دیگر نیز از پلی استر برای تولیدات خود استفاده می کنند .

پس در هنگام خرید توجه داشته باشید که محصولی را خریداری کنید که از این الیاف ساخته و تولید شده اند. تا انتظار کارایی بیشتر و طول عمر را از آن ها داشته باشید . همچنین این اجناس خاصیت ضد آبی دارند ، و به همین منظور قابل شست و شو می باشند . برخی از این مبل ها را به گونه ای طراحی شده اند که حتی می توان ان ها را بر روی آب نیز راه اندازی کرد و لحظات خوبی را با استفاده از این مبل ، بر روی آب هم تجربه کنید .

ضد آب بودن

ضد آب بودن برخی از این مبل های شنی نشان از دوخت بسیار عالی بدنه می باشد که اجازه ی ورود آب را به داخل آن نمی دهد .

مبل شنی

رویه ی اغلب این مبل ها مخملی یا جیر می باشند که علاوه بر زیبایی خاصی که به محصول داده است ، موجب شده تا رویه بسیار نرم و لطیف تر شود و حتی از پارچه های مبل های معمولی نیز بهتر باشد .

یکی دیگز از مزیت های این مبل ها این است که می توان داخل آن را دوباره شارژ کرد و یا اقدام به تعویض مواد داخل آن نمود .

با این کار حتی شما می توانید ارتفاع مبل را بالا تر برده یا آن را کاهش داد . برای این کار می توانید قسمت بالای مبل را باز کرده و اقدام به پر کردن یا خالی کردن فیبر اقدام کنید . لازم به ذکر است که مبل های شنی با هم تفاوت دارند و گاهی مدل هایی را نمی توان باز کرد ولی اکثر مبل ها این قابلیت را دارند .

مزایای مبل شنی

یکی از معایب مبل شنی مقاومت کم در برابر وزن زیاد است, مبل شنی که برای بزرگسال طراحی شده باشد می‌تواند 180 کیلوگرم وزن را تحمل کند و با توجه به اینکه کمتر کسی ممکن است این وزن را داشته باشد می توان این عیب را نادیده گرفت . از پریدن از ارتفاع زیاد روی مبل شنی خودداری کنید زیرا باعث می شود وزن وارده چندیدن برابر شود و مبل آسیب ببیند.

همانطور که گفتیم محتویات داخل مبل شنی یونولیتی میباشد و خاصیت انعطاف پذیری دارد ولی در اثر گذشت زمان و وارد شدن فشار، مواد فشرده و سفت میشوند و باعث می شود نشیمن مبل راحتی اولیه را نداشته باشد که همین امر باعث ایجاد فضای خالی در داخل مبل شنی می شود و مبل افت پیدا کند.

مبل شنی

افت مبل های شنی به جنس و کیفیت یونولیت هایی که در تولید مبل استفاده شده است بستگی دارد اگر کیفیت مواد بالا باشد ممکن است بعد از دو سال شاهد این افت باشید ولی اگر کیفیت مواد پایین باشد ممکن است در همان ماه های ابتدایی شاهد افت مبل باشید.

کاربرد مبل شنی

به‌طور کلی مبل برای استراحت و نشستن کاربرد دارد اما مبل شنی به جهت نرم بودنش برای ساعت‌های طولانی نشستن و لم دادن می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تصور کنید در روزهای گرم تابستان و فراغت فرزندتان از درس، او زمان زیادی را به بازی کامپیوتری و دیدن تلویزیون میگذارد با خرید و نشستن آن روی مبل شنی می‌توانید تا حد زیادی خستگی را از تن فرزند خود بکاهید. این مبل‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و خرید آن از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

برای افرادی که مدت زمان زیادی را پشت میز نشسته و مشغول کار کردن هستند داشتن یک مبل شنی در محل کار از اوج واجبات است. چرا که می‌توانند با خیال راحت دقایقی روی آن نشسته یا دراز کشیده و استراحت کنند.

مبل شنی

افرادی که کتاب‌باز هستند یا اهل تماشای فیلم‌های طولانی باشند داشتن یک مبل طبی شنی برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن ستون فقرات بسیار ضروری است . خرید این مبل کمک زیادی به سلامتی بدن آن فرد می‌کند. 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار