|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۶۸

کابینت آشپزخانه، پرکاربردترین قسمت، در اکثر خانه هاست به همین دلیل وسواس داشتن در انتخاب جدیدترین مدل کابینت طبیعی است.

انتخاب جدیدترین مدل کابینت که با دکوراسیون خانه شما هم هارمونی داشته باشد کار مشکلی است. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا به روزترین رنگ کابینت مناسب خانه شما را معرفی کنیم.

چگونه مدل کابینت مدرن را انتخاب کنم؟

کابینت آشپزخانه محصولی نیست که مشتریان آگاهی زیادی درباره آن داشته باشند و بیشتر به کابینت ساز و طراحی سه بعدی تکیه می کنند. و معمولاً مشتریان از رنگ های روز و ترکیب رنگ های هارمونیک به دور هستند. هدف ما از این مقاله آگاهی دادن به شما جهت انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه است.

اولین نکته که برای انتخاب رنگ کابینت باید به آن توجه داشته باشید رنگ وسایلی مانند مبلمان منزل، ماشین لباس شویی و ظرفشویی و سبک چیدمان منزل توجه داشته باشید. حتی جهت انتخاب رنگ مناسب برای کابینت باید به رنگ و طرح کاشی و کف و رنگ دیوارها دقت داشته باشید.

جدیدترین مدل کابینت

کابینت قفسه باز جدیدترین مدل کابینت 1401

کابینت قفسه باز یکی از جدیدترین مدل کابینت 2023 است که شکل ظاهری بسیار زیبای دارد؛ اما باید دید که این مدل در هر خانه‌ای زیبا دیده می‌شود. درصورتی که شما از این مدل کابینت در آشپزخانه استفاده کنید باید باقی عناصر آشپزخانه‌ شما مانند لوازم و ظروف با این طراحی هماهنگ باشند.

استفاده از این کابینت برای آشپزخانه های کوچک، مشکل کمبود فضا را برطرف می‌کند و دسترسی به وسایل موردنیاز خود را راحت‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که ظروفی که در این مدل کابینت‌ها قرار می‌گیرند، باید یک‌رنگ و یک شکل باشند ظاهر مرتب آشپزخانه حفظ شود.

کابینت تمام چوب

یکی از انواع قدیمی کابینت مدل تمام چوب است که شکل ظاهری زیبا و شکیلی دارند؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل قطع به رویه درختان، افزایش قیمت چوب خام و پیدایش مواد جدید، استفاده از کابینت‌ها تا حد زیادی کاهش یافت.

کابینت ام دی اف جدیدترین مدل کابینت 2023

ابن مدل کابینت از ورقه‌های ام‌دی‌اف ساخته می‌شود و یکی از پرکاربردترین فرآورده‌های چوبی در جهان است. مزایای استفاده از این کابینت، قابلیت ابزارخوری و ماشین‌کاری مناسب، سطح صاف و متراکم و قیمت مناسب است که با طرح و رنگ متفاوت در بازار موجود است. بهترین مدل کابینت ام دی اف سفید، هایگلاس است که روکشی براق دارند.

جدیدترین مدل کابینت

انواع کابینت ام دی اف

روکش ها در واقع تعیین کننده طرح و نمای کلی ام دی اف می باشند. از زیباترین روکش های ام دی اف می توان به ملامینه، لترون، هایگلاس، اچ پی ال، پی وی سی، روکش های طبیعی چوبی، ورق های آکریلیک، روکش های تروموپلاستیک، فویل، سی پی ال، روکش های لمینیت و... اشاره کرد. اما به صورت کلی دو سبک پر استفاده در کابینت های ام دی اف نوع براق و مات هستند:

- ام دی اف براق:

برای براق کردن کابینت از رنگ یا روکش استفاده می شود. کابینت های براق یا هایگلاس انعکاس نور زیادی دارند و انتخاب خوبی برای محیط های کوچک هستند. رنگ سفید در کابینت های براق بسیار پر طرفدار است و در کابینت های مدرن بیشتر استفاده می شود. کابینت سفید نور و درخشندگی زیادی دارد و محیط را بزرگتر نشان می دهد.

جدیدترین مدل کابینت

- ام دی اف مات:

کابینت های مات هم طرفداران زیادی دارد. این نوع کابینت هم با روکش و رنگ، مات می شود. نوع ام دی اف استفاده شده در کابینت های مات بسیار مهم است. کابینت های مات هم تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و با توجه به سلیقه خود می توانید بهترین رنگ کابینت ام دی اف را انتخاب کنید.

قراردادن لامپ زیر کابینت

از جدیدترین مدل کابینت 2023، قراردادن لامپ LED در زیر کابینت است که از قیمت مناسبی برخوردار است و روشنایی آشپزخانه را تامین می‌کند. این لامپ‌ها از رنگ‌های متنوعی ساخته شده‌اند که متناسب با سلیقه و دکور آشپزخانه می‌توانید آن را انتخاب نمایید.

مدل نئوکلاسیک یکی از جدیدترین مدل کابینت 2023

سبک نئوکلاسیک، تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک است و برای خانه‌های مدرن بسیار مناسب است. با انتخاب این مدل کابینت می‌توانید در کنار دکوراسیون مدرن، آشپزخانه کلاسیک داشته باشید. کابینت نئوکلاسیک، سبک طراحی روم باستان را تداعی می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابینت، استفاده از زنگ‌های خنثی و ملایم و همچنین خطوط صاف و ساده است.

جدیدترین مدل کابینت

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب، جدیدترین مدل کابینت 2023 است که از بهترین مزایای آن، شکل ظاهری کابینت چوب را حفظ می‌کند و آشپزخانه شما را لوکس نشان می‌دهد؛ بعضی از معایب کابینت‌های چوبی را ندارد و از مقاومت بالایی برخوردار است.

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه مدرن

اصول انتخاب رنگ کابینت مدرن به عواملی همچون رنگ دیگر وسایل منزل شما تاثیر مستقیم دارد. شما برای کابینت آشپزخانه می‌توانید از یک یا دو رنگ استفاده کنید. حال ما می خواهیم به شما بگوییم از چه رنگ هایی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر آشپزخانه شما کوچک است یا نور کافی و پنجره مشرف ندارد پیشنهاد میکنیم از رنگ های روشن استفاده کنید چرا که انعکاس نور در محیط آشپزخانه با استفاده از رنگ های روشن دو چندان می‌شود.

همچنین پیشنهاد ما در آشپزخانه های کوچک استفاده از یک رنگ است. و اگر آشپزخانه شما بزرگ است بهتر است از رنگ های تیره نظیر گردویی یا قهوه ای استفاده کنید. به علاوه مطالبی که ارائه شد شما در آشپزخانه بزرگ امکان استفاده از دو رنگ در محیط را دارید.

جدیدترین مدل کابینت

کابینت آشپزخانه مدرن دو رنگ

کابینت آشپزخانه چند سالی است که دست خوش تغییرات بسیاری شده به طور مثال تا همین چند سال پیش استفاده از دو رنگ در کابینت آشپزخانه امری طبیعی و مرسوم نبود. اما امروزه کمتر کسی است که منکر زیبایی و جذابیت دکوراسیون های دو رنگ باشد. البته انتخاب دو رنگ و ترکیب آن در یک آشپزخانه موضوع ساده ای نیست.

اگر شما قصد خرید کابینت آشپزخانه دو رنگ دارید باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه توجه شما را به آن جلب خواهیم کرد. در صورتی که قصد استفاده از دو رنگ برای دکور آشپزخانه خود را دارید توجه داشته باشید که بهتر است رنگ اول و زمینه روشن تر انتخاب شود. و برای رنگ ثانویه از رنگ های متضاد و تیره استفاده کنید. لیکن با انتخاب رنگ روشن زمینه باعث بزرگ تر دیده شدن محیط آشپزخانه شما می شود. و نور به بهترین شکل در محیط بازتاب پیدا می کند. و رنگ تیره که به عنوان رنگ دوم انتخاب شده باعث جذابیت و چشم نوازی دکوراسیون آشپزخانه شما می شود.

جدیدترین مدل کابینت

جدیدترین مدل کابینت 2023 چه رنگ‌هایی است؟

کابینت‌ها تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه و به طور کلی خانه دارند. راهنمایی که در ادامه خواهید خواند به شما کمک می‌کند که بهترین و ترندترین رنگ سال را برای سفارش کابینت‌های آشپزخانه خود انتخاب کرده و دکوراسیون داخلی منزل‌تان را منطبق با مد روز کنید.

تم‌های مختلف رنگ خاکی

خاکی و طیف‌های طبیعی این رنگ طی سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. از رنگ های معرفی شده برای رنگ ترند کابینت سال 2023، بژ شنی، خاکستری زغالی، سبز و خاکستری متمایل به نقره‌ای و رنگ‌های روشن با زمینه سبز از جمله رنگ‌هایی هستند که در این گروه جای می‌گیرند. این رنگ‌ها بسیار محبوب هستند؛ زیرا نه تنها حس آرامش در فضا ایجاد می‌کنند.

جدیدترین مدل کابینت

بلکه به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند. اگر رنگی پر جنب و جوش و انرژی‌بخش می‌خواهید؛ طیف‌های روشن‌تر از این رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید. تم‌های تیره این رنگ‌ها آرامش‌بخش‌تر هستند اما ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک زیاد مناسب نباشند. بهترین مزیت این رنگ‌های خنثی این است که می‌توانید هر طور که دوست دارید آنها را با هم ترکیب کنید.

سفید خنثی

اگر به دنبال جدیدترین مدل کابینت برای سفارش خود هستید که هرگز از مد نمی‌افتد؛ کابیت به رنگ سفید مات را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آشپزخانه‌های تماما سفید چند سالی است که به ترند روز دنیا تبدیل شده و امتحان خود را پس داده است. از آنجایی که رنگ سفید بسیار روشن و شفاف است.

حس مطبوعی در آشپزخانه ایجاد کرده و موجب افزایش و انعکاس نور می‌شود. یکی از مزایای دیگر رنگ سفید این است که خیلی ساده و بدون دردسر می‌تواند با دیگر رنگ‌ها ترکیب و هماهنگ شود. با انتخاب این رنگ کابینت 2023 ، آشپزخانه شما به بوم رنگی تبدیل می‌شود که برای ترکیب با تقریبا هر رنگی مناسب است. به علاوه اگر بخواهید چند سال بعد کابینت‌ها را بازسازی و تعمیر کنید؛ رنگ‌آمیزی آنها ساده‌تر می‌شود. وجود رنگ سفید در پس زمینه به شما این امکان را می‌دهد هر زمان که بخواهید رنگ بدنه را به طور کامل تغییر دهید.

مشکی مات

برای ایجاد ظاهری مینیمالیستی و مدرن‌تر در آشپزخانه، کابینت مشکی یک انتخاب عالی در میان رنگ‌های پرطرفدار و ترند سال 2023 است و ممکن است هرگز از مد افتاده نشود. کابینت‌های مشکی به فضا عمق و وزن می‌بخشند و حتی می‌توانند به انسجام بیشتر کابینت‌های نامتناسب کمک کنند.

جدیدترین مدل کابینت

برای داشتن ظاهری خاص، کلاسیک و جسورانه، سعی کنید از ترکیب هر دو رنگ سیاه و سفید برای سفارش کابینت استفاده کنید. محبوبیت کابینت‌های دو رنگ در این است که می‌توانند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهند. استفاده از کابینت‌های مشکی در یک قسمت از آشپزخانه و کابینت‌های سفید در قسمت دیگر، ظاهری منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. سعی کنید کابینت‌های زمینی را سیاه و کابینت‌های دیواری را سفید انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه بیش از حد کوچک نشود.

آبی تیره جدیدترین مدل کابینت

طراحان داخلی تم‌های مختلف رنگ آبی تیره را نشانه‌ای از آرامش می‌دانند. وارد شدن به آشپزخانه‌ای که کابینت‌هایش با این ترند رنگ کابینت 2023 رنگ‌آمیزی شده است به شما این احساس را می‌دهد که در میان امواج دریا در حال حرکت هستید. سایه‌های آبی تیره حس گرما به محیط می‌دهند و در عین حال فوق‌العاده چشم‌نواز هستند.

تم‌های مختلف آبی تیره به سادگی با دیگر رنگ‌ها ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال بدنه آبی کابینت با دستگیره‌های طلایی حس ظرافت را ایجاد می‌کند. شما همچنین می‌توانید از رنگ‌های خاکی خنثی برای ترکیب با آبی تیره نیز استفاده کنید یا برای این ترکیب رنگی بر روی رنگ‌های مکمل و چشم‌نواز دیگر مانند نارنجی یا قرمز تکیه کنید.

رنگ چوب طبیعی

اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه را بیشتر به فضای طبیعی متمایل کنید؛ هیچ راهی بهتر از اینکه کابینت‌ها را به رنگ چوب سفارش دهید وجود ندارد ضمن اینکه کابینت تمام چوب در تمام سالیان همیشه مد بوده است. این رنگ طبیعی تعادل کاملی از مینیمالیسم و پیچیدگی را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد.

حس طبیعی و چشم‌نوازی که در این نوع رنگ وجود دارد؛ فضای آشپزخانه شما را بسیار آرامش‌بخش می‌کند. علاوه بر این نه تنها می‌توانید رنگ‌ها و عناصر تزئینی زیادی را با این رنگ طبیعی ترکیب کنید؛ بلکه می‌توانید از طیف‌های رنگی متنوع چوب نیز استفاده کنید. گونه چوبی که برای سفارش کابینت انتخاب می کنید به شما این امکان را می‌دهد که الگو و طرح بدنه را تغییر دهید. برخی از چوب‌ها رگه‌های طبیعی ساده دارند و برخی پر از رگه پیچیده و در هم تنیده هستند.

جدیدترین مدل کابینت

صورتی چرک جدیدترین مدل کابینت

آخرین اما پرطرفدارترین رنگ کابینت 2023 رنگ صورتی چک یا رداند پوینت است که رنگ بنفش متمایل به صورتی گرم و مدرنی بوده و حس ظرافتی جاودانه را به بیننده القا می‌کند. این تم از صورتی چرک همان رنگ قرمز مایل به خاکی طبیعی و شنی است. این رنگ زیبا و چشم‌گیر، حس مینیمالیسم را در آشپزخانه ایجاد کرده و در عین حال این قسمت از خانه را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل می‌کند.

این رنگ طبیعی به خوبی با سایر رنگ‌های گرم و خاکی مانند بژ، سبز تیره و رنگ‌های زغالی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید از ترکیب رداند پوینت با تم‌های متنوع قرمز برای سفارش کابینت استفاده کنید. در این شرایط وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید احساس می‌کنید در مرکز دره‌ای خاکی ایستاده‌اید.

اگر این رنگ جذاب و جدید را برای سفارش کابینت انتخاب کنید؛ هر بار که وارد آشپزخانه می‌شوید می‌توانید از اثر تسکین‌دهنده و در عین حال از تطبیق‌پذیری عالی آن با ترکیب عناصر تزئینی موجود در این فضا لذت ببرید.

چگونه رنگی مناسب را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ کابینت‌ ها باید سبک چیدمان کلی خانه را در نظر بگیرید. رنگ وسایل بزرگ آشپزخانه، رنگ وسایلی مانند مبلمان، فرش و میز ناهارخوری و از همه مهم‌تر رنگ دیوارهای آشپزخانه را در این انتخاب لحاظ کنید.

جدیدترین مدل کابینت

به عنوان مثال اگر مبلمان، فرش و پرده پذیرایی را کلاسیک انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید کابینت را به رنگی سفارش دهید که هم زود از مد نیفتد و هم اگر بعدها تغییری در دکوراسیون و وسایل خانه ایجاد کردید ناهماهنگی به وجود نیاید؛ بهترین رنگ، رنگ سفید است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار