|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۷۵

ست کردن کیف کراس بادی ساده است چون این مدل کیف با کت، پیراهن، مانتو و لباس های مختلف ست می شود و می توان استایل های متنوعی ساخت.

ست کردن کیف کراس بادی با انواع لباس ها و استایل ها کار ساده ای است چون این مدل کبف جذاب همه نوع استایل را با خود همراه می کند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با امیدنیوز همراه باشید.

تاریخچه کیف کراس بادی

اگر بخواهیم بگوییم که استفاده از کیف‌های کراس بادی از فرهنگ کدام منطقه برخاسته است، باید به کشورهای اروپایی اشاره کنیم. جالب است بدانید که در دوران بسیار قدیم که استفاده از این مدل اکسسوری بین مردم اروپا رایج شد نیز مردان و زنان به‌صورت مشترک از کیف کراس بادی استفاده می‌کردند. درواقع نمی‌توان گفت که کیف‌های کراس بادی یکی از انواع کیف دوشی است که برای جنسیت خاصی طراحی شده‌اند. در ابتدا هدف از استفاده از این مدل کیف، صرفاً حمل و نگهداری سکه و اسکناس بود.

ست کردن کیف کراس بادی

با پیشرفت هنرهای ظریف گل‌دوزی زنان اروپایی ایده‌های منحصربه‌فردی برای تولید انواع کیف کراس بادی کرده و تغییراتی در دنیای مد و فشن خلق کردند. با شروع قرن ۱۹ میلادی طراحان اروپایی، مدل کیف‌های کراسی بادی را به حالت‌های بسیار باریک تبدیل کرده و مدل‌های جدیدی از انواع کیف کراس بادی را وارد بازار مد کردند. در آغاز برای تهیه این مدل کیف صرفاً از پارچه نرم و چرم استفاده می‌شود و مورد استقبال مردان نیز بود. رفته‌رفته از پارچه‌های ابریشم، مخمل و … نیز برای تولید کراس بادی استفاده شد که چندان موردپسند مردان نبود.

محبوب‌ترین رنگ کیف کراس بادی

به نظر شما محبوب‌ترین رنگ کیف کراس بادی چه رنگی است؟ اگر این سؤال را از افراد متعددی بپرسید، مسلماً پاسخ‌های گوناگونی دریافت خواهید کرد. رنگ محبوب برای هر شخصی متفاوت بوده و نمی‌توانیم به‌صورت قطعی بگوییم که مثلاً رنگ زرد، محبوب‌ترین رنگ کیف کراس بادی است. ملاک‌های متعددی باعث می‌شوند که یک ‌رنگ خاص از کیف کراس بادی به رنگ محبوب و موردپسند افراد تبدیل شود.

به‌عنوان مثال از رنگ سال ۲۰۲۳ می‌توان به‌عنوان رنگ محبوب کیف کراس بادی یادکرد. از طرفی رنگ مشکی نیز گزینه‌ی بسیار ایده‌آل بوده و استایل با کیف کراس بادی به رنگ مشکی به‌راحتی امکان‌پذیر است. هم‌چنین رنگ مشکی به‌آسانی با سایر رنگ‌ها ست و هماهنگ می‌شود. اگر شما رنگ دلخواه و محبوبی دارید، می‌توانید طبق سلیقه و علاقه‌ی خودتان کیف کراس بادی با آن رنگ انتخاب کرده و بخرید.

دلایل محبوبیت کیف‌های کراس بادی

کیف‌های کراس بادی در اصل کیف‌هایی کاملا کاربردی بودند و به نوعی عصایِ‌دست سربازان، ماهیگیران و چوب‌برها برای نگهداری ابزارهای موردنیازشان بود. این کیف‌ها بند بلندی داشتند که از روی سینه به‌شکل ضربدری عبور می‌کرد و کیسه آن در قسمت جلوی کمر قرار می‌گرفت. این کیف‌ها در صنعت حمل‌ونقل و پست، مخصوصا برای پیک‌ها و پیام‌رسان‌ها نعمت بزرگی بود. پیک‌های سلطنتی در انگلستان هم قبل از اینکه کیسه یا خورجین‌های پستی جدید به بازار بیاید، از همین کیف‌های کراس بادی در اندازه بزرگ استفاده می‌کردند.

ست کردن کیف کراس بادی

نوع مدرن این کیف‌ها در دوران انقلاب صنعتی در انگلیس تولید شد. در آن زمان سفر با قطار محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود و کسانی که به سراسر کشور سفر می‌کردند، نیاز به کیف‌هایی داشتند که کوچک باشد و دست‌وپاگیرشان نشود.

اما چرا بیشتر ما این کیف‌ها را دوست داریم؟ به‌طورکلی چهار دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا این کیف‌ها تا این اندازه محبوب‌اند:

۱. دست‌هایتان آزاد می‌مانند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ست کردن کیف کراس بادی این است که برای دست‌هایتان محدودیتی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا این بدن شماست که آن را نگه می‌دارد نه دست‌هایتان. این ویژگی مخصوصا زمانی که پشت موتور نشسته‌اید یا وقتی خرید کرده‌اید و دست‌هایتان پر است، واقعا به دادتان می‌رسد.

۲. تنوع زیادی دارد

کیف کراس بادی نیز مانند کیف کمری زنانه در هر رنگ و طرحی که بخواهید و با هر سبک و اندازه‌ای در بازار موجود است. واقعا تنوع آنها زیاد است و از هر پارچه‌ای می‌توان آنها را تهیه کرد. ازآنجاکه مواد اولیه به‌کاررفته در آن معمولا کم هستند، قیمت کمتری دارد و می‌توانید چند مدل از آنها را داشته باشید.

ست کردن کیف کراس بادی

۳. محدودیت استفاده ندارد

این کیف را برای هر زمانی در هر جایی می‌توانید استفاده کنید. در مجالس و مهمانی‌ها، برای پیاده‌روی، برای خرید، در مدرسه و حتی در محیط کار، می‌توانید به‌جای هر کیف دیگری یک کیف کراس بادی با خودتان ببرید.

۴. در عین کاربردی بودن، مقرون‌به‌صرفه است

کیف کراس بادی نه تنها کاربردی و زیباست، بلکه مقرون‌به‌صرفه هم هست. به‌همین‌دلیل سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید و نگران این نباشید که از مد برود. می‌توانید نوع ساده آن را انتخاب کنید و هرازگاهی یک عروسک کوچک، یک منگوله جدید یا هر تزیین دیگری به آن اضافه کنید و هربار تغییرش دهید. درست مانند این است که انگار کیف جدیدی خریده‌اید.

روش‌های مختلف انداختن کیف کراس بادی

مهم‌ترین ویژگی کیف کراس بادی که یک مزیت نیز محسوب می‌شود این است که نحوه‌ی انداختن آن به‌گونه‌ای است که دست‌های شما آزاد و رها می‌مانند و لازم نیست که دائماً برای مرتب‌کردن کیف از دستان خود استفاده کنید. از طرفی لازم به ذکر است که نحوه‌ی برداشتن کیف کراس بادی نیز جای مانور داشته و شما می‌توانید به شیوه‌های مختلف از این کیف استفاده کنید.

در ادامه برخی از روش‌های مختلف انداختن کیف کراس بادی را برای شما شرح می‌دهیم. بادقت در مطالب زیر، دیگر در زمینه‌ی استایل با کیف کراس بادی مشکلی نداشته و به‌راحتی قادر به انداختن کیف خواهید بود.

انداختن کیف کراس بادی در قسمت جلو

اگر درون کیف کراس بادی خود محتوای ارزشمند و مهمی دارید، می‌توانید آن را به‌صورت دوشی و یک‌طرفه انداخته‌ و انتهای کیف را در قسمت جلوی بدن قرار دهید. به این طریق کیف در مقابل دید شما بوده و هیچ جای نگرانی نخواهید داشت.

ست کردن کیف کراس بادی

کیف کراس بادی با بند کوتاه

افراد نسبتاً قدبلند می‌توانند کیف کراس بادی را با اندازه‌ی بند متوسط تنظیم کرده و به‌صورت یک‌طرفه یا حتی دوشی استفاده کنند. اگر قسمت میان تنه شما نسبتاً چاق و درشت است، توصیه می‌کنیم به بند کیف کراس بادی ارتفاع بیشتری بدهید.

قراردادن کیف کراس بادی در قسمت پشت بدن

شما می‌توانید برای استایل با کیف کراس بادی آن را به‌صورت دوشی انداخته‌ و قسمت اصلی کیف را در بخش پشت بدن قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مواقع، اقلام قیمتی و ارزشمند درون کیف نداشته باشید؛ زیرا احتمال سرقت در این نوع نحوه برداشت کیف بیشتر است.

انداختن کیف به ‌دور گردن مثل گردنبند

شاید باورتان نشود که این روزها انداختن‌‌ کیف کراس بادی درست مشابه گردند بند به‌ دور گردن‌ به یک مدل لاکچری و محبوب بین سلبریتی‌های مد و فشن تبدیل شده‌ است. از طرفی حمل کیف به این طریق بسیار آسان است. آیا حاضرید کیف خود را این مدلی استفاده کنید؟ باید بگوییم این تغییر در نحوه‌ی برداشتن کیف می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر تیپ و استایل شما داشته باشد، کافی است برای یکبار هم شده‌ امتحان کرده و استایل خود را در مقابل آینه بررسی کنید.

انداختن کیف کراس بادی به شکل دوشی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که سینه‌هایتان نسبت به سایر اندام بدن درشت‌تر و حجیم‌تر است، بهتر است از انداختن کیف کراس بادی به‌صورت یک طرفه خودداری کنید؛ زیرا توجه افراد را به سینه‌های شما معطوف می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت دوشی و ساده کیف را به روی یکی از شانه‌های خود قرار دهید.

ست کردن کیف کراس بادی

انواع استایل همراه با ست کردن کیف کراس بادی

شما عزیزان می‌توانید به طریق و روش‌های متعددی استایل خود را با برداشتن کیف کراس بادی شیک و زیبا کنید. حتی می‌توانید به این منظور از تیپ افراد مدلینگ و مشهور نیز الگوبرداری کنید. ما در ادامه تعدادی از مدل‌های رایج استایل کردن با کیف کراس بادی را برایتان شرح می‌دهیم.

ست کردن کیف کراس بادی با کفش

علاوه بر خانم‌ها مردان نیز می‌توانند کیف کراس بادی خود را با کفش یا بوت خود ست کنند. بهتر است ضمن ست کردن رنگ کیف و کفش چرم زنانه یا مردانه جنس آنها را نیز باهم هماهنگ کنید. مثلاً اگر جنس کیف کراس بادی شما از چرم جیر است، کفش یا پوتینی با جنس چرم جین ست کنید.

کیف کراس بادی با بند زنجیری و لباس مجلسی

اگر لباس مجلسی به رنگ تیره مانند مشکی، سرمه‌ای، آبی‌نفتی و سایر رنگ‌های دیگر دارید، برای داشتن استایلی خاص و خیره‌کننده می‌توانید لباس خود را با یک کیف کراس بادی با بند زنجیر طلایی یا نقره‌ای ست کنید. دقت داشته باشید که ابعاد کیف چرم کراس بادی باید در حد کوچک و متوسط باشد.

کیف کراس بادی روشن با رنگ تیره

پوشیدن‌ لباس‌هایی به رنگ تیره استایل شما را یکنواخت می‌کند و شاداب و نشاط شما را نیز مخفی می‌کند. توصیه می‌کنیم در زمان پوشیدن‌ لباس تیره از کیف کراس بادی به رنگ روشن استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال کیف کراس بادی به رنگ کرم با لباس مشکی گزینه مناسبی است.

استفاده از کیف کراس بادی همرنگ با لباس

شما می‌توانید رنگ کیف خود را با سایر لباس‌های خود نیز ست کنید. البته توجه داشته باشید که در این صورتی تیپ شما یکدست خواهد بود. افرادی که قدری اضافه وزن دارند این نوع سبک استایل کردن‌ با کیف کراس بادی برایشان مناسب بوده و آنها را کشیده‌ و لاغر نشان می‌دهد.

ست کردن کیف کراس بادی

ست کردن کراس بادی طرح‌دار با لباس ساده

اگر کیف شما طرح‌دار است، توصیه می‌کنیم لباس‌هایی بدون طرح و ساده به تن کنید و اگر کیف شما ساده و فاقد طرح است از لباس‌های طرح‌دار استقبال کنید. این تضاد جزئی به جذابیت استایل شما افزوده و باعث می‌شود شیک و آراسته‌ باشید.

چند روش متنوع ست کردن کیف کراس بادی

1: برای اینکه کیف کراس بادی شما بیشتر به چشم بیایید، کیف کراس بادی روشن را با لباس تیره و یا کیف کراس بادی تیره را با لباس روشن بپوشید، مثلا یک کیف کراس بادی زرد یا فیروزه ای را با لباس سرمه ای یا مشکی بپوشید، مخصوصا برای استایل کژوال و روزمره این ترفند بسیار سرگرم کننده و جذاب است.

2: اگر می خواهید الگوی بالا تنه لباس شما نمایان شود و با بند کیف تان پنهان نشود، کیف کراس بادی با بند زنجیری را انتخاب کنید، با این کار لباس شما کاملا نمایان است.

همچنین برای مواقعی که قصد دارید رسمی تر به نظر برسید نیز کیف کراس بادی با زنجیر انتخابی هوشمندانه است.

3: اگر ترجیح می دهید که استایلی یکدست داشته باشید، مثل مواقعی که در یک مراسم تجاری شرکت می کنید، از کیف کراس بادی همرنگ با لباستان استفاده کنید، مثلا کیف کراس بادی سرمه ای همراه با لباس سرمه ای گزینه ای عالی است.

4: کیف کراس بادی طرح دار را با یک لباس ساده برای ایجاد استایلی متعادل ترکیب کنید، این کار گزینه ای عالی برای استایل کژوال و رسمی است، برای مثال شما می توانید یک کیف کراس بادی طرح دار و گلدار را با لباس مشکی ست کنید.

همچنین می توانید یک کیف کراس بادی ساده را با لباس طرح دار بپوشید.

کیف کمری

5: برای بروز بودن و ایجاد استایلی خاص از نوع کمری کیف کراس بادی استفاده کنید، هنگام استفاده از کیف کمری با قرار گرفتن کیف در جلوی بدن دسترسی به محتویات کیف برای شما بسیار راحت خواهد بود.

ست کردن کیف کراس بادی

6: کیف کراس بادی خود را برای دسترسی آسان در مقابل خود قرار دهید، این نحوه ی استفاده از کیف کراس بادی، مخصوصا در مواقعی که در خرید یا مسافرت هستید باعث می شود که به سرعت به کیف پول و تلفن خود دسترسی پیدا کنید.

7: برای داشتن ظاهری سنتی کیف کراس بادی را در اطراف باسن خود قرار دهید، این روش محبوت ترین شیوه پوشیدن کیف کراس بادی است، برای دستیابی به این ظاهر، بندها را به گونه ای تنظیم کنید که کیف کراس بادی شما روی باسن و یا فقط زیر لگن قرار بگیرد.

8: کیف کراس بادی را در پشت بدن قرار دهید، مخصوصا زمانی که برای مدتی نیازی به دسترسی به محتوای کیف خود ندارید، این روش بسیار خوب است.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار