|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۷۶

سنجد یکی از سین های خوشمزه سفره هفت سین است. شما با بکارگیری خلاقیت می توانید بهترین تزئین سنجد هفت سین را داشته باشید.

تزئین سنجد هفت سین باید همراه با خلاقیت و کمی ذوق باشد . ما در امیدنیوز روش های جذاب و دیدنی برای تزیین سنجد سفره هفت سینبه شما معرفی می نماییم.

تزئین سنجد هفت سین

سنجد یکی از اجزا اصلی سفره هفت سین های ایرانی می باشد که اغلب افراد آن را نماد عشق و دلدادگی می دانند و نشانی از تولد و زایش است.

تزئین سنجد هفت سین

از این رو سنجد یکی از سین های اصلی سفره هفت سین محسوب می گردد که با استفاده از ایده های جدید و جالب می توان اقدام به تزیینات آن نمود.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با اینگونه تزیینات در این مطلب به ارائه انواع مدل تزیین سنجد سفره هفت سین می پردازیم که امیدواریم تماشای آنها برای شما دوستان نیز مفید و جذاب باشد.

تزئین سنجد هفت سین

چند ایده برای تزئین سنجد هفت سین

1. تزئین سنجد روی جام

شما عزیزان می توانید با استفاده از سیم های مفتولی و چسب حرارتی سنجدها را به شکل های مختلف روی جام های هفت سین بچسبانید. همچنین برای زیبایی بیشتر، گل های تزیینی روی جام ها بچسبانید.

تزئین سنجد هفت سین

2. تزیین سنجد با نگین های رنگی

یکی دیگر از روش های تزیین سنجد هفت سین، این است که خلال دندان را در ته سنجد فرو ببرید. سپس در کف ظرف های مخصوص هفت سین، اسفنج قرار دهید.

خلال دندان ها را در اسفنج ها فرو ببرید و ظرف هفت سین را پر از سنجد کنید، سپس میان سنجدها شاخه گل های نگینی قرار دهید.

3. تزئین سنجد به شکل خوشه ای

می توانید با استفاده از چسب حرارتی، سنجدها را در یک ردیف کنار هم بچسبانید. سپس در ردیف بعدی تعداد سنجدها را کمتر کنید و به همین ترتیب تا ردیف آخر، تعداد سنجدها را کم کنید تا در انتها به یک سنجد برسید.

تزئین سنجد هفت سین

همچنین از یک برگ تزیینی در بالای سنجدها استفاده کنید. به این ترتیب شما یک خوشه سنجد همانند خوشه انگور خواهید داشت.

4. تزیین سنجد در ظرف

یکی از ساده ترین روش ها برای تزئین سنجد این است که مقداری سنجد را در یک ظرف مخصوص هفت سین بریزید.

سپس برای زیبایی و تزیین آن از نوارهای مروارید و یا مرواریدهای ساده برای تزیین آن استفاده کنید. این مدل در عین سادگی، زیبایی خاصی به سفره هفت سین شما می بخشد.

5. تزیین سنجد به شکل توپی

یکی از ایده های زیبا برای تزیین کردن سنجدهای هفت سین، تزیین آن ها به شکل توپی است. برای اینکار می توانید سنجد ها را با استفاده از چسب روی توپ های کوچک پلاستیکی یا اسفنجی بچسبانید.

تزئین سنجد هفت سین

همچنین برای این کار می توانید از سوزن ته گرد هم استفاده کنید و بعد از جمع آوری سفره هفت سین سنجد ها را مورد استفاده قرار دهید.

6. تزیین سنجد به شکل دسته گل

استفاده از گل های طبیعی می تواند نمای زیبایی به سنجدهای هفت سین شما ببخشد. به این صورت که دسته گلی زیبا و جذاب با سنجدها بسازید و در تزیین آن از گل های طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

تزئین سنجد هفت سین

7. تزیین سنجد به شکل شکوفه

در این روش با استفاده از سیم های گلسازی که در سنجدها فرو می برید، شکوفه های کوچک درست می کنید. به این صورت که یک عدد سنجد در وسط و پنج عدد سنجد به شکل گل به آن وصل می کنید و برای محکم شدن بین آن ها چسب حرارتی استفاده می کنید.

تعدادی از این شکوفه ها را آماده کنید و روی یک سیم روکش دار بچسبانید و برای تزیین از گل های مصنوعی ریز استفاده کنید.

تزئین سنجد هفت سین

8. تزیین سنجد به شکل طرح های مختلف

طرح های مورد علاقه خود را چاپ کنید، سپس روی آن طرح را سنجد بچسبانید و طرح را پر از سنجد کنید. در آخر برای تزیین سنجدها روی آن ها را با اکلیل های رنگی زیبا کنید.

تزئین سنجد هفت سین

مدل های تزیین سنجد سفره هفت سین زیبا و شیک

تزیینات سنجد هفت سین را می توان به روش های مختلفی انجام داد و از این طریق زیبایی بیشتری به تزیینات هفت سین بخشید، همانگونه که می دانید سنجد ها به دلیل فرم ظاهری و رنگ جذابی که دارند، دارای جایگاه ویژه ایی در هفت سین هستند.

تزئین سنجد هفت سین

از این رو بهتر است با بهترین و جدیدترین ایده ها در زمینه تزیین سنجد آشنا شده و با استفاده از آنها تزیین سفره هفت سین بسیار زیبا و شیکی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار