|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۸۲

هفت سین مرواریدی یکی از مدل های هفت سین است که طرفداران بسیاری دارد . ساخت اینم دل ظرف ها بسیار ساده است و با مواد بازیافتی تهیه می شود.

هفت سین مرواریدی را در این مطلب به شما ارائه کردیم تا با ایده گرفتن از این مدل های زیبا هفت سین زیبایی برای عید 1402 داشته باشید.

سفره هفت سین

هفت‌سین سفره‌ای است که ایرانیان، هنگام نوروز می‌آرایند. این سفره روی زمین یا روی میز گذاشته می‌شود. خانواده در زمان تحویل سال در کنار سفره هفت‌سین می‌نشینند. دسته‌ای نیز سفره را تا سیزده روز پس از نوروز نگه می‌دارند و در پایان این چرخه، در روز سیزده نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

هفت سین مرواریدی

فلسفه هفت سین

هر یک از نمادهای سفره هفت سین مفهوم مشخصی دارند و در طول تاریخ این نمادها تغییر پیدا کرده‌اند

چیدن سفره هفت سین ساعاتی قبل از تحویل سال، یکی از آیین‌های باستانی به جا مانده برای مردم ایران است. با گسترش دین اسلام در کشور ما، کتاب قرآن نیز به سفره هفت سین اضافه شد تا مردم سال نو را با توکل و نام و یاد خدا آغاز کنند. در زمان هخامنشیان سفره «هفت چین» نیز وجود داشته است.

هفت سین مرواریدی

ایرانیان باستان هفت سین را با آب، آتشدان، شیر، تخم‌مرغ، آینه، انار، سیب، سنجد، نارنج و... تزئین می‌کردند که هر یک نماد خاص خود را داشتند. عدد هفت در زبان ایران باستان، به «امرداد» نسبت داده شده و به‌معنی زندگی و جاودانگی است. در کل عدد هفت برای آن‌ها بسیار مقدس و خوش یمن بوده و آن را به فال نیک می‌گرفته‌اند. هفت خوان رستم، هفت شهر عشق، هفت آسمان و... مثال‌هایی هستند که اهمیت این عدد را برای آن‌ها نشان می‌دهند.

هفت سین مرواریدی

مدل ظرف هفت سین مرواریدی

در ادامه تصاویری از جدیدترین مدل های تزیین ظروف هفت سین ، ظرف هفت سین جواهر کاری شده و ایده تزیین ظروف هفت سین با گلهای کریستالی و مروارید ، نمونه های تزیین جام سفره هفت سین با مروارید ، مدلهای زیبای ساخت ظروف هفت سین جواهرنما کاری شده را خواهید دید. امیدواریم این تزیینات شیک سفره هفت سین شما را در چیدن سفره ای شکیل تر از هر سال یاری کند.

هفت سین مرواریدی

هفت سین مرواریدی

هفت سین مرواریدی

هفت سین مرواریدی

آموزش یک مدل ظرف هفت سین مرواریدی

این هفت سین زیبا با توپک های یونولیتی و بند های مروارید تهیه میشود . ابتدا توپک را از وسط برش زده و از مرکز نیم دایره بند مروارید را با چسب حرارتی چسبانده و مطابق ویدئو بند مروارید را دور هم میچسبانییم تا کل نیم دایره را فرا گیرد .

هفت سین مرواریدی

سپس داخل توپک را میتوانید پارچه ی ساتن سفید بچسبانید تا کارتان تمیز تر جلوه کند و سپس میتوانید با ربان های طلایی یا نقره ای به زیبایی هفت سینتان بیافزایید .

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار