|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۹۱

شستن مبل با شامپو فرش یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن انواع مبلمان است؛ مخصوصا زمانی‌که روی مبل لکه‌های مختلفی ایجاد شده است.

شستن مبل با شامپو فرش یکی از بهترین کارهایی است که برای تمیز کردن مبل کثیف می توان انجام داد. امیدنیوز چند ماده خانگی برای شستن مبل به شما پیشنهاد می دهد.

شستن مبل با شامپو فرش

امروزه شامپو فرش در مدل های مختلفی در بازار موجود است. شامپو فرش توسط برندهای گوناگون ایرانی و خاجی تولید میشود. این نوع شامپو علاوه بر مفید بودن جهت شستشوی فرش و موکت کاربردهای دیگری نیز دارد. ممکن است برخی از شما عزیزان تصمیم داشته باشید مبل شویی در منزل را توسط شامپو فرش انجام دهید.

شامپو فرش میتواند گرد و غبار و لکه های سرسختی که ممکن است توسط سایر شوینده ها پاک نشوند را از میان بردارد. همچنین معمولاً این نوع شامپوها رایحه مناسبی دارند. لذا می توانند بوی مطبوعی به مبلمان شما دهند. و البته استفاده از شامپو فرش می تواند باعث کاهش هزینه مبل شویی در منزل گردد. دقت کنید که شامپو فرش برای شستن مبل پارچه ای کاربرد دارد. این شامپو برای شستم مبل چرمی ، استیل و یا تمیز کردن مبل حصیری مناسب نیست.

شستن مبل با شامپو فرش

بهترین مبل شویی از دیدگاه ساکنین شهر شما کدام است؟ اگر میخواهید بدانید که آیا این شامپو برای شستشوی مبل مناسب است یا نه باید گفت اگر در قسمت های کوچک و برای لکه های موضعی استفاده شود، گزینه خوبی است. ولی دقت کنید شامپو فرش اصولاً برای فرش و موکت طراحی شده است. ساختار موکت به گونه ای است که مواد شوینده قابلیت نفوذ در اعماق آن را ندارند. ولی بر خلاف آنها اثاثیه ای مانند مبل و تشک از لایه های ابر و فوم تشکیل شده اند. از این رو در صورت استفاده زیاد، شامپو فرش به اعماق آن نفوذ کرده و میتواند به طور مزمن سبب ایجاد انواع حساسیت یا آلرژی شود.

بنابراین توصیه کلی متخصصان این است که اگر قسمتی از مبلمان شما لک شده است. میتوانید جهت تمیز کاری از شامپو فرش استفاده کنید. ولی بهتر است جهت شستشوی کامل مبل از مواد شوینده ای مانند شامپو فرش استفاده ننمایید.

شستن مبل با شامپو فرش

شامپو فرش برای شستن چه مبل هایی مناسب است؟

شامپو فرش ها قادر به پاک کردن گرد و غبار و لکه هایی هستند که امکان دارد توسط سایر شوینده‌ها پاک نگردد از مزایای دیگر این محصولات می توان به بوی مطبوعی که به مبلمان می‌بخشند اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شامپو فرش ها تنها جهت شستن مبل های پارچه ای کاربرد دارند و برای شستن مبل چرمی، استیل و یا حصیری توصیه نمی شوند.

استفاده مداوم از شامپو فرش جهت شستشوی مبلمان به دلیل قابلیت نفوذ مواد آن در اعماق اصولی نمی باشد؛ در نتیجه عاقلانه است که تنها جهت تمیز کاری بخشی از مبلمان که لک شده است از شامپو فرش استفاده نمایید زیرا استفاده زیاد از آن می تواند منجر به برهم خوردگی رنگ‌پارچه گردد و عواقبی چون از بین رفتن الیاف و پارچه مبل را به دنبال داشته باشد‌.

علاوه بر این گرد و خاک هایی که توسط شامپو فرش به اعماق مبل فرستاده می‌شوند به زودی به سطح مبل برمی‌گردند و ممکن است با پارچه واکنش بدهند و دلیل پوسیدگی آن گردند.

شستن مبل با شامپو فرش

بنابراین شستن مبل با شامپو فرش جهت لکه های موضعی بهترین راهکار است.

بهترین شامپو فرش های خانگی برای شستشوی مبل

در انتخاب شامپو ها و مواد شوینده ها جهت مبل شویی در منزل مهمترین فاکتور کیفیت محصول و معتبر بودن کارخانه آن می باشد.

چنانچه در این زمینه تخصص کافی ندارید خدمات تخصصی قالیشویی افرا جهت مبل شویی با بهترین شامپوهای آلمانی در منزل ارائه می گردد.

با این حال ما به شما چند محلول خانگی جهت شستشوی مبلمان با شامپو فرش ارائه می‌دهیم:

1- ترکیب سرکه با آب: جهت پاک کردن لکه‌هایی مانند چای دستمالی را آغشته به سرکه نماید و این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه بدهید.

2- محلول نشاسته در آب: برای پاک کردن لکه خون این محلول را روی لکه بریزید و بعد از خشک شدن آن را بتراشید و مبل را تمیز کنید.

شستن مبل با شامپو فرش

3- پودر بچه :قادر به پاک کردن لکه های چربی روی مبل در سریعترین زمان هستند.

4- الکل سفید: یک پارچه آغشته به الکل سفید می تواند رنگ یا جوهر روی مبل را پاک کند.

5- نمک: با ریختن کمی نمک و استفاده از اسفنج لکه نوشابه روی مبل را به راحتی پاک کنید.

6- صابون مایع: این محصول را بر روی بخش های لکه دار یا کثیف بریزید و با پارچه تمیز کنید.

مراحل شستن مبل با شامپو فرش

جهت شستن مبل با شامپو فرش مراحل زیر را دنبال کنید:

شستن مبل با شامپو فرش

۱- مبل را با جاروبرقی کاملاً نظافت کنید تا گرد و غبار ، آلودگی ، موی حیوانات خانگی و هرگونه خرده مواد غذایی روی آن پاک شود.

۲- برچسب سازنده مبل یا برچسب های پارچه ای را بر روی مبلمان بررسی کنید. اگر “W” یا W / S ” را بر روی لیبل مبل مشاهده نمودید، شامپو کردن مبل شما بی خطر است.

۳- شامپو فرش را بر طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی آن با آب مخلوط کنید. حال مخلوط آماده شده را آنقدر هم بزنید تا به طور کامل کف کند.

۴- یک پارچه تمیز و نرم ، که هیچ گونه پرزی از خود به جا نمیگذارد آماده کنید. حال پارچه را به شامپو آغشته کرده و قسمت کثیف مبل را با آن پاک کنید. دقت کنید که هرگز مخلوط آب و شامپو فرش را مستقیماً بر روی مبل نریزید. شما باید از کف محلول جهت شستشوی مبل استفاده کنید نه از مایع زیر آن.

شستن مبل با شامپو فرش

۵- حال یک کاسه نسبتاً بزرگ را با آب پر کنید. یک پارچه تمیز دیگر بردارید. آن پارچه را نمدار کرده و مبل و مواد شوینده را پاک کنید. دقت کنید که این کار را باید آنقدر تکرار کنید تا شامپو فرش کاملاً از روی مبل پاک شود. و هیچگونه ردی از مواد شوینده بر روی مبل باقی نماند.

۶- در پایان اگر در خانه محلی دارید که در معرض مستقیم نور آفتاب است. بسیار مناسب است که قسمتهای شسته شده را چند ساعتی در معرض نور خورشید قرار دهید. این کار باعث خشک شدن سریعتر و مهم تر از آن از بین رفتن باکتری های باقی مانده و ضدعفونی شدن مبلمان میشود.

چرا از شامپو فرش جهت شستشوی مبل استفاده نکنیم

همانطور که در بالا بیان کردیم استفاده موضعی و به مقدار کم از شامپو فرش جهت از بین بردن لکه های روی مبل موثر و مفید است. اما شستشوی کامل مبل توسط شامپو فرش پیشنهاد نمیشود. به دلایل زیر:

شستن مبل با شامپو فرش

باعث از بین رفتن الیاف و پارچه مبل میشود. زیرا با فشار زیاد بر روی پارچه کشیده شده و آلودگی های سطحی را به عمق می‌برد.

همه گرد و خاک هایی که به کمک شامپو فرش به عمق فرستاده شده اند به زودی به سطح مبل برمی‌گردند. همچنین آلودگی ها و باکتری هایی که با شامپو عجین شده و به اعماق رفته اند، با پارچه واکنش داده و موجب پوسیدگی آن می‌شوند.

ممکن است باعث ایجاد لکه های دائمی شود. بعد از شستشوی مبل با شامپو فرش خشک شدن آن مدت زیادی طول میکشد. اگر در این مدت جسمی بر روی مبل گذاشته شود و یا از آن استفاده گردد، احتمال ایجاد لکه های بسیار سرسختی وجود دارد.

شامپو فرش به گونه‌ای طراحی شده است که حتی روی لکه های جوهر نیز اثر گذار است. بنابراین استفاده زیاد از آن ممکن است موجب بر هم خوردگی رنگ پارچه شده و آن را کم رنگ کند. حتماً قبل از استفاده دستورالعمل درج شده روی شامپو را بخوانید و محلول شستشو را بیش از حد از غلیظ نکنید.

شستن مبل با شامپو فرش

باعث خشک شدن بافت پارچه مبل میشود. ترکیبات شامپو فرش در صورت استفاده زیاد ممکن است موجب از دست رفتن نرمی پارچه ها به ویژه پارچه های مخمل شود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار