|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۹۶

برای تزیین سماق هفت سین ایده های خلاقانه و ساده ای وجود دارد و بهتر است شما این جزء اصلی هفت سین را به زیباترین شکل ممکن بیارآیید.

تزیین سماق هفت سین یکی از روش های خلاقانه برای بهتری نشان دادن و تزئینات سفره هفت سین است که ما در امیدنیوز چند ایده برای شما جمع آوری کردیم.

تزیین سماق هفت سین

سماق، سنجد، سکه، سمنو، سبزه، سیر و سرکه از مهم ترین اجزای سفره هفت سین محسوب می شوند که بهتر است برای زیبایی هر یک از این اجزاء از تزیینات خاص و جالبی استفاده شود. در مطالب قبلی روش هایی برای تزیین سبزه و تزیین سنجد و تزیین سکه هفت سین را مشاهده کردید، در ادامه این مطلب ایده های خلاقانه برای تزیینات سماق را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

تزیین سماق هفت سین

سماق هفت سین نشان چیست ؟

سماق، در هفت سین بیانگر طلوع خورشید و پیروز شدن خیر بر شر می باشد همچنین این جزء مهم هفت سین نماد بردباری و صبر و مظهر شروع سال جدید است بنابراین بهتر است از آن در تزئین سفره هفت سین استفاده نمایید.

خواص سماق 

از جمله خواص سماق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سماق برای دندان درد مفید است.
  • خوردن سماق اشتها را تحریک می‌کند.
  • سماق لثه را تقویت و از خونریزی معده جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک کننده معده می‌باشد.
  • تزیین سماق هفت سین

  • خوردن سماق تازه ایجاد مسمومیت می‌کند.
  • همچنین سماق برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

به جز مصرف خوراکی، سماق را هر سال در سفره هفت سین می‌بینیم و در واقع در کنار 6 جزء دیگر، پایه ثابت سفره هفت سین می‌باشد.

تزیین سماق هفت سین

مدل های تزیینات سماق مخصوص هفت سین

تزئین سماق هفت سین به شکل خوشه

می‌توانید دور سماق خوشه‌ای را با روبان تزیین کنید و یا این که خوشه سماق را به صورت آبشاری از لبه جام آویزان کنید و با گل‌های ریز آن را دیزاین کنید.

تزیین سماق هفت سین

 

تزیین سماق هفت سین با بند مرواریدی

یکی از روش‌های بسیار آسان تزیین سماق هفت سین، این است که مقداری پودر سماق را در ظرف هفت سین ریخته و روی آن بند‌های مروارید قرار دهیم و به همین راحتی زیبایی را به سفره هفت سین خود هدیه کنیم.

تزیین سماق هفت سین

 تزیین سماق روی جام

سماق را به دلیل اینکه پودر است نمی‌توان مثل سایر اجزای هفت سین تزیین نمود، اما با بکارگیری روش‌های خاص می‌توان این کار را انجام داد.

یکی از روش‌های تزیین سماق هفت سین این است که پودر سماق را در تور‌های کوچک ریخته و در آن را با نخ محکم کنیم تا هر کدام از آن‌ها به اندازه یک سنجد شود.

سپس آن‌ها را توسط سیم‌های گلسازی روی جام چسبند و با گل‌های تزیینی دیزاین کرد.

سماق هفت سین بیرون ریخته از جام

یکی از روش‌های مرسوم تزیین سفره هفت سین، قرار دادن اجزای هفت سین در جام‌های کوتاه یا بلند و تزیین جام‌ها با گل خشک، روبان و … است.

تزیین سماق هفت سین

در صورتی که از این روش استفاده می‌کنید می‌توانید پودر سماق را داخل یک جام ریخته و جام را با استفاده از وسایل مختلف تزیین کنید و یا از تکنیک نقاشی روی شیشه استفاده کرده و جام سماق را از سادگی و یکنواختی بیرون آورید.

تزیین سماق هفت سین به شکل گل

برای تزیین سماق می‌توانید مقداری پودر سماق را در ظرف مورد نظر بریزید و آن را با استفاده از کاردک یا قاشق به شکل گل درآورید.

تزیین سماق هفت سین

در آخر برای زیباتر شدن آن یک عدد سکه سال نو در وسط آن قرار دهید.

سماق هفت سین در ظرف‌های تزیینی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تزیین سماق هفت سین این است که آن‌ها را در ظروف تزیینی بریزید.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های مختلف وقت کافی برای تزیین ندارند پس بهترین گزینه برای آن‌ها استفاده از این ظروف است تا به راحتی و بدون دردسر بتوانند هفت سین زیبایی داشته باشند.

تزیین سماق هفت سین

 تزیین سماق هفت سین با گل‌های تزیینی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی سماق را برای سفره هفت سین آماده کنید این است که پودر سماق را در ظرف مورد نظر بریزید. سپس گل و شکوفه‌های تزیینی را کنار آن بگذارید و به همین راحتی زیبایی سفره هفت سین خود را چند برابر کنید.

تزیین سماق هفت سین

سماق هفت سین در جام

شما عزیزان می‌توانید مقداری پودر سماق را در جام هفت سین بریزید، سپس گل و روبان‌های تزیینی را به جام بچسبانید. برای زیباتر شدن سفره هفت سین بهتر است رنگ گل و روبان را متناسب با سایر اجزای هفت سین انتخاب کنید.

تزیین سماق هفت سین

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار