|
|
کدخبر: ۱۸۵۴۵۳

با ساخت رژ لب خانگی این لوازم آرایشی مورد علاقه‌ خانم‌ها مطمئن باشید که تا حدود زیادی از آسیب مواد شیمیایی مضر در امان خواهید بود .

ساخت رژ لب خانگی به عنوان لوازم آرایشی پرکاربرد یکی از مفرح ترین کارهاست که خانم ها می توانند آن را انجام دهند. شما با رژ لب طبیعی می توانید با خیال راحت آرایش کنید و از عدم وجود مواد سمی و مضری یک‌نفس راحت بکشید.

ساخت رژ لب خانگی طبیعی

لوازم‌ آرایش و مخصوصاً رژ لب، از لوازم ضروری خانم‌ها به‌حساب می‌آیند. طرز تهیه رژ لب خانگی که عوارض و ضررهای رژلب‌های شیمیایی را نداشته باشد، یک وسیله عالی و کاربردی برای خانم‌هاست. مانند سرب که از عوامل ایجادکننده سرطان سینه است،که متأسفانه در برندهای معروف و گران‌قیمت هم وجود دارند؛ی

زیرا رژلب علاوه بر اینکه با پوست شما تماس دارد، ممکن است با غذاها و خوراکی‌های شما وارد دهان و بدن نیز بشود، بنابراین خیلی مهم است که از لوازم‌ آرایش و رژ لب طبیعی استفاده کنید. در این مطلب از سایت جهان بتس ما چگونه رژ لب درست کنیم، ساخت رژ لب با دارچین، طرز تهیه رژ لب مات با گل رز را به شما آموزش می‌دهیم.

لوازم‌آرایش و مخصوصاً رژ لب طبیعی، یک مزیت ویژه دارند و آن اینکه با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید و مشکلی برای سلامتی‌تان ایجاد نمی‌کند، مخصوصاً برای خانم‌هایی که باردار هستند و نباید زیاد از لوازم‌آرایش استفاده کنند، رژ لب طبیعی یک ترفند عالی و بدون ضرر است. همچنین این رژ لب طبیعی برای دختربچه‌هایی که به لوازم‌آرایش علاقه دارند نیز خیلی عالی است.

رژ لب خانگی

درست کردن رژ لب خانگی با رژلب‌های قدیمی

رژلب قدیمی خود را بردارید و رژلب خانگی بسازید. همگی ما رژلب‌های زیادی داریم که دیگر تمایلی به مصرف آن‌ها نداریم. آیا می‌خواهید آن‌ها را دور بریزید؟ دست نگه‌دارید. رژلب‌های قدیمی شما گنجینه خوبی برای طرز تهیه رژ لب خانگی هستند.. اگر چند رژلب با رنگ یکسان دارید؛ می‌توانید آن‌ها را به یک رژلب کامل تبدیل کنید یا اینکه با ترکیب چند رنگ یکرنگ جدید و جذاب خلق کنید. حال این سوال پیش می آید که چگونه رژ لب درست کنیم؟

روی درجه حرارت بالا به مدت ۵ ثانیه حرارت دهید. اجازه دهید تا رژها آب شوند سپس آن‌ها را با یکدیگر خوب مخلوط‌کنید. به‌جای ماکروویو از حرارت دادن غیرمستقیم هم می‌توانید استفاده کنید.

یک قابلمه را آب کنید و بگذارید جوش بیاید سپس درون قابلمه یک ظرف دیگر گذاشته و مواد را به داخل آن‌ها بریزید.

رژ لب را داخل ظرف آرایشی دردار بریزید و در یخچال بگذارید. بعد از خنک و سفت شدن می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکات مهم:

برای براق شدن لب می‌توانید از وازلین استفاده نمایید.

اضافه کردن عصاره وانیل باعث خوب شدن مزه رژ لب می‌شود.

از مداد شمعی‌های بی‌خطر برای کودکان استفاده کنید تا مواد مضر داخل آن‌ها نباشد.

آیا رژ لب خانگی بهتر است یا رژلب طبیعی؟

انواع مختلفی از رژلب‌ها در بازار وجود دارند که با توجه به سلیقه می‌توانید انتخاب کنید. خیلی از برندها امروزه برای ماندارگاری رژلب از مقداری سرب استفاده می‌کنند. مسئله‌ای که حتما باید بدانید این است که سرب یک ماده مضر شمیایی محسوب می‌شود و در بسیاری از لوازم آرایشی وجود دارد که موجب ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

رژ لب خانگی

پس با توجه به این موضوع باید برای جلوگیری از سرب به بدنتان دست به کار شوید و از رژلب خانگی استفاده کنید. رژلب خانگی، یک مزیت بسیار ویژه‌ای دارد این است که با خیال راحت می‌توانید از رژلب خانگی استفاده کرده و نگران سلامتی خود نباشید.

مواد شیمیایی خطرناک در رژ لب ها

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با زدن رژ لب چند ماده شیمیایی و خطرناک را می خورید؟ مطالعات نشان داده اند که در حدود 75 درصد از کل رژ لب ها حاوی سرب هستند و از آنجایی که رژ لب ها در طول روز به مرور خورده می شوند، قطعا تاثیر آن ها بدتر از دیگر مواد آرایشی شیمیایی است که از طریق پوست جذب می شوند. رژ لب ها به جز سرب، حاوی آلومینیوم، کادمیوم، کروم و منگنز نیز هستند که میزان خورده شدن آن ها برای خانم هایی که همیشه از رژ لب استفاده می کنند، بسیار بالاتر از حد استاندارد است و این می تواند باعث آلرژی شوند یا حتی روی هورمون های زنان تاثیر گذارند.

روش های متنوع ساخت رژ لب خانگی

طرز تهیه رژ لب خانگی با مداد شعمی

در این روش برای ساخت رژلب خانگی می‌توانید از مداد شمعی استفاده کنید. مزیت این است که می‌توانید ترکیبی از رنگین‌کمان را در رژ لب طبیعی داشته باشید زیرا تمامی رنگ‌ها درمداد شمعی وجود دارند.

رژ لب خانگی

می‌توانید از مداد شمعی‌های شکسته که دیگر استفاده نمی‌شوند برای ساخت رژ لب خانگی استفاده کنید. با توجه به این که کودکان اغلب مداد شعمی ها را دردهان خود می‌گذارند، در ساخت مداد شمعی از مواد بی‌خطر استفاده می‌شود بهتر است از برندهای معتبر استفاده شود.

هشدار: رژلب در تماس مستقیم با دهان شماست و اگر مواد تشکیل‌دهنده شیمیایی باشند، این مواد به درون بدن شما فرستاده می‌شوند. هرگز از پاستل و یا موادی که برای طراحی‌های حرفه‌ای به کار می‌رود استفاده نکنید. قبل از استفاده از مداد شمعی در رژلب، آن را بو کنید و مطمئن باشید که بوی تندی ندارد؛ زیرا این بو برای شما آزار دهنده خواهد شد. شما می توانید با توجه به این ترکیب اقدام به طرز تهیه رژ لب مات یا براق کنید.

یک مداد شمعی در رنگ دلخواه انتخاب کنید. به یاد داشته باشید هرچه رنگ مداد شمعی تیره‌تر باشد، رژلب خوش‌رنگ‌تر و پر جنب‌وجوش تری خواهید داشت، هرگز مداد شمعی‌ها را بر روی شعله مستقیم قرار ندهید زیرا می‌سوزند. اگر از حرارت مستقیم استفاده کنید مداد شمعی می‌سوزد.

برای درست کردن رژ لب خانگی، یک قابلمه را آب کنید و بگذارید جوش بیاید سپس درون قابلمه یک ظرف دیگر گذاشته و مداد شمعی را داخل آب بگذارید تا آب شود. سپس به مداد شمعی آب‌ شده کمی روغن‌ زیتون و روغن نارگیل اضافه کنید. مراقب باشید این مقدار بیشتر از 1 قاشق چای‌خوری نباشد.

معطر کردن رژ لب خانگی

مقدار کمی اسانس باعث از بین رفتن بوی مداد شمعی خواهد شد. اسانس یا عصاره رز، نعناع، اسطوخودوس یا دیگر عصاره‌ها مناسب می‌باشند. مطمئن شوید اسانس موردنظر برای لب مشکلی نداشته باشد.

رژ لب خانگی

سپس این ترکیب را در ظرفی بریزید و اجازه دهید سرد شود. می‌توانید این رژ لب را نیز در یخچال قرار دهید. در صورتی‌ که کیت خالی مواد آرایشی دارید؛ رنگ‌های مختلف را تهیه کنید و از رنگ‌های متنوع رژ لب خود لذت ببرید.

  • رژ لب گیاهی با 3 ماده غذایی چغندر، دارچین و پودر کاکائو (ساخت رژ لب با دارچین)
  • موم زنبورعسل یک قاشق چای‌خوری و یا 5 میلی‌لیتر .
  • یک قاشق چای‌خوری و یا 5 میلی‌لیتر کره انبه، بادام و یا آوکادو. این مواد به حفظ رطوبت لب کمک می‌کنند.
  •  روغن بادام یا روغن‌زیتون یک قاشق چای‌خوری و یا 5 میلی‌لیتر.

رنگ موردعلاقه خود را برای رژ لب طبیعی انتخاب کنید!

بعد از انتخاب مواد پایه رژلب خانگی مرحله بعدی انتخاب رنگ آن است. دقت داشته باشید که رژ لب شما طبیعی است. درنتیجه درخشندگی و شدت رژلب‌های شیمیایی را نخواهد داشت.

اگر می‌خواهید رژلب شما قرمز روشن باشد از پودر چغندر استفاده کنید.

چنانچه تمایل به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز داشته باشید از دارچین استفاده کنید.

اگر می‌خواهید رژلب شما قهوه‌ای باشد از پودر کاکائو استفاده کنید.

این مواد شاید رنگ کمتری در مقایسه با رژلب‌های شیمیایی داشته باشند اما سلامت شمارا در کنار زیبایی تضمین می‌کنند. مواد پایه برای درست کردن رژ لب خانگی را با یکدیگر مخلوط‌کنید و در مایکرو ویو بگذارید تا آب شوند. بهتر است نگذارید مواد بیشتر از 30 ثانیه بمانند سپس در صورت نیاز 30 دیگر را نیز تکرار کنید. مواد را به‌خوبی باهم مخلوط‌کنید.

سپس قسمت دلخواه و جذاب تولید رژلب خانگی فرامی‌رسد. 8/1 یا 4/1 قاشق چای‌خوری از پودر طبیعی را که برای رنگ انتخاب کرده‌اید به این مایع اضافه کنید. آن‌ها را به‌خوبی باهم مخلوط‌کنید. سپس مخلوط به‌دست‌آمده را در ظرفی بریزید و آن را در یخچال یا دمای اتاق بگذارید تا سفت شود. رژلب شما آماده است! سلامت خود را با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمیایی تضمین کنید.

ساخت رژ لب گیاهی با لبو

برای ساخت رژ لب گیاهی با چغندر به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

رژ لب خانگی

  • ریشه چغندر به مقدار کافی
  • موم به مقدار نصف قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به مقدار یک قاشق غذاخوری
  • ساخت رژ لب گیاهی با لبو

در مرحله اول موم را در ظرفی ریخته و آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا ذوب شود. در صورتی که به ماکروویو دسترسی ندارید، می توانید از روش بن ماری استفاده کنید. برای ذوب کردن موم با روش بن ماری باید ظرف حاوی موم را روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا موم به آرامی ذوب شود. در مرحله بعدی روغن زیتون را به موم آب شده اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. دقت کنید که روغن زیتون نباید به صورت طولانی مدت در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد.

برای مرحله سوم باید ریشه چغندر را له کنید. برای این کار می توانید از مخلوط کن کمک بگیرید. سپس چغندر له شده را به ترکیب ابتدایی خود اضافه کنید و مواد داخل ظرف را به خوبی ترکیب نمایید. در صورتی که رنگ رژ لب خانگی شما به میزان دلخواهتان نبود، می توانید مقدار بیشتری چغندر به ترکیبات اضافه کرده و مجددا مخلوط را هم بزنید.

در مرحله آخر ساخت رژ لب خانگی خود باید آن را در ظرف مناسبی ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از سفت شدن رژ لب مذکور می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این رژ لب گیاهی بدون سرب بوده و استفاده از آن هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. همچنین وجود روغن زیتون در ترکیب رژ لب باعث می شود تا لب های شما نرم و لطیف شوند.

ساخت رژ لب با پودر سایه چشم

از سایه چشم قدیمی استفاده کنید یا یک سایه چشم ارزان بخرید. سایه چشم حتماً باید پودری باشد و از نوع ژل و دیگر انواع آن نمی‌توان استفاده کرد. سایه چشم را داخل یک‌کاسه ریخته و با پشت قاشق آن را کاملاً پودر کنید تا کاملاً پودر و یکدست شود.

پودر سایه چشم را با ژل پترولیوم (وازلین) مخلوط‌کنید. یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی‌لیتر) از وازلین را داخل ظرف ریخته و قاشق چای‌خوری (۵ میلی‌لیتر) از پودر سایه چشم را به آن اضافه کنید.

ظرف را داخل ماکروویو گذاشته و تا آب شدن و روان شدن آن مخلوط را حرارت دهید.

اگر رنگ تیره برای رژ لب طبیعی دوست دارید بیشتر پودر سایه چشم بریزید.

اگر می‌خواهید رنگ رژلب روشن‌تر شود کمتر پودر سایه چشم بریزید.

به‌جای ژل پترولیوم از چپ استیک بدون رنگ نیز می‌توانید استفاده کنید.

رژلب آماده‌ شده را داخل یک ظرف سربسته قرار دهید. از جای خالی رژ لب و چپ استیک نیز می‌توانید استفاده کنید.

قبل از مصرف باید صبر کنید تا کاملاً سفت شود. برای سفت شدن می‌توانید آن را داخل یخچال بگذارید.

درست کردن رژ لب طبیعی با روغن وگان

1 قاشق چای‌خوری موم طبیعی

موم برنج1 قاشق چای‌خوری 

3 قاشق چای‌خوری شیا باتر طبیعی

 روغن کرچک2 قاشق چای‌خوری

1 قاشق چای‌خوری روغن گل کاملیا

1 قاشق چای‌خوری رنگ طبیعی (رنگ دلخواه شما)

ظرف مخصوص رژلب

ابتدا موم، کره شیاه و سایر روغن‌های گیاهی رو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

بعد از گرم شدن این روغن‌ها، رنگ گیاهی و مورد نظر خودتان را به ترکیب اضافه کنید.

مواد رو درون قالب مخصوص رژلب بریزید و به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شده و حالت‌جامد پیدا کند.

می‌توانید برای درست کردن رژ لب خانگی، در ظرف‌های دردار کوچک هم بریزید و با براش مخصوص رژلب، از آن برای آرایش لب‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه رژ لب مات با پلی وینل استات

چسب غیر سمی پلی وینل استات

رنگ قرمز

براش لب

رنگ را درون چسب بریزید و خوب به هم بزنید.

مخلوط را روی لب‌ها بزنید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

لایه رویی رژ راکمی پاک‌کنید تا رنگ مات به خود بگیرد.

بالم لب معطر خانگی یک رژ لب طبیعی

رژ لب خانگی

شکر

کره کاکائو

نوشابه

شمع

یک ظرف کوچک

شکر، کره کاکائو و مقداری نوشابه را بردارید.

آن‌ها را روی شعله شمع باهم مخلوط‌کنید.

این محلول را در یک ظرف کوچک بریزید و در یخچال بگذارید.

از آن به‌عنوان رژ لب استفاده کنید.

درست کردن رژ لب خانگی شکلاتی یک لب خوش رنگ و خوشمزه

آب داغ

شکلات

موم

کره شکلاتی

ظرف خالی چسب

رژ لب خانگی

شکلات را در یک ظرف کوچک بریزید و این ظرف را در یک ظرف آب در حال جوش دیگر قرار دهید.

شکلات را آب کنید و باکره کاکائو و موم مخلوط‌کنید.

مواد را خوب باهم مخلوط‌کنید و آن را در ظرف خالی چسب بریزید.

رژ شکلاتی شما آماده است.

طرز تهیه رژ لب خانگی با آب‌نبات‌چوبی

آب‌نبات‌چوبی

گوشت‌ کوب

وازلین

ظرف خالی چسب

آب‌نبات‌چوبی را در یک کیسه فریزری بگذارید و با گوشت‌کوب بکوبید.

آب‌نبات خردشده را در یک ظرف کوچک بریزید و با وازلین مخلوط‌کنید.

آن را به مدت 2 دقیقه در ماکروویو قرار دهید.

مخلوط را در یک ظرف خالی چسب بریزید.

رژ لب آب‌نبات‌چوبی شما حاضر است.

رژ لب طبیعی با آدامس

آب‌نبات

آدامس

وازلین

رنگ غذا

ظرف کوچک

آب‌نبات، آدامس و وازلین را در یک ظرف بریزید و مقداری رنگ غذا به آن اضافه کنید.

آن را به مدت 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید.

آن‌ها را خوب مخلوط‌کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

رژ لب طبیعی آب‌نباتی شما حاضر است.

طرز تهیه رژ لب مات با انواع توت‌ها

برای این کار می‌توانید انواع توت بارنگ‌های قرمز، صورتی و بنفش را انتخاب کنید تا رنگ دلخواهتان را ایجاد کند. بهتر است توت‌هایی را انتخاب کند ازنظر رنگ قوی هستند تا کاملاً رنگ ایجاد کنند و یک رژ لب طبیعی خوش‌رنگ به شما هدیه نمایند.

رژ لب خانگی

4 عدد توت درشت را به‌خوبی له کنید و آب و عصاره آن را خارج نمایید. این عصاره به‌تنهایی می‌تواند یک رژ لب طبیعی باشد و با زدن آن به روی لب‌ها، رنگ طبیعی به آن بدهد؛ اما برای اینکه جلا و ماندگاری آن بیشتر شود و رنگ آن نیز تقویت گردد، به رژ لب طبیعی خود مقدار کمی روغن‌زیتون یا وازلین اضافه کنید تا درخشان و براق گردد.

همچنین می‌توانید به این رژ لب طبیعی، مقدار بسیار کمی پودر اسپرسو اضافه کنید که در این صورت یک ترکیب رنگ قوی و عالی خواهید داشت. عصاره توت به مدت زیادی در یخچال باقی نمی‌ماند و زود خشک می‌شود، ولی اگر آن را با روغن یا وازلین ترکیب کنید و بعد در یک ظرف کوچک دربسته بریزید تا مدت‌ها در یخچال باقی می‌ماند.

درست کردن رژ لب طبیعی با چای آلبالو

برای ساختن رژلب طبیعی، باید از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده نمایید. در ساخت رژلب با چای آلبالو، همان‌طور که از اسم آن پیدا است، نیاز به چای آلبالو یا چای کیسه‌ای با طعم آلبالو داریم، از دیگر مواد بکار رفته، یک فنجان آب جوش و ظرف (جهت ریختن رژلب در آن) است.

در ابتدا در یک ظرفی، چای کیسه‌ای یا چای آلبالو را به همراه یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت 10 تا 20 دقیقه، اجازه دهید، بجوشد تا تمامی رنگ‌های موجود در آن تخلیه شود.

بعد از آنک ه مواد قرمز رنگ از چای کیسه‌ای خارج شد، باید کیسه را از ظرف خارج کنیم و اجازه دهیم که آب اضافی آن تبخیر شود. برای مرطوب‌کنندگی این رژ لب طبیعی از مقداری گلاب هم می‌توانید استفاده نمایید.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار