|
|
کدخبر: ۱۸۵۴۸۹

رنگ مو مشکی یا سیاه یکی از انواع رنگ مو های زیبا و جذاب است که در بین خانم های طرفدار سبک نچرال طرفداران زیادی دارد.

رنگ مو مشکی یکی از نمادهای رنگ موی افراد شرقی و خاورمیانه است که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده. ما در این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص رنگ موی مشکی در اختیارتان قرار می دهیم.

رنگ مو مشکی شیک و جذاب

قبل از خرید انواع رنگ مو به شما این مژده را دهیم که رنگ مو مشکی یکی از اصیل ترین رنگهای موجود است. مشکی هیچگاه از مد نمی افتد. با هر لباسی ست میشود. هر سلیقه ای را راضی مینماید. در ضمن مو مشکی دوام بالایی دارد.

رنگ مو مشکی طبیعی چه شماره ای است

شماره رنگ موی مشکی را با 1 نمایش می دهند. اگر از گروه طبیعی باشد. با 1/0 یا حرف N نمایش داده می شود.

اگر از گروه دودی یا همان مشکی پرکلاغی باشد. با 1/1 یا حرف C نمایش داده می شود. پس هرگاه در ترکیب رنگی, مشکی طبیعی دیدید. بدانید که شماره رنگ موی مشکی طبیعی 1 است و نه 1/1. زیرا با هم کاملا تفاوت دارند. پس نتایج متفاوتی می دهند.

رنگ مو مشکی

کاربردهای رنگ مو مشکی

گرفتن سفیدی مو

اگر کل موهایتان مشکی است, ریشه سفید موهایتان با رنگ مشکی میتواند با بقیه موهایتان یکرنگ شود. در ضمن یادتان باشد که تمام نکات مقاله گرفتن سفیدی مو را رعایت نمایید. از آنجا که رنگ مو مشکی قدرت پوشش بالایی دارد. فقط کافی است چند نکته زیر را حتما قبل از رنگ نمودن موها رعایت نمایید.

روش قراردادن رنگ مشکی برای گرفتن سفیدی مو

۱. براشینگ کامل مو قبل از رنگ

حتما موهایتان را قبل از رنگ, براشینگ نمایید. زیرا موهای سفید معمولا زبر و ضخیم هستند. بنابراین دیرتر رنگ می گیرد. شما با براشینگ مو در واقع موهای زبرتان را آماده رنگپذیری و نرم می کنید. پس فرآیند رنگ مو مشکی سریعتر و بهتر رخ می دهد.

۲. استفاده از قطره آنتی دمیج – اولاپلکس – خاویار مو و اکسیدان شماره یک

استفاده از اولاپلکس, خاویار مو و قطره آنتی دمیج به میزان کافی باعث نفوذ بهتر رنگدانه های رنگ موی سیاه به داخل ساختار مو می گردد. بنابراین موهای زبر سفید راحتتر رنگ می گیرد. همواره رنگ مو مشکی و موهای از قبل مشکی را با اکسیدان شماره یک روی مو قرار دهید.

زیرا رنگ مو مشکی با اکسیدان قویتر یعنی شماره ۲ زیبایی و براقیت خود را از دست می دهد. در ضمن کمی متمایل به رنگ قرمز در قسمتهای سفید مو میشود. مهمترین نکته برای گرفتن سفیدی مو استفاده از اکسیدان شماره یک است. برای خرید قطره آنتی دمیج و اکسیدان مناسب میتوانید به فروشگاه رخ نگار مراجعه نمایید. اکسیدان برای رنگ مشکی پر کلاغی و مشکی طبیعی شماره ۱ یا ۶ درصد است.

۳. قرار دادن رنگ خالی بعد از عملیات رنگ و اکسیدان بر روی ریشه های سفید مو

پس از آنکه رنگ موی سیاه و اکسیدان را بر روی مو قرار دادید. مدت نیم ساعت صبر نمایید. سپس رنگ مشکی خالی (بدون اکسیدان) را بر روی مو قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه (در مجموع ۴۵ دقیقه) موهایتان را با آب بشویید. سپس با ماسک مو و روغن آرگان موهایتان را تقویت نمایید. برای خرید محصولات مراقبت مو و ضد ریزش مو به فروشگاه رخ نگار مراجعه نمایید.

رنگ مو مشکی

رنگ مشکی جهت تغییر رنگ

اگر به هر دلیل می خواهید رنگ موی مشکی استفاده نمایید. بایستی به توناژهای مختلف رنگ موی مشکی توجه نمایید. رنگ مشکی به دو دسته گرم و سرد طبقه بندی می شوند. در رنگ مو مشکی سرد توناژ آبی وجود دارد. رنگ مشکی مو از نوع پرکلاغی همان رنگ مشکی آبی است. در رنگ مو مشکی گرم توناژ قرمزی وجود دارد و از گروه رنگی طبیعی میباشد. رنگ مو مشکی مخملی یا بادمجانی خیلی تیره همان مشکی آبی یا مشکی پرکلاغی است.

روشن کردن موی سیاه با اکسیدان بدون رنگ

استفاده نمودن اکسیدان خالی بر روی موی مشکی سبب روشن شدن آن می شود. ولی این موضوع به راحتی امکان پذیر نیست. به دلیل تیرگی رنگ و تکرار رنگ موی سیاه روی ساقه موها در گذشته عملیات روشن سازی مشکل است.

اگر موهایتان مشکی طبیعی است. (نه رنگ N1). توسط اکسیدان تا حدودی رنگ مو ممکن است روشن گردد. اما نکته مهم این است که اصولا پی اچ اکسیدان اسیدی است. چون به صورت آب اکسیژنه مخلوط با کرم اکسیدان در آمده است. در نتیجه ترکیب رنگ با پی اچ قلیایی و اکسیدان با پی اچ اسیدی, پی اچ نهایی تعدیل می گردد. بنابراین قرار دادن اکسیژنه خالی از تظر علم ترکیبات رنگ مو توصیه نمی شود.

رنگ مشکی پرکلاغی

فرمول رنگ موی مشکی آبی که دارای آبی غالب باشد. را در ادامه می بینید.

اگر می خواهید موهایتان مشکی پرکلاغی گردد. بایستی بدانید که توناژ آبی سرمه ای در این رنگ واضح است. در واقع نام دیگر رنگ موی مشکی آبی است. مخصوصا اگر زیر نور شدید یا نور آفتاب بایستید. استفاده از رنگ مو پر کلاغی با اکسیدان شماره یک این رنگ کاملا جذاب می شود. منتها اگر بخواهید با توناژ آبی این رنگ بازی نمایید. می توانید فرمول زیر (فرمول رنگ موی مشکی پر کلاغی) را انجام دهید.

رنگ مو مشکی

رنگ مشکی با توناژ ابی (رنگ مو مشکی آبی)

فرمول رنگ:

۱. پایه رنگ: موی رنگ نشده یا قهوه ای پایه ۳ تا ۷

۲. رنگ مشکی پر کلاغی ۷۰ میل

۳. واریاسیون آبی یا رنگ آبی ۳۰ میل

۴. اکسیدان ۶ درصد

رنگ مشکی با توناژ قرمز (شرابی بادمجانی تیره)

رنگ مو مشکی

فرمول رنگ:

پایه رنگ: قهوه ای یا رنگ نشده

رنگ مشکی طبیعی – نصف تیوپ

رنگ قرمز یاقوتی پایه ۶ – نصف تیوپ

واریاسیون بنفش دو بند انگشت

اکسیدان شماره ۱

رنگ مشکی پر کلاغی روی دکلره

رنگ مشکی پر کلاغی روی دکلره نباید به یکباره انجام نشود. زیرا سبب آسیب و خشکی موها می شود . هر چه پایه دکلره شما بالاتر باشد. این آسیب بیشتر خواهد بود. رنگ مشکی پر کلاغی روی دکلره نه تنها به موهای شما آسیب میرساند. بلکه به دلیل وجود تونالیته آبی و ترکیب با تونتالیته زرد رنگ نهایی سبز می شود. پس موهای دکلره شده شما به رنگ سبز تیره تبدیل خواهد شد. لذا در فرمول رنگ مو مشکی پر کلاغی از زرد نبودن موهایتان و استفاده از مشکی طبیعی N1 در ترکیب رنگی خود اطمینان حاصل کنید. یا اینکه در فرمول زیر پیش بروید.

فرمول رنگ:

۱. رنگ بادمجانی تیره پایه ۳ – سه چهارم تیوپ

۲. رنگ مشکی طبیعی – یک چهارم تیوپ

۳. واریاسیون بنفش -دو سانت

۴. اکسیدان ۶ درصد

استفاده از شامپوهای رنگ مخصوص

شامپو رنگهای مخصوص رنگ موی سیاه و بادمجانی و آبی سرمه ای در بازار موجود می باشند. شما می توانید به راحتی آنها را استفاده نمایید. منتها دوام و ماندگاری کمتری از رنگ مو دایم دارند. زیرا شامپو رنگها جزو رنگهای نیمه موقت هستند. شامپو رنگهای مختلف مردانه و رنگی تونیکا در فروشگاه رخ نگار با قیمت رقابتی و با کیفیت مناسب به فروش می رسد.

رنگ موی مشکی آقایان

اگر اقایان می خواهند سفیدی مو خود را با رنگ مشکی بگیرند. جهت داشتن موهای مشکی بهترین راه استفاده از رنگ مو دودی پایه 3 است. زیرا رنگهای طبیعی معمولا توناژ قرمزی دارند. مخصوصا پس از چندین بار شستشو با مواد قلیایی توناژ قرمزی نهفته خود را بیشتر نشان می دهند. بنابراین بهترین راه استفاده از رنگ مو دودی است. زیرا در رنگ دودی اصلا توناژ قرمزی وجود ندارد.

رنگ مو مشکی

شماره رنگ موی مشکی ۱ است. ولی ما در اینجا به دلیل اینکه نمیخواهیم موهای مشکی مصنوعی برای آقایان ایجاد شود. به نحوی مشخص نباشد که مو رنگ شده است. از رنگ موی ۳/۱ یا دودی تیره استفاده خواهیم نمود.

فرمول رنگ:

پایه رنگ: موی طبیعی یا موی رنگ مشکی یا مو جو گندمی

رنگ دودی پایه ۳ یا c3

اکسیدان ۶ درصد

رنگ پوست متناسب با مو مشکی

اگر صورت سفید دارید. رنگ مشکی با توناژ سرد یا گرم هر دو متناسب شماست. منتها سعی کنید ابروهایتان را با رنگ مناسب به رنگ قهوه ای درآورید. در مقاله اموزش رنگ ابرو تمام روشهای روشن کردن ابرو با فرمول رنگ توضیح داده شده است.

تفاوت رنگ موی مشکی و پرکلاغی

تفاوت رنگ موی مشکی و پرکلاغی در تونالیته رنگ است. مشکی پرکلاغی دارای توناژ آبی تیره یا همان سرمه ای است. رنگ مو پر کلاغی به گونه ای است که اگر زیر نور افتاب بایستید, رنگ سرمه ای به چشم می آید. رنگ مشکی معمولی این توناژ آبی رنگ را ندارد. منتها ممکن است پس از چند سری شستشو کمی به قرمزی بزند. به هر حال اگر خواهان رنگ مشکی طبیعی تر هستید. رنگ دودی شماره ۳ را به تنهایی یا در ترکیب با N1 به کار ببرید.

رنگ مو مشکی

برای اینکه انواع مختلف لایت را روی مشکی دربیاورید. باید حتما از مواد دکلره مرغوب بهره ببرید. در عین حال بهتر است از اکسیدان نه درصد برای پایه های بالای دکلره بهره ببرید. مصرف اکسیدان ۱۲ درصد به علت غلظت بالای آب اکسیژنه خیلی توصیه نمی شود.

نکاتی که قبل از تیره کردن موهایتان باید در نظر بگیرید!

۱- رنگ ابرو باید متناسب با رنگ مو تغییر کند

رنگ ابروهایتان اولین چیزی است که بعد از تغییر رنگ موهایتان باید به آن توجه کنید. اگر قرار است رنگ موهایتان تغییر چشمگیری داشته باشد (مثلا از رنگ بلوند به مشکی)، باید توجه داشته باشید که رنگ ابروهایتان با رنگ موهایتان سازگار باشد یا به اصطلاح، باید به رنگ موهایتان بیاید. پس دو راه بیشتر ندارید: یا ابروهایتان را رنگ کنید یا از لوازم آرایش ابرو مانند سایه و مداد ابرو برای تغییر رنگشان استفاده کنید.

اگر تا به حال ابروهایتان را خودتان رنگ نکرده‌اید، بهتر است آنها را به دست متخصص این کار یعنی آرایشگرتان بسپارید. چرا که این پروسه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فاصله کمی از چشم‌ها، نیاز به دقت و مهارت دارد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

اگر به جای رنگ کردن ابروهایتان تصمیم گرفتید از لوازم آرایش ابرو برای تغییر رنگشان استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که از رنگ سایه یا مداد نزدیک به رنگ موی جدیدتان استفاده کنید.

سوال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که: چه تناژ رنگی برای ابروهای شما مناسب است تا به رنگ موهایتان بیاید؟ به عنوان یک قاعده کلی باید بدانید که برای افراد با رنگ موی تیره، معمولا رنگ ابروها باید یک تا دو درجه از رنگ موها روشن‌تر باشد تا به صورت شما جلوه‌ای طبیعی بدهد.

۲-هر رنگ تیره‌ای، مشکی نیست

بیشتر تناژهای رنگی تیره، ترکیبی از رنگ‌های متنوع هستند که در نهایت طیف‌های رنگی متفاوتی را ایجاد می‌کنند. این موضوع ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما بگذارید برایتان چند مثال بزنیم. برای نمونه کسانی که رنگدانه‌های غالب موهایشان، قرمز و زرد است ممکن است برای پیشگیری از ایجاد یک تناژ طلایی ناخواسته در رنگ نهایی موهایشان، نیاز به این داشته باشند که پایه رنگ موهایشان را به خاکستری یا بنفش برسانند. این در حالی است که افراد با تار موهای خاکستری ممکن است نیاز به ایجادپایه رنگ طلایی داشته باشند تا تارهای نقره‌ای موهایشان را پوشش دهند.

با این توضیحات، پیش از تصمیم‌گیری درباره انتخاب رنگ مو، درباره پایه و تناژ رنگ نهایی خوب تحقیق کنید یا از آسان‌ترین روش استفاده کنید: پیش از غرق شدن در دنیای رنگ‌ها، با یک آرایشگر متخصص رنگ مو مشورت کنید.

نکته: در صورتی که اولین بار است که موهایتان را رنگ می کنید حتما قبل از رنگ کردن، تست حساسیت انجام دهید.

۳- مراقبت از رنگ جدید موهایتان

اگر رنگ جدید موهایتان فقط کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی موهای شما است، نگهداری از این رنگ جدید آسان خواهد بود اما اگر تفاوت ملموسی دارند، باید به زودی خودتان را برای دیدن دو رنگی در ریشه موهایتان آماده کنید. بسته به سرعت رشد موهایتان، بین حدود سه تا چهار هفته بعد از رنگ کردن، ریشه موهایتان نیاز به رنگ کردن خواهد داشت.

رنگ مو مشکی

از آنجایی که به مرور رنگ موها مقداری کدر و دلمرده خواهد شد، برای بازگرداندن طراوت موهایتان می‌توانید به همراه رنگ ریشه، آنها را به اصطلاح رنگساژ کنید. این کار علاوه بر بازگرداندن جلوه موهایتان، آنها را شاداب‌تر نشان خواهد داد.

۴- روشن کردن دوباره رنگ موهایتان

تغییر رنگ موها مجددا از تیره به روشن، فرایند بسیار دشواری است. نه تنها از نظر تکنیک رنگرزی (رسیدن به پایه رنگی روشن از پایه تیره در یک مرحله رنگ کردن، تقریبا غیر ممکن است) بلکه به دلیل آسیب جدی به موهایتان. توصیه ما به شما این است که اگر از دسته افرادی هستید که از رنگ موهایتان زود خسته می‌شوید و دوست دارید رنگ موهایتان را هر چند وقت یک بار عوض کنید، سراغ تغییرات کوچک بروید: به جای یک دست رنگ کردن موهایتان، هر بار چند شاخه لولایت-low light (دو یا سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی موهای خودتان) به موهایتان اضافه کنید.

۵- رنگ کردن مو در خانه

اگر قصد دارید خودتان موهایتان را در خانه رنگ کنید، باید چند نکته را در مورد رنگ‌های آماده بدانید. اگر رنگ نهایی مورد نظرتان یکی دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی موهایتان است، مشکلی نیست. شماره رنگ مورد نظرتان را بخرید و کار را شروع کنید. اما اگر رنگ نهایی انتخابی شما تیره‌تر است، بهتر است از یک متخصص رنگ کار مو کمک بگیرید.

ممکن است بپرسید چرا؟ جواب سوال شما مربوط به ر‌نگ موهای آماده موجود در بازار است. قدرت تیوب‌های رنگ موجود در کیت‌های رنگ مو معمولا به اندازه‌ای است که بتواند موهای شما را تا دو درجه تیره‌تر کند. بنابراین اگر بخواهید موهایتان بیشتر تیره شود، بهتر است به یک سالن زیبایی مراجعه کنید؛ یک رنگ کار خوب، بهترین دوست رنگ موی تیره شما است!

۶- آرایش صورت و موهای خود را تغییر دهید

هنگامی که رنگ موی شما تغییر چشمگیری می‌کند، آرایش شما نیز باید متناسب با آن تغییر کند چرا که ممکن است آرایش همیشگی شما با رنگ موی روشن به رنگ تیره جدید موهای شما نیاید. مثلا رژگونه صورتی رنگ با موهای تیره ممکن است شما را بیش از اندازه شبیه سفیدبرفی کند! به نظر می‌رسد جایگزینی آن با یک رژگونه برنز ملایم، انتخاب خوبی باشد.

اکسسوری‌های آرایش موهای شما نیز باید متناسب با ظاهر جدید موهای شما باشند. کلیپس، تل و هدبند، گیره مو و سنجاق سر، همگی باید با رنگ تیره موهایتان ست شوند.

۷ – این بهترین تصمیمی است که تا حالا گرفته‌اید

در این مورد کاملا جدی هستیم. مو های تیره چشم‌ها را دلرباتر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما شفاف‌تر به نظر برسد و در نهایت چهره زیباتری به شما ببخشد. کافی است فقط یک بار موهایتان را تیره کنید، دیگر هیچ وقت دلتان نمی‌خواهد که به گذشته برگردید!

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار