|
|
کدخبر: ۱۸۵۵۰۰

خورش مرغ و آلو یا همان مسمای مرغ و آلو یکی از پرطرفدارترین خورش‌ های ایرانی است که در اغلب مناطق ایران با یک دستور واحد درست می‌شود.

طرز تهیه خورش مرغ و آلو رو بلدید ؟ این خورش پرطرفدار مجلسی خیلی خوشمزه ست و مناسب مهمونیه. ما در امیدنیوز طرز تهیه خورش مرغ آلو رو به شما یاد دادیم.

آموزش تهیه خورش مرغ و آلو

خورش مرغ آلو یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این خورش خوشمزه اصالتا متعلق به استان های شمالی کشورمان مثل استان گیلان و مازندران می باشد و با مواد و دستورهای زیادی تهیه می شود. در تهیه این خورش می توانیم به دلخواه از موادی مانند آلو سیا، آلو بخارا، مغز گردو و رب انار استفاده کنیم.

در استان گیلان این خورش معمولا با گوشت اردک یا غاز تهیه می شود و به همین دلیل طعم فوق العاده خوشمزه تری دارد، البته به دلیل اینکه در شهرهای دیگر کشور گوشت اردک و غاز به راحتی گیر نمی آید معمولا برای تهیه این خورش از گوشت مرغ یا بلدرچین استفاده می شود.

خورش مرغ و آلو

مواد لازم برای خورش مرغ و آلو

ران مرغ ۱ کیلو گرم

آلو بخارا ۳۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ½ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

استاک مرغ ۱ لیوان

روغن مایع ½ فنجان

نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه خورش مرغ و آلو

مرحله اول

برای تهیه خورشت مرغ و آلوی مجلسی در ابتدای کار ران های مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و زعفران دم کرده به آن اضافه کرده و ران های مرغ را به خوبی ماساژ می دهیم.

خورش مرغ و آلو

مرحله دوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا ران مرغ ها به مواد طعم دهنده آغشته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ران های مرغ را درون آن قرار می دهیم و دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم خورش مرغ آلو

در این مرحله زمانی که ران های مرغ کاملا سرخ و طلایی شدند آن ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا زمانی که رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد، تکه های ران مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس استاک مرغ را به قابلمه می افزاییم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم ران های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند.

خورش مرغ و آلو

مرحله ششم

در این مرحله آلو بخارا را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه آلو بخارا را به همراه شکر به خورش اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم خورش مرغ آلو

حالا مجددا اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا کاملا جا بیوفتد. توجه داشته باشید خورش مرغ آلو باید غلیظ و پر روغن باشد، در صورتی که آب خورش زیاد بود حرارت را زیاد کنید تا آب آن کمی تبخیر شود.

خورش مرغ و آلو

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و خورش مرغ آلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار