|
|
کدخبر: ۱۸۵۵۳۶

خواص گلاب برای پوست بسیار شگفت انگیز و تاثیرگذار است.گلاب می تواند مشکلات جدی پوست را معالجه و درمان کند.در ادامه خواص گلاب برای پوست را میبنیم

از خواص گلاب برای پوست چه میدانید؟ این محصول خوشبو پوست شما را شاداب و با طراوت می کند و چربی پوست شما را کاهش داده و به کم شدن منافذ پوست کمک می کند. البته خواص گلاب برای پوست خیلی بیشتر از موارد ذکر شده است و باعث شده از گلاب در بسیاری از لوازم آرایشی بهداشتی استفاده شود.ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به طور کامل به معرفی خواص گلاب برای پوست صورت بپردازیم.

خواص گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست

گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین جهت تهیۀ عطرها و طعم دار کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.به جز استفاده از گلاب در مصارف آشپزی و محصولات زیبایی، مردم خاورمیانه (به ویژه ایرانی ها) از آن به جهت مقاصد دارویی نیز استفاده می‌کنند. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد.

کمک به تسکین پوست تحریک شده

یکی از مهم ترین خاصیت گلاب، خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما ( Eczema ) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.

کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی

گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

کاهش خطوط ریز و چروک

استفاده موضعی گلاب می‌تواند چین‌وچروک را کاهش دهد. گلاب به‌طور موقتی خطوط ریز را پر می‌کند و حتی به جلوگیری از ایجاد خطوط جدید کمک می‌کند. گلاب به‌دلیل اثرات ضدپیری‌اش در محصولات زیبایی برای کاهش چین‌وچروک پوست استفاده می‌شود.

بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی کمک کرده و همچنین روند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

خواص گلاب برای پوست

خاصیت ضد میکروبی

اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز کمک می کند.

خواص گلاب برای جوش صورت

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش صورت، جمع و انباشته شدن چربی اضافه در لایه میانی پوست است. گلاب می تواند با پاکسازی کامل پوست و تنظیم میزان ترشح چربی، از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت جلوگیری کند. علاوه بر این، در صورت تداوم در استفاده منظم از گلاب، می توان گفت یکی از خواص گلاب برای جای جوش، از بین بردن آرام آرام آن از روی پوست خواهد بود.

خواص گلاب برای آب‌رسانی به پوست

در زندگی پرمشغله و پرکار این روزها، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها چند برابر شود. همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

گلاب یک پاک‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی است. تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک‌کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست تبدیل کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک کند. با استفاده از گلاب پوست شاداب و مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

خواص گلاب برای پوست

گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت است که با اسپری کردن آن روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره‌اند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک می‌کنند و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها، یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست است. فیس میست معمولا ترکیبات طبیعی دارد که برای پوست مفید است. اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما دارد.

همراه داشتن یک اسپری صورت گلاب کمک می‌کند عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید؛ چه در ماشین یا در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین بخش ماجرا اینجاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست؛ پوست ما همیشه به آب‌رسانی احتیاج دارد. چند پاف از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحال، تازه و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

خواص گلاب برای کاهش تیرگی و پف چشم

خواص گلاب برای کاهش تیرگی و پف چشم

علت پف چشم ممکن عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است. گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. با این کار پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند. با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

خواص گلاب برای چاقی صورت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین خواص گلاب برای پوست چاق کردن و پر کردن صورت است. به همین دلیل است که استفاده منظم از گلاب می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان چروک ها داشته باشد. از این رو اگر می خواهید پوست خود را سفت، پر و خوش فرم کنید، از گلاب استفاده کنید.

برای استفاده از گلاب به عنوان چاق کننده صورت، آن را هر شب پیش از خواب، از فاصلۀ 20 سانتی متری بر روی پوست خود اسپری کنید. این روش کمک می کند تا علاوه بر آبرسانی عمیق به پوست شما، به مرور زمان، پوست پرتر، چاق تر و شاداب تر شود.

متعادل‌کردن pH و چربی پوست

اگر بعضی روزها پوست‌تان خشک و بعضی روزها چرب است یا حس می‌کنید pH پوست‌تان متعادل نیست، می‌توانید از گلاب استفاده کنید. گلاب pH پوست را به سطح طبیعی برمی‌گرداند و موجب می‌شود پوست خیلی چرب یا خشک نباشد.

پوست ما حالتی اسیدی دارد و pH آن ۴٫۵ تا ۵٫۵ است. pH بیشتر محصولات مراقبت از پوست ۶ تا ۷٫۵ است. pH بالای این محصولات می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌هایی مانند روزاسه، پسوریازیس و آکنه و افزایش چروک پوست شود. ولی pH گلاب پایین است و موجب متعادل‌شدن pH پوست می‌شود.

تعادل pH موجب می‌شود که پوشش اسیدی پوست درست عمل کند و با باکتری‌ها، مواد حساسیت‌زا، آلودگی‌ها و سایر موادی که سعی می‌کنند وارد پوست شوند، مبارزه کند. بنابراین گلاب موجب تسکین و آرامش پوست می‌شود و تحریک پوست را کاهش می‌دهد.

خواص گلاب برای پوست

روش های استفاده از گلاب به صورت موضعی

گلاب به عنوان پاک کننده صورت

اگر ترجیح می دهید در منزل یک پاک کننده طبیعی صورت تهیه کنید، از دستورالعملی که در ادامه آن را بررسی می کنیم، استفاده کنید.

یک فنجان گلاب را با 2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل یک عدد کپسول Vitamin e  را باز کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با 3 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید.

این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

تونر صورت

چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کرده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک کننده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک شود. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می شود.

اگر پوست تان خشک است 5 میلی لیتر گلیسرین را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط 5 میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 50 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

خواص گلاب برای پوست

یکی از خواص گلاب برای پوست رفع آفتاب سوختگی و بثورات پوستی

10 تا 15 برگ ریحان مقدس کوبیده و له شده را به 200 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده اسپری کنید.

مخلوط گلاب با ریحان مقدس دارای خواص خنک کنندگی فوق العاده ای است. ریحان مقدس خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این محلول به آرام کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز آن کمک زیادی می کند.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

برای جلوگیری از پیری پوست یک قاشق چای خوری آب لیموی رقیق شده و یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

سرم Vitamin c یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

لیمو حاوی ویتامین C بوده و به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل می کند. ترکیب لیمو و گلاب یک ماسک خانگی برای جوش صورت است که جهت بهبود و کنترل آکنه و جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید است. روغن گل سرخ موجود در گلاب تأثیر ضد میکروبی داشته و به کاهش التهابات ناشی از آکنه کمک می کند.

خواص گلاب برای پوست

نرم و خوش رنگ کردن لب‌ها با گلاب

اگر دوست دارید لب‌های خوش رنگ و نرمی داشته باشید از معجزه گلاب غافل نشوید! برای نرم نگه داشتن لب‌ها و جلوگیری از پوسته شدن آن‌ها هر شب قبل از خواب مقداری گلاب روی لب‌های خود بمالید.

اگر می‌خواهید کمی هم رنگ به لب‌هایتان ببخشید لازم است یک ریشه چغندر را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و اجازه دهید در برابر آفتاب خشک شوند. بعد تکه‌های چغندر خشک شده را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند. مقداری گلاب را با پودر به دست آمده مخلوط کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب بزنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید. این مخلوط شبیه به یک ماسک لب عمل می‌کند. با این تفاوت که درنهایت به لب‌ها رنگ هم می‌دهد.

انواع ماسک گلاب برای پوست

ترکیب عسل و گلاب جهت آب رسانی پوست

3 قاشق غذاخوری گلاب و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آن راهمانند ماسک روی صورت تان قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

عسل خاصیت آبرسان دارد و به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. ترکیب عسل و گلاب یک محلول آبرسان قوی برای پوست های خشک محسوب می شود.

ماسک خیار و گلاب جهت طروات پوست

اگر پوست حساسی دارید استفاده از این ماسک به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای پوست به شما کمک زیادی می کند. خیار خاصیت خنک کنندگی قوی یی دارد و طراوت و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. آب نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت تان بگذارید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک خیار و گلاب جهت طروات پوست

ماسک آلوئه ورا و گلاب جهت کاهش التهابات پوستی

این ماسک دارای خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی است. یک قاشق غذاخوری گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت تان بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه آن را بشویید. ژل آلوئه ورا ماده ای بسیار عالی جهت مراقبت از پوست است، این ژل دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به کاهش التهاب کمک زیادی می کند.در این مطلب خواص شگفت انگیز آلوئه‌ورا برای پوست و درمان جوش را به طور کامل توضیح داده ایم.

ماسک گلاب و گلیسیرین

برای بهره گیری از خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست باید استفاده از ماسک را به صورت مرتب و هر شب تکرار کنید. این ماسک می تواند شما را برای همیشه از شر خشکی و اگزما، تحریک پذیری پوست و موارد دیگر رها کند. برای ساخت ماسک گلاب و گلیسیرین:

  • گلیسیرین: 1 پیمانه
  • گلاب: نصف پیمانه

را درون یک ظرف ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شود. محلول به دست آمده را درون یخچال بگذارید و هر شب پیش از خواب به کمک یک پد پنبه ای تمیز آغشته به محلول آن را بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

گلاب جهت طروات پوست

ماسک گلاب و سرکه سیب

سرکه سیب، یکی از مواد طبیعی مغذی است که می تواند برای پوست تاثیرات مثبت بسیاری داشته باشد. ماسک گلاب و سرکه سیب، یک لایه بردار خوب برای پوست های چرب و مختلط است. به منظور استفاده از خواص گلاب برای پوست با این ماسک:

  • سرکه سیب: 1 قاشق چای خوری
  • گلاب: نصف پیمانه

را در یک کاسه ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را بر روی پد پنبه ای بریزید و پوست صورت خود را به طور کامل با آن پاک سازی کنید. دو دقیقه صبر کنید و دوباره این فرآیند را تکرار نمایید. پس از اتمام کار، پوست خود را با آب سرد آبکشی کرده و با یک مرطوب کننده با کیفیت و فاقد پارابن، از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

ماسک گلاب و چوب صندل

این ماسک برای کاهش لکه در پوست بسیار موثر است. برای تهیۀ ماسک گلاب و چوب صندل:

  • پودر چوب صندل: 2 قاشق غذا خوری
  • گلاب: 4 قاشق غذاخوری

را با یک دیگر ترکیب کنید. بافت نهایی که می خواهیم به آن دست پیدا کنیم، یک بافت یک نواخت است. پس از آن که مواد را ترکیب کردید، ماسک را به صورت یک دست بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. توجه داشته باشید که ماسک به پوست اطراف چشم ها و لب شما نفوذ نکند. 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا فرمولاسیون ماسک عمل کند و سپس با آب سرد، پوست خود را به طور کامل شسته و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

آیا مصرف گلاب عوارض جانبی دارد؟

عوارض مصرف گلاب برای پوست

اگر نگران هستید که بدن تان به گلاب و یا دیگر فراورده های گل محمدی حساسیت داشته باشد، بهتر است برای بهره بردن از خواص گلاب برای پوست قبل از مصرف مقداری کمی از آن را روی پوست بازوی تان تست کنید. در صورت عدم وجود عارضه جانبی و یا حساسیت، ظرف مدت 24 ساعت می توانید آن را با خیال راحت در هر جای دیگری از بدن تان استفاده کنید.

در بعضی موارد، بدن فرد بدون هیچ دلیل شناخته شده ای نسبت به گلاب حساسیت نشان می دهد، علائم این نوع حساسیت عبارتند از:

  • سوختگی
  • سوزش
  • قرمزی
  • التهاب

اگر بعد از مصرف گلاب دچار هر یک از موارد بالا شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم می توانند نشانه عفونت یا واکنش آلرژیک باشند. گلاب یک مادۀ بسیار پرطرفدار است و به عنوان راه حلی مناسب برای پوست های آسیب دیده در میان زنان (در سنین مختلف) به شمار می آید. در صورت استفاده از ماسک های تهیه شده با گلاب نتیجۀ آن را روی پوست خود خواهید دید اما فراموش نکنید قبل از مصرف، مقداری از آن را روی پوست تان تست کنید.

سوالات رایج در مورد خواص گلاب برای پوست

آیا می توانم گلاب را شب روی صورتم بمالم؟

کاملاً، در واقع، توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است آن را در روتین پوست قبل از خواب خود بگنجانید، به خصوص اگر به دنبال بازکردن منافذ پوست و کاهش میزان چربی، کثیفی و مواد زائد روی صورت خود هستید. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هر گونه ناخالصی که در طول روز روی صورت شما جمع شده است کاملاً پاک می شود. البته باید پاک کننده، تقویت کننده و مرطوب کننده نیز باشید و همچنین از گلاب در این راه استفاده کنید. شاید ساده ترین راه برای استفاده از گلاب در شب این باشد که قبل از خواب، آن را روی صورت خود بمالید. از نوک انگشتان خود برای مالیدن آن استفاده کنید و از نرمی و لطافت پوست خود پس از آن لذت ببرید. خارج از این، نباید چیزی در گلاب شما وجود داشته باشد که بتواند واکنشی غیرعادی ایجاد کند مگر اینکه به گل ها حساسیت داشته باشید! و همچنین نیازی به آبکشی بعد از آن نیست، بنابراین خوابیدن با آن کاملاً خوب است. اکثر مردم با احساس شادابی و طراوت از خواب بیدار می شوند.

خواص گلاب برای پوست

آیا گلاب می تواند باعث ایجاد جوش شود؟

خیر، به هر حال در اکثر موارد گلاب در واقع به جای ایجاد جوش های جدید، برای کاهش جوش های شما مفید است، اگرچه پوست هر فردی متفاوت است و نمی توان با اطمینان ۱۰۰٪ گفت که همه خوب خواهند شد.

آیا گلاب می تواند جوش ها را از بین ببرد؟

نه فورا، نه صد در صد… اما مطمئنا کمک می کند! اگرچه گلاب برای از بین بردن کامل جوش ها موثرترین محصول جهان نیست، اما مطمئناً در صورت استفاده منظم به شما در دستیابی به صورت شفاف و تمیز کمک می کند. مطالعات علمی نشان داده اند که روغن گل رز که گلاب تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد آن را تشکیل می دهد در کاهش التهاب صورت بسیار موثر است. این، همراه با این واقعیت که یک قابض طبیعی و ملایم است، به این معنی است که باکتری ها نیز با استفاده از گلاب از بین می روند.

با توجه به اینکه جوش‌های قرمز، تحریک پذیر هستند و به دلیل پر شدن منافذ شما با چیزهایی که نباید در آن وجود داشته باشند، تحریک می‌شوند، گلاب فقط برای کمک به کاهش تورم جوش‌های شما مفید است و کمک می‌کند کمی سریع‌تر از بین بروند. همانطور که در سایت مچ مگ گفته شد، راه‌های موثر دیگری برای درمان جوش‌ها وجود دارد فقط به این دلیل که گلاب موثر است، به این معنی نیست که بهترین چیز برای این کار است. همچنین باید به طور مرتب پاکسازی و تقویت کنید تا اطمینان حاصل شود که هرگونه جوش از بین می رود. پاک کردن کامل صورتتان از آکنه غیرممکن است همه افراد گهگاهی دچار لک می‌شوند، بنابراین اگر گهگاه تعداد کمی از آکنه‌ها روی صورت‌تان پخش می‌شود، نگران نباشید. علیرغم آنچه ممکن است اینستاگرام پیشنهاد کند، همه ما جوش داریم، ۲۴ ساعته، بدون فیلتر. اگرچه نوشیدن آب مطمئنا می تواند به آکنه کمک کند.

آیا گلاب پوست را تیره می کند؟

نه ، کاملا برعکس عمل می کند! دشوار است بدانید که این شایعه از کجا شروع شد، اما علیرغم آنچه که تاریخچه جستجوی افراد ممکن است به شما بگوید، این دقیقاً همان چیزی است که یک شایعه است. خواص مفید زیادی دارد، اما این یکی از آنها نیست. اگر متوجه شدید که در نواحی خاصی تیره تر است، گلاب در واقع رنگدانه های پوست را روشن می کند. همانطور که گفته شد، این فقط برای پوست هایی با منافذ بسته و pH نامتعادل، و نه برای افرادی که به طور طبیعی پوست تیره دارند، صدق می کند نگران نباش این به هیچ وجه با ملانین شما ارتباط برقرار نمی کند به هیچ وجه نمی توانیم آن را به عنوان یک فوق ستاره مراقبت از پوست تبلیغ کنیم. اما کاری که می تواند انجام دهد این است که هرگونه آلودگی، کثیفی و سایر ناخالصی ها را از پوست شما پاک کند. این به یکنواخت شدن پوست کلی شما کمک می کند، بنابراین هیچ لکه ای از تغییر رنگ در مناطق خاصی وجود ندارد. چیزی که گلاب مطلقاً انجام نمی دهد، تیره کردن پوست است.

خواص گلاب برای پوست

آیا گلاب برای پوست مختلط خوب است؟

بله همینطور است! گلاب به طور مرتب برای انواع پوست توصیه می شود، حتی پوست های حساس، زیرا خواص اصلی آن این است که هم به طور طبیعی ضد التهاب است و هم حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مهم است. در مناطقی که خشکی دارید، مرطوب‌کننده‌ی عمیقی را ارائه می‌کند و از لایه‌های صورت نفوذ می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز را در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید، فراهم کند. این همچنین باید به از بین بردن هرگونه خارشی که ممکن است تجربه کنید کمک کند. در جایی که پوست قرمز و تحریک شده است، گلاب به تسکین و کاهش این تغییر رنگ کمک می کند، همچنین امیدواریم که صورت شما در نواحی آسیب دیده خنک تر و سفت تر شود. امتیازی که به خصوص درست قبل از خواب مفید است! از آنجایی که یک قابض ملایم است، چربی های ناخواسته را نیز از بین می برد و همچنین هرگونه آلودگی را که در طول روز روی پوست شما جمع شده است پاک می کند. این باید به قسمت هایی از صورت شما که به ویژه براق، چرب یا مستعد آکنه هستند کمک کند. به همین ترتیب، صورت های چرب در واقع بیش از آنچه انتظار دارید به هیدراتاسیون نیاز دارند، بنابراین ماهیت آبرسانی روغن گل رز برای پوست های مختلط نیز عالی است زیرا به تنظیم تولید (یا کمبود آن) روغن به میزان مساوی کمک می کند. همانطور که می بینید، تمام خوبی های موجود در گلاب برای پوست های مختلط بیشتر از خوب است، در واقع به نظر می رسد که با استفاده از یک محصول ساده، در کنار پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده معمول شما، تمام مشکلات شما را برطرف می کند.

خواص گلاب برای پوست

آیا گلاب برای صورت چرب مفید است؟

قطعا! میزان روغن در پوست شما در واقع بر اساس میزان هیدراته بودن آن از جمله موارد دیگر تعیین می شود. در نتیجه، آب اضافه‌ای که استفاده از این محصول به صورت شما می‌آورد، برای حفظ سطح چربی شما در جایی که باید باشد، ایده‌آل است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار