|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۳۶

طرز تهیه شیر موز کافی شاپی به دو روش مختلف را به صورت گام به گام یادتان داده ایم.

طرز تهیه شیر موز کافی شاپی خوشمزه و آسان را یادتان داده ایم تا در خانه با کمترین هزینه آن را تهیه نمایید. امیدنیوز فوت و فن های تهیه یک شیرموز غلیظ و مجلسی را یادتان داده است.

طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

شیرموز - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

مواد لازم برای طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

مواد لازم برای ۳ نفر
موز رسیده ۱ عدد بزرگ
شیر ۲ لیوان
شکر ۲ قاشق غذاخوری
ثعلب ۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شیرموز

مرحله اول

برای تهیه شیر موز خوشمزه در ابتدای کار موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه شیر به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون فریزر گذاشته تا موز منجمد شده و شیر حالت یخمکی پیدا کند، سپس از فریزر خارج می کنیم.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را در امیدنیوز بخوانید.

شیر موز مجلسی - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

مرحله دوم طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

حالا شیر یخمکی را به همراه اسلایس های موز یخ زده درون غذاساز ریخته، سپس شکر، ثعلب و در صورت تمایل به همراه پودر نارگیل به غذاساز اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و پوره شوند.

مرحله سوم طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

توجه داشته باشید ثعلب باعث می شود شیر موز حالت کش داری داشته باشد. در نهایت شیر موز را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید از بستنی درون شیر موز استفاده کنید. نوش جان.

نکات مهم در تهیه شیر موز خوشمزه

طرز تهیه شیرموز ساده - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

برای آماده کردن بهترین شیرموز، حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • در تهیه شیر موز خانگی، سعی کنید از شیر و موز سرد استفاده کنید تا نیازی به اضافه کردن یخ نداشته باشید.
  • از بهترین راه‌های طرز تهیه شیر موز غلیظ، استفاده از موز فریز شده است که در این صورت برای غلظت بیشتر، به یخ یا ثعلب نیازی نخواهید داشت.
  • برای اینکه شیر موز طعم متمایزی داشته باشد، می‌توانید مقدار بسیار کمی وانیل به آن اضافه کنید.
  • دارچین و جز هندی از جمله طعم‌دهنده‌های مناسبی هستند که می‌توان در تهیه شیر موز از آن‌ها استفاده کرد.
  • شیر موز را می‌توان همراه با انبه نیز ترکیب کرد؛ برای این کار مقدار مناسبی انبه را داخل مخلوط کن بریزید.
  • برای طرز تهیه شیر موز با گردو می‌توانید گردو را به مواد اولیه شیرموز اضافه کنید که مقدار آن به ذائقه شما بستگی دارد.

شیرموز با پسته - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

طرز تهیه شیر موز بستنی رژیمی

  • برای این که شیر موز بستنی شما رژیمی شود و برای کسانی هم که رژیم لاغری دارند مناسب باشد، باید برخی مواد را حذف یا جایگزین کنید. در این روش سعی کنید شکر را کاملا حذف کنید. هر چند شیرینی شیر موز بستنی کمتر می‌شود، ولی موزی که در آن استفاده می‌کنید، اگر رسیده و شیرین باشد، طعم دلخواهتان را خواهد داشت.
  • سعی کنید از شیر کم‌چرب در طرز تهیه شیر موز بستنی رژیمی استفاده کنید. اگر می‌خواهید معجونتان کمی شیرین‌تر باشد، از شیر بدون لاکتوز هم می‌توانید استفاده کنید. چون شیرهای بدون لاکتوز به خاطر شکستن آنزیم‌ها، شیرینی بیشتری دارند.
  • در این روش حتما خامه را کاملا از دستور تهیه شیر موز بستنی حذف کنید. خامه کالری بسیار بالایی دارد و حذف آن کمک زیادی به رژیمی شدن شیرموز بستنی می‌کند.
  • حتی الامکان از بستنی‌هایی با چربی و قند کم استفاده کنید. می‌توانید از راهنمایی‌های روی بسته‌بندی بستنی کمک بگیرید. اگر خیلی حساس هستید، بستنی را هم خودتان در خانه و با مواد کم‌کالری درست کنید تا خیالتان از بابت رژیمی بدون شیر موز بستنی راحت باشد.

شیرموز رژیمی - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

مواد مغذی شیر موز چیست ؟

این نوشیدنی سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است که تمامی عناصر نام برده، نیازهای اساسی بدن هستند و با نوشیدن شیر موز می‌توان کمبود هر کدام از این عناصر را جبران کرد. کلسیم موجود در شیر برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم موجود در موز برای سلامت قلب مفید و ضروری است.

شیرموز چه خواصی دارد ؟

شیر موز به دلیل وجود ویتامین B12 گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین این نوشیدنی برای یبوست و درمان آن بسیار مفید است. به دلیل وجود کلسیم، شیر موز موجب رفع کم خوابی، افسردگی و تقویت سیستم عصبی می‌شود. پتاسیم موجود در آن برای افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند، توصیه می‌شود. این نوشیدنی برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است، زیرا باعث استحکام استخوان‌ها خواهد شد.

شیر موز بستنی - طرز تهیه شیر موز کافی شاپی

خواص شیرموز در بارداری

با توجه به غنی بودن شیرموز از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف، مصرف این نوشیدنی در بارداری نیز فوق‌العاده مقوی است. در صورتی که شیرموز پسته یا شیرموز گردو، تهیه کنید، برای مادر باردار به مراتب مقوی‌تر خواهد بود.

اثر مصرف شیر موز در افزایش یا کاهش وزن

فرض بر این است که مصرف شیرموز باعث افزایش وزن می‌شود، اما این فرضیه اشتباه است. در واقع شما با مصرف شیر موز هم می‌توانید افزایش وزن داشته باشید و هم کاهش وزن! در صورتی که شما برای تهیه شیر موز از شیر کم چرب و موز کمتری استفاده کنید و هیچ شیرین‌کننده‌ای به این ترکیب اضافه نکرده باشید، شیر موز در کاهش وزن شما تاثیر خواهد گذاشت.

برعکس اگر از شیر پرچرب و موز بیشتری در تهیه نوشیدنی خود استفاده کنید، افزایش وزن را تجربه خواهید کرد. پس نتیجه می‌گیریم که تأثیر شیر موز بر افزایش یا کاهش وزن به میزان هر یک از این دو ماده غذایی بستگی دارد و نحوه طرز تهیه شیرموز است که سرنوشت چاقی و لاغری با آن را رقم می‌زند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار