|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۶۴

تشخیص آووکادو رسیده از کال را با 5 ترفند ساده یاد بگیرید.

تشخیص آووکادو رسیده از کال کار ساده ای است اما به شرطی که ویژگی های یک آووکادوی رسیده و سالم را بشناسید. با امیدنیوز همراه باشید تا روش تشخیص آووکادو رسیده را یادتان دهیم.

آووکادو کال را چگونه رسیده کنیم ؟

اگر شما نیز از خواص آووکادو مطلع هستید و آووکادویی خریداری کرده‌اید که نرسیده است می‌توانید با چند ترفند راحت باعث رسیدن سریع آنها شوید.

آووکادو - تشخیص آووکادو رسیده

  • میوه را در یک مکان گرم قرار دهید.
  • میوه نرسیده را به مدت تقریبا سه تا پنج روز در پاکت کاغذی در بسته قرار دهید. از این روش در نحوه رسیدن خرمالو کال در خانه نیز استفاده می شود.
  • برای تسریع در رسیدن، میوه‌هایی مانند سیب و موز را کنار آووکادو در پاکت قرار دهید (به دلیل تولید اتیلن بیشتر).

چرا آووکادو تلخ است ؟

آووکادو به دو دلیل تلخ می شود.

  • کال بودن آووکادو
  • بیش از حد حرارت دادن به آووکادو

در صورتی که آووکادوی خام، سفت و تلخ است نشان دهنده این است که هنوز نرسیده و با روش هایی که در بالا ذکر شد، باید اجازه دهید تا آووکادو به بهترین زمان مصرف برسد. از آووکادو می توانید به عنوان ماسک صورت برای جوش استفاده کنید.

بهترین راه تشخیص آووکادو رسیده از کال

برای فهمیدن اینکه آیا آووکادویی که می‌خواهید میل کنید رسیده است یا نه چند روش ساده وجود دارد برای این منظور اگر ساقه‌ای که به میوه آووکادو متصل است را به راحتی و بدون استفاده از چاقو بتوانید جدا کنید در این صورت میوه‌ای که تهیه کرده‌اید کاملا رسیده است. یا اینکه کمی آن را فشار دهید اگر خیلی سفت نبود (البته به نوع آن نیز بستگی دارد) یعنی میوه رسیده است.

آووکادوی رسیده - تشخیص آووکادو رسیده

اما توجه کنید که اگر میوه را در دست خود کمی فشار دهید و میوه حالت له شدگی و خمیری پیدا کند یعنی میوه آووکادو ترشیده است و در این صورت نباید آن را میل کنید.

چند نکته ضروری برای تشخیص آووکادو خراب از رسیده

  • پوست میوه خراب تغییر رنگ داده و سیاه می‌شود.
  • میوه خراب برعکس میوه رسیده هیچ طعم و بویی ندارد.
  • پوست میوه به جای اینکه سفت باشد نرم و فرو رفته است.
  • قسمت گوشتی میوه تیره و دارای لکه‌های قهوه‌ای و سیاه می‌شود.
  • وجود کپک‌ روی میوه آووکادو مهم‌ترین نشانه بارز یک میوه خراب است.
میوه آووکادو مانند میوه سیب پس از اینکه برش داده شود در مجاورت هوا تغییر رنگ می‌دهد پس این به منزله خراب بودن آن نیست. برای جلوگیری از این فرآیند مقداری آبلیمو روی آن بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

بهترین زمان خوردن آووکادو ؛ رسیدن آووکادو کال

با توجه به نکاتی که گفته شد سعی کنید آووکادو را زمانی که رسیده است میل کنید تا علاوه بر طعم دلچسب، از مواد مغذی موجود در آن نیز بهره مند شوید. از این میوه می‌توان در وعده‌های غذایی خود و همچنین همراه سالاد استفاده کرد. توجه کنید که در طول یک روز مصرف بیش از حد این میوه ممکن است مناسب نباشد به همین جهت روزانه در هر وعده، استفاده از دو یا سه تکه کوچک (تقریبا ۲۰ تا ۳۰ گرم) همرا با غذا یا سالاد برای شما مناسب بوده و برای بدنتان مفید است.

توجه کنید که اگر قصد دارید آووکادو رسیده را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید بهتر است میوه را در فریزر قرار دهید.

نحوه ی مصرف آووکادو - تشخیص آووکادو رسیده

زیر ساقه آووکادوی رسیده ؛ رسیدن آووکادو کال

آووکادو را کنار گوش خود بگذارید و چند بار آن را تکان دهید تا ببیننید که آیا صدای تق تق می آید یا خیر. اگر صدایی شنیدید باید بدانید که آووکادو مورد نظرتان ترشیده شده است.

بیرون کشیدن ساقه برای تشخیص آووکادوی رسیده

اگر ساقه براحتی بیرون بیاید، آووکادو رسیده؛ اگر آووکادو همچنان کال باشد، ممکن است نتوانید ساقه را بدون چاقو ببرید. از چاقو برای بیرون کشیدن ساقه آووکادو استفاده نکنید چون اگر آووکادو آماده خوردن باشد ساقه باید بدون استفاده از چاقو براحتی جدا شود.

چک کردن رنگ زیر آووکادو رسیده و کال

اگر زرد کم رنگ یا قهوه ای باشد درحال رسیده شدن است. اگر قهوه ای تیره باشد، ممکن است ترشیده باشد.

اندازه آووکادو رسیده

آووکادوی رسیده بیکن بیضی شکل هستند و اندازه ای بین 170 تا 340 گرم دارند. آووکادوی فونته وقتی میرسند 142 تا 397 گرم می باشند. گوئن ها :170 تا 425 گرم وزن دارند ؛ هاس بین 142 تا 340 گرم با فرمی بیضی شکل می باشد.

لمب هاس ها بزرگ هستند و گلابی شکل و متقارن می باشند . وزن آن ها بین 333 تا 532 گرم است. آووکادوهای پینکرتون بلند و گلابی شکل هستند و وزنی بین 227 تا 510 گرم دارند.

آووکادوهای رید از متوسط تا کوچک هستند و وزن شان 227 تا 510 گرم است. آن ها دایره ای ترین شکل موجود می باشند؛ همچنین آووکادوهای زوتا هم ازبزرگ تا متوسط می باشند و معمولا وزنی حدود 170 تا 397 گرم می باشند.

آووکادوی کال - تشخیص آووکادو رسیده

بایک آووکادوی نرسیده و بریده شده چه کنیم؟ اگر یک آووکادوی کال را برش زدیم چه کنیم؟

هر دو طرف آووکادو را آب لیمو بزنید. چرا که بهترین راه برای کاهش سرعت اکسیداسیون، درمعرض قرار دادن گوشت با یک عامل اسیدی است. دو نیمه آووکادو را دوباره به هم بچسبانید و آووکادو را تا حد امکان بپوشانید و آن را در بسته بندی های پلاستیکی محکم ببندید و چندین لایه پلاستیک را در اطراف آن ها قرار دهید تا کاملا مهر و موم شود. برای چند روز آن را در یخچال قرار داده و اگر زرد یا قهوه ای رنگ شد آووکادو را دور بیاندازید.

زمان مناسب چیدن آووکادو از درخت

همانطور که گفته شد آووکادو انواع مختلفی داشته که از لحاظ اندازه میوه، رنگ و شکل میوه و زمان برداشت با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع با توجه به نوع آووکادو و منطقه‌ای که درخت کاشته شده است زمان برداشت آنها از یکدیگر متفاوت است ولی غالبا برداشت آنها در پاییز انجام می‌گیرد. آووکادویی که در شمال کشور ما کاشته می‌شود در اواخر شهریور ماه برداشت می‌شود و رنگ سبز تیره‌تری داشته و پوست آن تقریبا سفت است.

نکته بسیار جالب در مورد این میوه این است که هنگام برداشت آووکادو معمولا آن را کال برداشت می‌کنند و میوه مراحل رسیدن آووکادو کال را روی درخت انجام نمی‌دهد. میوه‌ای که چیده می‌شود در واقع نرسیده و سفت است و طعم آن گس بوده و مانند حالت رسیده آن شیرین و دلچسب نیست. به همین خاطر اغلب آووکادویی که خریداری می‌شود نرسیده است.

نگهداری آووکادو در یخچال

پس از رسیدن آووکادو، می توانید با قرار دادن در یخچال مدت زمان نگهداری آن را طولانی تر کنید. در حالی که قرار دادن آووکادو در یخچال فرآیند رسیدن را به طور کلی متوقف نمی کند اما آن را بسیار عقب می اندازد.

به همین ترتیب اگر شما تعداد زیادی آووکادو دارید و می خواهید آن ها را در زمان های مختلف استفاده کنید، آووکادو ها را در یخچال بگذارید و چند روز قبل از استفاده بیرون بگذارید تا سریع تر برسد.

درست مثل سیب، آووکادو به سرعت اکسید شده و قهوه ای رنگ می شود. آووکادو هنگامی که قهوه ای می شود غیر قابل استفاده نیست اما استفاده از آن نامطبوع است. اگر می خواهید آووکادو پس از برش خوردن زود اکسید نشود مقداری آب لیمو ترش تازه بر روی آن بریزید و در یخچال بگذارید، اسیدیته آب لیمو به متوقف کردن اکسیداسیون کمک می کند همچنین میزان اکسیژن موجود در تماس با گوشت میوه را محدود می کند.

خواص آووکادو - تشخیص آووکادو رسیده

نگهداری آووکادو در فریزر

برای ذخیره سازی طولانی مدت، فریز کردن آووکادو تنها روش موثر است. مرکز ملی نگهداری مواد غذایی خانگی (NCHFP) توصیه می کند قبل از فریز کردن، آووکادو های رسیده را به صورت پوره در آورید زیرا آووکادو های کامل یا خرد شده به خوبی یخ نمی زنند. برای بهترین نتیجه و برای اینکه رنگ آن قهوه ای نشود، یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش را به ازای هر دو آووکادوی پوره شده اضافه کنید.

روشی برای افزایش تاریخ نگهداری آواکادو

سبزیجات و میوه ها چیزهایی هستند که ما همیشه به آنها نیاز داریم و باید مقداری از آنها را انبار کنیم تا در فصول دیگر بتوانیم از آنها استفاده کنیم . نحوه ذخیره سازی مواد غذایی یکی از نگرانی های رایج میان افراد می باشد چرا که ذخیره سازی نامناسب می تواند منجر به پلاسیده شدن یا خراب شدن آنها شود .

آووکادو طول عمر کوتاهی دارد و فورا خراب می شود و اگر به درستی نگهداری نشود به رنگ قهوایی تیره رنگش تغییر می کند که در این صورت بدین معناست که خراب شده است . در ادامه ی این مطلب از ساعدنیوز ما قصد داریم تا شما را با راهی برای نگهداری آواکادو آشنا سازیم . برای نگه داری بهتر شما می توانید آووکادو را درون یک کیسه قرار دهید و درب آنرا به طور کامل ببندید تا تا هوایی وارد آن نشود که از این طریق می توان آنرا به مدت روز در یخچال نگه داری نمایید و از فاسد شدن آن جلوگیری نمایید .

  • آووکادوی کال: اگر آووکادوی نرسیده یا به اصطلاح کال را خریداری نموده اید می توانید با روشی که ما در ادامه می گوییم از کال بودن خارج نمایید . آووکادو را در اتاق قرار دهید و بعد از رسیده شدن آنها می توانید آنها را در قفسه یخچال به مدت 4 روز نگه داری نمایید .
  • آووکادوی نصف شده: اگر شما آووکادور را برش داده اید و نمی خواهید آنرا به بیرون بریزید و می خواهید آنرا نگه داری کنید ، می توانید کمی آبلیمو را در پلاستیک بریزید و آووکادوی نصف شده را در پلاستیک دیگر قرار دهید و در پلاستیکی آبلیمو را ریخته اید قرار دهید و آنرا در یخچال قرار دهید که با این کار می توانید از آن به مدت یک روز نگه داری نمایید.

طعم آووکادو - تشخیص آووکادو رسیده

آیا مصرف آووکادو بیش از حد رسیده بی خطر است ؟

این که آیا خوردن آووکادو خراب برای بدن مضر است یا خیر، به نوع فساد و این که چقدر از میوه خراب شده بستگی دارد.

اگر گوشت میوه، تازه در حال قهوه ای شدن است می توانید از بخشی از میوه استفاده کنید.

با این حال بخش هایی که تغییر رنگ داده اند را نخورید زیرا طعم خوبی ندارند. همچنین سعی نکنید بخش های فاسد شده، ترش مزه یا کپکی را به نحوی مصرف کنید زیرا احتمال دارد باعث بیماری شود.

به خاطر داشته باشید به محض این که آووکادو را برش بزنید گوشت آن به واسطه قرار گرفتن در معرض اکسیژن شروع به قهوه ای شدن می کند. این پروسه مانند قهوه ای شدن سیب بعد از برش زدن، طبیعی است. می توانید لایه قهوه ای را جدا کرده و بقیه میوه را میل کنید.

برای جلوگیری از قهوه ای شدن گوشت آووکادو مقداری آب لیمو روی گوشت آن بریزید و آن را داخل ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید.

مصرف آووکادو بیش از حد نرم اما سالم برای خوردن مشکلی ندارد و می توان از آن برای تهیه اسموتی، سس سالاد و محصولات پخته شده استفاده کرد.

انواع آووکادو

آووکادو گواتمالایی

اندازه میوه‌های آووکادو گواتمالایی متوسط بوده و پوست ضخیم و چوبی مانند داشته که به رنگ سیاه، بنفش یا سبز تیره است. این گونه‌ها معمولا در زمستان می‌رسند. و مقاومت خوبی در برابر سرما داشته و تقریبا دمای  منفی ۳ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند.

آووکادو مکزیکی

میوه‌های آووکادو مکزیکی کوچک بوده. و پوست سبز و نازکی دارند. این نوع آووکادو معمولا زمان برداشت. آن اواخر پاییز است. آووکادو مکزیکی در برابر دمای منفی ۶ درجه نیز مقاوم است.

آووکادو هند غربی

آووکادو هند غربی بزرگترین میوه‌ها را تولید می‌کند. و زمان برداشت آن اواخر تابستان است. این دسته از آووکادو‌ ها در برابر سرما چندان مقاوم نیستند. به همین دلیل در مناطقی که زمستان‌های سردتری دارند نباید کاشته شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار