|
|
کدخبر: ۱۸۱۵۶۷

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: متاسفانه براساس آمارها 60 درصد دانش‌آموزان از یکی از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند در حالی 22 درصد دانش‌آموزان نیز چاق هستند.

عین‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، اظهار داشت: در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت باید برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی داشته و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده بهینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: اوقات فراغت نباید تنها به فصل تابستان محدود شود بلکه باید در تمام طول سال تحصیلی نیز مدنظر قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اجرای طرح مراقب اجتماعی دانش‌آموزان در معرض خطر(نماد) در سطح مدارس استان قزوین در حال اجرا بوده و در این برنامه‌ها باید رویکرد ورزشی و سلامت‌محور نیز مورد توجه باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: روحیه نشاط و شادابی از سنین کودکی باید تقویت شود این مهم در حالی بوده که ارتقاء سلامت اجتماعی را می‌توان مهمترین هدف در غنی‌سازی اوقات فراغت برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت سواد حرکتی در دانش‌آموزان بیان کرد: استمرار جریان آموزشی و تربیتی در فصل تابستان را می‌توان از دیگر اهداف غنی‌سازی اوقات فراغت عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان باید از ظرفیت مدارس و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوط استفاده بهینه صورت گیرد.

صادقی ادامه داد: کارآفرینی، ایجاد اشتغال، تسهیل مسیر ترقی کودکان مستعد ورزشی و رشد مهارت‌های بنیادی دانش‌آموزان از اهداف اساسی در موضوع اوقات فراغت است.

وی گفت: 570 دبیر ورزش در فصل تابستان و در 22 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه براساس آمارها 60 درصد دانش‌آموزان از یکی از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند در حالی 22 درصد دانش‌آموزان نیز چاق هستند.

صادقی افزود: کانون اصلاح ساختار قامتی دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب‌های جسمانی اقدام کرده و فعال است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار