|
|
کدخبر: ۱۸۱۷۱۴

رئیس مرکز مدیریت حوادث‌وفوریت های پزشکی استان همدان گفت: 15 آمبولانس در همدان مجهز به دستگاه تله کاردیولوژی است.

به گزارش امیدنیوز از همدان ، حبیب‌اله معصومی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار داشت: این دستگاه در آمبولانس‌ها نصب شده و هنگامی که بیمار دچار علائم قلبی شده است از او نوار قلب گرفته می‌شود و اقدامات حیاتی پیش از رسیدن به بیمارستان برای بیمار انجام می‌شود.

وی به تعداد پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و هوایی استان همدان اشاره کرد و افزود: در مجموع 51 پایگاه پیش بیمارستانی در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 10 پایگاه شهری، 4 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی مربوط به شهرستان همدان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث‌وفوریت های پزشکی استان همدان با بیان‌اینکه بر اساس آخرین سرشماری جمعیت همدان، تعداد پایگاه‌های پیش بیمارستانی نسبت به جمعیت کافی است، ابراز کرد: فعلا نیازی به افزودن پایگاه‌های شهری پیش بیمارستانی در همدان نداریم.

معصومی با بیان‌اینکه در ابتدای دولت یازدهم اقدام به افزدون پایگاه‌های شهری و جاده‌ای کردیم، گفت: در این مدت سه پایگاه شهری و یک پایگاه جاده‌ای به پایگاه‌های پیش بیمارستانی همدان افزوده شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی خدمت رسانی سریع به بیماران و یا مصدومانی است با خط 115 تماس می گیرند و در هرکجا که پای یک فوریت و وضعیت اورژانسی در میان باشد نیروهای فوریت پزشکی در محل حادثه حاضر می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص ما برای سرویس دهی به بیماران و مصدومان مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در جاده و شهر است، اظهار داشت: در سال گذشته میانگین زمان رسیدن بر بالین مصدوم و بیماران در شهر 6 دقیقه و 7 ثانیه و در جاده ها 7 دقیقه و 3 ثانیه بوده است.

معصومی با بیان‌اینکه در برخی بیمارستان‌ها طرح بالگرد استاندارد را اجرایی کردیم، گفت: با توجه به اینکه در استان بالگرد وجود دارد بنابراین باید در فضای برخی ساختمان‌ها و فضاهای اداری نیز امکان فرود بالگرد ایجاد شود.

وی به تعداد ماموریت‌های پیش بیمارستانی انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان در مجموع 20 هزار ماموریت را به سرانجام رسانده است که 50 درصد از این عملیات مربوط به شهرستان همدان بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: در سال گذشته 60ماموریت هوایی در استان همدان انجام شده که 11 مورد از آن مربوط به شهرستان همدان بوده است.

معصومی از آمادگی کامل پرسنل این مرکز برای انجام ماموریت خبر داد و گفت: همه ساله معاینات جسمی و روان‌شناسی برای پرسنل انجام می شود و باید از آمادگی جسمانی قوی برخوردار باشند.

وی با بیان‌اینکه در سال گذشته به بیش از 32 هزار نفر در ادارات و مدارس آموزش رایگان کمک‌های اولیه و احیا داده ایم، ابراز کرد: ادارات و ارگان‌هایی که تمایل به دریافت رایگان آموزش ها دارند باید درخواست خود را به ما اعلام کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از افزایش آمبولانس‌های پیش بیمارستانی استان همدان در طول سال های گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 50 دستگاه آمبولانس جدید به مجموعه اضافه کردیم که ارزش هر آمبولانس 300 میلیون تومان بوده است.

معصومی به تماس‌های برقرار شده با خط 115 اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان همدان 200 هزار تماس با این خط برقرار شده که از این تعداد 20 هزار تماس به عملیات منجر شده است.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه برخی افراد ماشین‌های شخصی خود را در مقابل درب ورود و خروج آمبولانس ها پارک می کنند، تصریح کرد: با این عمل مانع خدمت رسانی به هنگام نیروهای ما به مردم می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: برای اولین بار در اورژانس پیش بیمارستانی کشور بحث اعتباربخشی را داشتیم که در دانشگاه های علوم پزشکی همدان، مشهد و کاشان انجام می‌گیرد.

معصومی با بیان‌اینکه در سال گذشته برای اولین بار در شورای برنامه‌ریزی استان برای احداث بنا 85 میلیون تومان اعتبار قرار دادند، ابراز کرد: امسال نیز برای سه پایگاه پیش بیمارستانی 50 میلیون تومان و برای یکی از پایگاه ها نیز 90 میلیون تومان اعتبار احداث بنا قرار داده‌اند.

وی با بیان‌اینکه در سال 85، در بین همدان تا ملایر هیچ پایگاه پیش بیمارستانی وجود نداشته است، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در این مسیر سه پایگاه فعال وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: در نقاط گردشگری و پر جمعیت استان به ویژه در قهاوند درخواست پد فرود بالگرد را داشتیم تا در مواقع بارش برف و بسته شدن راه بتوانیم به کمک مادران باردار و بیماران و مصدومان بشتابیم.

معصومی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته 48 مصدوم گاز دی اکسید کربن داشته ایم و 25 مورد از ماموریت‌ها نیز مربوط به اقدام به خودکشی بوده که نیاز به مداخلات دارد.

وی با بیان‌اینکه از دی ماه گذشته تا کنون 7 میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه گرفته ایم، ابراز کرد: اکنون با مشکلات امداد رسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه مواجه‌ایم که این مشکل را در جلسه شورای شهر مطرح خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان افزود: باید برای ساختمان های بلندمرتبه که امکان حمل مصدوم از طبقات بالا به طبقات زیرین دشوار است، آسانسور بیمار بر قرار بگیرد.

معصومی به وجود ساختمان‌های فرسوده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: بیشتر این ساختمان‌ها قدیمی بوده و مربوط به زمانی است که به ضوابط ایمنی توجهی نمی‌شده است و اکنون همه این ساختمان‌ها خطر ساز است.

وی به خودروهای حمل جسد اشاره کرد و گفت: خودروهای حمل جسد باید به رنگ مشکی باشد و واژه آمبولانس بر روی آن درج نشده باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان به مشکل آنتن‌دهی موبایل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جاده ها با مشکل آنتن‌دهی موبایل مواجه‌ایم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار