|
|
کدخبر: ۱۰۱۵۹۸

آیت الله مهدوی کنی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه امام صادق(ع):

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به سی و دومین سال تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: این دانشگاه را با ۵ میلیون تومان وام تأسیس کردیم.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم جشن میلاد رسول اکرم و امام صادق(ع) که در مسجد این دانشگاه برگزار می شد با اشاره به سی و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: این دانشگاه که از سال ۶۱ تأسیس شد به برکت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و امام صادق(ع) با تمام مشکلاتی که داشته کار خود را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دولتی نیست، افزود: ما از دولت کمک نمی گیریم مگر گاهی اوقات کمکهای جزئی به ما می کنند و با توجه به اینکه از دانشجویان شهریه نمی گیریم، دانشگاه روی پای خود ایستاده و هرچه هست از برکات امام صادق(ع) است که این دانشگاه اداره می شود.

آیت الله مهدوی کنی با بیان " این دانشگاه را با دست خالی و با ۵ میلیون تومان وام تأسیس کردیم " گفت: تاکنون ۳۲ سال از تأسیس این دانشگاه می گذرد و ان شاءالله تا ظهور حضرت ولی عصر و حتی بعد از ظهور آن حضرت کار را ادامه خواهیم داد. این دانشگاه جوشیده از انقلاب و مال انقلاب است و ما نیز متکی به انقلاب هستیم. همیشه با رهبری و انقلاب همراه بودیم و ان شاءالله تا آخر عمر نیز خواهیم بود و سی و دومین سالگرد این دانشگاه را به شما دانشجویان تبریک می گویم.

وی با اشاره به رونمایی مجموعه ۷جلدی نغمه های سرخ اظهار داشت: در این دانشگاه نزدیک به ۴۰ شهید داریم و این شهیدان انقلاب ما را بیمه کردند و این شهدای قبل و بعد از انقلاب با وجودی که این انقلاب این همه دشمن دارد و همه مستکبران دنیا با آن مخالف بودند و هستند، انقلاب را حفظ کرده اند.

آیت الله مهدوی کنی با بیان " دانشگاه ما در روزی که ۴۰۰ دانشجو داشت ۴۰ شهید تقدیم انقلاب کرد " افزود: ما همواره به یاد شهدا هستیم و از آنها یاد می کنیم و خود را مدیون فداکاری آنها می دانیم. زمانی که امام می فرمود جبهه ها خالی است بچه ها خودشان به جبهه می رفتند و در سنگرها درس می خواندند که یک سری از آنها شهید شدند اما آنهایی که برمی گشتند نمره بهتری از افرادی که به جبهه نرفته بودند، می گرفتند.

وی این شهدا را بیمه کننده دانشگاه امام صادق(ع) دانست و تأکید کرد: ما باید خود را مدیون شهدا بدانیم و می دانیم.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به کتاب نغمه های سرخ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری حفظه الله نیز این ۷ جلد کتاب را خواندند و نسبت به مطالب و تحلیل محتوای آنها تحسین کردند.

وی در پایان اظهار داشت: این شهدا بودند که انقلاب را حفظ کردند و کسانی که دین خدا را یاری کنند، خدا نیز آنها را یاری می کند و شهدا راست گفتند و به تعهد خود عمل کردند و عده ای که باقی ماندند ان شاءالله در راه شهدا قدم برمی دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار