|
|
کدخبر: ۱۰۱۶۲۸

مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت

رهبر انقلاب تأکید کردند: دانشمندان دانشگاهی دانشجویان را توجیه کنند که امروز مهمترین مسئله در دنیای اسلام وحدت است. ‬

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، در خجسته سالروز میلاد سراسر نور پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و فرزند گرامی ایشان، حضرت امام صادق(ع)، جمعی از مسئولان نظام، میهمانان خارجی شرکت کننده در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم امروز(یک شنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به شرح ذیل است:

* استقرار حکومت های مردمی در سراسر دنیای اسلام، حضور مردم در تصمیم گیری ها و تعیین سرنوشت و حرکت بر پایه محبت اسلامی ملت ها را نجات خواهد داد.

* دنیای اسلام احساس بیداری می کند و اگر نخبگان سیاسی، علمی و دینی وظایف خود را درست انجام دهند، آینده دنیای اسلام آینده مطلوبی خواهد بود.

* برخی کشورها حاضرند برای حفظ منافع دشمنان اسلام، منافع ملی و اسلامی را به فراموشی بسپارند.

* دشمنان اسلام ۶۵ سال است که تلاش می کنند نام فلسطین را از یاد ملت ها ببرند اما نتوانستند.

* در جنگ های ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه و ۸ روزه غزه، ملت اسلامی نشان داد که زنده است و علیرغم سرمایه گذاری آمریکا و قدرت های غربی توانسته موجودیت و هویت خود را حفظ کند و به نظام جعلی صهیونیستی سیلی بزند و اربابان و همپیمانان صهیونیست های ظالم را ناکام بگذارد.

* همه تلاش های دشمن متوجه این می شود که امت اسلام را با ایجاد اختلاف و جنگ داخلی و ترویج افراطی گری از فلسطین غافل کند و به نام اسلام عده ای اکثریت مسلمانان را تکفیر کنند.

* جریان های تکفیری که در دنیای اسلام به وجود آمدند، وجودشان برای استکبار و دشمنان اسلام " مژده " است.

* برخی از دولتهای مسلمان به اختلافات دامن می زنند. دامن زدن به اختلافات آتشی خواهد افروخت که دامن همه آنها را خواهد گرفت.

* عامل جنگ گروهی از مسلمانان با گروهی دیگر کسانی هستند که از پول مستکبران استفاده می کنند و مردم را به جان هم می اندازند. ‬

* مسلمانان باید با هر عامل ضد وحت مقابله کنند. میان مسلمانان، مشترکات بیش از موارد اختلافی است و تکلیف عمده به دوش نخبگان است. علمای اسلام مردم را از تشدید اختلافات فرقه ای و مذهبی بر حذر دارند. ‬

* دانشمندان دانشگاهی دانشجویان را توجیه کنند که امروز مهمترین مسئله در دنیای اسلام وحدت است. ‬

* قدرت های استکباری می خواهند سلطه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را جایگزین سلطه مستقیم در دنیای اسلام کنند. ‬

* دنیای اسلام روی عزت و کرامت و آقایی را خواهد دید

* ۳۵ سال است دستگاه های استکبار آنچه از دستشان آمده علیه نظام اسلامی و ملت ایران انجام داده اند، علیرغم آن نظام اسلامی روز به روز مقتدرتر و دارای نفوذ بیشتر شده است. ‬

* امروز در دنیای اسلام آگاهی نسلها و جوانان نسبت به اسلام و آینده اسلام بیش از گذشته است. موج حرکت اسلامی رو به پیش است. ‬

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار