|
|
کدخبر: ۱۰۳۹

نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی با صدور بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر در مصر خواست خویشتن‌دار بوده و به خشونت‌ها پایان دهند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، «کاترین اشتون» نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی در واکنش به درگیری‌های اخیر مصر، خویشتنداری طرفین و پایان خشونت در این کشور را خواستار شد.

اشتون در بیانیه‌ای که سخنگویش منتشر کرده، از کشته شدن افراد در درگیری‌های اخیر مصر ابراز ناراحتی کرده. وی همچنین وعده تحقیقاتی فوری و بی‌طرفانه در این مورد صورت گیرد. وی «عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان فرستاد».

به گفته اشتون «گفت‌وگو و اجماع تنها راه بازیابی سریع چارچوبی مدنی و دموکراتیک است». وی نهایتا از همه طرفین درگیر در مصر به خصوص ریاست‌جمهوری موقت و کسانی که مسئولیتی بر عده دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند، خواست از همه قوای سیاسی خود جهت رسیدن به آشتی عمومی، استفاده کنند. اشتون افزود کسانی که ادعای مشروعیت دارند، باید رفتاری مسئولانه و در جهت منافع کشور داشته و از تحریک افکار عمومی که منجر به تشدید خشونت می‌شود، خودداری کنند.

در درگیری‌های اخیر مصر ده‌ها نفر که اغلب آن‌ها طرفداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مخلوع مصر بودند، کشته شده و صدها نفر نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار