|
|
کدخبر: ۱۰۵۴۰۰

رویترز از دیدار رئیس جمهور و وزیر نفت ایران با مدیران شرکت های نفتی غرب مثل بریتیش پترولیوم و توتال در داووس خبر داد

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، رویترز از دیدار رئیس جمهور و وزیر نفت ایران با مدیران شرکت های نفتی غرب مثل بریتیش پترولیوم و توتال در داووس خبر داد ونوشت: در این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد طرف ایرانی وعده داد از سپتامبر آینده قرادادهای نفتی جذابی را عرضه کند.

رئیس جمهوری ووزیر نفتایران در راستای تلاش برای افزایش تبادلات تجاری با غرب و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، پنجشنبه و در حاشیه اجلاس داووس سوئیس با تنی چند از مدیران شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه نفت و گاز دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار طرف ایرانی به شرکت‌ های غربی وعده داد که از سپتامبر آینده ایران قراداهای نفتی جذابی را در قالب و شیوه‌ای نوین عرضه خواهد کرد.

شرکت‌کنندگان و مدیران حاضر در این نشست اعلام کردند کهحسن روحانیرئیس جمهوری ایران و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت این کشور اعلام کرده‌اند که دولت جدید ایران علاقه‌مند است فضا را برای جذب سرمایه گذاری‌ها و فناوری غربی مهیا کند. در این دیدار همچنین این دو مقام ایرانی بر اهمیت سوخت‌های فسیلی و نیاز فزاینده جهانی به آن تأکید کردند.

در همین رابطه «پائول اسکارونی» مدیر ارشد شرکت نفی «انی» ایتالیا که در این نشست حاضر بود گفت: واقعیت این است که حضور رئیس جمهوری ایران در این نشست نشانه‌ای آشکار از تمایل ایران برای بازکردن فضا برای حضور شرکت‌های نفتی بین المللی است.

یکی دیگر از مدیران ارشد حاضر در این نشست که نخواست نامش فاش شود گفت: این یک ارائه و سخنرانی تأثیرگذار بود. آن‌ها گفتند که در حال کار روی یک مدل جدید همکاری با سرمایه گذاران بوده و از دیدار با ما خوشحال هستند. آن‌ها نه‌ تنها به پول بلکه به فناوری نیز نیاز دارند و از مشورت درباره چگونگی قرادادهای آتی شادمان هستند. ایران قصد دارد تا سپتامبر آینده در مورد شیوه جدید قرادادهای همکاری تصمیم‌گیری کند.

یکی دیگر از مدیران ارشد حاضر در این نشست نیز که خواستار عدم ذکر نامش شد اظهار داشت که پیام ایران به مدیران ارشد شرکت‌های نفتی بین المللی در این نشست این بود: «به ما نگاه کنید، ما از یک طرف حداقل ریسک و از طرف دیگر منابع عظیمی را دارا هستیم، در ایران حضور یابید و ما شرایطی رقابتی پیش‌روی شما قرار خواهیم داد و شما خوشحال خواهید شد. سود سرمایه‌گذاری‌های شما قابل توجه خواهد بود».

در این نشست علاوه بر مسئولان شرکت نفتی انی ایتالیا، مقامات ارشد شرکت‌های بریتیش پترولیوم، توتال فرانسه، لوک‌اویل و گازپروم‌نفت روسیه به علاوه چندین شرکت دیگر نیز حضور داشتند.

پیشتر شرکت رویال‌داچ‌شل اعلام کرده بود که مدیرعامل آن در این نشست حضور نخواهد یافت.

با این حال هنوز مشخص نشده است که آیا مسئولان ارشد شرکت‌های نفتی آمریکایی همچون اکسون موبیل و شورون در این نشست که تحت تدابیر شدید امنیتی و پشت درهای بسته برگزار شده حاضر شده‌اند یا خیر.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار