|
|
کدخبر: ۱۱۲۱

کمیته ای در کنگره آمریکا ارسال سلاح به شورشیان حاضر در سوریه را به این دلیل که ممکن است این تسلیحات در اختیار گروه های افراطی قرار بگیرد به تعویق انداخت.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، رویترز اظهار کرد: کمیته های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در جلسات محرمانه ای که با نمایندگان دولت داشته اند، خواستار اتخاذ احتیاط در ارسال سلاح به شورشیان حاضر در سوریه شده اند.

بر همین اساس تا کنون هیچ یک از تسلیحاتی که آمریکا در هفته های گذشته از ارسال آنها به سوریه خبر داده بود به دست شوشیان نرسیده است. دموکراتها و جمهوریخواهان حاضر در کنگره آمریکا نگران آن هستند که این تسلیحات به دست گروه های افراطی همچون جبهه النصره که از شاخه های القاعده بوده و آمریکا آن را جزو گروه های تروریستی قرار داده، بیفتد.

از سوی دیگر کمیته های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در باره برنامه های دولت اوباما درباره سوریه هستند. این کمیته ها خواستار روشن شدن این موضوع هستند که تسلیحات آمریکایی چگونه می تواند وضع موجود در سوریه را تغییر بدهد.

این عوامل سبب شده تا ارسال سلاح به شورشیان به تعویق افتد. " برنادت میهان " سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با تایید این مطلب از ادامه رایزنی های دولت با کنگره درباره ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، موفقیتهای اخیر ارتش سوریه در برابر شورشیان سبب شده تا حامیان غربی آنها در فکر افزایش کمکهای خود با هدف عقب راندن نیروهای دولتی سوریه بیفتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار