|
|
کدخبر: ۱۱۶۷۰۹

روند مذاکرات سازش در خاورمیانه با بروز درگیری لفظی میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به بن‌بست تازه‌ای رسید.

به گزارشامید،روزنامه ایران نوشت:بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ضمن رد هشدارهای جان کری، وزیرخارجه امریکا مبنی بر این که جامعه بین‌الملل در صورت شکست مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین، تل‌آویو را تحریم می‌کند، گفت: هرگونه تلاش برای تحریم اسرائیل غیراخلاقی و غیرمنصفانه است و به نتیجه نمی‌رسد.

جان کری در اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد شکست مذاکرات اسرائیل و فلسطین موجب می‌شود جامعه بین‌الملل رژیم صهیونیستی را تحریم کند و این رژیم نیز مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: کری سابقه پرافتخاری در سه دهه حمایت استوار از امنیت و رفاه اسرائیل داشته که شامل مخالفت بی‌حاشیه با تحریم‌های اسرائیل بوده است. در همین حال رادیو رژیمصهیونیستیفاش کرد: جان کری، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرده در صورت عدم موافقت با طرح پیشنهادی واشنگتن، به سرنوشت یاسرعرفات دچار خواهد شد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان نیز جدال لفظی دیگری داشتند. تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد این رژیم در روند صلح در همایشی که پیرامون سازش در خاورمیانه در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ برگزارشد، اظهارکرد: کرانه باختری «یهودا و شومرون» است و فلسطینی‌ها دیگر نباید یافا و حیفا را به نام‌های عربی‌شان بنامند و دیگر آوارگان فلسطینی رؤیای بازگشت به فلسطین را درسر نپرورانند.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند سازش پاسخ این مقام اسرائیلی را داد و گفت: اسرائیل سه هزار تانک و دو هزار جنگنده و سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد و از حمایت کامل کنگره و سنای امریکا برخوردار است.

وی افزود: کلمه امنیت در قاموس اسرائیل با هدف توجیه کردن نظام آپارتاید در کرانه باختری است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار